20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

FRANCIE: Ať jedí koláče – a jezdí Teslou

Nejprve k titulku, slušelo by se totiž uvést jedny historické fake news na pravou míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 6.12.2018 16:43

Nucen nejsem,

ale v práci je čtu. Podle toho, kdy vyjdou. Vidím to podobně, jako vy.

V. Petr 6.12.2018 16:42

Ono to není tak jednoduché. Všiměte si, dnes kde kdo

preferuje pevnou platbu a tu chce dokonce i když produkt skoro neodebíráte. To před 30 lety neexistovalo! Kromě poskytovatelů telefonních služeb a Internetu jsou to dokonce i dodavatelé elektřiny a plynu. Ty telefony začaly takto zdražovat tuším kolem r. 1995. Tehdy měl Telekom monopol, dal mu ho stát v rámci akce "pevná linka na každou samotu." Nakolik to dnes souvisí s kartelovými dohodami a monopolem si netroufám odhadnout, ale i já jsem byl nucen pevnou linku odhlásit.

Jenže se nestalo, že by stát uvalil na pevné linky daň a mobily dotoval. Ovšem, současné "uvolňování" pásem pro mobilní sítě na úkor televize považuji za SVINSTVO od státu! DVB T2 je HORŠÍ, než současný standard!

J. Kombercová 6.12.2018 16:26

Re: Jak přežít další revoluci?

K prvnímu odstavci... přečtěte si komentář p. Hraje z 15.00.

Pan Kechlibar nepíše jen pro vás.

M. Pivoda 6.12.2018 16:13

Jak přežít další revoluci?

Článek Kechlibara je takový guláš o všem možném. Článek začíná nějakým sarkastickým výrokem (viz úvodní obrázek), zřejmě vytrženým z kontextu. Na tom nelze postavit seriózní článek.

Poslední věta článku je ale zajímavější: „Současný konflikt je v podstatě boj mezi těmi, kdo se bojí konce světa, a těmi, kdo se bojí konce každého měsíce.“

Nechce se mi pracně hledat původní text v jazyce anglickém, ale jeden americký profesor byl letos pozván nejbohatšími lidmi v USA, aby pro ně (za mimořádně vysoký honorář!!!) udělal přednášku o budoucnosti. Jeden z účastníků tam na něj vyjel přímo: "Raději mi řekněte, jak mám přežít další revoluci!"

Nejlépe jsou (ve směru přežití budoucích revolucí) zřejmě vybaveni Číňané. Proč a jak? Například: Nejbohatší muž v Číně, Jack Ma, vlastník internetové firmy Alibaba, je současně největším kapitalistou a současně je členem Komunistické strany Číny. --- A teď už snad budete vědět, koho se máte zeptat na radu v Česku.

V. Novák 6.12.2018 15:36

Re: Pro Vítězslava Nováka

Mám.

Nemýlím.

Až převáží - v tržním prostředí - pak se ozvěte...

M. Pivoda 6.12.2018 15:27

Pro Vítězslava Nováka

První moje srovnání se týkalo rychlého technologického rozvoje, ve druhém srovnání jde o stání dotační (zvýhodňující) politiku. To jsou dva různé kontexty.

Ano. Hustota energie v naftě a benzinu byl hlavním faktorem při prosazení se spalovacích motorů. Nicméně vznik tzv. dominantního designu je vždy souhra několika faktorů. Na to bych potřeboval tu výuku.

V tržní ekonomice je rozhodující vždy zákazník. Když se zákazník rozhodne pro elektromobil (poněvadž u něj výhody elektromobilu převáží nad nevýhodami), nikdo mu v pořízení elektromobilu nemůže zabránit.

Máte sice výdrž (což oceňuji), ale mýlíte se.

J. Sinnreich 6.12.2018 15:27

Re: Vážený pane Kechlibare,

Velky propagator zelene Zemekoule, Al Gore. Jeho domacnost spotrebuje 20 krat vice energie, nez prumerneho Americana. (4 SUV atd.)

J. Ráž 6.12.2018 15:20

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

No a vyhlašovat boj proti CO2 a prohlašovat ho za nejdůležitější ekologickou aktivitu, to je ta největší pitomost dnešní zelených idiotů. Boj proti ničení zelených ploch a mořského planktonu, které CO2 přeměňují na kyslík, to by mělo smysl. Ale obsazovat louky soláry, mýtit kopce kvůli větrníkům, podporovat elektromobilitu, která je pro přírodu v celé šíři nutnosti navýšení výroby el.energie a potřeby jejího skladování (baterie) daleko škodlivější než moderní spalovací motory a nečekat na pokračování vývoje jiných paliv (např.vodík) pro využití v dopravě a při tom kecat něco o CO2 je absurdní.

J. Ráž 6.12.2018 15:08

Re:

Je zřejmé, že víte prdlajs o tom,jak se žije a co by si přáli obyvatelé v malé vesnici 10-15 km vzdálené od nejbližšího maloměsta s Albertem

J. Ráž 6.12.2018 15:04

Já za průšvih považuji

že díky zásahům státu, různým idiotským regulacím a daňovým zvěrstvům mizí zejména z venkova drobné podnikání, což byly vždy maloprodejci všeho druhu, hospody, a služby jako holiči/kadeřnice. Že venkovský hospodský, holič, či řemeslník, který umí opravit vše neplatil řádně daně? No a co! Když donutí hospodského stát díky EET daně platit, tak zavře hospodu, řemeslník se nechá najmout k větším zakázkám a na malé se vykašle, protože, když odvede daně, nic nevydělá a kadeřnice je raději na pracáku a dělá jen pro známe o kterých ví, že ji neprásknou berňáku. A to je pro lidi lepší?

T. Hraj 6.12.2018 15:00

Zákeřné vsuvky

Začínám se přistihovat, že ještě více než kvalitní analýzy mě na článcích M.K. přitahuje jejich synkopický humor. Oslí můstek (spíše slepá odbočka) končící neskutečným obrázkem roztomilých koz mě odboural na plných 5 minut. Nevím, jestli si autor uvědomuje, že někteří z nás jsou často nuceni jeho články číst ještě v práci.

M. Pivoda 6.12.2018 14:57

Pro J. Lepku

Než jsem se vrátil k počítači, diskuze pod tímto článkem se už hodně posunula. Tzn., že vaše i moje argumenty už nikdo číst nebude. Nechce se mi proto vysilovat zbytečně. Lepší jsou články, které vydrží na webu dva dny, což je v sobotu a neděli.

Dnes žijeme v podstatně jiné době, než když vy jste studoval fyziku. Fyzikální zákony jsou samozřejmě stíle stejné, ale technologické možnosti jsou dnes nesrovnatelně větší.

J. Jurax 6.12.2018 14:53

Re:

Jistě.

Všechno má své. Ovšem na dědině bez konzumu si bez auta nekoupíte ani rohlík. Autobusy všude a vždy nejezdí, jak potřebujete; o víkendu semtam vůbec.

M. Mikulec 6.12.2018 14:39

Re: Macron a ostatní dobrodějové

Big Business ruku v ruce s politiky, k té mé nepřesnosti vyjádření.

J. Jurax 6.12.2018 14:14

"Nemohu zde dělat celou výuku předmětu Inovace, abychom si vysvětlili, proč se před cca 100 staly spalovací motory (a nikoliv elektromobily) tzv. dominantním designem pohonu pro automobily.".

To fakt nemusíte. Takovou trivialitu u nás každý ví, spíš mne zaráží, že kvůli tomuhle byste musel dělat celou výuku předmětu Inovace - Vy učíte na střední škole?

J. Jurax 6.12.2018 14:05

No, nevím, taky jsem měl pevnou ... kdy to bylo?

Nebo jste koupil mobil za korunu s "výhodným" tarifem?

R. Langer 6.12.2018 14:04

Re: "Ať jedí koláče – a jezdí Teslou" ???

Kecá kraviny jako... Inu jako Pivoda.

R. Langer 6.12.2018 14:02

Re:

Neprodělaly, a jsou na hranicích svých fyzikálních možností. Proto občas také tak pěkně vybuchují. :-P

R. Langer 6.12.2018 14:00

Re: Pro Vítězslava Nováka

To vaše srovnání elektromobilu s mobilním telefonem je TOTÁLNÍ BLBOST. A žádnou výuku tady se nestarejte a běžte se raději sám učit základní fyzikální zákony, Neználku, o neviditelné ruce trhu ani nemluvě. :-P

J. Lepka 6.12.2018 13:58

Re:

Skutečně se domníváte, že nárůst kapacity u akumulátorů má lineární vzestupný trend? Obávám se, že budete notně zklamán.Navíc existují i další problémy, jimž jsem nevěnoval pozornost cíleně, protože to je téma pro dostatečně fundované jedince a odborníky, např. samovybíjení. Nicméně z vašeho podrážděného komentáře vyplývá, že nerozlišujete mezi nabíjením mobilu, ergo powerbanky a elektromobilu. ten rozdíl je cca ve stovkách ampér. Mimochodem disponuji powerbankou, která dokáže v nouzi i ten diesel nastartovat a věřte tomu nebo ne, přes noc se nenabije.

A. Alda 6.12.2018 13:56

Zcela mimořádná pravda:

„Současný konflikt je v podstatě boj mezi těmi, kdo se bojí konce světa, a těmi, kdo se bojí konce každého měsíce.“

J. Jurax 6.12.2018 13:51

Ano. Konkurenceschopné alternativy.

Tou ovšem elektromobil bez dotací a administrativní pozitivní diskriminace přinejmenším zatím není.

M. Prokop 6.12.2018 13:50

Re:

Pokud máte pravdu, tak se Tesla i jiné značky elektromobilů prosadí stejně tak, jako se prosadily spalovací motory proti koním.

Netřeba je uměle zvýhodňovat.

Jo a s tou powerbankou, zkoušel jste ji připojit třeba ke startéru? 20 Ah by na jedno nastartování mělo bohatě stačit, motorky (kolem 600 - 1000ccm) mají ještě slabší baterie a nastartujete na ně.

M. Prokop 6.12.2018 13:44

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Kdejaká regulativní pitomost je zdůvodněna bojem proti CO2. Biopaliva, zákaz žárovek, OZE, podpora elektromobility, regulace vysavačů ...

M. Prokop 6.12.2018 13:42

Re:

Jestli levnější nevím, ekologicky přítulnější snad jo. Jenže, v tom hypersuper je zákonitě širší nabídka, než v tom malém. Nemusí všem v dosahu krámku chutnat dva druhy chleba a jeden druh rohlíků.

M. Prokop 6.12.2018 13:40

Re: Macron a ostatní dobrodějové

Co to je, "se podporuje"? Globalizaci podporují hlavně zlepšené možnosti dopravy a komunikace vůbec a zrušení části cel a podobných opatření, které znamenají hlavně zdražení zboží. Zvětšování rozměru výroby probíhá už od pračlověka Janečka, mimochodem, jedním z prvních průkopníků Globalizace byl třeba i Baťa. Malý lokální byznys nemůže konkurovat cenami, ale může kvalitou, dostupností, pověstí, jen mu nesmí státy házet klacky pod nohy všelikou buzerací, s kterou se lépe vyrovnají velké firmy.

Manipulovatelnost města i venkova je asi tak nastejno, jen metody mohou být různé.

M. Prokop 6.12.2018 13:35

Re: "Stejně jako USA se svými revolucemi barevnými."

Ty "ohromné částky" jsou dílem imaginární, dílem minimální.

Pokud někde nenazrál čas, ani s použitím ohromných částek se nic významnějšího nestane.

No a pokud investují jednotlivci (Sörös), je to jejich věc. Konec konců, i ty vlády na svržení dost investují opačným směrem a mají k dispozici represivní aparát.

V. Novák 6.12.2018 13:18

Re: "Stejně jako USA se svými revolucemi barevnými."

Viz majdan na Majdanu a Arabská jara...

V. Novák 6.12.2018 13:17

Re: Macron a ostatní dobrodějové

V 90. letech se u nás o likvidaci veřejné dopravy starala ODS - a žádné dobroděje k tomu nepotřebovala. Stačilo ideově správné zacílení a jeden Říman.

Naštěstí nestihl (nebo mu odboráři nedovolili) pomršit i železnici stejně jako autobusovou dopravu. Léta se z toho autobusová doprava vzpamatovávala a radši nezjištovat, kolik náprava stála.

F. Nightsdale 6.12.2018 13:02

Citace:

"A díky fyzikálním (a chemickým, samozřejmě) zákonům jsou a ještě dlouho budou akumulátory (či jejich náhrada) drahé, těžké a netrvanlivé, u akumulátorů navíc s neuvěřitelnými problémy při dobíjení a posléze recyklaci."

Zdroj je předpokládám: "Vědci vyzkoumali..."

Jako zní to hezky, tak nějak jakoby chytře, jakkoliv je to nesmysl.

Baterie prodělaly obrovský vývoj a v dnešních telefonech máme baterie s kapacitou, kterou před deseti lety měly baterie o velikosti krabičky cigaret.

Dnes má velikost krabičky cigaret powerbanka s 20Ah - přičemž 37Ah měly autobaterie Škody 100-120.

Navíc se zvyšují i nároky na baterie - "životnost" například znamená dobu do poklesu reálné kapacity baterie pod 80%

O výdrži vozů Tesla pak máme i zprávy od provozovatelů vozů s nájezdem přes 1,5 km - srovnatelné ICEV by za tu dobu potřebovalo stovky tisíc korun na údržbu a za rozdíl v nákladech na palivo + by mělo již roklepanou karoserii...