25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Nová studená válka?

Jsme na začátku nové studené války? Opravdu si to nemyslím. Nejsme na jejím počátku, jsme v ní již několik let. A dalo by se dokonce i říci, že jsme ji nikdy neskončili, zažili jsme jen poměrně dlouhé příměří, ukončené před několika lety,

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 31.3.2016 22:30

Re: Je všeobecně známou skutečností, že Němci byli na

Máte pravdu v tom, že "vnímání" hitlerovské armády na Ukrajině roku v roce 1941 bylo rozhodně "jiné", než třeba u nás či v Polsku. Souvislosti a důvody uvádíte.

Na dlouhou debatu.

P. Skřivan 31.3.2016 21:08

Naprostá pravda,

co k tomu dodat ? ... že je to pochopitelné ? Přece nelze očekávat, že rusáci opustí obsazené pozice dobrovolně. Oni je opustili jen proto, že to prostě za dob SSSR přestali zvládat, tak udělali jediný možný tah: ústup dříve, než budou vyhnáni. Tím obrousili hrany, zajistili si beztrestnost. Od dob Putina pak mají pocit, že by nechtěli přijít o pozice další, event. některé získat zpět. Přestože jsou to furt stejní mužici a na světovládu prostě nemají dost fištrónu ... .

P. Vaňura 31.3.2016 20:21

Je všeobecně známou skutečností, že Němci byli na

Ukrajině vítáni chlebem a solí, nicméně naděje Ukrajinců z velké části zklamali. Také je známo, že Stalinovi partyzáni páchali zcela úmyslně válečné zločiny, aby nasměrovali pomstu Němců proti ukrajinským civilistům, např. zajali a brutálně umučili německého vojáka a jeho zohavenou mrtvolu nechali ležet tak, aby ji Němci našli.

A ukrajinští Židé jsou dnes vice méně oficiálně obviňováni z účasti na organizování Stalinova Holodomoru. Paradoxně byla část pachatelů později zlikvidována samotným Stalinem v Moskevských procesech (např. šéf NKVD Jagoda).

Š. Hašek 31.3.2016 19:17

Re: Ukrajinci pouze KONSTATUJÍ, že pro ukrajinský národ

Zde pozor!

Konstatují dnes, po šedesáti letech. Vzpomenou přitom na své spoluobčany - Židy??? Ani náhodou! Libovali si, když šli ráno jejich sousedé s "německými přáteli" k nejbližší rokli. Nemám rád kavárenskomajdanský výklad dějin.

O tom, že Stalin byl zrůda, nebudeme pochybovat. Já jen, že úloha toho Němce s knírkem se už dnes (v kavárnách) moc nezmiňuje. Skoro ti mlaďoši krafají, že Stalin se octnul v Berlíně na základě svých velmocenských choutek.

J. Kanioková 31.3.2016 18:12

Taky s autorem souhlasím,

objektivita z naší civilizace mizí jak pára nad hrncem..

A Dvojí Metr je opět samozřejmostí..

A. Reček 31.3.2016 17:28

Autor vidí politiku Kremlu pouze přes růžové brýle

Je to právě nyní Moskva, která poslala své vojáky bojovat na území cizího státu v Evropě. Tedy na východ Ukrajiny do oblasti Donbasu. Jde o jednoznačnou agresi na teritoriu Evropy od doby rozpadu SSSR v r.1991. To je nesmazatelný fakt o válečných úmyslech Kremlu a hrozbě pro ostatní země Evropy. První krok ku studené válce učinil Kreml.

P. Vaňura 31.3.2016 15:24

Ukrajinci pouze KONSTATUJÍ, že pro ukrajinský národ

byl Hitler menším zlem, než Stalin a proto hodně Ukrajinců bojovalo na jeho straně. Je totiž velice těžké být horším zločincem, než byl Stalin.

U nás to vzhledem k jiné historické zkušenosti nedokáže hodně lidí pochopit.

J. Krásenský 31.3.2016 11:56

Re: Bohužel

http://literarky.cz/komentare/ostatni/21796-jan-arnogursky-spojme-sa-s-ruskom

J. Krásenský 31.3.2016 11:54

Re: Bohužel

Ján Čarnogurský

K. Kovář 31.3.2016 11:19

Pokud je mi známo tak

Stalin nebyl rus, byl gruzínec! Brežněv jakbysmet, to byl pro změnu ukrajinec! Tak co se má kdo otírat o rusy? V Ukrajině jsou u moci fašisti, banderovci a oslavují jednotky SS, děkuju za takovýho spojence! USA rozvrtali mohamedánům fungující státy falešným nařčením, to je taky pěkná pakáž co by si měla zametat před vlastním prahem! Dát si do čela podvodníka, rodáka z Keni to se museli pomátnout! Hillary je taky pěkný kvítko, jestli jí zvolí tak se maj na co těšit!

M. Prokop 31.3.2016 10:32

Re: Bohužel

Bohužel se onen převrat udál hlavně v autorovi.

Nepřátelská politika agresivního Ruska není jen strašák, ani ruská propaganda.

R. Jonák 31.3.2016 9:52

Bohužel

musím s autorem jednoznačně souhlasit.