28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 8.8.2017 21:49

Já bych z šoféra nedělal hrdinu,

ale dělat z něj amatéra bych si netroufl dělat vůbec. Posmolit se může všechno, i raketoplán. Počkáme na vyšetření policií.

Co se etiky týká, pan Hermánek je boží hovádko.

I. Novák 8.8.2017 14:11

Typické.

Autor na základě jedné tragické události upozorňuje na jedno dost rozšířené nebezpečné chování řidičů bez zkušeností jízdy v horách, ale diskutéři ho okamžitě vztáhnou k aktuálnímu případu o němž vůbec nemluvil. Někomu dokonce vadí i nepřesné označení vozu se kterým zažil nepříjemnou zkušenost a poučení. Jestli jde tedy něco zevšeobecnit, tak je to tento způsob diskuzí nazývaný já o voze, ty o koze, rozšířený prakticky u všech témat diskuzí. O příčině aktuální nehody samozřejmě ještě nikdo nic neví, ale můžeme si být téměř jisti, že pokud by jen vzniklo podezření na selhání nějakého zařízení vozidla, jeho výrobce se již postará aby verdikt zněl jako chyba řidiče. Zvláště když už je mrtvý.

V. Čermák 8.8.2017 19:22

Re: Typické.

Na základě bouračky autobusu v horách se smrtí řidiče napsal autor článek o bouračce autobusu v horách se smrtí řidiče, ale Pozor. Nebyl to Ten autobus, ani Ty hory a už vůbec né, Ten řidič. Nejste s autorem bratři?

M. Šejna 8.8.2017 13:34

nechutný článek nad mrtvým řidičem

ten autobus byl moderní koncepce, tedy žádná předpotopní mašina. A moderní dálkové autobusy mají automatické převodovky. Takže řidič určitě nejel na volnoběch a nebrzdil jen brzdama.

P. Manda 8.8.2017 10:12

No to je rázný článek,

takhle hloupě bez info. Mmch pane kolik kilometrů jste najel s busem ? jak můžete soudit profesionalitu člověka, kterého vůbec neznáte. Jen na základě hloupých článků, amatérských novinářů. Zklamal jste.

I. Polák 8.8.2017 9:12

Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

Nejdřív jsem myslel, že autor má nějakou informaci, kterou nemám. Ale to rozhodně ne.

Už jste někdy jel autobusem s kopce a řidič neměl zařazenou příslušnou nižší rychlost? Já tedy ne a něco jsem se autobusy najezdil, byť jen jako pasažér. A sám řídím nějakých 49 let, takže asi poznám co řidič dělá.

Jistě je to možné, špatný řidič se najde vždycky, ale to by mělo být když tak výsledkem policejního vyšetřování, které pokud vím, ještě probíhá.

Takže tento pán tady tančí nad mrtvolou člověka, který pravděpodobně opravdu zabránil mnohem větší nehodě vlastním životem, Fuj.

M. Prokop 8.8.2017 9:42

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

No ano, ale protože autobus narazil, tak něco bylo špatně.

P. Manda 8.8.2017 10:13

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

jistě, že bylo něco špatně. Ví se jak zemřel ten řidič? Nebyl náhodou po smrti už před nárazem.........

P. Selinger 8.8.2017 10:22

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

A byl připoután ? Vylétl ven a přišel o život......

J. Lepka 8.8.2017 9:08

Pan Hermánek je reinkarnace Děda Vševěda.

Ani odborníci ještě nevydali závěrečnou zprávu, ale on má jasno. Jen pro připomenutí, pokud nepřežil řidič /pilot/ byl za bolševika vždy vinen on, bránit se již nemohl, tak nač se zdržovat dalším šetřením, že. V někom je holt ten bolševik jako v koze.

H. Gene 8.8.2017 9:21

Re: Pan Hermánek je reinkarnace Děda Vševěda.

Nesmysl.

P. Kmoníček 8.8.2017 9:07

Jak víte,

že tu dvojku neměl zařazenou, vševěde?

H. Gene 8.8.2017 9:25

Re: Jak víte,

Protože by to tam nenasmažil v takové rychlosti.

P. Manda 8.8.2017 10:14

Re: Jak víte,

v jaké rychlosti ? Vy znáte rychlost nárazu ?

M. Prokop 8.8.2017 8:20

Jo, to mne taky napadlo.

Jenže řidič prý byl starší a zkušený, tak nevím. Chybí víc fotek, jak krpál vypadal, profil trasy a víc podrobností o autobuse. Ty nové jsou samá elektronická vyfikundace, kdo ví, jak s nimi lze v nouzi odřaďovat.

P. Manda 8.8.2017 10:18

Re: Jo, to mne taky napadlo.

tento autobus má RETARDÉR česky zpomalovač při jeho užití a zařazení vhodného stupně se brzdy zahřívají nevelmi. Měl manuál nebo automat. bez informací je to jen mlácení prázdné slámy.

H. Gene 8.8.2017 7:51

Otázka, kdo ví?

Měl řidič bezpečnostní pásy?

P. Švejnoch 8.8.2017 9:12

Re: Otázka, kdo ví?

Předpokládám, že jste spíš chtěl položit otázku, zda někdo ví, jestli měl řidič zapnuté pásy...?

Každopádně: Jak případná absence či jen nezapnutí bezpečnostních pásů řidiče souvisí s příčinami a průběhem nehody?

J. Řezák 8.8.2017 9:14

Re: Otázka, kdo ví?

Souvísí tím, že zřejmě "vyletěl" z vozu.

P. Švejnoch 8.8.2017 9:36

Re: Otázka, kdo ví?

Mluvíte o následcích.

Já se ale ptal na příčiny a průběh.

H. Gene 8.8.2017 9:39

Re: Otázka, kdo ví?

Ptáš se na průběh, a to je průběh.

Ale kecáš blbosti. Vymyslíš si otázku a na té se pak budeš točit.

Když nevíš, tak nezacláněj.

P. Švejnoch 8.8.2017 9:50

Re: Otázka, kdo ví?

No, když říkáte, milý pane Gene, že je to průběh, tak je to průběh, to se nedá nic dělat. A jsou to, prosím pěkně, také příčiny...? :-)

A myslíte, že byste mi byl schopen odpovědět na mou otázku, pokud bych ji zúžil jen na ty zmiňované příčiny, milý pane Gene?

H. Gene 8.8.2017 9:52

Re: Otázka, kdo ví?

Ne. Na blbosti si najdi někoho jinýho.

P. Švejnoch 8.8.2017 10:05

Re: Otázka, kdo ví?

... no, já se nemohu zbavit dojmu, že zrovna na blbosti jste Vy tím optimálním respondentem, milý pane Gene... ;-)

P. Manda 8.8.2017 10:19

Re: Otázka, kdo ví?

No ty jsi BLB.

V. Vlk 8.8.2017 0:32

Tak zaprvé jsem o nějakých častých

bouračkách českých autobusů z kopce moc neslyšel. Takže to je čistá fabulace. Za druhé, podle svědka autobus řazenou dvojku měl (výpověd pasažéra) a pak došlo nějak k přeřazení (?? automat může vypadnout ) a následně selhaly brzdy. Pan Hermánek ví a řízení autobusů asi kulové. Já jsem udělal řidičák na autobus už na vojně ,takže něco vím. Autobus naboural do protisvahu-retardéru , což je zařízení, které je mnohde nainstalováno i u nás. Například nad Jáchymovem, nad Chomutovem,v Krkonoších i jinde. Čeští řidiči s tím zkušenosti mají, jejich zkoušky jsou dosti přísné, představa autora o českých řidičů autobusů jako amatérů je jen blábolení

Takže použití retardéru v protisměru není žádný vynález "vzdělaných a zkušených západních řidičů" ,ale běžná záležitost dělaná tam, kde mohou selhat brzdy a selhávají brzdy přehřátím opakovaně. Proto se staví. viz http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1186704, . To, že se autor pokoušel brzdit "DKW" motorem, ukazuje jeho řidičskou pitomost. No, ale Wartburg 353 měl staré brzdy, ty se nedají srovnávat s moderními brzdami. Blábolit, že čeští řidiči autobusů nejsou zvyklí jezdit v Alpách svědčí o neznalosti autora reality. viz https://travelbible.cz/autobusem-z-cech-do-evropy/, https://elines.cz/cz/o-eurolines. To podle něj cestovky vozí lidi do Rakouska k moři a do Itálie a Francie atd. na žebřiňácích? Bože, svatá prosto.

Jen když si můžete kopnout do "českých řidičů" co?!

J. Vintr 8.8.2017 0:57

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

No, já sice s náklaďákem ani s autobusem nikdy nejezdil, ale o profesionalitě některých řidičů náklďáků a autobusů bych si dovolil pochybovat. Stačí, když je člověk vidí, jak to drandí stovkou třeba po dálnici s odstupem sotva pár metrů od auta před sebou ...

V. Kotas 8.8.2017 6:06

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Autor má pravdu. I přes věk a letitou praxi, se řidič zachoval jako amatér, částečně. Podle svědků/cestujících, řidič přeřadil na vyšší převodový stupeň, i když se autobus choval divně. Což byla podle následků chyba. Oni si Italové dají jistě práci s tím, aby zjistili, co všechno za havárií stojí, i když je jen jeden mrtvý. A zbrzďovací retardér vypadá trochu jinak, než protilehlé louka.

J. Frankl 8.8.2017 6:41

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Kde jste četl,že autobus se choval před nehodou divně?!

M. Krátký 8.8.2017 6:44

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

pane Vlku, souhlas a přidávám. Jsem už 74 let starej mazák - z vojny řidič II. autobusů atd. Selhat brzdy - to je raz dva. Mám naježděno po Bulharsku 400.000 km téměř bez škrábnutí - ty jejich kopce nahoru dolů - paráda. Takže unavit brzdy jde i u moderního osobního auta, pokud pojedete 15 - 30 km furt z kopce z Banska do Simitli bez zařazeného vhodného převodu. Brzdové kotouče do červena, destičky se pálí a smrdí a je to hotové. Hezký den