24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Azovské poučení

Rusko-ukrajinský konflikt opět ožil. Ožil tak, že se sice dostal na titulní strany novin, ale ne natolik, aby bylo nad slunce jasné, kdo útočil a kdo, řekněme, provokoval (třeba proto, aby působil jako ještě větší oběť).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 29.11.2018 16:37

Tyto věci neznám.

Nejsem odborník na mořské ani námořní právo, protože jsem nikdy neviděl důvod se tím zabývat, když naši vlast žádné moře neomývá. Nicméně věřím Vám.

A. Alda 29.11.2018 16:35

Ano.

F. Houžňák 29.11.2018 15:47

Proč

myslíte? Z čeho jste usoudil, že u mě panuje "svaté proruské nadšení"? Ať koukám jak koukám, nikde tady žádného Lence, který mě upřeně pozoruje, nevidím. Leda že byste používal Kahudovy mentiony. Používáte?

P. Lenc 29.11.2018 15:43

Re: No, například to, že u mě panuje

Bože vy jste chudáček.

P. Zinga 29.11.2018 15:35

Re:

Omlouvám se, pánové.

P. Zinga 29.11.2018 15:33

Re: Na závěrečnou otázku, pane Petráčku

Zdalipak, Vole, viš, že Rusko pomohlo Bulharsku z osmanského jha? Že ho to stálo pár desítek tisíc životů? Tvůj "humorů je ubohý.

V. Novák 29.11.2018 15:32

Re:

Napsal jsem, že "Papež nic jiného než žvásty nepíše.".

O vás nebyla zmínka.

R. Fiala 29.11.2018 15:32

Re: Rusko nic neblokuje, jak se každý pisálek může

Další magor! Které zbylé demokracie máte na mysli Valento?

V. Novák 29.11.2018 15:30

Re: Kerčský průliv

Nedělá...

P. Zinga 29.11.2018 15:30

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu

Ti straší ve věži. Ale Rusy to nebude.

P. Zinga 29.11.2018 15:28

Re:

Chovanci, napište , kde nemám pravdu.

R. Fiala 29.11.2018 15:27

Re: To je dobrá argumentace a je třeba brát ji vážně.

Upozorňujete správně na mezery v informacích, jež nám "naše" média poskytují. Soudného, dosud nezblbého jedince v každé podobné médii zprostředkované krizi napadá řada otázek. V tomto případě: 1. kde se přesně (v éře GPSek, Google map aj.) incident stal? 2. Leží toto místo v teritoriálních ukrajinských, ruských nebo mezinárodních vodách? 3. Mají Rusové kvůli mostu aj. důvod či dokonce právo kontrolovat projíždějící ukrajinské lodi? 4. Jak to probíhalo dosud? 5. Vyhlásili Rusové nějaká omezení na proplavbu pod mostem pro ukrajinské vojenské lodi? 6. Pokud na jejich výzvu tři ukrajinské lodě nezastavily, jak měly reagovat? Atd atd. Jenže naše média takové otázky nepoloží natož aby na ně popravdě odpověděla! V tom je ten problém. A pak jim věř jako třeba justici po všech těch pochybných, rozporných či zcela obrácených soudních verdiktech.

V. Novák 29.11.2018 15:23

Re: Kerčský průliv

A Fridrich, jako obvykle když narazí na realitu, z níž se nedokáže vylhat, odklání. Úsilovně odklání.

A je mu to plat prtný!!!

P. Černoch 29.11.2018 15:19

Re: Kerčský průliv

A vidíte pane Fridrichu já Sputnik vůbec nesleduji,ale vy jste nějak informovaný co se na Sputniku děje.

H. Gene 29.11.2018 15:07

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu

Víš kulový.

H. Gene 29.11.2018 15:06

Re: Jen tak trochu ohnout pravdu

Na ulici bude nelegální hluboký výkop. U něj bude stát strůjce výkopu a shodí mě do něj. Užiteční idioti budou lát mně, že jsem vylez na ulici.

Co tam máš dál?

F. Navrátil 29.11.2018 14:59

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu

Úmluva o úžinách dovoluje proplouvat bitevním lodím a ponorkám těch států, které mají černomořské pobřeží. U ostatních států to platí jen pro lehké vojenské lodi.

F. Navrátil 29.11.2018 14:57

Re: Jen tak trochu ohnout pravdu

Na ulici bude nelegální hluboký výkon. V do výkopu spadnete, protože neuznáváte realitu. Další kandidát na Darwinovu cenu.

K. Horák 29.11.2018 14:44

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu

Panika se dá úspěšně léčit ;-) Ta loď jela po kolejích ?

H. Gene 29.11.2018 14:32

Re: Pokud se nepletu, tak incident

Tou "samostatnou cestou" myslíš ty zelený mužíky?

H. Gene 29.11.2018 14:29

Re: Jen tak trochu ohnout pravdu

Píšeš o zakázané bezpečnostní zóně načerno postaveného mostu zčásti na ukrajinském území?

J. Fridrich 29.11.2018 14:18

Re: Kerčský průliv

Ano, na Krymu to bylo podobné jako v Mad'arsku 1956 a v Československu v roce 1968, že ? My jsme ty statisíce rusáků s tanky také chtěli aby k nám v noci přijeli, že ? A v Mad'arsku také, že ?

Jejich bratrskou ekologickou katastrofu likvidujeme za naše desítky miliard do současnosti, víme s. Gramblička ?

M. Krátký 29.11.2018 14:08

Před několika lety jsem četl nádhernou knihu

nositele Nobelovy ceny za literaturu Orhana Pamuka - Istanbul ( jakpak se tomuto člověku žije nyní, když se Turecko vzdaluje od ideí Kemala Ataturka ? ). A v té knize Orhan Pamuk barvitě líčí jak na obyvatelstvo Istanbulu působí noční průjezd ( vždy noční ) gigantické válečné ruské lodě - její jméno jsem už zapomněl Z toho nočního průjezdu jde hrůza až drnčí okna a pod. zvukové, ale hlavně pocitové vjemy. Zastrašování šlo Rusům vždy dobře. Hezký den

V. Novák 29.11.2018 14:01

Re:

Papež nic jiného než žvásty nepíše.

V. Novák 29.11.2018 14:00

To není dobrá argumentace - viz výše. I níže.

1) Plavba Kerčskou úžinou je upravena smlouvou - a ta stanoví nějaké podmínky, zejména ohlašovací. Bez ohledu na most.

2) Turecké úžiny jsou považovány za otevřené vody a Konvence z Montreux stanoví pravidla volné plavby - resp. plavby za dodržení podmínek KM.

3) Kerčská úžina a Azovské moře NEJSOU otevřené mezinárodní vody, ale patří Rusku a Ukrajině.

4) Kerčská úžina není blokována, ale Rusko tam kontroluje lodě plující do a z ukrajinských přístavů - a to je reakce na zajetí několika ruských lodí, od rybářského škuneru po tanker. Takové zajetí se obecně považuje za pirátství a ruské společnosti už odmítají vozit cargo do ukrajinských přístavů, protože se takového pirátství obávají.

5) Je otázka, zda Azovské moře vůbec moře je - a nebo jde jen rozšířené ústí Donu do Černého moře. Kaspik byl uznán všemi spousedícími státy za "ne moře" - a je mnohem větší i hlubší, než Azovské "moře", kdysi zvané Maiotské jezero, s maximální hloubkou 14 m a brakickou vodou. Parametry se blíží spíš jezeru než moři.

R. Gramblička 29.11.2018 13:58

Re: Kerčský průliv

k tomu co jste viděl: Autonomní republika Krym po protiústavním převratu uspořádala referendum o odtržení od UA a drtivá většina obyvatel se vyslovila pro. Pak následovala žádost o připojení k Rusku, což byl logický důsledek faktu, že většinu obyvatel tvořili etničtí Rusové a dalšího faktu, že Krym by se snaze Ukrajiny o obnovení kontroly neměl šanci ubránit.

Snahy o separaci východních částí byly mimojiné důsledkem bezohledné politiky nové vlády vůči etnickým Rusům. Že tohle nevidíte nebo vidět nechcete je čistě váš problém. Zkuste odložit ideologické brýle, pokud jste toho schopen

J. Pokoutný 29.11.2018 13:54

Re: To je dobrá argumentace a je třeba brát ji vážně.

To se ovšem Rusům stává pravidelně, asi tak jako Němcům r.1939 v Gliwicích. V r.1940 tak začala Zimní válka proti Finsku - nejprve Stalinb požadoval území, pak Finové provedli zbabělý palebný přepad v místě soustředění ruských armád a pak už se Rusové jen bránili a dobyli si za velkých ztrát 1/3 finského území. Také v Praze došlo r.1968 ke kotrarevolučnímu povstání, kdy byly nalezeny velké sklady západních zbraní a na vítané osvobobodtele stříleli agenti Západu kulomety i z Národního muzea. No, a pak zapomínáte na všechny ty hrdiny, kteří v době dovolených jezdili válčit na Ukrajinu, aby je pak Putin osobně dekoroval. Nebo nedůstojníky, kteří měli nedávno takový drobný problém v Holandsku, že. Svatá prostoto!

J. Fridrich 29.11.2018 13:48

Re: Kerčský průliv

Vy ho dělat ani nemusíte, vy jím jste.

R. Gramblička 29.11.2018 13:47

Re: Kerčský průliv

To jste mi to ale nandal! Což ale nic nemění na tom, že ze sebe děláte vola

V. Novák 29.11.2018 13:44

Nabízí se otázka, jak by reagovalo Turecko

na vplutí vojenských lodí do Bosporu nebo Dardanel bez dodržení podmínek Konvence z Montreux.

Nabízí se odpověď, že velmi podobně jako Rusko na vplutí Ukrajinských vojenských lodí do Kerčské úžiny bez dodržení pravidel rusko-ukrajinské smlouvy o využívání Kerčské úžiny a Azovskéhho moře...