15.8.2022 | Svátek má Hana


Diskuse k článku

GLOSA: Sebastian Kurz

Hospodin je opravdu velký šprýmař, jářku, proto dal Abrahámovi syna Izmaela, otce všech Arabů, aby ho následně s jinou manželkou obdařil synkem Izákem, taťkou národa izraelského.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 4.1.2020 15:37

Je to český pohled na rakouskou politiku, ale té nerozumíme minimálně od dob rozpadu Rakousko-Uherska. Jde totiž o Rakousko, kde mají oficiální zákaz staveb jaderných elektráren, kde už přes deset let platí podmínka, že nové obytné domy musí být energeticky pasivní (u nás něco podobného méně přísného platí až od tohoto ledna), klade se tam důraz na občanskou společnost a podstatnou položkou je kvalita bydlení, přičemž Vídeň je opakovaně vyhlašována za nejlepší místo k životu. Rakušané naštěstí postavili síť dálnic dříve, než to všechny možné iniciativy (nejen ekologické) začaly omezovat, ale vysokorychlostní železnice staví jen o málo rychleji než my. Mají jen úsek z Vídně do St. Poltenu. Mají na krku desetitisíce imigrantů z té silné vlny z roku 2015, ale nemají s nimi problémy jako v Německu či ve Francii, protože jim ta integrace docela jde. Při pohledu na stav jejich demokracie se člověk nemůže ubránit dojmu, že spojením konzervativců a zelených k žádnému náhlému obratu dojít nemůže, protože Rakousko je ve skupině zemí, které jsou proevropské, a v boji s globálním oteplováním bylo vždy na podobné úrovni jako Německo nebo skandinávské země. Navíc Kurz je mladý a bojuje především o nové mladé voliče, takže Zeleným asi část jejich agendy ukradne. Již v prvním projevu uvedl, že chce stát v čele snah zemí EU o dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.

P. Grigar 5.1.2020 12:16

..pane Machu, rakouská železnice je tradičně určena jako služba dopravní obslužnosti pro obyvatelstvo. Vysokorychlostní železnice u nich má význam pouze jeko tranzit v rámci evropské sítě a to s ohledem na geografické podmínky. Silniční síť je dostatečně dimenzovaná pro induviduální dopravu, která pro obyvavatelstvo, díky příjmové úrovni, nepředstavuje žádný problém.

Problémy s imigranty v Rakousku existují, jsou na denním pořádku, i když pro běžného turistu jsou možná částečně skryté, díky tradičnímu národnostnímu mišmaši ve Vídni. V okrajových částech, ale i v obvodech se starší zástavbou sociálních bytů už je to jiné. Rakousko není jenom Schönbrunn, Belvedere či Christkindlmarkt na Radničním náměstí.