25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FRANCIE: Ať jedí koláče – a jezdí Teslou

Nejprve k titulku, slušelo by se totiž uvést jedny historické fake news na pravou míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 6.12.2018 20:57

Re:

Kdo auto má - a teď když jej díky nějakým dobroserům mít nebude, protože mu daněmi neúnosně zdraží provoz nebo mu je přímo zakážou, protože čmoudí a produkuje fuj CO2 a na drahé ekologické elektroauto mít nebude? Pak to začne být zajímavé ...

Na dovolené to i bez konzumu, možná i hospody přežijete, nakonec máte auto, že ... ale bydlet tam furt, a případně bez auta ...

J. Ráž 6.12.2018 15:08

Re:

Je zřejmé, že víte prdlajs o tom,jak se žije a co by si přáli obyvatelé v malé vesnici 10-15 km vzdálené od nejbližšího maloměsta s Albertem

F. Houžňák 6.12.2018 16:45

Nejenom

o tom ...

V. Novák 6.12.2018 13:17

Re: Macron a ostatní dobrodějové

V 90. letech se u nás o likvidaci veřejné dopravy starala ODS - a žádné dobroděje k tomu nepotřebovala. Stačilo ideově správné zacílení a jeden Říman.

Naštěstí nestihl (nebo mu odboráři nedovolili) pomršit i železnici stejně jako autobusovou dopravu. Léta se z toho autobusová doprava vzpamatovávala a radši nezjištovat, kolik náprava stála.

K. Janyška 6.12.2018 11:33

Žádné třídy v lidském světě nexistují. Nebyly by schopny

ani samostatně existovat. Je jen spontánní řád lidského světa, který tvoří všichni. Úplně všichni, coby jeho prvky.

Jděte do háje, marxáni... Dzp.

A. Alda 6.12.2018 11:22

Moc hezky napsáno.

Velice tomu rozumím. Částečně to i zažívám.

Sytý hladovému nevěří tak dlouho, dokud se ti hladoví nezvednou a nejdou se k těm sytým najíst.

J. Schwarz 6.12.2018 11:21

Ti, co se

"obávají konce světa" jsou dnešní obdobou dřívějších dvořanů. Média o nich píší jako o "vzdělaných progresivních mladých lidech", ale jejich "vzdělání" je k ničemu, nevytváří žádné hodnoty. Jsou výborně placeni za pochlebování "elitám" a živí se žvaněním. Kdyby mne někdo skvěle platil za psaní oslavných článků na "evropské hodnoty" a proč se jich musíme držet, taky bych nejspíš nechtěl aby mi někdo smradil dieselem u mého soukromého jezírka s vodopádem, dával bych přednost "divočině" do které by mne přinesl soukromý vtrulník a byl bych "zelený" až za ušima. Zvlášť, když bych zainvestoval do "obnovitelných zdrojů" a měl eminentní zájem na návratnosti investice abych mohl svůj ráj rozšířit třeba o vinici či lovecký revír.

A. Alda 6.12.2018 11:22

Velmi výstižné.

D. Bystriansky 6.12.2018 23:11

Re: Ti, co se

za 1***

V. Petr 6.12.2018 10:11

Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

"bojovat proti zlému CO2."

Ale ten "píp" Macron chtěl uzavírat JE jako "píp" Merkelová!

Ś. Svobodová 6.12.2018 11:16

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Ano, jaderná energetika je relativně čistá enegrie. Ale nevyřeší spalliny z průmyslu a aut, které prokazatelně škodí (tím nemyslím CO2).

M. Prokop 6.12.2018 11:21

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Řešit škodlivé spaliny z průmyslu a aut je nepochybně chválihodné a dost se na tom pracuje. Ovšem hlavní boj je veden proti tomu CO2.

Ś. Svobodová 6.12.2018 12:26

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Žádný boj se nevede. Jenom lidé si to musí myslet, aby byli ochotni nechat se odírat. Každému soudnému člověku musí být jasné, že lidstvo nelze vrátit do doby před průmyslovou revolucí jinak než celoplanetární katastrofou.

M. Prokop 6.12.2018 13:44

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Kdejaká regulativní pitomost je zdůvodněna bojem proti CO2. Biopaliva, zákaz žárovek, OZE, podpora elektromobility, regulace vysavačů ...

J. Ráž 6.12.2018 15:20

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

No a vyhlašovat boj proti CO2 a prohlašovat ho za nejdůležitější ekologickou aktivitu, to je ta největší pitomost dnešní zelených idiotů. Boj proti ničení zelených ploch a mořského planktonu, které CO2 přeměňují na kyslík, to by mělo smysl. Ale obsazovat louky soláry, mýtit kopce kvůli větrníkům, podporovat elektromobilitu, která je pro přírodu v celé šíři nutnosti navýšení výroby el.energie a potřeby jejího skladování (baterie) daleko škodlivější než moderní spalovací motory a nečekat na pokračování vývoje jiných paliv (např.vodík) pro využití v dopravě a při tom kecat něco o CO2 je absurdní.

M. Mikulec 6.12.2018 12:27

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Když se likvidují zelené plíce planety a drancují se lesy, pak toho CO2 ještě přibývá a není dost rostlinstva, které ho spotřebuje. To je docela viditelné vychýlení přírodní rovnováhy.

J. Jurax 6.12.2018 13:02

No jo, zelené plíce - jenže pro záchranu planety je třeba místa na pěstování biomasy a palem pro palmový olej a tak podobně, že ano ...

L. Novák 6.12.2018 20:37

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Jo, drancují amazonský prales, aby mohli pěstovat cukrovou třtinu a vyrábět z ní "biolíh" pro americké eko-fanatiky.

J. Schwarz 6.12.2018 11:24

Re: Mimochodem, stačí přejít na atom a nebude nutné

Vyřeší minimálně "spaliny z průmyslu", neb ty by nebyly pokud by průmysl přešel na elektřinu z JE. Ta auta samotná už by nebyla až takový problém.

P. Zinga 6.12.2018 9:59

a to zůstal Macron v půli cesty

Jak už bylo řečeno, důvodem plánovaného zvýšení daní je tzv. "záchrana Zeměkoule", spočívající v likvidaci fosilních paliv.

Macronem plánovaná daň z CO2 ve výši 37,-USD/tCO2 je něco nad půlkou IPCC požadovaných 50-60,-USD/tCO2 ! "Odborníci" spočítali, že takto postavená daň a z ní vyplývající pokles spopzřeby fosilních paliv by "globální teplotu" udrželo na 2°C oteplení.

Při nově stanoveném cili IPCC , udržet zvýšení teploty na 1,5°C, by ovšem musela ekologická daň stoupnout na 70,-USD/tCO2!

Která vláda si to dovolí? Možná česká a německá. USA jsou venku, Rusko, Čína a Indie dělají jako, že chtějí a "color people" jenom z nás pumpují prachy. Nejde o klima, jde o nový světový řád.

M. Pivoda 6.12.2018 9:53

"Ať jedí koláče – a jezdí Teslou" ???

Článek je směsicí všeho možného, jenom o té (v nadpise avizované) Tesle se tam nic nelze dočíst.

Proto si dovolím zde upustit svoji poznámku: Upokojte se, prosím. Situace se v současném kapitalismu vyvíjí normálně. Zatím normálně.

Pro lepší pochopení současné situace s elektromobily, vzpomeňte si na první mobilní telefony. Ty (ač toho ještě mnoho neuměly) byly extrémně drahé, a proto si je mohli dovolit jen ti nejbohatší. A dnes (za cca 30 let)? Kdo nemá mobil, je debil!

V. Novák 6.12.2018 9:59

Re: "Ať jedí koláče – a jezdí Teslou" ???

Je to hned na fotce pod názvem - "Nemůžete si dovolit diesel?" "Kupte si elektromobil!".

Až budou elektromobily umět aspoň to, co současné vozy se spaloacím motorem, tak se přihlaste.

M. Pivoda 6.12.2018 10:19

Pro Vítězslava Nováka

Lepší název by asi byl tento: "Nemůžete si dovolit elektromobil? Sdílejte ho." Automobil je přece jen dražší výrobek než mobilní telefon.

Elektromobily (podobně jako jiné výrobky) musí především uspokojit potřeby zákazníků, nikoliv nutně soutěžit o maximální výkon s jinými automobily. Pokud se najdou nějací zákazníci (v nějakém tržním segmentu), kterým vyhovuje elektromobil, pak jim Vítězslav Novák nemůže přikazovat, co si ti zákazníci mají za své peníze koupit.

V. Petr 6.12.2018 10:33

Vaše myšlenka není vůbec nová. Totéž říkal kolem roku

1960 sovětský předák N. S. Chruščov s tím, jak jsou soukromé automobily "neefektivní." Jenže, samozřejmě, zůstalo jen u proklamocí.

Takže jeden můj citát, 50 let starý: "Člověk, který se ohání ideologií, činí tak proto, aby Vás připravil o peníze."

Jinak, pan Novák nikomu nic nepřikazuje, to dělá akorát Macron!

M. Pivoda 6.12.2018 10:35

Článek ze září 2009 o sdílení automobilů

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-sdileni-soukromych-automobilu-f2i-/p_spolecnost.asp?c=A090927_165405_p_spolecnost_wag

V. Novák 6.12.2018 10:45

Re: Pro Vítězslava Nováka

Co je lepší název, je nezajímavé. Autor použil citaci a citace obsahuje co obsahuje.

Nikdy by mě nenapadlo někomu nařizovat, jaký automobil si mají, musí nebo smějí koupit. jenom očekávám, že to nikdo nebude nařizovat MNĚ - a přesně tohle dělají Miroslavové Pivodové, když vnucují drahé, nevýkonné vozy s mizetným dojezdem a argumentují, že "po letech, snad v pětiletce páté" budou k něčemu.

Přeformuluji podle vás - až elektromobily (podobně jako jiné výrobky) budou uspokojovat potřeby zákazníků tak dobře, jako současné vozy se spalovacím motorem, tak se přihlaste.

J. Lepka 6.12.2018 11:37

Re: Pro Vítězslava Nováka

Pane Pivodo, hned zpočátku a natvrdo se zeptám kolik vám je? Že nepamatujete zdevastované veřejné prostory, ulice, parky, chodníky, ale i bytové domy MHD z éry panování bolševika? Ona totiž z cizího krev neteče, takže místo hloupé proklamace o sdílení aut se pokuste dohledat, jak končí pokusy o sdílení tak jednoduchého dopravního prostředku jako je bicykl. A to přes masivní dotace. Navíc z vašeho předešlého příspěvku o mobilních telefonech jsem nabyl dojmu, že neděláte rozdílu mezi dobíjením (ale asi i pořizovacími náklady) mobilního telefonu a elektromobilu. Zkuste si doplnit fyzikální znalosti a podiskutujeme spolu.

M. Pivoda 6.12.2018 14:57

Pro J. Lepku

Než jsem se vrátil k počítači, diskuze pod tímto článkem se už hodně posunula. Tzn., že vaše i moje argumenty už nikdo číst nebude. Nechce se mi proto vysilovat zbytečně. Lepší jsou články, které vydrží na webu dva dny, což je v sobotu a neděli.

Dnes žijeme v podstatně jiné době, než když vy jste studoval fyziku. Fyzikální zákony jsou samozřejmě stíle stejné, ale technologické možnosti jsou dnes nesrovnatelně větší.

L. Novák 6.12.2018 20:53

Re: Pro J. Lepku

A je po argumentech. Bláboly komunisty Pivody zůstaly... :-P

J. Pospíšil 6.12.2018 17:17

Re: Pro Vítězslava Nováka

Sdílet je fajn, jenže jak to znám, zrovna, když budu chtít, a nedej bůh dokonce muset, někam jet, tak s tím elektroautem bude nějaký spolusdíleč pryč. No dobře, tak počkám. A až přijede, tak bude auto vybité.

No, nezabil bych ho, sobce bezohledného?