24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FRANCIE: Ať jedí koláče – a jezdí Teslou

Nejprve k titulku, slušelo by se totiž uvést jedny historické fake news na pravou míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 6.12.2018 13:02

No jo, zelené plíce - jenže pro záchranu planety je třeba místa na pěstování biomasy a palem pro palmový olej a tak podobně, že ano ...

J. Jurax 6.12.2018 12:57

"že stát nabídne v takových lokalitách pro sdílení elektrická googleauta v potřebném množství. Auto na zavolání samo přijede a odveze vás za poplatek.".

No, víte, už dnes lze i bez technologického pokroku lze v takových lokalitách nabídnout obyčejný taxík. Sám přijede a za poplatek odveze.

Klíčový je ten poplatek. Kolik to stojí a kolik to bude stát, když to bude googleauto, bude se to dotovat, aby to bylo dostupné finančně i fyzicky a tak dál a podobně. Obecně je pro zákazníka levnější i ekologicky přítulnější v takových lokalitách síť malých obchůdků než vzdálený hypersuper, kam je nutné jet vlastním autem, o taxíku ani nemluvím.

V. Novák 6.12.2018 12:50

Re: Pro Vítězslava Nováka

Uhýbáte. Stačí porovnat dvě vaše tvrzení v tomto jednom vlákně:

"Pro lepší pochopení současné situace s elektromobily, vzpomeňte si na první mobilní telefony. Ty (ač toho ještě mnoho neuměly) byly extrémně drahé, a proto si je mohli dovolit jen ti nejbohatší. A dnes (za cca 30 let)? Kdo nemá mobil, je debil!"

"Elektromobil (a jakýkoliv jiný automobil) je přece jen podstatně dražší výrobek než mobilní telefon. Srovnáváte tedy nesrovnatelné. A proto i politika vůči odlišným výrobkům musí být odlišná."

Netřeba nic vyučovat - spalovací motor se prosadil, protože uhlovodíky mají velkou hustotu energie, tedy z malého objemu a malé hmotnosti dostanete hodně energie. Žádný jiný použitelný zdroj nebo akumulátor zdaleka nedosahuje parametrů spalovacího motoru na uhlovodíky.

Až dosáhne - pak se ozvěte...

Ś. Svobodová 6.12.2018 12:48

Re: "Stejně jako USA se svými revolucemi barevnými."

Nemyslím. Západ i USA investovali a investují ohromné částky do podpory lidí, kteří chtějí změnu režimů a chtějí mít to co západní civilizace. Na tom nevidím nic špatného. Problém je, že se snaží se o revoluci v době kdy ještě nenazrál čas. Revoluce musí přijít odspoda, jinak je to jen palácový převrat.

M. Mikulec 6.12.2018 12:33

Re: Macron a ostatní dobrodějové

Když se podporuje globalizace, samozřejmě se nepodporuje lokální malý byznys. Globalizátoři se svými zisky se přece nezajímají, že vesnice a malá města zkomírají. Vlády obecně mají rády městské obyvatelstvo: dobře manipulovatelné stádečko pohromadě. Nezávislí venkované selského rozumu jsou nevítaně konzervativní, až nebezpeční.

M. Mikulec 6.12.2018 12:27

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Když se likvidují zelené plíce planety a drancují se lesy, pak toho CO2 ještě přibývá a není dost rostlinstva, které ho spotřebuje. To je docela viditelné vychýlení přírodní rovnováhy.

Ś. Svobodová 6.12.2018 12:26

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Žádný boj se nevede. Jenom lidé si to musí myslet, aby byli ochotni nechat se odírat. Každému soudnému člověku musí být jasné, že lidstvo nelze vrátit do doby před průmyslovou revolucí jinak než celoplanetární katastrofou.

M. Prokop 6.12.2018 12:16

"Stejně jako USA se svými revolucemi barevnými."

Trochu (dost) přeceňujete USA a podceňujete lidi ze zemí s "barevnými" revolucemi.

J. Lepka 6.12.2018 12:00

Re: Vážená paní Košařová

Pane Mertle, zaujal mne váš argument se spalováním dřevního odpadu. Tedy 1) asi podléháte omylu, že se každá uříznutá větev dostane do elektrárny sama o sobě, čistě levitací, zcela ignorujete zpracování a dopravu, která ovšem zcela neekologicky pálí naftu. Zatím jsem nikde neviděl energetickou bilanci, nakolik se o vůbec vyplatí. 2)Ve velké Británii s velkou slávou přestavěli uhelku na pálení štěpky. Po velmi krátké době, kdy zplundrovali lesy po okolí, začali dovážet dřevoštěpku z Brazílie, opět nikoho nezajímalo, jestli je energetická bilance aspoň rovnovážná, náklady na těžbu, zpracování a hlavně dopravu se evidují v jiné kolonce a o tom to celé je. 3)Z čeho myslíte, že asi vzniká humus ???

J. Lepka 6.12.2018 11:50

Re: Pro Vítězslava Nováka

Opět naprosté nepochopení tématu, pane Pivodo, na elektromobilu není co vyvíjet, jeho schéma je jasné již dobrých 180 let. Vyvíjejí se maximálně komponenty ergo akumulátory i když ani to není přesné, protože i vodíkové palivové články jen vyrábějí elektřinu. A díky fyzikálním (a chemickým, samozřejmě) zákonům jsou a ještě dlouho budou akumulátory (či jejich náhrada) drahé, těžké a netrvanlivé, u akumulátorů navíc s neuvěřitelnými problémy při dobíjení a posléze recyklaci. A navíc, dovedu li problém ad absurdum, dovedete si představit rozvojový svět, příkladně Indii, jak se snaží prosadit elektromobilitu? Kdo to zaplatí???

J. Schwarz 6.12.2018 11:43

Re: Vážený pane Kechlibare,

To odpovídá, protože voliči nZelených se rekrutují z bohatších vrstev které na to cestování jednak mají, druhak z povahy svého povolání mají oprávněný dojem že je administrativní zásahy "ve prospěch životního prostředí" nijak nepostihnou. Podobně jako naši poslanci si jednoduše odhlasují vyšší plat. Zajímavé je, že čím je životní prostředí reálně čistší, tím víc katastrofisté řvou až mi to připomíná stalinskou poučku o zostřování třídního boje v podmínkách socialismu.

V. Petr 6.12.2018 11:42

CO2, o který jde Macronovi PŘEDEVŠÍM, nezpůsobuje

rakovinu plic! Pokud jde o rakovinotvorné látky, jejich podíl oproti dřívějším automobilům poklesl a to ŘÁDOVĚ!

Ś. Svobodová 6.12.2018 11:41

Macron a ostatní dobrodějové

nejprve zapříčinili, že mimo velká města přibývá lokalit kde "díky" nejrůznějším zásahům státu už nefunguje žádná nebo je silně omezená infrastuktura. Nynější ekorevoluce by vrátila množství lidí o 100 let zpět.

Řešení bude jen v technologiích. Dokážu si v budoucnosti představit, že stát nabídne v takových lokalitách pro sdílení elektrická googleauta v potřebném množství. Auto na zavolání samo přijede a odveze vás za poplatek.

Revoluce se dělají, když k nim doba přirozeně dospěje. Macron svou "ekologickou" uspěchal a má na krku problém. Stejně jako USA se svými revolucemi barevnými.

J. Lepka 6.12.2018 11:41

Re: Proboha, co to pořád žvaníte!!!!????

Pane Petře, nemáte pravdu, teda úplnou pravdu. Jistě mobilní telefony nikdo nedotoval, ale s tím zdražováním jste vedle, jak ta jedle. Ještě mám v paměti, jak jsem rodičům kupoval mobil, protože poplatky za pevnou linku (bez hovorného) za rok překročily pořizovací cenu mobilu.

J. Lepka 6.12.2018 11:37

Re: Pro Vítězslava Nováka

Pane Pivodo, hned zpočátku a natvrdo se zeptám kolik vám je? Že nepamatujete zdevastované veřejné prostory, ulice, parky, chodníky, ale i bytové domy MHD z éry panování bolševika? Ona totiž z cizího krev neteče, takže místo hloupé proklamace o sdílení aut se pokuste dohledat, jak končí pokusy o sdílení tak jednoduchého dopravního prostředku jako je bicykl. A to přes masivní dotace. Navíc z vašeho předešlého příspěvku o mobilních telefonech jsem nabyl dojmu, že neděláte rozdílu mezi dobíjením (ale asi i pořizovacími náklady) mobilního telefonu a elektromobilu. Zkuste si doplnit fyzikální znalosti a podiskutujeme spolu.

K. Janyška 6.12.2018 11:33

Žádné třídy v lidském světě nexistují. Nebyly by schopny

ani samostatně existovat. Je jen spontánní řád lidského světa, který tvoří všichni. Úplně všichni, coby jeho prvky.

Jděte do háje, marxáni... Dzp.

A. Alda 6.12.2018 11:25

Zcela výstižné. Díky.

M. Prokop 6.12.2018 11:25

Re: Pro Vítězslava Nováka

Omyl. Neviditelná ruka trhu napravuje to, co různí Pivodové kurwí.

J. Schwarz 6.12.2018 11:24

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Vyřeší minimálně "spaliny z průmyslu", neb ty by nebyly pokud by průmysl přešel na elektřinu z JE. Ta auta samotná už by nebyla až takový problém.

A. Alda 6.12.2018 11:22

Velmi výstižné.

M. Prokop 6.12.2018 11:22

Re: "Ať jedí koláče – a jezdí Teslou" ???

A ty mobily byly zvýhodňované a alternativa omezovaná, když to přirovnáváte?

A. Alda 6.12.2018 11:22

Moc hezky napsáno.

Velice tomu rozumím. Částečně to i zažívám.

Sytý hladovému nevěří tak dlouho, dokud se ti hladoví nezvednou a nejdou se k těm sytým najíst.

J. Schwarz 6.12.2018 11:21

Ti, co se

"obávají konce světa" jsou dnešní obdobou dřívějších dvořanů. Média o nich píší jako o "vzdělaných progresivních mladých lidech", ale jejich "vzdělání" je k ničemu, nevytváří žádné hodnoty. Jsou výborně placeni za pochlebování "elitám" a živí se žvaněním. Kdyby mne někdo skvěle platil za psaní oslavných článků na "evropské hodnoty" a proč se jich musíme držet, taky bych nejspíš nechtěl aby mi někdo smradil dieselem u mého soukromého jezírka s vodopádem, dával bych přednost "divočině" do které by mne přinesl soukromý vtrulník a byl bych "zelený" až za ušima. Zvlášť, když bych zainvestoval do "obnovitelných zdrojů" a měl eminentní zájem na návratnosti investice abych mohl svůj ráj rozšířit třeba o vinici či lovecký revír.

M. Prokop 6.12.2018 11:21

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Řešit škodlivé spaliny z průmyslu a aut je nepochybně chválihodné a dost se na tom pracuje. Ovšem hlavní boj je veden proti tomu CO2.

Ś. Svobodová 6.12.2018 11:16

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Ano, jaderná energetika je relativně čistá enegrie. Ale nevyřeší spalliny z průmyslu a aut, které prokazatelně škodí (tím nemyslím CO2).

M. Pivoda 6.12.2018 11:10

Pro Vítězslava Nováka

Neuhýbám. To mé srovnání elektromobilu s mobilním telefonem (v diskuzi výše) je velmi užitečné pro pochopení technologického vývoje. Vývoj elektromobilů půjde rychle (a dokonce i rychleji, pokud nebudou podrážet nohy Elonu Muskovi), takže neposuzujte budoucnost dle současného stavu. Výrobky postupně zlepšují své parametry a postupně cena klesá. Nemusí to ale jít lineárně.

Nemohu zde dělat celou výuku předmětu Inovace, abychom si vysvětlili, proč se před cca 100 staly spalovací motory (a nikoliv elektromobily) tzv. dominantním designem pohonu pro automobily. Jenže dnes, v důsledku technologického rozvoje existují již i jiné konkurenceschopné technologické alternativy. A navíc se zpřísnily ekologické limity. Proč? Před sto lety lidem nehrozila rakovina plic z tak malého počtu tehdejších automobilů.

Neviditelná ruka trhu, před lety v Česku tak úporně vzývaná ekonomem Václavem Klausem (dnes spíše klimatologem) toho v tomto státě dokázala také hodně zku(r)vit. Musím použít tyto výrazové prostředky, protože mi již dochází povolený počet znaků diskusního příspěvku.

V. Novák 6.12.2018 10:53

Re: Pro Petra Vaňuru

S tím srovnáním jste přišel vy. Tak, prosím, neuhýbejte a neodklánějte.

Na ceně vůbec nezáleží: Mobily se prosadily v tržním prostředí. Poměrně levné (mnohem levnější než mobily) zářivky se nedokázaly prosadit v tržním prostředí a byly vnuceny zákazem žárovek.

Až se dokáží elektromobily prosadit v tržním prostředí, tedy bez vnucování a bez zakazování konkurence, pak se prostě prosadí. Budiž jim přáno.

Prozatím to nezvládly za více než 100 let, protože elektromobily tady byly dřív, než automobily se spalovacím motorem. Zhruba ve stejné době, kdy se objevila parní auta.

V. Novák 6.12.2018 10:45

Re: Pro Vítězslava Nováka

Co je lepší název, je nezajímavé. Autor použil citaci a citace obsahuje co obsahuje.

Nikdy by mě nenapadlo někomu nařizovat, jaký automobil si mají, musí nebo smějí koupit. jenom očekávám, že to nikdo nebude nařizovat MNĚ - a přesně tohle dělají Miroslavové Pivodové, když vnucují drahé, nevýkonné vozy s mizetným dojezdem a argumentují, že "po letech, snad v pětiletce páté" budou k něčemu.

Přeformuluji podle vás - až elektromobily (podobně jako jiné výrobky) budou uspokojovat potřeby zákazníků tak dobře, jako současné vozy se spalovacím motorem, tak se přihlaste.

M. Pivoda 6.12.2018 10:35

Článek ze září 2009 o sdílení automobilů

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-sdileni-soukromych-automobilu-f2i-/p_spolecnost.asp?c=A090927_165405_p_spolecnost_wag

V. Petr 6.12.2018 10:33

Vaše myšlenka není vůbec nová. Totéž říkal kolem roku

1960 sovětský předák N. S. Chruščov s tím, jak jsou soukromé automobily "neefektivní." Jenže, samozřejmě, zůstalo jen u proklamocí.

Takže jeden můj citát, 50 let starý: "Člověk, který se ohání ideologií, činí tak proto, aby Vás připravil o peníze."

Jinak, pan Novák nikomu nic nepřikazuje, to dělá akorát Macron!