23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: Dvojí metr německé spravedlnosti

Po přečtení novinového titulku o nákladním vlaku s dřívím, který před několika dny nikým neřízen vyjel z chebského nádraží směrem do Německa, jsem se pořádně vyděsil. Zejména když jsem se dověděl, že vlak „utržený ze řetězu“ projel spoustou stanic, aby nakonec sám zastavil až zhruba po 100 kilometrech zběsilé jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Štěpánek 29.8.2019 22:59

To je radosti

Stále dokola omilat případ polokretena v kamionu, který je snad každýmu úplně ukradený. A porovnávat to s typickým slenrianem na železnici je taky známka panku.

J. Hlubek 29.8.2019 17:36

To máte tak,

podle všeobecně uznávaných pravd levičáckých aktivistů, ministrů, prokurátorů i soudců, je vlak dobrý a automobil špatný. S tím souvisí náhledy na bezpečnost, či nebezpečnost jednotlivých dopravních prostředků. Proč tomu tak je nevím, stejně jako nevím proč existovala vedoucí úloha strany?

P. Grigar 29.8.2019 15:31

Co na této situaci chceme posuzovat..

..když nejsou žádné relevantní údaje. Propojení brzdového potrubí mezi soupravou a vlakovou lokomotivou ano/ne; totéž mezi vlakovou a přípřežní lokomotivou ano/ne; propojení kabelů dálk.řízení mezi lokomotivami ano/ne; polohy brzdičů na lokomotivách? obsazení lokomotiv? Vnitřní předpisy dopravce pro obsluhu jednotlivých typů? Takže novináři opět za pět..

V. Pokorný 29.8.2019 13:04

Kristapána!

Co očekáváte od toho německého, jakoby, ale nejen jakoby, no...jak bych to...tak dobře no lidu, kdy se oni považují za něco lepšího. Je to obecně stejná sorta , jako my Češi. Ba, říkám já, podstatně horší sebranka, než my. A tečka.

Z. Lapil 29.8.2019 11:00

Česká drážní isnpekce

Má celkem zajímavé stránky www.dicr.cz.

A koho zajímají konkrétní případy, nechť pohlédne sem: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti. Ale opatrně - mimořádné události jsou taky smrťáky a některé jsou dost hnusné. Takže některé jsou přístupné od 18ti let výše. Bez ironie, citlivější povahy nahlížejtež opatrně.

M. Valenta 29.8.2019 9:53

Jak tohle ohodnotit?

Řidič mnohatunového kamionem jede v protisměru a dobře ví, že případný protijedoucí, pokud nesedí v tanku, nemá žádnou šanci. Říkejme tomu jak chceme, ale za mříže ten člověk patří a to na pěkně dlouho.

R. Langer 29.8.2019 10:43

Re: Jak tohle ohodnotit?

To je sice možné, ale o POKUS O VRAŽDU se v tomto případě FAKT NEJEDNÁ. Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak by se to posuzovalo, kdyby ten tirák řídil nějaký Mohamed. Asi by nejspíš měl zrovna v tu chvíli nějakou chvilkovou "psychickou poruchu", zkrat. I kdyby u toho vyřvával Allahu Akbar. :-P

M. Valenta 29.8.2019 13:31

Re: Jak tohle ohodnotit?

A teď si představte, že kamión plný koblih a urážek řídí Babiš se Zemanem. Že je to hloupé? Je. Stejně jak to vaše.

M. Prokop 29.8.2019 15:16

Re: Jak tohle ohodnotit?

To jste jen zase něco nepochopil. So geht das.

J. Svoboda 29.8.2019 21:33

Re: Jak tohle ohodnotit?

Zdá se mi, že pan Valenta go dělá záměrně, proto, aby nasral co nejvíc lidí. Ve skutečnosti tak hloupý snad nikdo nemůže být.

V. Kain 29.8.2019 16:07

Re: Jak tohle ohodnotit?

Německo začíná být země k nám značně nepřátelská.Dneska už bych tam nejel.Nemohl bych se smířit s tím,že na každém rohu budu zakopávat o islám.

V. Peroutka 29.8.2019 13:15

Re: Jak tohle ohodnotit?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ridic-predjizdeni-kamion-obvineni.A190828_203710_zahranicni_zaz

J. Svoboda 29.8.2019 21:29

Re: Jak tohle ohodnotit?

Pane Valento, kdybyste se naučil číst, mohl už jste vědět, že článek je o voze e vy píšete o koze. Jde o ohodnocení dvou činů a nikoliv o tom, co jste stačil přelouskat.

P. Harabaska 29.8.2019 9:03

Zatímco v sovětské literatuře jsme se

setkávali s pojmem sovětskij čelověk, je podle německé tradice německý člověk Übermensch. A ten může všechno.

M. Moravcová 29.8.2019 8:40

Přesně to mě

napadlo, když jsem slyšela, že se ten vlakový malér nebude vyšetřovat. Holt není zločinec jako zločinec.

A. Trick 29.8.2019 9:01

Proboha,

jak jste na to přišla? Každý vlakový malér se VYŠETŘUJE. A to velmi důkladně a velmi dlouho. I půl roku.

Nevěřte presstitutům!!!

R. Langer 29.8.2019 10:44

Re: Proboha,

No, jak vidíte, níže už se objevilo tvrzení, že vlastně v podstatě nic neujelo a šlo jen o takovou v podstatě "řízenou" atrakci...

P. Lenc 29.8.2019 9:28

Re: Přesně to mě

Ano, nejste sama.

J. Jurax 29.8.2019 19:24

To víte, echt germánský urvaný vagón či celý vlak škodu něnarobí, neboť ani nemůže. Není tudíž co trestat. Ale slovanský řidič kamiónu by mohl ...

M. Prokop 29.8.2019 8:24

Obžaloba z vraždy je pochopitelně blbost.

Vražda je úmyslné zabití, s cílem zabít. Ten blb pochopitelně vražedný úmysl neměl.

Jak je to s mašinfíry, těžko říci, od toho jsou odborníci. Co byla technická závada a co nedbalost.

D. Mach 29.8.2019 7:14

Takový nesmysl

Pan Husák jen dokazuje tradiční českou hloupost. Korunuje jí dramatickým popisem situace, jak se vlak s nákladem dříví řítí kolem perónů plných lidí, o čemž se jinde nedočtete a pan Husák to samozřejmě neviděl. je to ale odborník na všechno. Ten český řidič viděl, že už nestihne kamion před sebou předjet, a stejně šlápl na plyn. Oba strojvůdci udělali chybu, když před odjezdem vlaku nestihli udělat tlakovou zkoušku brzd po spojení dvou lokomotiv v čele vlaku. Dál je to už na interpretaci sdělovacích prostředků, co se vlastně dělo. Každopádně si zajistili volnou cestu a zajistili zastavení vlaků v protisměru. Nic takového si při předjíždění český řidič nezajistil a jeho chování nezařídila technická závad, ale jeho hloupost. A hloupostí pana Husáka je toto porovnávat!

V. Halašta 29.8.2019 8:01

Ono to bylo trochu jinak

Podle dostupných informací a znalosti profilu tratě vlak odjel z Chebu normálně a byl řízen až kus cesty za Maktredwitz. Tam je takové stoupání, že by vlak musel zastavit již tam. Na následném klesání zřejmě zjistil strojvedoucí nefunkční průběžnou brzdu a došlo k popisované situaci, kdy mu řízení provozu zajistilo volný průjezd až se přídavnou brzdou lokomotivy podařilo vlak zastavit. Strojvedoucí byli zaměstnanci německého soukromého dopravce, čeští železničáři s tím tedy neměli nic společného.

Ano, autor píše naprosté hlouposti o oboru, v kterém se vůbec nevyzná. Dnes nic neobvyklého.

V. Liptovský 29.8.2019 8:08

Re: Ono to bylo trochu jinak

Pravda - toto trošku mení situáciu - to sme nevedeli...

R. Langer 29.8.2019 10:37

Re: Ono to bylo trochu jinak

Jenom jestli někdo nekecá...

P. Grigar 29.8.2019 15:32

Re: Ono to bylo trochu jinak

..kecají novináři.

A. Trick 29.8.2019 8:31

Doplněk

Strojvedoucí zřejmě neotevřeli kohout vzduchové průběžné brzdy a neudělali zkoušku brzdy. Z Chebu k hranicím je to do kopce, Z hranic se klesá až do Schindirgu. Pak následuje stoupání do Markredwitz. O tom, že nefunguje průběžná brzda museli vědět již před Schrindirgem. Vlaková lokomotiva Herkules, přípřež Vossloh. Oba strojvedoucí byli na přípřežní lokomotivě. Asi aby si mohli pokecat. Přípřežní lokomotiva by svým brzdným účinkem neumožnila jet rychlostí 100 km/hod.

Takže šlendrián. Strojvedoucí DB jsou vycepovaní, nepředpokládám, že by zapomněli provést zkoušku brzdy. U privátních dopravců jezdí lidé, kteří by u DB stěží mohli "hoblovat ranžír".

Možná, že po vyšetření Drážním úřadem se dozvíme jak to ve skutečnosti bylo.

V. Halašta 29.8.2019 13:06

Re: Doplněk

Nedozvíme, žádné vyšetřování se nevede. Ani u nás ani v Německu.

A jednalo se o německou soukromou společnost K-Rail GmbH a její zaměstnance, její strojvedoucí.

S tím klesáním (vlastně už od Chebu) souhlasím. Jedná se ale o klesání kolem 4 ‰. (Pro představu, za nebezpečný spád, kde by mohlo dojít k ujetí vozů je 2,5 ‰.) Co si ale nedovedu představit, že by se jim nepodařilo zastavit právě v tom stoupání k Markredwitzu. Sám upozorňujete na brzdný účinek obsazené lokomotivy. Proto si myslím, že už popis v mediích je zdramatizován a autor tomu nasadil ještě korunu.

P. Grigar 29.8.2019 15:52

Re: Doplněk

.. podívejte se na merkur.de.; je tam kromě zprávy i poměrně obsáhlá diskuse, ale informací zatím pomálu. Němci vyšetřují, předběžně chyba při propojování brzdového potrubí.

V. Halašta 29.8.2019 16:50

Myslím nešetří:

" Die Behörde entschied allerdings, dass eine formale Untersuchung nicht eingeleitet wird..."

Ta diskuze je odborného pohledu ještě horší než vlastní článek. Kde a jaká chyba se stala je docela zřejmé a je to napsané v článku - při propojování brzdového potrubí, kdy mezi lokomotivami nebo mezi lokomotivou a vozy nebyl otevřen kohout brzdového potrubí nebo nebylo vůbec potrubí propojeno. To by odhalila jednoduchá zkouška brzdy, kterou měli provést. Neprovedli.

Jenže co se dělo skutečně na trati tak zřejmé není a pohled na profil trati ukazuje, že pokud by zjistili nefunkčnost průběžné brzdy záhy po odjezdu z Chebu, tak by bez problému zabrzdili jen přídavnou brzdou lokomotivy hned za Chebem. I bez použití jakékoliv brzdy by se vlak nedostal ani na kopec na kterém je Marktredwitz. zastavil by sám. Jenže pak je to dolů a i Wiesau leží na spádu, takže podle mě na závadu přišli až před cílovým Wiesau, museli jej projet a pak teprve nastala to nucené stavění trasy pro neovládaný vlak. Viz výškový profil: https://mapy.cz/s/bolocabena

P. Grigar 29.8.2019 19:30

Re: Myslím nešetří:

.. nějaké šetření jistě probíhá, přinejmenším na interním základě. Podle jeho výsledků se bude postupovat dále.. policie, státní zastupitelství. Zatím nejsou pro veřejnost k dispozici jakékoliv zaručené informace, které by věc posunuly z oblasti spekulací.