25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FINSKO: Päivi Räsänenové byla osvobozena!

A to v celém rozsahu obžaloby. Co na to říkají křesťané důsledně hájící biblické učení týkající se manželství a homosexuálních praktik? Jedno jediné: Haleluja.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rudolf 3.4.2022 20:31

Hloupost sice není trestná, ale zaslouží si být odhalena.

J. Brei 3.4.2022 20:24

Nevím, co jste to za křesťana, když nevěříte Bibli. Text, který jsem Vám citoval jasně říká, že neměli možnost volby a museli vykonat Boží vůli.

J. Brunner 3.4.2022 19:51

R^

V. Čermák 3.4.2022 18:17

Nevím, co jste za sektáře a je mi to jedno, ale my křesťané věříme, že Ježíše nechali Ukřižovat přední Židé a potvrdil to Židovský dav. Pilát byl jen vykonavatel.

V. Čermák 3.4.2022 18:12

Diskuze v televizi na věci nic nemění. Tradiční a Pokrokářské názory budou nadále v narůstajícím rozporu...

V. Čermák 3.4.2022 18:10

Když bůh někoho inspiruje, Nepředstaví se, aby to mohl vykládat, to nevíte? Pilát mluví a to je celé, podobně jako mluví bohem inspirovaní proroci a Kristem osvícení apoštolé. Podstata je to, že na ukřižování Ježíše nenese žádnou vinu. Pan Stejskal mě moc nezajímá...

B. Rudolf 3.4.2022 17:45

Celé to bylo uchopeno špatně. Neměla být postavena před soud, ale měla být pozvána do TV, aby svůj přístup (ne)obhájila v diskusi s inteligentním oponentem.

J. Brei 3.4.2022 16:50

To je obvyklé antisemitské klišé. Jehóšuu (pokud vůbec existoval a pokud se to vůbec stalo) podle Bible nechal ukřižovat Jahve Elóhím. Lid Izraele spolu s národy, Herodem a Pilátem měli roli statistů:

„V tomto městě se opravdu sešli Herodes a Pontius Pilát spolu s národy i s lidem Izraele proti tvému svatému služebníku Ježíšovi, kterého jsi pomazal, aby učinili, co tvá ruka a tvůj úradek předem určily, že se má stát.“ (Skutky apoštolů 4:27.28 Český studijní překlad)

J. Brei 3.4.2022 16:41

Pilát neříká, že byl k tomu, co napsal, inspirován Bohem. Mluví v první osobě a výrok vydává za svůj.

Pan Stejskal se Žida nevydává. Je evangelikál a jako takový stojí na straně Izraele.

V. Čermák 3.4.2022 16:22

Pilát je v ukřižování Ježíše Nevinně a rozumovat o něm je zbytečné. Tajemství spasení spočívá v tom, že syna Božího nechali ukřižovat jednak Židovští vůdci a potvrdil to i Židovský dav....

V. Čermák 3.4.2022 16:16

I pohan Pilát, v určitém okamžiku inspirován Bohem, napsal, co napsal. Mimochodem, Stejskal se vydává za Žida...

J. Brei 3.4.2022 15:42

Nemíchám, pane Bednáři. Rav Šaúl jako farizeus, zde mluví o trestu smrti, který požaduje Tóra. Farizeus rav Šáúl (Skutky 23:6) měl na mysli text Vajjikrá/Leviticus 20:13: „A muž, jenž souloží s mužským pohlavím, jako se souloží se ženou, ohavnosti se dopustili oba, smrtí usmrceni budou, krev jejich na ně!“ (Český rabínský překlad)

Usmrtit je mělo společenství věřících: „Vyskytne-li se (někdo) ve středu tvém, v některé z bran tvých, které Hospodin, Bůh tvůj, dává tobě - muž nebo žena - jenž činí, co zlé jest v očích Hospodina, Boha tvého, přestupuje smlouvu jeho ... Tak vyvedeš muže toho anebo ženu tu, kteří spáchali tuto zlou věc, k bránám tvým, muže toho nebo ženu, a ukamenujete je kameny, aby zemřeli.“ (Devárím/Deuteronomium 17:2.5 Český rabínský překlad)

Tanach (Starý zákon), pouze nařizoval ukamenování takového člověka. Když bych chtěl být cynický, tak bych řekl, že to za chvíli měl za sebou. Stačila jedna dobře mířená rána do hlavy. Ha-Nocrím (křesťanům) se to zdálo málo, tak si do své části Bible doplnili, že homosexuálové a vlastně všichni, kdo nepřijali Jehóšuu (Ježíše) za Mašíacha (Krista), budou na věky mučeni v ohni a síře (2. List Tesaloničanům 1:8 ; Zjevení 14:10.11, 21:8). Jen za pár chvil sexu s osobou stejného pohlaví věčná muka. Nebo jen za to, že nevěřím. Jo, pokrok se holt nedá zastavit.

J. Brei 3.4.2022 14:44

Jen na čas. Cílem islámu je, aby se všichni podvolili Alláhovi. Jinak nebude moci na světě být mír.

J. Brei 3.4.2022 14:39

Ano, souhlas, pane Juraxi, netroufli. A kdyby si to někdo náhodou troufl, tak by kolem toho byl pěkný vyrvál v médiích a dotyčného by musela hlídat ozbrojená ochranka. Jenže muslimové přece nejsou etalonem tolerance. A pro mne ani mainstreamová media.

J. Jurax 3.4.2022 14:36

K soudu budiž pohnán apoštol Pavel co autor oněch citovaných výroků, potom všichni redaktoři písma svatého a v neposlední řadě ti, kdož bibli vydali tiskem nebo jinak zveřejnili.

J. Jurax 3.4.2022 14:30

Kritizovat dnes smíte pouze to, co se dnes kritizovat smí.

A ono je už dneska takových lidských i nelidských práv a furt jich díky aktivním aktivistům přibývá, že pomalu nemůžete kritizovat ani sám sebe, abyste někomu nezpůsobil stres a psychickou újmu, jež může byt žalována.

J. Jurax 3.4.2022 14:19

No jo, on by měl být žalován i autor toho výroku, ten, kdo jej vepsal do písma svatého. Nebo soudíte, že už je to promlčené?

J. Jurax 3.4.2022 14:14

Hájí právo na necitování nevhodných pasáží z bible? A což zase právo na náboženskou svobodu? I když jsem bezvěrec a neznaboh a ještě ateista ...

Mmch, žalovat někoho, kdo by ve stejném smyslu citoval korán, by si asi netroufli; muslimové jsou za něco takového, co chápou jako znevážení koránu, schopni řezat hlavy ...

V. Novak 3.4.2022 13:26

Jejich práva nikdo neomezoval. Pävi Räsenen si dovolila projevit svůj názor - který je IMHO hloupý, ale má na jeho projevování právo - stejně jako svůj názor projevují progresivisté. Ti ovšem bez nebezpečí žaloby.

V. Novak 3.4.2022 13:20

Církev nikdy za nic neupalovala.

Církev předala hříšníka rameni moci světské - a to už vědělo, co se po něm chce.

Církev si ručičky neumazala...

J. Brei 3.4.2022 12:34

Šalom, pane Stejskale. Zřejmě mi opět neodpovíte na otázku, kterou jsem Vám na Neviditelném psu v každém díle Vaší ságy o paní Päivi Räsänen položil. Nedá se nic dělat. Možná to vlastně ani není důležité, abyste odpověděl mně. Stačí, když odpovíte sám sobě. Pisatel listu Hebrejů, o Bibli říká: „Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před ním skryté;“ (List Hebrejům 4:12.13 Český studijní překlad) Máte na svém blogu na i-DNES.cz jako moto slova Piláta Pontského „Co jsem napsal, napsal jsem“. Byl to Říman a mohlo mu být lhostejné, jak se lidé cítí, když čtou to, co napsal. Je však zvláštní, když si člověk, který se vydává za křesťana, dá jako moto slova římského pohana, která ukazují na jeho aroganci a pohrdání lidmi.

A. Renjascu 3.4.2022 12:22

Odpověď jste už dávno dostal...

J. Brei 3.4.2022 12:15

Každý, kdo čte Bibli, je postaven i před otázku vznesenou nikoli mnou, ale rav Šaúlem (apoštolem Pavlem) – souhlasím s tím, že jsou homosexuálové hodni smrti? Věřící si v této souvislosti může položit otázku: „Jsem skutečně takový fanatik, abych s tím souhlasil?“ A nevěřící: „Pokud nenávidím homosexuály, proč je ve mne taková nenávist?“ A věřící i nevěřící: „Jaké jsou vlastně mé skutečné pohnutky?“

V novozákonním listě Hebrejům je mimo jiné napsáno: „Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před ním skryté;“ (List Hebrejům 4:12.13 Český studijní překlad) Mnozí se Biblí i zde ohánějí a můj dojem z nich je, že jí nikdy nedovolil, aby jím samotným dala odpověď na otázku, „co jsem vlastně za člověka“. A „jak dalece, a zda vůbec, jsem schopen dostát svému lidství“.

Když se Pilát snažil vyrvat Jehóšuu ze spárů tehdejší samospravedlivých mravokárců, poukázal na jeho lidství – Ecce homo, Hle, člověk! Mě se ta myšlenka líbí – vybízet sebe i druhé, aby viděli člověka nejen v sobě, ale i v druhých. Možná není vždy snadné, vidět člověka i v druhých, protože to některé lidské skutky činí téměř nemožným. Ale přesto neznám jinou cestu, jak udělat svět alespoň trochu lepší, než naučit se vidět v druhých člověka, jako jsem já sám.

J. Brei 3.4.2022 12:15

Pan Langer mi v tomto vláknu (2.4.2022 5:55) napsal: „Že praktikujicí homosexuálové jsou hodni smrti tady neustále opakujete jedině vy, je otázkou, co tím vlastně sledujete.“ Ano, je to pravda. Jen bych dodal, že tady neustále opakuji to, co říká Bible, o kterou v tomto vlákně jde. Rád bych takto odpověděl na jeho otázku.

Nuže, odpověď je prostá – je to zvědavost. Rád bych od Vás samotných, co sem píšete, slyšel upřímnou odpověď. Odpověď na to, co jste Vy, kteří sem píšete, vlastně za lidi. Jak lidští, nebo naopak nelidští dokážete ve skutečnosti být. Kolik lidství ve Vás tento svět stačil již udusit a kolik ho ve Vás ještě zůstalo.

V. Čermák 3.4.2022 11:53

A proč by Biblí argumentovat nemohla, když je oporou obrovského množství Žido-Křesťanů. Pokrokáři se svými Hodnotami jistě také argumentují nějakými zaručenými písemnostmi. Od pana Stejskala jsem převzal spíše fakta, neboť ho moc neprožívám. Zdravý rozum zvítězil v tom, že drzá žaloba pokrokářů byla zrušena. Samozřejmě nepochybuji, že si ty svoje nesmyslné Hodnoty budou omílat dál s ještě větší intenzitou...

J. Brei 3.4.2022 11:42

Ale jděte, pane Juraxi. Ten, kdo u soudu hájí svá práva nebo práva druhých, se dopouští multikulti zločinu? Vy to tedy máte v hlavě dost pomatené.

M. Bednář 2.4.2022 23:32

Všichni jsme hodni smrti. Mícháte dvě věci - první a druhou smrt. První smrtí projde každý, druhou (po Soudu) také každý, neboť nikdo na světě nevyhovuje Božím požadavkům. Věřící souzeni nebudou (viz Jan 5:24, jejich trest vzal na sebe Ježíš). Zabíjení homosexuálů během pozemského života je starozákonní názorná věc. Nyní tito lidé zahynou až v rámci Soudu, stejně jako mnozí jiní vzpurníci. Pavel v epištole Římanům ukazuje na beznadějné postavení lidí ze světa.

J. Jurax 2.4.2022 21:02

O multikulti zločin šlo u těch, kdož ji žalovali.

J. Jurax 2.4.2022 21:00

Islám je přece mírumilovný. Když budete platit džizju a budete se kořit pravověrným, nechá Vás žít :-)

J. Jurax 2.4.2022 20:53

Ano, to je podstata věci ...