29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

HISTORIE: Italská sociální republika (1)

V posuzování a kritice fašistické diktatury, její ideologie a fašisty vytvořeného systému správy věcí veřejných se v jistém smyslu přikláním k myšlenkám ultrapravicového konzervativního myslitele Julia Evoly, jenž v první fázi fašistické revoluce viděl ze svého pohledu podnětné body hodné následování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 27.5.2020 17:54

Kdyby většina občanů EU volila tradiční liberály jako třeba u nás Svobodné, podoba EU by vypadala jinak.

Nejsou lidi.

M. Mařák 27.5.2020 17:28

Taková je bohužel realita, voliče vyměnit nedokáži.

M. Mařák 27.5.2020 17:26

Vzhledem ke šmajlíku předpokládám, že u nás (ČR) vnímáte pozvolné srůstání nadnárodní korporace se státem stejně jako já.

P. Staronový 27.5.2020 16:23

Někteří i vyprávěli.

O tom, jak jim do všeho kecal hodně stát a trochu i dělníci.

Prostě socialismus.

Tu vaší verzi vymyslili jiní socialisté, internacionální, také si říkají komunisté. Hlavně sovětští. A je klamná, ta verze.

P. Staronový 27.5.2020 16:20

Co si voliči do EU navolí přímo, to moc vlivu na dění nemá (nejsem si jist, zda to, při úrovni navoleného materiálu, není nakonec i dobře).

Vliv, takový poťouchle špatně vysledovaný, mají velké státy, hlavně Francie a Německo. Výsledek má do neutrality sakra daleko, centrální zeleně socialistická byrokracie.

Voliči jsou masírováni směrem více integrace, více EU jako lék na vše. Masírováni i za peníze těch, kdo jsou proti.

J. Jurax 27.5.2020 15:22

Zajímavé.

A není to o koronaviru.

R. Langer 27.5.2020 14:50

Hm, což ovšem neznamená, že to není špatně, že?

R. Langer 27.5.2020 14:47

Přesně. Přesně tak to je. A vrcholným kouskem tohoto "souboje" bylo označení německých levičáckých nacistických soudruhů komouši za "pravici". A doteď to ještě někteří slovutní rádobypolitologové jakoby "nechápou". Mimochodem, podle toho hned poznáte komouše, nebo někoho komouši vychovaného, že náckům říká pravičáci. ;-)

R. Langer 27.5.2020 14:28

Myslíte u vás, ve Francii, jak předpokládám. Protože u nás, v Čechách, těžko. ;-)

M. Mařák 27.5.2020 13:59

Zatím je k němu nakročeno u nás a jeho light verze existuje v Rakousku. Již se nás to zatraceně týká od dob tripartity, no a teď s tou nadnárodní korporací ještě více.

P. Grigar 27.5.2020 13:26

..inu, okecávat oni umí, vytváření názorových frakcí jim také jde, ale jednoho dne vždy dojde na lámání chleba, které se začasté změní v lámání kostí hlavně osob stojících mimo. Kdo nejde s námi..

Vám se Mařák jeví jako socialista? Já ho mám za echt bolševického propagandistu.

J. Nevrkla 27.5.2020 13:23

To nedokážu. Nic to nemění na faktu, že si západní země EU ten fašismus mohou zvolit a těm východním, které mají totalitu v živé paměti, se to nebude líbit. A bude se nás to týkat zatraceně.

M. Mařák 27.5.2020 13:07

Ke Špidlovi a také ke Kellerovi (konzervativní socialismus) se ještě časem zcela jistě dostanu.

M. Mařák 27.5.2020 13:04

EU je neutrální rámec, co tam voliči navolí a co navolí doma a je díky tomu jmenováno do EU, je na voličích. Můžete se pokusit je nějak vyměnit, nebo převychovat, pokud to dokážete...

M. Mařák 27.5.2020 13:01

Socialismus mimochodem v nějaké ze svých forem rozkvétá na celém světě a nic, než třetí cesta v dnešní době nefunguje.V EU se to nazývá sociálně tržní hospodářství. Pravice nikde na světě neexistuje, myslím tím relevantní pravici a bohužel nikoho nezajímá

J. Nevrkla 27.5.2020 12:57

Oceňuji ten výlet do italského fašismu. Je teď zbytečné do toho zatahovat Rusko, to nás neovlivňuje. Já tyto tendence vidím dnes v EU, nakonec ten Spidluv manifest to také potvrzuje. Nevím, proč někdo kritizuje Filipa, že je také vidí. A to fašistické, ale i nacistické, ocenovani pozitivní role muslimů se také opakuje. Nic nového, zřejmě tam ti novodobi pokrokari čerpají inspiraci.

M. Mařák 27.5.2020 12:54

Ještě najednou se Vám pokusím předat relevantní informaci. Zjistěte si něco o systému správy věcí veřejných, jenž ve fašistické Itálii nahradil stranickou parlamentní demokracii, no a poohlédněte se po politických programech současných italských neofašistických stran. Pak možná přestanete psát prázdné fráze. Možná. Abych se přiznal, pochybuji o tom.

Co se týče národního socialismu, na který upozorňujete, tak to je jiná historie. Ano, byl co se týče ekonomiky a sociálního státu hodně nalevo a napsal jsem o tom ostatně již několik článků.

Jak národní socialismus, tak fašismus byly ovšem také pravicově konzervativní ideologie. Fašismus zejména v první fázi.

J. Pavelka 27.5.2020 12:46

Po pravdě řečeno to byly jenom kecy...Někdo toho Hitlera a jeho stranu musel financovat, aby se mohl dostat nahoru...Bez peněz to zkrátka nejde..Už ve dvacátých letech pořádal přednášky pro podnikatele, že je nový "socialismus" nijak neohrozí....Ti co chtěli znárodňovat (bylo tam takové křídlo) , v NSDAP brzy skončili...

P. Jášek 27.5.2020 12:31

Nesvádějte to na komunismus. Já mluvím o socialismu!

A ten zase rozkvétá. Pomocí Brusele hurááá, ke světlo-zeleno-rudé budoucnosti EU!

Jenom holt, ti nemarxističtí socani, jako Hitler a Mussolini, to dělali trošku jináč. Strčili do firem komisaře a majitel dostával kapesné. Kdyby neposlouchal, taky by šel do kytek! On i ten Schacht to po pár letech radši zabalil a nakonec skončil v Dachau...

."Jsme socialisté, jsme nepřátelé dnešního kapitalistického ekonomického systému kvůli vykořisťování sociálně slabých, kvůli nespravedlivým mzdám, a protože kapitalismus hodnotí lidské bytosti podle bohatství a majetku namísto zodpovědnosti a výkonnosti."....."Co se plánovitého hospodářství týče, jsme stále ještě na úplném začátku a já si představuju, jaká je to krása budovat celoněmecký a evropský hospodářský řád." Adolf Hitler, oslava 1. máje v roce 1927

...jako bych slyšel kecy z Brusele!

M. Krátký 27.5.2020 11:48

neveselé čtení - ale zase na druhou stranu diskuse je až přímo bujně veselá až komická - hezký den

M. Valenta 27.5.2020 11:31

Zajímavé a pro některé i nebezpečné (podle toho kde se bude dotyčný občan nacházet) bude sledovat, kdo další v Evropě se ještě pokusí následovat mussolinovsko - putinovskou cestu. Stále je tu možnost, že nikdo.

M. Mařák 27.5.2020 10:30

Ano, přesně tak, tak výrazný posun ke komunismu v první fázi vývoje italského fašismu nebyl.

J. Pavelka 27.5.2020 10:27

No, nevím jestli to řekl, ale realita byla jinde....Čech v jakémkoli postavení tady za okupace pánem rozhodně neby.

M. Mařák 27.5.2020 10:27

Národní socialisté byli více nalevo než dnešní sociální demokraté. Německá ekonomika podléhala národohospodářským plánům jako v táboru komunismu. Hitler si navíc koupil dělnickou třídu na svou dobu nejvyspělejším sociálním státem.

J. Pavelka 27.5.2020 10:25

Před zavedením republiky Saló se neznárodňovalo...Ani znárodňovací plány v republice (byly skutečně rozsáhlé) nebyla realizovány...V podstatě tam vládli už jenom Němci, Mussolini a jeho vláda tam v podstatě dělali "křoví"

M. Mařák 27.5.2020 10:23

založený na korporatismu

M. Mařák 27.5.2020 10:21

Zapomněl jste na to nejpodstatnější, tedy na unikátní systém správy věcí veřejných založený na korporátnímu, ve kterém bylo obrazně řečeno odborové hnutí povýšeno na stát. Něco takového v EU neexistuje, blíží se tomu systémy v Rakousku a ve Švédsku, no a srůstání nadnárodní korporace se státem můžeme vidět i u nás v ČR.

Znovu zdůrazňuji, že socialismus je pouze jedna z částí fašistické ideologie, další neméně důležitá část je konzervatismus. Je to vidět i na současných neofašistických stranách.

P. Jášek 27.5.2020 10:11

No, zato Vy o tom víte naprosto fšecko!

Podstata je podstata a levičácká manipulace s fakty je jenom manipulace!

Po roce 1927 byl v Itálii zaveden stát blahobytu. Bylo zavedeno povinné pojištění proti nehodám, nemocem, nemocem stáří, opatření proti malárii a tuberkulóze a stipendia pro děti, minimální mzda, placená dovolená atp. Původně byl Mussoliniho režim pro soukromé podnikání. Postupně však docházelo k socializaci hospodářství. Mussoliniho korporativismus se začal rozvíjet během velké hospodářské krize. Mussolini vyšel z Karla Marxe a tvrdil, že s nástupem korporativismu byla metoda kapitalistické výroby překonána. Dle Mussoliniho dokonce korporativismu překonával socialismus a vytvářel novu syntézu.

M. Mařák 27.5.2020 9:44

Vysvětlení je v ùvodu diskuze.

https://marakweb.wordpress.com/

M. Mařák 27.5.2020 9:42

Váš pojem svědčí o tom, že toho o podstatě fašismu moc nevíte.