24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Vrahouni na lafetě

Pamatuji se velice dobře na pochmurné dění v roce 1953, kdy jsme museli držet slavnostní stráž s pionýrskými šátky na krku a na katafalku se tyčila busta, snad sádrová, generalissima. Jakýsi straně oddaný soudruh učitel se z nás snažil vytlačit alespoň slzu - prý nám zemřel OTEC!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 13.12.2013 23:53

Re: Izrael má ve svých krátkých dějinách

Tak bez pochyby máte pravdu, Šaron má spoustu dobrých vlastností.

H. Lukešová 13.12.2013 23:51

Re: ale Židé zatím vždy přežili.

To bez pochyby. Edmund se stydí za svoje jméno. Také má přezdívku Šoustal.

K. Křivan 13.12.2013 22:25

Re: Palestina

Díky za přesnou informaci.

P. Vaňura 13.12.2013 20:44

Název "Palestina" Římané ZAVEDLI poté, co potlačili

druhé židovské povstání r. tuším 132 po Kristu v provincii, která se jmenovala Judea. Bylo to něco jako akt pomsty, jméno Judea mělo být zapomenuto. Současně překřtili Jeruzalém na Aelia Capitolina a Židům zakázali vstup do města.

K. Křivan 13.12.2013 19:53

Re: ale Židé zatím vždy přežili.

Díky jejich inteligenci. IQ mají o 10 bodů vyšší než Evropani (průměr 100), a o kolik vyšší než arabové, to si vygůglujte. :-))) Je to hodně. O chudáku Edmundovi se radši nebudeme bavit. S inteligencí nemá nic společného.

V. Kusý 13.12.2013 19:52

Re: Pane Kusý,

Pan Vlk st. by Vám za ta rouhavá slova zle vyčinil, ale já s Vámi souhlasím.Bohužel, mnoho našich spoluobčanů není dodne schopno, či ochotno si to připustit.Nic si nedělejte z toho, že to není z Vaší hlavy, důležité je, že je tomu tak.

J. Charvát 13.12.2013 19:39

Re: Také jsme jednou měli prominentního vězně,

On taky p. Havel nikdy netvrdil, že chce změnit režim. On přece s Chartou jenom chtěl dosáhnout toho, aby režim dodržoval mezinárodní smlouvy, které sám podepsal. V době převratu říkal, že půjde o vylepšení socialismu, a restituce mu posléze museli vnutit. Takže, proč by někoho zabíjel?? Z tohoto hlediska, s Mandelou měl máloco společného. Jinými slovy, srovnávat kavárenského intelektuála s komunistickým teroristou je hodně ujeté. Tak mne napadá, že si certifikovaný terorista Nobelovu cenu míru vysloužil, zatímco náš levičácký intelektuál na ni nedosáhl. To jsou ale paradoxy...

J. Kulišek 13.12.2013 19:34

Re: Že by lépe?

Proste rikate, Sehnuta hlava ujde meci.

J. Kulišek 13.12.2013 19:32

poznamka

Bezpočet tisíců skutečných vězňů svědomí, kteří nikdy neudělali nic "zločinnějšího", než že se modlili či zvedli hlas proti tyranii, trpí ve věznicích po celé planetě, aniž by se ozvalo byť jen protestní pípnutí ze strany legií Mandelových uctívatelů a jeho sboru mediálních mecenášů. Kolik z těch, co Mandelu vynášejí do nebe jako morální kompas světa, kdy slyšeli o římskokatolickém biskupovi ze Šanghaje, kardinálu Ignatii Kungovi (1901-2000), jenž byl vězněn v komunistické Číně celých 33 let, z nichž většina se kryla s obdobím Mandelova věznění? V mnoha ohledech byly podmínky vězení pro statečného kardinála Kunga mnohem brutálnější než ty, jimž čelil Mandela, ale když byl v roce 1988 konečně z vězení propuštěn, žádná mediální sláva se nekonala. To samé platí u Oscara Eliase Bisceta, černého kubánského lékaře, jenž byl z vězeňského systému Fidela Castra propuštěn v roce 2011 po brutálním věznění za "zločin" kritizování komunistického režimu na ostrově. Plísnil snad Nelson Mandela při návštěvě Pekingu a Havany své soudruhy? Hovořil s nimi o krutých podmínkách nesčetného množství politických a náboženských vězňů v jejich gulazích? Pokud ano, neexistuje o tom žádný veřejný záznam, byť o jeho vychvalování těchto tyranských režimů je toho spousta.

J. Kulišek 13.12.2013 19:29

Re: Palestina

No stejne jako kdyz bylo potreba pouzit propagandu pri snaze o zniceni Ceskoslovenska, tak se najednou s nemu stal utlacovany sudetsky narod a po viteztvi zase nemci, tak se s arabu s toho sameho duvodu stali palestinci a po zniceni Israele to budou zase arabove.

J. Charvát 13.12.2013 19:27

Re: Izrael má ve svých krátkých dějinách

Paní Lukešová, dost jste mne nemile překvapila. Šarona si roduvěrní Židé váží pro jeho vojenské zásluhy a pevné politické postoje (vzpomeňte si, vystřídal ve funkci levičáka Baraka poté, kdy tento málem zbaštil Palestincům jejich mírové návrhy, čehož by Izraelci dosud hořce litovali). Zaslouží si dle mého rozhodně více úcty, než teroristé libovolné provenience, ať již arabské či černošské. Už jen proto, že dokázal ve své politické činnosti reflektovat realitu. Ostatně, sám udělal hodně pro dosažení "udržitelného" míru s Palestinci (Gaza). Že je to marné, není - dle mého názoru - jeho chyba. Takže mu přeji důstojný odchod z tohoto světa. A škoda ho je už teď, byť papírově ještě je naživu.

J. Kulišek 13.12.2013 19:27

Re: Také jsme jednou měli prominentního vězně,

No  Mandela mel jiny pristup nez Havel, tak srovnavat je by bylo ujedte a nebo blabol houpeho cloveka. Havel se nikdy nedopustil zabiti jejakeho cloveku, nehlasal terorismus a nasili, jako prostredel zmeny rezimu, naopak byl pro protest bez nasili a pasivni odpor. Byli to dva uplne rozdilni lide.

J. Charvát 13.12.2013 19:10

Re: Pane Kusý,

No, jsou tací, kteří tvrdí, že po odsunu Němců jsme neměli šanci, neb nemalou část zásluhy na vytvoření naší slušné ekonomické základny a také odpovídající know-how měli oni, a že tu ztrátu bychom hned tak nezacelili. O vybitých židovských spoluobčaněch nemluvě. Nevím, z mé hlavy to není, ale zní to pravděpodobně.

H. Lukešová 13.12.2013 18:50

Re: Hloupý jste Vy, Edmunde

Tolik lidí se již snažilo Židy ponížit nebo vyvraždit, ale Židé zatím vždy přežili.

M. Koutný 13.12.2013 18:46

Re: Hloupý jste Vy, Edmunde

Můj komentář se bůhvíproč zobrazil výše. Ještě jsem koukal na wiki, ta tvrdí něco trochu jiného.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Palestina

Zajímavé je, že už Římané se snažili ponížit Židy tím, že jejich území pojmenovali po jejich úhlavních nepřátelích.

V. Kusý 13.12.2013 18:34

Re: Pane Kusý,

Mé jméno je polemika.Takže,Ad Primo, vzájemná blízkost se Švýcarskem, my jsme se nevzdalovali jim, ale oni nám.Ad Secondo, v roce 48 jsme měli za sebou volby, jimiž dal uvědomělý český lid své hlasy komunistům a na Únor bylo zaděláno.Takže, jak jsem napsal, vyměnit obyvatelstvo.Ostatně, český lid dal najevo své vlastenecví už v roce 1918.Když rozbil nenáviděnou monarchii a byl vyzván k obraně nového státu, tak se demobilizovaní vojáci 81.pluku vrátili do kasáren. Nikoliv ovšem k obraně vlasti, ale proto aby vyfasovali mináž, výstroj a žold.Poté se opět vrátili do svých domovů a celá svobodná vlast jim byla u prd.... No a takhle my tu žijeme..... Ale že nám to na tu bídu jde celá ta staletí dobře, což?

M. Koutný 13.12.2013 18:32

Palestina

je umělý název, který se odvozuje od Pelištejců, biblických Filištínů, semitského kmene, který už dávno vymřel nebo splynul s dalšími podobnými do dnešního židovského národa. Nejsem si jistý, zda ho používali už Římané, ti své provincii tuším říkali Judea. Určitě se začal používat za křížových výprav jako projev distancování se od faktu, že se jedná primárně o židovské a arabské území.

K. Křivan 13.12.2013 18:20

Re: Palestina je termín který israelskému království

dali Římani, když toto území změnili v římskou provincii. Takže ne "pradávný, ale jen 2000 let starý. Naproti tomu israelské království je o tisíc let starší.

P. Khail 13.12.2013 17:16

Re: Koho zajímá

Jasně, byl jsem 15 let generálním tajemníkem. A protože na Wikipedii to není tak je to samozřejmě pravda. A přečtěte si někde co to znamená "obhajovat". Jistě víte kde máte hledat.

H. Lukešová 13.12.2013 16:58

Re: Izrael má ve svých krátkých dějinách

Dobrý den pane Sevráte, s těmi Moraváky jste ujel. Já jsem také z Moravy a Čechy mám ráda, odtrhnout se od Čech a Slezska rozhodně nechci, vážím si celé České republiky, jejichž jsem občankou, mimojiné do sčítacích listin uvádím národnost "česká" ne "moravská", moravský ovšem ani český nacionalismus nesdílím.

Jinak Židé nejsou horším národem, než-li jiné národy, mají mezi sebou spoustu vědců a umělců a ve Státě Izrael se vydá tolik vědeckých patentů jako v celém arabském světě. Izrael je stát na úrovni, jistě ultraortodoxní pejzatci studující Tóru a Talmud pro Izrael nejsou přínosem, ale světští vědci, to jsou hodnotní lidé, i když dělit lidi jako "hodnotné" a "nehodnotné" není úplně košer.

H. Lukešová 13.12.2013 16:52

Re: Hloupý jste Vy, Edmunde

Termín "Palestina" je pouze geografický název, ne nějaký politický útvar. ¨

Znáte z dějin nějaké "palestinské království", "palestinskou republiku", "palestinské knížectví", "palestinského krále", či samostatný "palestinský jazyk" nebo "palestinskou kulturu". Já tedy ne, jestli Vy ano, tak dejte typ na literaturu. Rovněž neexistuje ani žádný "palestinský národ". Dnešní "Palestinci" jsou Arabové od jiných Arabů nerozeznatelní a jsou součástí velkého arabského národa.

H. Lukešová 13.12.2013 16:49

Re: Izrael má ve svých krátkých dějinách

I stát "Palestina" je plný teroristických vrahounů a ti jsou také oslavováni a milováni.

Co se mě týče, Šaron je mi ukradený, až umře, tak umře, škoda ho nebude, ale palestinské teroristy rozhodně nepovažuji za "lepší" či "hodnotnější". Terorista jako terorista.

F. Kusák 13.12.2013 16:44

Re: Také jsme jednou měli prominentního vězně,

No, jestli v hlavě nermáte trochu pomotané. Srovnávat Mandelu s V. H. Doporučil bych Vám základní lekce z dějepisu a politologie.

E. Heusinger 13.12.2013 16:41

Jste hloupá

Palestina je pradávný termín.

H. Lukešová 13.12.2013 16:38

Re: Zítra dorazí do ČR světlo z Betléma,

Ze svaté země Izraelské. Žádná "Palestina" nikdy v dějinách světa neexistovala a i dnes neexistuje.

E. Sevrát 13.12.2013 16:28

Re: Koho zajímá

Osobní rozhovor je osobní rozhovor.Je mi v podstatě šuma-fuk jestli byl v KSČ před rokem 68 nebo po něm, nebo někdy jindy.Důležité aspoň pro mě je,že byl členem zločinecké organizace KSČ.Na Wikipedii zásadně nechodím ,tam příspívají a čtou to jenom troubové,kteří pak údaje z W. vydávají za fakta.Také jste "bývalý" komunista,že toho zmetka tolik obhajujete ?

J. Slanina 13.12.2013 15:57

Re: Vojáky Mašínům nikdo nevytýká.

Celkem dostatečný výčet, soudruhu podpraporčíku. Vše sedí na bolševiky.

P. Khail 13.12.2013 15:38

Re: Koho zajímá

Takže nevíte kde, nevíte kdy, ale víte že jo. A možná to nebyl profesor, možná se jmenoval jinak, prostě rádio Jerevan. Dobré, dobré ... Buďte prosím tak laskav a opravte tedy údaje na Wikipedii ať nejsme v omylu, díky.

P. Vavruch 13.12.2013 14:47

Který Michal Švejda? Agent

který utekl z JAR? Se kterým jsem si přestal psát, protože urážel Masaryka?

V. Novák 13.12.2013 14:47

No, bránil. A nezabránil.

Do Etiopie odešel Mandela ilegálně. Aspoň tohle byste si mohl zjistit.

Většina černých byl násilmě přesídlena do bantustanů, které byly teoreticky autonomní. Už k práci v bílé části JAR (mimo bantustany) museli mít černoši speciální pasy, které je často neopravňovaly ani k tomu, aby tam zůstali přes noc. Natož k nějakému opuštění státu!

Legitimace, které případně vydala "vláda" některého bantustanu, neplatily ani v bílé JAR - natož jako pas do zahraničí.

Prostě - pro SA-mana naprosto ideální stav, že? Chápu, že byste si chrochtal...