29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Obavy

Nejsem nevděčný parchant, který najednou úplně zapomněl na všechny zásluhy Spojených států amerických…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 13.2.2015 22:15

jenom tak na okraj...

.. to vyzbrojování Afgánců probíhalo jako důsledek sovětské(tj ruské) invaze. Safra, není tady náhodou nějaká paralela ?

J. Václavíková 13.2.2015 21:59

Re: Vládcům USA je vážně zcela volné,

Jistě, Putin si nezačal, to Ukrajinci z Krymu napadli Rusko. Svatá boží prostoto!

Š. Hašek 13.2.2015 21:36

Re: Vládcům USA je vážně zcela volné,

Putin si nezačal. Stačí porovnat sled dění dle kalendáře.

Nemusíte odpovídat, pan Mach mě stejně ošacoval za "mozek plný rusáckých keců". Vážím si toho, aspoň už jistojistě vím, na čem tedy jsem. Šetřte kontakty pod písmenkama. Jen ten kalendář ............ mrkněte na to.

Š. Hašek 13.2.2015 21:31

Re: Pane Havránku,

Řekl bych, že ani trochu ne.

Trošku se zamotává Obama, od chvíle, kdy nevěděl, jakým rodičům se narodil. Ale, uznávám, že to není teď argument k věci. Jen poznamenávám.

V. Patkoš 13.2.2015 21:25

Re: Souhlas s autorem, nemyslí si to jen on..

Máte i vlastní názory nebo budete do každé diskuse jen tapetovat odkazy odjinud?

E. Erat 13.2.2015 18:48

Re: poznámka

Jo,hlavně vám přispěchalo v roce 68 na pomoc,že.Čtyřicet let života v hajzlu nám způsobili Němci.Nebýt jich,tak nebyla 2WW atd.A pak se na nás všichni vysra,,,,,,,,,,,.

J. Černý 13.2.2015 18:33

Pane Havránku,

trochu jste se do toho zamotal...

J. Šimek 13.2.2015 16:51

Re: poznámka

No ale 40 let mého života v hajzlu způsobil Kreml, tak mám jistě právo tvrdit, že to mě nepodělalo USA.

J. Šimek 13.2.2015 16:45

Re: Na Ukrajině není proč zasahovat

Samospráva nenšin? Kde tohle berete? To je jako samospráva cikánů a to uznejte je blbost.

J. Šimek 13.2.2015 16:43

Re: Vládcům USA je vážně zcela volné,

Před kým by utíkali? Před mírotvůrcem Putinem? To snad ne, soudruhu.

E. Erat 13.2.2015 16:01

Re: poznámka

Saddám byl hlavně velký spojenec USA, a dělal užitečného idiota ve válce s Iránem.Chemickými zbraněmi byl taktéž vyzbrojen z USA.A pak se USA vymknul z kontroly, a chtěl si přivlastnit Kuvajt.Pán má možná jednoduchou odpověď,že za vše zlé může USA.Řada lidí má zase jednoduchou odpověď,že za všechno zlé může Rusko,a to je i váš případ.Takže v jednoduchosti myšlení si nemáte co vyčítat.Černobílé vidění světa,akorát v obráceném gardu.

M. Hoblík 13.2.2015 15:55

Vládcům USA je vážně zcela volné,

jestli v Evropě padne nějaký ten vojáček v boji za jejich zájmy. Ukrajina potřebuje vyřešit svůj problém svými silami. Jakékoli vměšování povede ke stejným důsledkům, jako kdy jindy. Aktuálně slyšíme o utečencích z Kosova, země Kosovcům vládou USA a Havlem zaslíbené. Kam budou utíkat osvobození obyvatelé Ukrajiny? Že by do USA?

J. Kanioková 13.2.2015 15:55

Souhlas s autorem, nemyslí si to jen on..

Ukrajina – další Irák - http://www.fsfinalword.cz/?page=archive&day=2015-02-11

„Ukrajinská krize je válkou mezi Spojenými státy a Ruskem – až do posledního Ukrajince,“

Ukrajina. Země určena k likvidaci - http://jdem.cz/brpyn9

E. Erat 13.2.2015 15:54

Re: Opravdu si myslíte

Pomohla a velmi,hlavně v Iráku a Lybii. Máme tady IS  a hlavně statisíce uprchlíků v EU z Afriky.Hoši,děkujeme !!

V. P 13.2.2015 15:07

Re: Ještě že tak :-))!

Proč tedy podepisujete článek, který to Reaganovo vyzbrojování Afgánců kritizuje?

V. Podracký 13.2.2015 14:49

Na Ukrajině není proč zasahovat

a je dobře, že se nezasahuje. Ukrajinská armáda být sice vyzbrojena může, protože je na hranici Ruska a měla by mít odstrašující výzbroj. Nicméně to musí být demokratický stát, který ctí lidská práva a hlavně práva menšin (v tomto případě ruské), uznává jejich právo na svou kulturu a samosprávu. To zatím Ukrajina nedělá.

Vyzbrojovat nacionalisty, kteří první co udělali bylo zrušení jazykového zákona a samosprávy regionů je ošidné a případně může stát jen další lidské životy.

Ke komentářům: Proti jakému zlu jediná demokratická velmoc USA zasahuje? Zatím zlo vždy jen rozdmýchala (Irák, Afganistán, Sýrie, Libye atd.). Proti čemu by zasahovala na Ukrajině? Tam jde o etnický konflikt. To se postaví v etnickém boji na stranu jednoho etnika proti druhému? To už není demokratické jednání, to je podpora nacionalismu, ne-li nacismu.

J. Cervenka 13.2.2015 14:24

Amerika

autor se rozhodne distancuje od jedine demokracie, ktera ma vuli zasahnout proti zlu - a vzdy mela. Tak se nemusi citit osamocen, je vas, chlapci a devcata, plna Evropa ale i Australie, N.Zealand atd atd Ja myslim Ze je to tim, ze se malo cte a premysli

J. Ráž 13.2.2015 11:01

Re: Opravdu si myslíte

Nepomohla. Do roka tam budou opět chodit ženy zahalené, kina budou zavřená, mnoho lidí bude zmasakrováno, že se kamaradili s Američany a jediný zákon bude sharia.

Nejprve bude válka mezi paštúnskými Taliby a příznivci Islámského státu, kteří se tam přestěhují a ve výsledku to odnesou jako vždy prostí Afghánci.Jako to odnesli vždy všude tam, kam chtěli Amíci násilně implantovat svoji vizi demokracie.

Kulturní vývoj uspíšit nelze a násilně implantovat židovsko-křesťanské civilizační principy do islámského prostředí zapříčinilo jednu z největších katastrof moderních dějin. Americké černobílé vnímání světa a násilné prosazování národních zájmů způsobilo, ze nejenom proti sobě poštvali vice jak miliardu muslimů, ale i mnoho z tech, kdo ještě nedávno se v USA vzhlíželi. Jako já a autor článku.

K. Frauknecht 13.2.2015 10:58

Re: Ještě že tak :-))!

Či snad Vám sovětské impérium schází? Vím co odpoví dnešní sluníčkoví lidé: nahradilo ho dnešní Rusko. A v tom je právě ona hrozná pomýlenost. Rusy si pletou se Sověty, ale to, že je celá slavná EU prolezlá bolšany všech rozměrů (od socanů po maoisty) tolerují a co víc, šíří jejich propagandu. Smutek.

J. Švaříček 13.2.2015 10:55

Re: Opravdu si myslíte

Pokud je mi známo, tak v Iráku zuří válka a ve zbídačeném Afgánistánu se znovu derou Talibové k moci.

J. Čapková 13.2.2015 10:40

podepisuji

s autorem naprosto souhlasím.Běda nám, jestli Obama zasáhne.

P. Čulík 13.2.2015 9:37

Re: poznámka

Ano, souhlasím. V polovině osmdesátých let jsem viděl ve švýcarské televizi pořad o afghánských bojovnících proti sovětům, jak je decimují sovětské helikoptéry a jak by potřebovali Stingery. Kdo mohl tenkráte tušit, že džin, kterého vypustili sověti vpádem do Afghanistánu bude žít dál a bude vracet středověk.

Pokud jde o dodávky zbraní na Ukrajinu, tady to není černobílé. Co když smyslem hrozby USA s dodávkou zbraní bylo vystupňovat tlak na Putina? Buď podepíše, nebo eskalace bojů a pak bude vinen, že nevyužil šance na urovnání? Všichni o zákulisí víme prd, ale co víme, že na Rusy platí, je tvrdá ruka. Putin se sice tváří jako pokerový hráč, ale co drží v ruce, nemusí být nic moc a možná docela rád couvnul a toto mu dalo důvod.

A ještě buch rád věděl, co by asi tak řekli odpůrci zbraní, kdyby Rusové obsadili pobaltské země. Zase začít jednat, ale hlavně neeskalovat situaci?

I. Schlägel 13.2.2015 9:00

Re: Souhlasím.

Ale prd, na vědění máme odborníky z VUMLu, bolševiku.

I. Schlägel 13.2.2015 8:58

Re: Nezklamal jste.

Pro mrzáka každý mrzák, bolševiku.

J. Fridrich 13.2.2015 8:43

Opravdu si myslíte

Opravdu si myslíte, že intervence Ameriky v Afgánistánu a Iráku ničemu ani v globálním ani v místním měřítku nepomohla ?

Myslíte, že vůbec nepomohla tomu prostému Afgánci ( který nemohl jít ani do kina........), ani jejich ženám v jejich způsobu každodenního života ? Nemluvím o zrůdách z Al-Káidy, kteří v zemi dělají zle, mluvím o obyčejných lidech, kteří nyní žijí svobodněji a lepší a bohatší životy.......

F. Lesniak 13.2.2015 8:38

Re: Souhlasím.

Ty to přece musíš vědět, ne?

F. Lesniak 13.2.2015 8:37

Re: Nezklamal jste.

Ale, duševní mrzák, zase hýká?

A. Alda 13.2.2015 8:14

Re: podepisuju

Takových je nás víc.

Nelze než přisvědčit tezi, že planeta se přepólovala. Tedy morálně, magneticky zatím ne.

V. P 13.2.2015 8:09

Re: podepisuju

Vyzbrojování Afgánců bylo úhelným kamenem Reaganovy protisovětské politiky.

V. P 13.2.2015 8:05

Nevím, zda je taky pan Havránek natolik schopen sebereflexe,

zda mu dochází, že to vyzbrojování Afgánců taky notně přispělo k porážce SSSR ve studené válce a k našem osvobození od ruské okupace.