22.10.2020 | Svátek má Sabina


Diskuse k článku

FRANCIE: Ať jedí koláče – a jezdí Teslou

Nejprve k titulku, slušelo by se totiž uvést jedny historické fake news na pravou míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Nightsdale 10.12.2018 1:38

Nerozlišuji, není k tomu důvod. Jistě, mírně se liší kapacitou a třeba tolerancí k vyšším nabíjecím proudům, ale to je vše.

Tak to záleží na parametrech powerbanky - je logické, že 50 Ah powerbanka s maximálním nabíjecím proudem 1A se za noc nenabije.

Ovšem jsou i powerbanky, co v klidu zvládají třeba 10A.

Obdobně to platí pro elektromobil.

F. Nightsdale 10.12.2018 1:33

Powerbanka má pouze USB výstup, abych to mohl zkusit, musel bych ji rozebrat, což se mi úplně nechce (Musel bych odlepovat krytky)

Takhle: Ony se prosadí samy, když to bude nutné, ale jde o to, že je žádoucí výměnu akcelerovat.

Velká elektrárna za městem bude vždy efektivnější co do energie i čištění spalin, včetně ztrát na vedení, než milion malých spalovacích motorů nejlépe s vykuchanými filtry, zamořujících ulice toxickým smradem a mikročásticemi s vysokým rakovinným potenciálem.

Je to alternativa k plošným zákazům á la Čína.

M. Pivoda 7.12.2018 0:17

Pro J. Ticháčka podruhé

Automatizovaný řidič funguje výborně ve standardizovaných situacích (naučil se to pomocí strojového učení ("deep learning") na velkých objemech dat). Ale přesto nezvládá netypické situace, jako když například uvidí převrácený autobus na silnici. Jsou to sice málo časté, ale dosud neřešitelné situace pro ten druh umělé inteligence.

Berte ale současně v úvahu, že na českých silnicích ročně zemře cca 600 lidí, pokud za volantem sedí lidé.

Ostatní někdy jindy. Jdu spát.

D. Bystriansky 6.12.2018 23:32

Re: Pro J. Komberecovou podruhé

a ECB.:-)

D. Bystriansky 6.12.2018 23:28

"EU hodnoty"

Přestal-li tlachat Stropnický ml., nikomu normálnímu nechybí, končí-li služby a řemeslníci na venkově, žádný kecal je nenahradí.

D. Bystriansky 6.12.2018 23:11

Re: Ti, co se

za 1***

P. Han 6.12.2018 22:17

Re: Pro J. Komberecovou podruhé

To budou určitě vrazi z Vólstrýtu.

J. Jurax 6.12.2018 21:40

Re: No přece stát, moudře řízený Velkým Zeleným

Kuš, tohle sem nepleťte ... Andrej je všelijaký, ale mozek zelenou plísní prožraný nemá.

J. Ticháček 6.12.2018 21:07

Re: Pro J. Ticháčka

Myslel jsem tím, že existuje tlak na to, aby elektromobilitu podporovali i ti, kdo o ní ani za mák nestojí. To za prvé.

Za druhé není třeba nijak významné úsilí k tomu, aby stě dokázal zjistit, že k automatickému řidiči vede stále stejně dlouhá cesta jako od pokusů Mercedesu před pětatřiceti lety. Prostě to umí to samé jako tehdy a jen o málo více.

Za třetí si nedokážu představit, kolik dopravních prostředků bude nutno k tomu, aby si kdokoli objednal dopravu na určitý čas. Nějak mi z toho vychází, že to bude asi stejné jako dnes, jen by ty dopravní prostředky parkoval někde jinde, než u vlastního domu.

A za čtvrté. Prohlédněte si vesnici ve které tráví té tu většinu času. A pakliže tam nezajíždí každých dvacet minut autobus pražské MHD, zkuste mi sem napsat rozvahu, jak by tam vypadalo to Vaše sdílení.

J. Jurax 6.12.2018 20:57

Re:

Kdo auto má - a teď když jej díky nějakým dobroserům mít nebude, protože mu daněmi neúnosně zdraží provoz nebo mu je přímo zakážou, protože čmoudí a produkuje fuj CO2 a na drahé ekologické elektroauto mít nebude? Pak to začne být zajímavé ...

Na dovolené to i bez konzumu, možná i hospody přežijete, nakonec máte auto, že ... ale bydlet tam furt, a případně bez auta ...

L. Novák 6.12.2018 20:53

Re: Pro J. Lepku

A je po argumentech. Bláboly komunisty Pivody zůstaly... :-P

L. Novák 6.12.2018 20:37

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Jo, drancují amazonský prales, aby mohli pěstovat cukrovou třtinu a vyrábět z ní "biolíh" pro americké eko-fanatiky.

L. Novák 6.12.2018 20:33

Re: Já za průšvih považuji

Lidé si dokázali poradit útěkem do šedé ekonomiky za komunistické totality, kdy byl všeho nedostatek. Dokáží si poradit i za vlády bolševického darebáka Babiše a jeho socialistického spolku.

Já jsem například zadal výrobu meruňkového džemu (domácí, naprosto bezkonkurenční kvalita a chuť, kterou v obchodě nekoupíte) jedné paní v důchodu, mají meruňkový sad a motivoval jsem je zcela bezkonkurenční nabídkou ceny. Výsledek báječný a výhodný pro obě strany. A Babiš si svoje EET může strčit kam chce... ;-)

M. Pivoda 6.12.2018 20:22

Pro J. Ticháčka

Zákazníci byli ochotni zaplatit zálohu (tuším asi USD1000) za elektromobil Tesla Model 3 asi dva roky dopředu, čímž tu firmu a rozjezd Modelu 3 fakticky pomáhali financovat. Nikdo je koupi a dokonce čekání nenutil.

Sdílení automobilů je jedna z možností. V USA v roce 2019 již spouštějí elektromobily s automatickým řidičem. Takže od roku 2025 se v USA již nebude vyplácet vlastnit osobní automobil (který normálně tráví 90% času v garáži). Dopravní službu si objednáte na určitý čas. Automobil přijede, odveze či přiveze vás domů, a pak odjede poskytovat další placenou službu. Ubude parkovišť.

Ujišťuji vás, že žiji v reálném světě, dokonce většinu času trávím na vesnici.

J. Ticháček 6.12.2018 19:16

Re: Pro Vítězslava Nováka

On se zatím nenašel nikdo, kdo by komukoli rozmlouval koupi elektromobilů za vlastní peníze. Problém je spíš opačný.

A mimochodem: zkuste se jednou rozepsat o tom, jak si takové sdílení představujete. Naše vesnice dojíždí komplet. Až na důchodce. Jenže do několika směrů, do ještě více cílových míst, někteří vozí děti, jiní jezdí sami, můj bratr odchází ráno v pět, já, pakliže jsem náhodou v sezóně doma opouštím barák před desátou. Někde mezi se pohybuje zbytek lidí. Návraty dom7 jsou také různé. Zkuste nám do vsi vymyslet sdílení, které by dokázalo uspokojit alespoň desetinu lidí. Nebo se alespoň jednou podívejte jak se žije mimo diskusní fórum.

I. Mertl 6.12.2018 18:38

Re: Vážená paní Košařová

k b. 1 a 2. Příteli Lepko, živil jsem se posledních 20 let mé kariéry ekonomikou, také ekonomickou analýzou návratnosti investičních projektů. Předpokládám proto, že před jakoukoli výstavbou se provedla taková analýza. Pokud ne, stavělo se špatně. Paní Košařové jsem vytknul argument, že spalováním štěpky se ničí lesy s tím, že odpadové dřevo by se stejně pálilo v lese.

k b. 3. Děkuji za inspirativní otázku. Vím, z čeho vzniká humus. Stromové zbytky dnes v Česku těžební společnosti výhradně pálí na hromadách v lese - čili žádný humus.

J. Farda 6.12.2018 18:24

Re: Vážená paní Košařová

A tam štěpku nejspíš vyrábí při likvidací pralesů v Amazonii - inu, zelení rádi perlí bludy ... :-(

P. Zinga 6.12.2018 17:53

Kdfyž jsem před dvěma roky psal,

že klimaalarmismus je zločinecká ideologie, kterou krvavě zaplatíme, dostalo se mi výsměchu. Jsem zvědav, za jak dlouho těm posměváčkům jejich roztažená tlama povisne:

"od loňského září pak vzrostla na čtyřnásobek cena povolenek, které si teplárny musí kupovat na vypuštění emisí oxidu uhličitého. Především menší uhelné teplárny vlastněné obcemi se kvůli tomu mohou dostat do eko­nomických problémů."

M. Pivoda 6.12.2018 17:29

Nebudu se pouštět do diskuze na jiné téma

Ovlivňování výrobků je poměrně složitá hra/záležitost politiků. Například se dotují levné pleny pro kojence, protože politici nechtějí, aby národ vymřel.

Ale to je jiné téma, než cílené povzbuzování prodeje elektromobilů.

Někdy se jedná o "problém slepice a vejce", metaforicky řečeno. Povzbuzujte slepici, a ona vám snese dříve a větší vejce.

M. Prokop 6.12.2018 17:24

Re:

Já vím, občas jsem v takové vesničce na dovolené. Jen dost dobře nevím, co s tím. Malý obrat ten krámek neudrží, i kdyby neplatil vůbec žádné daně a nemusel mít EET. A kdo to auto má, nebo pracuje někde ve městě, zákonitě půjde tam, kde je širší výběr a nižší ceny. Asi by to chtělo spojit s hospodou, poštou a kdo ví ještě čím a neplatit daně, pak snad ...

J. Pospíšil 6.12.2018 17:21

Re: Pro Petra Vaňuru

Vůbec nechápu, proč by měla být na výrobky politika.

Prostě výrobce nabídne něco užitečnějšího, praktičtějšího a levnějšího v různém poměru těchto vlastností a když ta kombinace přijde zákazníkovi pro něj dobrá, tak to koupí. Když ne, tak ne.

M. Prokop 6.12.2018 17:20

Re: Já za průšvih považuji

Jistěže ne. Ale Bureš se zbavuje konkurence a blbci mu v tom ještě fandí.

J. Pospíšil 6.12.2018 17:17

Re: Pro Vítězslava Nováka

Sdílet je fajn, jenže jak to znám, zrovna, když budu chtít, a nedej bůh dokonce muset, někam jet, tak s tím elektroautem bude nějaký spolusdíleč pryč. No dobře, tak počkám. A až přijede, tak bude auto vybité.

No, nezabil bych ho, sobce bezohledného?

M. Pivoda 6.12.2018 17:16

Pro J. Komberecovou podruhé

Nejde o mně.

Při vytrvalosti některých evidentně demagogických diskusních příspěvků spekuluji, kdo tu záměrnou manipulaci asi platí.

J. Kombercová 6.12.2018 17:07

Re: Pro J. Komberecová

Proč by vás měl někdo platit, to mi řekněte?! :))

T. Hraj 6.12.2018 17:06

Re: Nucen nejsem,

Nucen také nejsem ale po práci zpravidla nemívám čas

F. Houžňák 6.12.2018 16:51

Například předevčírem psaly německé noviny,

jak se předseda vlády v Bádensku-Württembersku Kretschmann, takto ze strany Zelených, nechal odvézt vrtulníkem do přírodní chráněné oblasti Wurzacher Ried, aby si tam mohl turisticky zavandrovat. Když si zavandroval, zase ho vrtulníkem odvezli zpátky, aby mohl vládnout a vykládat sprostému lidu, že nemá jezdit autem, ale na kole.

M. Pivoda 6.12.2018 16:49

Dočetl jsem se, že povyk ve Francii vyprovokoval Facebook

Facebook may have played a role in sparking riots in France

An algorithm change to boost local news helped to whip up anger over fuel price hikes.

M. Pivoda 6.12.2018 16:48

Pro J. Komberecová

Já zde reaguji jen sám za sebe. A nikdo mne za to neplatí.

F. Houžňák 6.12.2018 16:45

Nejenom

o tom ...