19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Je vlastenectví krajně pravicovým populismem?

Norbert Hofer, kandidát rakouských Svobodných v prezidentských volbách, zveřejnil na konci minulého týdne racionální politický program „Hlas rozumu“. Hlavní rakouské informační kanály okamžitě varovaly občany, aby nevolili kandidáta „krajní pravice“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kyselková 8.5.2016 21:58

Oslí můstek.

Je potřebné, pane Strejčku komentovat volby u sousedů, ale konečně něco zmátořte s tou zdejší ODS ! Je na čase, abyste se dali dohromady a předseda Vás zlískal do jasné a životaschopné figury. Sfinga ODS hraje všemi duhovými barvami, aby nepopudila - jako do funusu.

J. Škodák 8.5.2016 0:09

Multikulturalismu kontra národní identita

Poslouchám rakouský rozhlas a dívám se na jejich televizní programy a autor článku se správně na toto téma vyjádřil. Je to asi dva roky,kdy měla strana svobodných ve Vídni sraz a příznivci této strany veřejně demonstrovali na jejich podporu. Předseda strany Stracher,snad jsem si to příjmení zapamatoval správně,potom večer v tel.zprávách byl konfrontován se snímky,kterak nějací mladíci v posledních řadách hajlují. Veřejně se od těchto distancoval a hned další den bylo zjištěno,že ti mladíci byli najatí provokatéři zaplacení veřejnoprávní televizí. Tento zlý úmysl poškodit tuto stranu,která brání národní zájmy,tuto stranu posílil. Když zastáváme naše tradice a kulturu v Evropě,zastánci multikulturalismu používají podobné metody, aby poškodili snahy hnutí a stran,které brání naší národní a kulturním identitu.

S. Netzer 8.5.2016 9:12

Re: Multikulturalismu kontra národní identita

Strache Heinz-Christian se jmenuje, ten Haiderův Bubi.

Jeden z jeho posledních "zdravých názorů" je výzva k sjednocení Tyrolska. http://www.denik.cz/ze_sveta/rakousky-pravicovy-politik-strache-vyzval-k-sjednoceni-tyrolska-20160505.html :-))))

To samozřejmě není žádný pravicový populismus, on pouze, jako správný patriot, "brání tyrolskou národní a kulturním identitu".

J. Kanioková 7.5.2016 19:07

Vlastenectví a patriotismus by mělo být základní emocí

Alternativní mapa kriminality uprchlíků? Výsledek zamlčování a "kouzlení se slovy" - http://jdem.cz/b8vja6

- https://twitter.com/XYEinzelfall

- https://twitter.com/hashtag/Londonistan?src=hash

- http://www.liveleak.com/view?i=138_1462619198

Mešity jejich ženám - zákaz kalhoty, cestování a Facebook http://www.thetimes.co.uk/edition/news/kb-mosques-06-hsc-rfprdckzj

J. Kanioková 7.5.2016 17:37

Holt... newspeak ulhaných pravdoláskovníků..

Stokrát milejší "populista", který reflektuje reálná rizika, než lháři a manipulátoři, kteří ústavně dané svobody natolik okleští, že z nich fakticky zůstane jen ta formální, ústavní slupka.

Vždycky jsem si v životě vážila víc těch, kteří - co na srdci, to na jazyku, než neupřímných ulhaných korektníků..

Orwellova permanentní válka je realitou. A to ne s "cizími kořistníky či násilníky", ale s vlastními "elitami"..

Čím víc se společnost žene pryč od pravdy, tím víc bude nenávidět ty, kteří ji říkají - Orwell

H. Lukešová 7.5.2016 14:26

Babišův ministra Pelikán...

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/15376-babisuv-ministr-pelikan-by-se-mel-zamyslet-jak-tu-s-nami-chce-dal-zit-nektera-svinstva-se-totiz-zapomenout-nedaji-.aspx

V. Huebschmann 7.5.2016 12:05

vlastenectví a narodovectvi

To co predvadi VK je populismus narodevecky- politikum,

nikoliv láska k vlasti a tradicim.... uf uf to je ovšem jasne mnoho let,ale stále nebezpecnejsi...

J. Kanioková 7.5.2016 17:40

"uf uf to je ovšem jasne"

hmm... komu? Vám a ještě..? Kolik vás je ?

J. Václavíková 8.5.2016 1:47

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Vezměme to z opačného konce. Za koho mluví Klaus? Za těch 0,4%?

P. Pětník 8.5.2016 7:36

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

No nevím, nevím. Myslíte, že pitomců je tu tak málo?

S. Netzer 8.5.2016 8:50

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

:-))))

Maji "zdravý názory".

P. Pětník 8.5.2016 15:19

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

O tom nepochybuji.

Když je někdo rozumu mdlejšího a nátury plebejské, tak potřebuje krále, guru, mistra, Boha, na kterého přenese veškeré své naděje. A že je král nahý jeho poddaní nezjistí, neb jsou strachem ze světa a obdivem k němu slepí.

S. Netzer 8.5.2016 16:16

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Tak to u polovzdělaných polointeligentů bývá.

J. Fialová 8.5.2016 17:05

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

A u untrmenšů obzvlášť, že. J. Fialová

S. Netzer 8.5.2016 17:58

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

To asi víte líp než já.

Taovými otázkami se nezabývám.

P. Pětník 8.5.2016 19:02

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Vypadá to, že si o sobě sama myslí, že je ýbrmenš.

J. Kombercová 8.5.2016 19:53

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

No, protože s paní Fialovou čteme stejné komentáře, tak mohu usoudit, že ona sama si to zřejmě o sobě nemyslí, jen jí to bylo jaksi naznačováno, někdy i důrazně.

To jen, abyste si nemyslel něco, co si ten druhý nemyslí.

P. Pětník 8.5.2016 20:27

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

To je dobrá rada. Problém je ovšem v tom, že si zásadně myslím jen to, co si myslím.

P. Han 8.5.2016 10:41

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Pitomců je tu hodně. Klaus mluví za tu pravou stranu Gaussovy křivky, tj. za tu s vysokým IQ. To by mělo být kolem cca 16 %. Ale to vám může být jedno, starejte se o své.

S. Donát 8.5.2016 17:00

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

:-)))

M. Červeňák 8.5.2016 18:55

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Neurážejte jezevčíka! Není hloupý! Je jen malý, bez rozhledu, ale o to více tvrdohlavý...

J. Jurax 8.5.2016 12:20

Re: "uf uf to je ovšem jasne"

Obráceně - soudíte naopak, že těch chytrých je jenom 0,4 procenta?

Pitomců ovšem zjevně mnoho je, to máte recht.

P. Jášek 7.5.2016 11:38

A klidně pětkrát, majore

."Jsme socialisté, jsme nepřátelé dnešního kapitalistického ekonomického systému kvůli vykořisťování sociálně slabých, kvůli nespravedlivým mzdám, a protože kapitalismus hodnotí lidské bytosti podle bohatství a majetku namísto zodpovědnosti a výkonnosti."....."Co se plánovitého hospodářství týče, jsme stále ještě na úplném začátku a já si představuju, jaká je to krása budovat celoněmecký a evropský hospodářský řád."

Adolf Hitler, oslava 1. máje v roce 1927

...ono to některým stejně nedojde!

J. Jurax 8.5.2016 12:24

Re: A klidně pětkrát, majore

Neříct to právě Hitler, je to dokonalé krédo i dnešních levičáků ... :-)

A kdyby tam místo socialisté bylo komunisté a nebyla tam zmínka o Německu, i Gottwald by to směle mohl říct z tribuny a bylo by mu davy aplaudováno.

Š. Hašek 8.5.2016 15:10

Re: A klidně pětkrát, majore

Souhlas panem Jáškem a Juraxem.

Citace je i doklad toho, že by maturanti neměli plkat, ale psát referáty na thema "co kdo řekl a co potom následovalo". Zatím mnozí bez dechu poslouchají Šiklovou, která jim říká totéž (totéž, co Hitler).

I. Schlägel 7.5.2016 10:14

Nacismus není pravice.

Nacismus je levice. Vypjatě nacionalistická, kolektivistická a populistická svoloč. Stejně jako komunismus. Stejné metody, stejné zoufalé výsledky. Krajní pravice je výmysl levičáků, na který jim skočila téměř celá populace včetně osvícených novinářů, publicistů a mnohdy i historiků. NSDAP byla pravicová stejně asi jako Koministická strana CCCP.

S. Donát 7.5.2016 10:53

Re: Nacismus není pravice.

Ano, nacismus je podobné svinstvo jako komunismus, jsou to dvě strany stejné odporné mince. Pravicového na něm není vůbec nic.

S. Kalužík 7.5.2016 20:58

Re: Nacismus není pravice.

Souhlas, jen malé připodotknutí, po velkém "kamarádčoftu" Hitlera se Stalinem a plánech na socialistické ovládnutí světa Hitler o 14 dnů předešel Stalina a najednou válka. Bylo nutno nějak "obrátit plachtu" a nacismus noc připomínal nacionální socialismus, takže se začal používat pojem "germanskie fašisty" a nemalá část blbečků to kopíruje dodnes a piše o "německých fašistech" a podobně :)

M. Šejna 7.5.2016 10:04

vlastenenctví není nacionalismus, pane Strejčku

pan Strejček si plete poněkud pojmy.

Vlastenectví je láska k vlasti a k národním tradicím. Vlastenectví tedy není ani levicové ani pravicové, ani liberální ani konzervativní.

Naproti tomu nacionalismus je nenávist k jiným národům, etnikům a tradicím. Nacionalismus je tedy nebezpečný extrémismus a může být jak levicový, tak pravicový.

K. Keinkopf 7.5.2016 15:43

Re: vlastenenctví není nacionalismus, pane Strejčku

Takže "pravicový nacionalismus" je podle vás takový národní kapitalismus! Čili odpůrci globalizace jsou vlastně jak levicoví národní socialisté tak pravicoví národní kapitalisté, kteří si to o konečné směřování rozdají až po porážce nadnárodních monopolů :D.