25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Úspěch AfD vyslal řadu pozitivních signálů

Zemské volby v Meklenbursku-Horním Pomořansku sice vyhrála německá SPD, faktickým vítězem těchto voleb je však tamní Alternativa pro Německo. Úspěch této strany považujeme za velmi dobrou a povzbudivou zprávu, která vysílá řadu podstatných signálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 7.9.2016 10:58

Re: milý Institute VK

Ano. Jmenují se jinak, jednají v rukavičkách, mají lepší vkus ohledně kostýmků, kravat a vybrané krmě, mluví spisovně, mají kvalitní vzdělání. Výsledek jejich hospodaření však spěje do stejných konců jako by spěl s dnešními reformovanými komunisty. Akorát je ten socialistický proces pomalejší a "sociálně únosnější" než ten komunistický. Rozdíly jistě existují, nicméně v dlouhodobém horizontu jsou nepodstatné.

S. Netzer 7.9.2016 12:04

Re: milý Institute VK

Mlácení prázdné slámy.

https://de.wikipedia.org/wiki/Godesberger_Programm#Berliner_Programm_von_1989

K. Křivan 7.9.2016 11:28

Re: milý Institute VK

Komouš nebo socan, obojí je svinstvo.

M. Šejna 7.9.2016 10:40

pane Schlägele

pokud považujete sociální demokracii za stranu komoušů, pak při podobném zjednodušeném vnímání určitě budete považovat AfD za stranu nácků a rasistů.

:-D

I. Schlägel 7.9.2016 10:55

Re: pane Schlägele

Jo, pane Šejno, není komouš jako komouš a není socialista jako socialista. Pravda, je třeba rozdíl mezi německým socialistou a postkomunistickým českým socialistou. Dnešní komouš už není až na výjimky ten bijec z časů Gottwalda. Mají sofistikovanější přístup, uhlazenou mluvu, jsou plni porozumění k potřebným, z nichž oni sami jsou ti nejpotřebnější. Jednoho za druhého snadno zaměníte, realizované či slibované programy jsou podobné stejně jako výsledky jejich vlády.V AfD jistě je řada nácků a fašistů, skutečných i potenciálních. Stejně jako v socdem je řada bolševiků, skutečných i potenciálních. Ani se nemusejí seberealizovat v echt komunistické straně.

R. Langer 7.9.2016 10:57

Re: pane Schlägele

Dobře řečeno!

M. Šejna 7.9.2016 11:12

to jsem rád, pane Schlägele

že jste nám prozradil, jak je AfD i řada nácků a fašistů, skutečných i potenciálních.

Takže teď už chápu, proč ten úspěch AfD označili v Institutu VK za pozitivní signály.

I. Schlägel 7.9.2016 11:31

Re: to jsem rád, pane Schlägele

Myslel jsem, že to víte a netřeba Vám něco prozrazovat. Jsa poučen, bude se mi lépe a radostněji dýchat.

M. Prokop 7.9.2016 12:34

Re: to jsem rád, pane Schlägele

Ne prosím, neschovávejete se za pana Schlägela. To je vaše tvrzení, navíc hloupé.

M. Prokop 7.9.2016 14:24

Re: to jsem rád, pane Schlägele

Ono jich je dost i mezi socany, komouši a zelenými. Ty socialistické odstíny se prostě prolínají a případná rivalita je spíše osobní záležitostí.

M. Prokop 7.9.2016 14:23

Re: pane Schlägele

Ano.

Konec konců, komouši ze socanů vyšli a alespoň programově se k nim opět vracejí. Rozdíly jsou ryze rétorické.

K. Křivan 7.9.2016 11:38

Re: pane Schlägele

Náckové jsou socialisti. Rasisti jsou realisti, neboť vidí rozdíly mezi bělochy a černochy.

J. Šimek 7.9.2016 14:31

Re: pane Schlägele

Tak co plašíte s araby, vy "realisti"? :o)

M. Prokop 7.9.2016 12:33

Re: milý Institute VK

Zajímavé je, jak to oba nepřátelé jakékoliv svobody nejsou schopni pochopit, ty demokratické volební mechanismy.

V. Klepetko 7.9.2016 10:52

Re: milý Institute VK

Pánové a dámy, pan Šejna zde prohlásil, že "AfD skončí nejspíš v opozici společně s CDU. To je tedy pozitivní signál jak vyšitej."

Proč komentujete článek bez znalosti německých reálií? Pravděpodobnost toho, že CDU skončí v opozici je 0.0%...

M. Šejna 7.9.2016 11:09

pánové a dámy,

pan Klepetko nám sdělil že CDU určitě v opozici neskončí.

Chápu to tedy tak, že CDU nejspíš vytvoři koialici se sociálními demokraty.

Už jsem pochopil, co Institut VK označil za pozitivní signály.

:-D

V. Klepetko 7.9.2016 11:31

Re: pánové a dámy,

Pane Šejno, v přílišném vědění je mnoho smutku ((((((.

Žádná koalice CDU se sociálními demokraty nevznikne, ona už tam řadu let vládne a nyní bude pokračovat. Vážím si Vás jako člověka, který zná dobře situaci v Británii. Ale to Meklenbursko? Hodně se píše že u našinec žádného uprchlíka nikdy neviděl a přitom je posuzuje. Diskutoval jste opravdu s nějakým predstavjtelem AfD a můžete s jistotou potvrdit že se opravdu jedná o "nácky"? Devalvace slov je strašlivá věc. Až se opravdu nějaký nácek objeví, nikdo už na to nebude reagovat (((((((((

M. Šejna 7.9.2016 12:14

pane Klepetko

já jsem ale nenapsal, že tam vznikne NOVÁ koalice CDU-SPD. Napsal jsem, že vytvoří koalici. To je o něčem jiném. Koalice se totiž vytvářejí po každých volbách, a to i tehdy, když se ta koalice "obnovuje".

Přesto bych rád upozornil, že SPD má nyní možnost uzavřít "vládní" koalici i s postkomunisty. A o tom byl původně můj přispěvek.

Tím nezpochybňuji Váš názor, že nejspíš bude pokračovat bývalá koalice. To jsou nejspíš ty "pozitivní signály", které vidí Institut VK.

M. Šejna 7.9.2016 12:20

uf, to je diskuze, pane Klepetko

pokud jde o "nácky" z AfD tak to byla moje reakce na tvrzení, že SPD jsou ve skutečnosti komunisté. Přečtěte si pořádně vlákno. A ten, na kterého jsem reagoval, to potvrdil.

Takže tvrzení, že v AfD jsou náckové, není moje, ale pana Schlägela. Já nácky v AfD potvrdit nemohu. Pan Schlägel ano. Své výhrady tedy směřujte k němu.

V. Klepetko 7.9.2016 12:57

Re: uf, to tedy je...

Bylo by to přínosné? :-) Máte pravdu že teoreticky má spojení postkomunistů a socialistů logiku. Stejnou logiku má ale i spolupráce AfD a CDU, ta ale bude možná až v dalším volebním ciklu.

Domnívám se že právě tak bude časem vypadat vládní koalice v této spolkové zemi i na centrální úrovni. Pokud ovšem CDU nebude zcela nahrazena CSU...

Komentované volby jsou slibným signálem pro vzdálenější budoucnost, právě tímto směrem...

V. Klepetko 7.9.2016 13:00

Re: uf, to tedy je...

"cyklu"...

S. Netzer 7.9.2016 13:03

Re: uf, to tedy je...

"Pokud ovšem CDU nebude zcela nahrazena CSU.."

:-)))) To snad opravdu není možné.

M. Prokop 7.9.2016 14:25

Re: uf, to tedy je...

Ono toho zpočátku vypadalo víc jako nemožné. Možná se budete divit.

V. Klepetko 7.9.2016 16:52

Re: uf, to tedy je...

Pokud paní Merkelová nepřehodnotí svou nerealistickou politiku, může se Horst Seehofer ucházet o velmi významnou část jejího elektorátu, když se rozhodne vykročit z Bavorska na celostátní úroveň.

CSU je dnes poslední nepopulistickou německou politickou stranou, ve které žije staré dobré Německo Konráda Adenauera a Helmuta Kohla. Merkelová je symbolem rozkladu a smrti!

S. Netzer 7.9.2016 17:24

Re: uf, to tedy je...

"Merkelová je symbolem rozkladu a smrti!"

Ještě lepší. :-(

V. Klepetko 8.9.2016 1:26

Re: uf, to tedy je...

Smrt má mnoho tváří. Přečtěte si Zjevení Janovo - jsou tam o paní Merkel jasné zmínky...

Tvoje tvář má známý hlas, kancleřko mrtvých!

M. Prokop 7.9.2016 12:35

Re: milý Institute VK

Jo, to ještě navíc. Asi má zase Šejna nějaké zprávy od zahraničních zpravodajek. :-P Nedejpánbůh z Londýna.

M. Prokop 7.9.2016 12:32

Re: milý Institute VK

To si opravdu představujete demokracii jako samá vítězství 10 : 0?

S. Netzer 7.9.2016 9:54

Pozoruhodný

brainstorming zdejších diskutérů.

Fakt, že Mecklenburg Vorpommern je nejchudší spolková země je "mainstreamové klišé", západní Němci jsou neschopní, protože "nedokázali zrealizovat ani écht sjednocení státu" a AfD má "humanistické poslání".

Autoři těchto brilatních postřehů by se mohli okamžitě stát členy IVK.

M. Prokop 7.9.2016 10:11

Re: Pozoruhodný

Vy už jste chápavá jak ten Šimek. :-P