19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Hořící Amazonie

Hořící Mississippi je film, který zachytil historii USA. A to požár v alegorickém smyslu, boj za občanská práva v roce 1964. I nynější požáry v Amazonii mají svůj přenesený význam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 27.8.2019 20:15

Tak jistě

Doba postpravdivá, islamofobie, populistické strany. To jsou všechno nálepky které ti darebáci používají na hanobení ostatních. Proto je tak nesnáším. Jsou to vychcaní pokrytci.

D. Šimáček 27.8.2019 13:10

chce G7

zabránit ničení amazonských pralesů??? pokud ano ať se netváří jako spasitel světa, že někomu pomůže, a tím si ho neurčitě zaváže, Stačí se pozeptat kolik by stálo si tyto lesy pronajmout pro produkci kyslíku, a budeli G7 prozíravá stanoví si hodně dlouhodobý pronájem...

P. Rada 27.8.2019 13:38

Re: Co chce lidstvo?

Donedávna mlčky akceptovalo odpuštění pronájmu od přírody v hodnotě ekosystémových služeb které přitom NÁSOBNĚ překračují celosvětové HDP.

https://www.databazeknih.cz/knihy/priroda-nebo-clovek-365282

Pokud se Vám to zdá přehnané, zkuste si vyčíslit co by asi tak stálo zbudování kosmické lodi zajištující tisíceletou stabilitu a obživu třeba jen miliardě lidí. V menším se o to snažili výzkumníci projektu "Biosféra". (http://biosfera2.sweb.cz/#1).

Zkuste si dohledat nákladovost a porovnat to s tím co každoročně i letos hoří v Amazonii ...

Budeli lidstvo prozíravé, zachová se tak aby o faktickou ekonomickou podstatu své existence nepřišlo. Zatím se lidstvo dominantně chová stupidně.

P. Rada 27.8.2019 13:43

Re: Co chce lidstvo?

https://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0

M. Prokop 27.8.2019 14:29

Re: Co chce lidstvo?

V Amazonii nehoří prales, ale různé savany, i kdyby se zelení soudruzi ukouzlili s různými starými fotografiemi.

P. Rada 27.8.2019 21:40

Re: Co chce lidstvo?

Tak mi nějak ušlo, že v Amazonii která leží na 7 mil km2 už zmizely pralesy na ploše 5mil a zbyly tam jen savany?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amazonie

https://www.e15.cz/zahranicni/pozary-meni-amazonsky-prales-na-pastviny-finsko-navrhuje-zakaz-dovozu-brazilskeho-hoveziho-do-eu-1361817

https://www.stoplusjednicka.cz/amazonie-hori-potvrzuji-i-nove-satelitni-snimky

B. Rameš 27.8.2019 10:48

Bylo, jest a bude

Kdo chce použít hůl, psa si vždycky najde a oučel, jak známo, světí hole. Á propos, není těch katastrof už nějak moc? Aby se obecenstvo nezačalo nudit.

F. Houžňák 27.8.2019 9:45

Jak nám onehdy vyprávěl profesor Buchholz z Erlangenu,

který řadu let dělal zemědělsko-environmentálního poradce v Indonésii, před nějakými lety tam vypálili prales v rozloze takové, že vyprodukovali tolik CO2 jako celosvětová doprava za 5 let. Na místo pralesa zasadili olejové palmy pro produkci palmového oleje, který se prodává do Evropy a po úpravě přidává do nafty. Celková bilance je taková, že na výrobu 1 litru "bio"nafty - když pomineme ten vypálený prales - se spotřebuje 1.1 až 1.2 litru nafty normální.

R. Langer 27.8.2019 12:28

Re: Jak nám onehdy vyprávěl profesor Buchholz z Erlangenu,

Ano, přesně tak funguje "ekologie" Zelených bolševiků.

F. Houžňák 27.8.2019 9:37

Samozřejmě lesy v Amazonii žádné "zelené plíce planety"

nejsou, to je ta hlavní lež. Veškerý kyslík, který tamní vegetace vyprodukuje, zase sežere (ostatně, plíce taky žádný kyslík neprodukují, ale to ty ovce, co opakují fráze o zelených plících, nezajímá či to neví). Zadruhé, naprostá většina ploch, které v Brazílii hoří, je zemědělská půda zarostlá plevelem a křovinami, které teď zemědělci zase vypalují, aby mohli něco zasít. Prales hoří špatně a dešťový už vůbec nehoří. Zatřetí, hlavní požáry jsou momentálně v Africe, ale to se nehodí politicky, o tom mluvit, tam přece vládnou hodní černoušci. Začtvrté, když se evropským pokrokářům nelíbí, že v Brazílii ubývá les, nic jim nebrání v tom, zalesnit celou Evropu. Samozřejmě je to celé jenom klacek na "reakcionářského pravičáka" Bolsonara.

K. Zelený 27.8.2019 9:19

Kamínek? Přímo balvan!

Váš problém, autore, spočívá v tom, že se snažíte podsunout myšlenku, že použitím ilustračních fotek hořícího lesa jinde a jindy jacísi progresisti podsouvají myšlenky, že požáry vyvolává Bolsonarova vláda. Faktem ovšem je, že Bolsonaro drasticky omezil ochranu Amazonie a uvolnil ruce těm, kterým se požáry hodí a na celou Amazonii kašle až natolik, že kvůli svýmu ztopořenýmu egu odmítl zahraniční pomoc při hašení. Což je zcela v souladu s jeho buranstvím:

https://echo24.cz/a/SbiPq/macron-kritizoval-brazilskeho-prezidenta-bolsonara-za-sexisticky-utok-na-jeho-zenu-brigitte

Řekl bych, že slušný novinář by si měl rozmyslet, koho se zastává.

F. Houžňák 27.8.2019 9:40

Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

"sexistickým útokem" vlastně bylo. Bolsonaro naopak bral Macrona v ochranu, tedy dle textu. Vy jste taky takový nafoukanec, co si myslí, že mu Brazílie patří a domácí Brazilci do toho nemají co mluvit?

K. Zelený 27.8.2019 9:57

Re: Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

1. Ciwe Houžňák, vy snad opravdu věříte, že se Macrona ten buran svým výsměchem zastal?!

2. Nejsem, nepatří, mají, což neznamená, že nepoznám sebestředného burana, který pro svoje zduřelé ego bezohledně poškodí vlastní i okolní země a jejich obyvatele.

F. Houžňák 27.8.2019 10:33

No, zjevně jste, když si myslíte, že víte líp než Brazilci,

koho mají mít za presidenta. Odhadl bych MBA, mladý, blbý, arogantní.

K. Zelený 27.8.2019 10:50

Re: No, zjevně jste, když si myslíte, že víte líp než Brazilci,

Ciwe Houžňák, jak jste z toho, že brazilského presidenta otaxuji jak burana odvodil, že vím, koho za prezidenta mít mají?

F. Houžňák 27.8.2019 10:52

To je jednoduché, přečtěte si svoje komentáře

a praští vás to taky do očí.

K. Zelený 27.8.2019 11:07

Re: To je jednoduché, přečtěte si svoje komentáře

To bych ovšem musel mít vaší hlavu plnou předsudků.

Výroková logika, znáte, Houžňáku?

F. Houžňák 27.8.2019 11:08

No, vždyť to říkám,

MBA jako vyšitý.

K. Zelený 27.8.2019 12:32

Re: No, vždyť to říkám,

Nj, žádná logika, natožpak výroková, co už s vámi.

F. Houžňák 27.8.2019 12:54

Abych citoval z klasika něco vás se týkajícího,

"to teda musel bejt pěknej zdělanec", v originále nejspíš "toff". Zkuste si to výrokovat do logiky.

K. Zelený 27.8.2019 13:02

Re: Abych citoval z klasika něco vás se týkajícího,

Houžňák, máte psa?

P. Harabaska 27.8.2019 13:40

Re: Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

Tím sebestředným buranem, který pro svoje zduřelé ego bezohledně poškodí vlastní i okolní země a jejich obyvatele, myslíte Macrona nebo toho Brazilce?.

K. Zelený 27.8.2019 15:21

Re: Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

Nedrobtě sa sprostým na sposob Švejka! Samozřejmě Bolsonara, protože nechává hořet přírodní bohatství své země a ještě odmítá pomoc při hašení.

Z. Lapil 27.8.2019 12:09

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Slušný novinář není od toho, aby se zastával, slušný novinář je od toho, aby hledal a psal pravdu.

Ten, kdo místo aktuálních fotek předvede fotky staré, umožní svému oponentovi svést debatu od problému (hořící prales JE problém) k nepodstatné pitomosti (ano, JE jedno, jak je fotka stará, ale kdo lže, ten krade a kdo mi dává nesprávné informace, tomu nevěřím).

K. Zelený 27.8.2019 12:38

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Správně, není tu od toho aby se zastával, ale aby se neslušných nezastával. S tou pravdou - znáte to, má jí každý stejně jako díru do .... Slušný novinář má hledat fakta, v případě komentáře přidat názor.

Trochu si protiřečíte nebo vám nerozumím. Pokud je hořící prales problém, co nevěříte tomu, kdo říká to samé a ilustruje to nepatřičnými fotkami?

Z. Lapil 27.8.2019 16:46

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Myslím tím: nesprávnou informací je stará fotka údajně dokumentující současný stav.

Což je prkotina, ale zároveň to snižuje důvěryhodnost ostatních tvrzení toho člověka/těch novin. Takže nakonec - i my dva teď a tady - diskutujeme o správnosti použití nějakých obrázků místo abychom si vytvářeli nějaký aspoň trochu seriózní názor na hořící prales a co s ním. Ne že bych měl v poště tisíce zoufalých dotazů z Brazílie.

F. Houžňák 27.8.2019 12:57

Proč by měl být hořící prales problém? Hořel vždy

a zhasnul, a bude hořet i v budoucnosti a zase zhasne. Jenom musíte koukat, abyste nestál uprostřed požáru. Domácí, co potřebují pole, aby se uživili a nežijí v blahobytu jako vy, jehož předkové svůj domácí les dávno vypálili a přeměnili v pole, to vidí zjevně jinak. A oni jsou tam doma, ne vy.

P. Harabaska 27.8.2019 13:41

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Velmi dobře.

M. Valenta 27.8.2019 8:58

Je to trochu jinak

Bolsonarova vláda má před ničením Amazonie oči ještě více přivřené než ty předchozí. So geht das.

O. Uživatel 27.8.2019 9:14

Uživatel požádal o vymazání