18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

FINSKO: Je možné hovořit o homosexualitě jinak než kladně?

Asi jak kde. Své o tom ví Päivi Räsänenová, poslankyně finského parlamentu za křesťanské demokraty, někdejší šéfka této strany a bývalá ministryně vnitra. Vedle toho žena, která vyznává biblické křesťanství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zaorálek 10.5.2021 9:31

Ano, slušně říkat pravdu.

O. Mayer 10.5.2021 9:29

.. podle zase jiných biblických principů by ona dáma směla maximálně tak sedět doma a kušovat. Ono ohánět se několik tisíc let starými společenskými zvyklostmi a ještě z oblasti o několik tisic kilometrů jinde je dosti idiotské. Zavedeme znovu také pravidlo "čarodějnici nenecháš žit", jenom proto. že se o tom píše v bibli? Rádi vyčítáme machometánům jejich tmářštví ze 7. století , bylo by dobré tedy nečinit totéž.

A jenom na upřesněnou, tím nijak nechci popírat právo kohokoliv hovořit jakkoliv o homosexualitě , třeba i záporně- asi bychom se ale měli držet nějaké elementární slušnosti.

K. Křivan 10.5.2021 9:23

Kdo chce příliš, nedostane nakonec nic. Až v Evropě převezme moc islám, budete buď věšeni jako v šiítském Teheránu, nebo shazováni z vysokých budov jako v sunitských městech.

P. Milan 10.5.2021 9:23

Měl jste zůstat u prvního odstavce.

P. Milan 10.5.2021 9:21

Zase mimo. Nechápete o čem je článek, nebo nechcete chápat?

D. Stirsky 10.5.2021 9:18

Většina diskutujících vč. oné paní by si měla uvědomit, že Starý a Nový zákon jsou spisy tak obsáhlé, že kdo cche, najde tam oporu pro jakýkoli svůj názor. Ti, co se biblistikou zabývají, přiznávají, že v obou zákonech jsou různé nejasné části s výroky, které si protiřečí. Jde o spisy z určité doby, před cca 2 - 3 tisíci lety. Kamarád, nyní již starý pán a katolický kněz, mně kdysi dávno vysvětlil křesťanství: "Milovati budeš Pána Boha svého z celého srdce svého a ze vší duše své a ze vší mysli své. To jest přední a veliké přikázání. Druhé pak jest podobné tomu: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého. Na těch dvou přikázáních všecken Zákon záleží i Proroci." A papež František k LGBT řekl: "Kdo jsem já, abych je soudil?"

K. Křivan 10.5.2021 9:16

A co je na homosexualitě pozitivního ? Kromě toho, že se nemnoží ?

V. Kuhaj 10.5.2021 8:57

Díky za tenhle článek, byť k lepšímu asi nezmění nic. Ale kdo umí psát články, které něco k lepšímu změní...

V. Kuhaj 10.5.2021 8:53

Tak tenhle koktejl, který jste pane Rudolfe namíchal asi ze sedmi ingrediencí, ten pít nemohu, to by se mi opravdu neudělalo dobře.

V. Šedivý 10.5.2021 8:53

Ona ale nikoho necpe do středověku, nikoho k ničemu nenutí. Jen chce, aby mohla o světě kolem mluvit podle svého názoru.

(Zatímco "liberálové" :-/ kolem ní jí dávají jasně na vědomí, že jenom špitnout mimo oficiální linii znamená nevyhnutelnou ostrakizaci.)

V. Kuhaj 10.5.2021 8:50

Homosexuálové, jste tolerováni tak, jak jste nikdy, nikdy v historii tolerováni nebyli. Místo abyste si spolu tuto nebývalou společenskou toleranci v klidu užívali, agresivně jste se začali rvát do "manželství", které bylo naopak od nepaměti zasvěceno muži a ženě, a JIMI vychovávaných dětí, a kdo si dovolí říci, že by se vaše svazky měly nazývat jinak, je u vás zlý člověk. Proč vlastně chcete být "manželé"?

B. Rudolf 10.5.2021 8:46

Útoky na svobodu slova jsou špatně. To je jasné. A cancel culture je vážným nebezpečím.

Ale nějak se mi už nechce věřit na obíhání Slunce kolem Země, na to, že člověk se nevyvinul z nižšího druhu primátů, ale byl jednorázově stvořen a tak podobně. Ale s tím bych se ještě nějak vyrovnal.

Skutečné problémy začínám mít, když někdo přede mnou začne hájit upálení Giordana Bruna jako kacíře, hony na čarodějnice, španělskou inkvizici, středověké křesťanské názory na Židy atd.. Násilí se mi prostě hnusí.

32 pohlaví mi také připadá poněkud podivné a cancel culture ohrožuje naši civilizaci, o tom není pochyb.

Ale snad by měl té paní někdo připomenout, že už nežijeme ve středověku, a pokud jí středověk chybí, tak poslední pokus o jeho znovunastolení byl Islámský stát.

V. Klepetko 10.5.2021 8:45

A nebyla to snad jen reakce na akce tvrdého jádra menšinových aktivistů?

Obávám se, že naše veřejnost bude reagovat na případný rozsudek ve Finsku podobně, jako na ten nespravedlivý fotbalový trest. A budeme tu mít zástupy čerstvě stvořených homofobů....

J. Pokoutný 10.5.2021 8:43

... těch pár vět, jež zaznamenali učedníci, které pronesl Ježíš.

P. Milan 10.5.2021 8:36

To jste ten článek četl nepozorně, případně ho pochopit nechcete.

Já vám to vyvoslím, nejde o to, co kdo dělá v posteli nebo na veřejnosti, jde o to, zda smíte vyjádřit svůj názor.

V. Kuhaj 10.5.2021 8:30

No, jestli tu paní zavřou, přičemž ve Finsku funguje kriminál jako všude, tedy jako oficiální potvrzení sociálního deklasování jedince, pak se o vyhlazování jedná, byť nikoli fyzické. Ta paní , jakožto kriminálně trestaná osoba, bude už vždycky na druhé koleji. To není likvidace, pane Pavelko?

J. Pankovic 10.5.2021 8:29

Ano, učinili sme obrovsky pokrok:

od nechte je na pokoji, oni za to nemuźou aź po

Ja sem buzik, kdo je vic? :-P

J. Pavelka 10.5.2021 8:14

Právě proto, že to Piťha až téměř hystericky přehnal, zahrál si na jakéhosi moderního fanatického Savonarolu, s těmi vyhlazovacími tábory, vytratilo se tam možná to racionální jádro...

R. Gramblička 10.5.2021 8:10

ano

J. Nevrkla 10.5.2021 8:05

R^R^

V. Dosoudil 10.5.2021 7:59

R^

R. Meišner 10.5.2021 7:45

Bible je nenávistných projevů plná. Bible, na kterou slavnostně přísahají i prezidenti USA. (celé je to jen neskutečné pokytectví dnešních *elit*,--nic více a nic méně. 8-o

P. Pepax 10.5.2021 7:44

Skvělý článek R^.

V. Klepetko 10.5.2021 7:44

Pro pana Stirského. Snažte se prosím pochopit, že negativní vztah většinové společnosti k homosexuálům v dnešní době již není živen nějakými dávnými, kulturně nebo nábožensky podmíněnými předsudky a už vůbec ne představami o tom, "co ti dva dělají v posteli", tam ať si každý dělá co chce a umí.

Problém je v tom, že vaše menšina se stává stále více AGRESIVNÍ. Vzbuzujete v lidech STRACH, mají z vás HRŮZU... Dokonce už vznikají nejrůznější temná proroctví, a když tu dobrou ženu ve Finsku za její názory a náboženské přesvědčení opravdu odsoudí, pak to pro lidi bude důkaz, že se ta proroctví začínají naplňovat a platí to, co řekl pan Piťha:

„Vaše rodiny budou roztrženy a rozehnány. Bude k tomu stačit, že dětem řeknete, že muž a žena nejsou totéž. Vezmou vám děti a zatají vám, kam je zašantročili, kam je prodali, kde je vězní. Postačí k tomu křivé obvinění. <...> Za každý nesouhlas budete deportováni do nápravně-výchovných pracovních táborů vyhlazovacího charakteru. Homosexuálové budou prohlášeni za nadřazenou vládnoucí třídu, vy budete patřit k podřadné výpomocné třídě a pracovat podle pokynů mocných elit, které budou určovat, co se smí a co se nesmí říkat." „Svoboda buďto je, a pak z ní všechny ostatní přirozeně vyplývají, anebo není a je nesvoboda. Tu máme <...> uzákonit ve jménu mocné nátlakové skupiny genderistů a homosexualistů. Zdůrazňuji homosexualistů nikoli homosexuálů, z nichž mnozí s názory agresivních homosexualistů nesouhlasí!“

Opravdu chcete, aby lidi o Vás takto smýšleli, pane Stirský? Pokud ne, měli byste se vy osobně i celá vaše menšina hlasitě a zřetelně postavit proti trestnímu stíhání té dobré ženy z Finska! Neberte nám naši víru, postavte se za svobodu slova, řekněte, že umíte rozlišovat mezi tolerovatelnou neláskou a zlou nenávistí a my se zasadíme o vaše práva...V opačném případě se z lesa bude ozívat přesně tak, jak do něj voláte - se všemi těmi svými všemocnými prokurátory, soudci, biřici a cenzory...

R. Gramblička 10.5.2021 7:32

cit:"Písemné a slovní projevy političky prý překračují hranice svobody slova a svobody vyznání a MOHOU být interpretovány tak, že MOHOU podněcovat k nesnášenlivosti, pohrdání a nenávisti."

Je si finský urválek v sukni jist, že hranice svobody slova jsou legislativně vymezené dost jasně, přesně a srozumitelně? A obžalovat někoho na základě toho, že by eventuálně mohl něco způsobit, to je opravdu novátorský přístup. Budu také souzen, že u sebe nosím nůž a mohl bych jím někomu ublížit? Je si homokomunita jista, že podobně represivním způsobem si může u většiny zajistit respekt a toleranci, když sama nehodlá respektovat názory jiných? Na druhou stranu, odkud nabyl pan Stejskal dojmu, že svoboda slova je židovsko-křesťanským principem? Není snad pravda, že podobně nenávistně a represivně se chovali křesťanské církve skoro 2000 let a svobodu slova jsme si museli vybojovat jim navzdory?

M. Rozbořil 10.5.2021 7:11

Že jsem si nějak nevšimnul, že autor činí neustále jedno a to samé: zkoumá, co ti dva (popř. ty dvě) provozují v posteli. A nelze popřít, že "nejde o práva homosexuálů, kteří stále zvyšují své nároky, ale o právo nás ostatních svobodně vyjádřit svůj názor". Všimněte si, laskavě, jisté fajnovosti, v rámci boje za PRÁVO se zvyšují NÁROKY.

M. Hanko 10.5.2021 6:31

Dle křesťanů je ovšem posvátný text a Boží Slovo celá Bible, a nikoliv jen těch pár vět, které pronesl Ježíš.

R. Langer 10.5.2021 6:19

Zase opakujte tu kravinu o tom, že někdo zkoumá, co spolu ostatní dělají v posteli? Už jsem vám jednou vysvětloval, že to nikoho nezajímá, ale přesto se tím ti homosexuálové veřejně CHLUBÍ, je to tedy přesně NAOPAK! Ti ostatní se pouze brání jejich exihibicionismu, který je obtěžuje. Co vy děláte v posteli totiž opravdu NIKOHO NEZAJÍMÁ, tak s tím laskavě nikoho NEOTRAVUJTE! ;-€

L. Harvánek 10.5.2021 5:55

Názor je to zajímavý a za dnešních poměrů by asi měla úspěch.

L. Harvánek 10.5.2021 5:53

Ježíš ale také řekl, že nepřišel Zákon zrušit, ale naplnit. A Starý zákon se o homosexualitě vyjadřuje dost zřetelně.