28.1.2020 | Svátek má Otýlie


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Sindelar 16.12.2019 17:50

Ano, budeme neutralni a vsecny ty zelene nesmysly budeme "ekologicky" dovazet z Ciny...

J. Krynický 16.12.2019 17:32

Nový zelený úděl bude časem stejný pojem jako Maúv Velký skok vpřed. I ty následky budou podobné.

Š. Hašek 16.12.2019 18:29

R^

V. Petr 16.12.2019 21:40

R^R^R^

J. Jurax 16.12.2019 12:58

No jo, jak patrno, zelené blbostě z brusele prýštily, prýští a prýštiti budou. A my poneseme následky. Flinten Uschi to pojistí.

J. Kalina 16.12.2019 11:57

tak ještě naposled: uhlíkově neutrální může být například les, který uloží uhlík z CO2 do "stromů" a po jejich smrti se uhlík opět uvolní a tak ten koloběh pokračuje a uhlíku (CO2) nepřibývá ani neubývá. Vyjímky: pokud se část této hmoty stáhne z oběhu (v minulosti vznik uhlí) dojde ke snížení C v koloběhu, to se dnes neděje neb prý pálením biomasy dosahujeme neutrality (jen zrychlujeme koloběh!!) - také lze střílet kmeny stromů na měsíc, to by jsme ten uhlík dostali ze Země, ovšem za jakou uhlíkovou cenu?. Opačně: pokud biomysu dřevo pálíme zrychlujeme pouze koloběh a na obsluhu pálení a sázení nového lesa potřebujeme energii. nelze toto považovat za obnovitelný zdroj neb obnovitelnost nespočívá v tom, že něco co lze spálit vyroste, ale v tom jak dlouho toto můžeme dělat na zdevastované půdě, poli - to má být OBNOVITELNÉ. A nemůžeme dosáhnout uhlíkové neutrality protože nějakou energii z uhlíkových zdrojů přeci jen potřebujeme. Takže koloběh C je nekonečný KOLOBĚH a tečka. Další koloběh v energetice je vodíkový, kdy okysličování vodíku vzniká teplo a voda. Rozložit vodu H2O na 2 plyny si vyžaduje energii - elektřinu a tady by snad šlo používat fotovoltaiku, kdy se vodík vyrábí když svítí slunce a skladuje se v plynojemech místo skladování elektřiny v baterích.

Jak se krásně lže: dáme certifikát uhlíkově neutrální nějakému projektu veřejné akci , když. např. vysadí nějaké stromy. Také Šumava byla uhlíkově neutrální dokud tam nevznikl ŠNP jehož vedení dopustilo kůrovcem snížení počtu stromů (a rychlejší uvolnění C do koloběhu). Také tam nyní žije méně tetřevů, kvůli kterým se tam omezuje vstup.

A. Forman 16.12.2019 11:52

Emise či převýchova ? Diktát.

P. Lenc 16.12.2019 14:07

Nová, zeleno rudá totalita ve šlépějích těch minulých.

Š. Hašek 16.12.2019 18:30

R^

R. Meisner 16.12.2019 10:53

...problém je, že za takových 15 let už si bude někdo těžko pamatovat, kdo to byla Uršula---natož co vyhlašovala že bude v roce 2050....---takže vše je jen mlácení prázdné slámy,--v podstatě proto, aby byla "jako" vyvíjena nějaká činnost a aby náhodou někoho nenapadlo, že tam jsou úplně, ale úplně zbyteční.......8-o

J. Jurax 16.12.2019 13:03

Že jsou tam na nic a to druhé už napadlo mnohé. Nejen v Británii.

Přesněji - kdyby tam byli jenom na nic a to druhé by bylo ještě celkem dobré. Oni tam ale jsou na to, aby škodili a zničili Evropu jménem potróblých ideologií, jež k naší škodě vyznávají.

V. Petr 16.12.2019 10:43

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!

M. Pivoda 16.12.2019 10:30

Převýchova? Ano. Je načase opustit ekonomické myšlení 19. století, které je brzdou pokroku ve 21. století.

Začněme ten ozdravný proces rozpuštěním institutu IVK!

P. Staronový 16.12.2019 10:45

Ekonomické zákony jsou stále stejné a platné, jen je občas nějaký hlupák nezná. Že, Pivodo?

P. Staronový 16.12.2019 10:46

V lepším případě jen hlupák a jen nezná. V horším mu ty ekonomické zákonitosti brání v nějaké zlodějně, ale to nebude váš případ, to je pro chytré (a bezohledné).

V. Petr 16.12.2019 10:48

Správně. Stalinskou cestou k zářným zítřkům.

Je třeba se oprostit od zastaralého buržoasního myšlení.

Výsledky jsou všeobecně známy.

Mimochodem, co to je "ekonomie 21 století? Socialistická "plánováná ekonomika"?

M. Pivoda 16.12.2019 11:44

Vyjímečně pro Petra Vaňuru:

Sežeňte si knihu M.E. Porter: The Competitive Advantage of Nations. 1990.

Přečte si v té knize dvě úvodní kapitoly, vy ekonome 19. století.

Chápu proč se zde v diskuzi už kryjete jako "V. Petr". Podobně se zde ztrapnil i diskutující Milan Prokop, který se proto, pro účely diskuze na Neviditelném psovi, raději přejmenoval na "P. Staronový".

S. Donát 16.12.2019 11:29

Vy si můžete tak maximálně rozpustit cukr v kávě. Nebo cucavej bonbón v puse :)

M. Pivoda 16.12.2019 11:51

Kupodivu souhlasím s diskutujícím S. Donátem.

S. Donát správně ocenil stav české demokracie koncem roku 2019

S. Donát 16.12.2019 16:45

Něco se vám na naší demokracii nelíbí? :)

J. Jurax 16.12.2019 13:05

UI nerada ekonomy? To bude chyba v programování.

R. Langer 16.12.2019 13:22

Ano, malá hloupoučká UI opustí platné ekonomické zákony a zavede nové, lepší. ;-D

K. Salajka 16.12.2019 19:07

Přečtěte si báji o obrovi Prokrustovi -je to Váš předchůdce - každého pocestného si přitesal, nebo natáhl , aby mu padlo lože, které mu přichystal. Vám zjevně vadí v diskusi se střetnout se svými odpůrci - jak pravila Greta - " postavíme Vás ke zdi" - to je silný argument . Nebo Klement Gottwald: " jezdíme k Sorošovi, učit se, jak Vám zakroutit krky. "

M. Pivoda 16.12.2019 20:03

K. Salajka si nevšiml, že Greta dementovala výraz, který nešťastně použila: výraz ve švédštině v nepodařeném překladu do jazyka anglického.

V podstatě chtěla Greta říci, že "přitlačíme politiky ke zdi". Tzn., aby nemohli kličkovat a nekonat. Chtěla je obrazně přitlačit k činnosti. Takovému úmyslu nelze nic vytknout.

Takže řešíte zbytečné problémy.

K. Salajka 16.12.2019 20:16

A taky jsem si všiml, že se jí v první třídě udělalo špatně z přepychu a musela si zaběhnout ve vagoně DB k záchodkům udělat se svým štábem promo se zavazadly a čestným prohlášením o přeplněném ICE.

To děvče je darebák a za chvíli bude zletilá - bude si muset najmout další právníky, aby se vyhnula trestnímu oznámení. Nejvíc by jí pomohla otevřená racionální diskuse s psychologem zakončená změnou životních způsobů. Jestli si myslí, že jí rodiče zkazili dětství, mohla by je poslat na převýchovu do Barnevernetu.

M. Pivoda 16.12.2019 20:23

Unavuje mne dementovat ptákoviny.

Nicméně Německé dráhy vydaly oficiální zprávu, že přes Německo cestovala Greta dvěma vlaky. Jednim vlakem na chodbě, druhým vlakem s mistenkou v první třidě.

Unavuje mne toto téma upřesňovat, ale respektuji, že i občan K. Salajka je plnohodnotným voličem našeho demokratického státu.

K. Salajka 16.12.2019 20:53

Můžete mi prosím dát odkaz na to dementi - němčinu zvládnu.

M. Pivoda 16.12.2019 21:11

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/greta-thunberg-deutsche-bahn-nemecko.A191215_093051_zahranicni_aug

K. Salajka 17.12.2019 22:50

Aby člověk věřil, že tato osobnost jela po německém území 600 km na podlaze chodbičky u záchoda s těmito zavazadly bez doprovodu v přecpaném vagonu, kde nejsou žádní jiní lidé - ani její štáb vidět na fotce , musí být lehkověrný. Přesně jak to žádá tato postfaktická doba. Klimatu to nevzdělané děvče rozumí asi jako koza petrželi, umí jenom nadávat starším lidem.

M. Pivoda 16.12.2019 10:27

"... jaderné elektrárny se sice nebudou zakazovat jako „špinavé“, ale nálepku „zelené investice“ nezískají..."

To je správné prohlášení.

Jaderné elektrárny pro přechodové období vyhovují. Důležité ale je, nezavazovat se na příliš dlouhou dobu v dnešní technologicky intenzivní době. Postavte proto jen tolik malých atomových elektráren, kolik bude nezbytně třeba.