16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EXODUS: Loď, na které se zrodil Stát Izrael

Loď, která se měla stát Exodem 1947, se stále jmenovala President Warfield a opustila francouzské Sète někdy mezi druhou a čtvrtou hodinou ranní 11. července 1947.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 1.11.2022 18:01

V Izraeli žije cca 20% Arabů a pak máte ještě Stát Palestina , který je tvořen západním břehem Jordánu a pásmem Gazy, kde celkem žije cca 2,5 milionů Arabů. Počet Nobelových cen o ničem nevypovídá, snad jen o ideologií vyvoleného národa. Od 20.stoleti je ta cena čistě politickou záležitostí.

H. Lukešová 1.11.2022 18:44

Za mír nepochybně. Ale Nobelovy ceny za vědecké disciplíny jako chemie, fyzika, ekonomie atd. jsou dostatečně vypovídající.

J. Černý 1.11.2022 19:28

Na základě čeho jste si tak jistá ? Teorie vyvoleného národa.

H. Lukešová 1.11.2022 19:42

Protože matematika, fyzika, chemie, medicína jsou vědy, celkem náročné vědy a ne každý je ovládá. O Nobelovu cenu za vědeckou disciplínu se musíte zasloužit.

Jinak máte pravdu, Židé jsou Vyvoleným národem, jsou jediným ze starověkých národů, kteří přežili do současnosti. Kde jsou Kanenejci? Pelištějci? Chetité? Edomité? Nikde, smetl je čas. Ale Židé jsou tu stále, přežili dva tisíce lt pogromů a vraždění, ať už ze strany odpadlých křesťanů či muslimů, nacistů konče komunistů a přispívali a dodnes přispívají na poli vědy, kultury a umění.

A znovuzrození Státu Izrael v Zemi izraelské je zázrakem, skutečným naplněním Božích proroctví. Bůh svůj lid vybral, miluje a provází ho dějinami.

J. Rejzek 1.11.2022 23:01

Paní Lukešová, zkuste si něco nastudovat o Řecku. To je totiž starověký národ (ne jen ti židé), který skutečně něco lidstvu dal. Plácání některých židokřesťnů (Halík) o tom , že Evropa má židokřesťanské kořeny je nesmysl. Zkuste porovnat, co dali Evropě židé -křesťané a Řekové a Římané.

A. Šír 2.11.2022 9:44

Izraelských občanů arabského původu je v Izraeli pětina, 20,6 %, to je 1,66 milionu.

J. Černý 1.11.2022 16:11

Vždy mají emigranti těžký život. Ale nebyl to šťastný tah, jít do nějaké země a tam prohlásit, že to je jejich území už tisíce let. To se místním obyvatelům nikde nelíbí.

H. Lukešová 1.11.2022 16:23

Nakopíruji vám ten stejný komentář ještě jednou sem, aby nezapadl.

Nemáte pravdu. Palestina ještě v 19. století byla pustá, liduprázdná, nic v ní nebylo, nerostlo, byla pustou, zaostalou a prokletou zemí, to Židé vysušili bažiny, zúrodnili pole, vysadili lesy, vytvořili moderní průmysl a zemědělství. Imigrace Arabů do Země izraelské začala s novodobou židovskou alíjou. Země izraelská nikdy nebyla arabskou zemí. Zkrátka země bez obyvatel pro lid bez země. Tak to bylo a ne jinak.

J. Černý 1.11.2022 16:42

Pane Bože, co to je za pohádku. Co tedy Římané společně s Židy hledali v pustině a nakonec muslimové a z čeho tam žili ? Proč si muslimové na Chrámové hoře postavili také hezký kostelíček, když neměli co k jídlu v té prokleté zemi. A vy tvrdite, že Arabové se tam objevili až v 19. století a díky tomu, že Židé tam vytvořili ráj, tak se jim tam Arabáci nacpali. Tak jo.;-D

H. Lukešová 1.11.2022 16:50

Ano, to všechno tvrdím, protože je to pravda. Nakopíruji svědectví, co říkají cestovatelé z 19. století, kteří tehdejší Palestinu navštívili.

Americký spisovatel Mark Twain napsal roku 1867 cestopisnou knížku "The Innocents Abroad" o svých zážitcích v Evropě a Palestině. S ním cestovalo několik dalších amerických svědků. O stavu tehdejší Palestiny napsal: "V údolí Jeezrel a Galileji není jediná vesnička. V okruhu 30km oběma směry jsme nepotkali živou bytost. Nazaret je pustý, Jericho je zřícenina, Betlém i Betania liduprázdné, všude jen pustota a plevel. Strom nebo keř jen tu a tam, dokonce ani odolný olivovník nebo kaktus není k vidění. Palestina je v dezolátním stavu".

Kvůli pravdivému popisu země obviňovali arabští vůdcové Marka Twaina z rasismu. Twainovo svědectví potvrdili i jiní svědkové. "Palestina je v desolátním stavu", napsal v 18. století francouzský historik Francois Volney.

"Země je opuštěná, neviděli jsme žádné zvíře, jen pár ptáčků" napsal roku 1844 William Thackeray v cestopise "From Jaffa To Jerusalem". Britský konzul James Finn napsal v roce 1857: "Země je bez obyvatel je zapotřebí ji obydlit". V roce 1896 projel Palestinou na koni H. Allen Tupper junior. V New York Times pak napsal: „Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce.“ Velkou důležitost má zpráva Britské královské komise z roku 1913: "Země je poloprázdná, ekonomika stagnovala až do příjezdu prvních sionistů roku 1880. Silnice z Gazy na sever byla sjízdná pro přepravu jen v létě. Domky byly z bláta, bez oken, pluhy ze dřeva, hygienické podmínky hrozné, školy žádné, vesničky řídce obydleny, všude samé ruiny“.

Podobná svědectví dokládají cestovatelé Alphonse de Lamartine, Sir George Gawler, Sir George Adam Smith, Siebald Rieter, priest Michael Nuad, Martin Kabátník, Arnold Van Harff, Johann Tucker, Felix Fabri, Edward Robinson a jiní.

H. Lukešová 1.11.2022 16:51

Před Peelovou komisi v roce 1937 prohlásil vedoucí představitel Arabů Auni Bey Abdul-Hadi: "Nic takového jako Palestina neexistuje. Tento pojem vynalezli sionisté! V Bibli není žádná Palestina. Naše země byla po staletí částí Sýrie (Jerusalem Post, 2.11.1991). H. Allen Tupper junior v New York Times pak napsal: "Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce."

V květnu 1947 řekl poslanec Nejvyšší arabské rady v OSN: "Palestina je syrskou provincií." O několik let později řekl Ahmed Shuqeiri, pozdější předseda OOP, před Radou bezpečnosti: "Každý ví, že Palestina nebyla nic jiného než jižní Sýrie." Vedoucí britského oddělení pro rozvoj Palestiny Lewis French napsal : "Narazili jste tam jen na drobné zemědělce v hliněných chýších, těžce postižené malárií... Pokud nebyli sami zloději dobytka, ochotně poskytovali úkryt jiným pachatelům... Rozsáhlá území byla neobdělána... Jednotlivé parcely měnily každý rok svého majitele. Veřejná ochrana neexistovala a drobní zemědělci se sami stávali obětí útisku a plundrování ze strany jejich beduínských sousedů.

H. Lukešová 1.11.2022 16:51

A nejvýznamnější výrok, který bere "vítr z plachet" všem antisionistům, je výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandským novinám Trau, 31. 3. 1977: "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního 'palestinského národa'. Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

J. Farda 1.11.2022 16:59

Marnost nad marnost, kopretinová Haničko, v ideologické jednotě semknutí nacističtí, bolševičtí a nicnežnárodovečtí židožrouti Vaše argumenty nikdy neuznají ... :-(

H. Lukešová 1.11.2022 17:14

Milý pane Fardo, mně už ani nejde přesvědčit pány Vaňka a Černého, ale ostatní lidi, kteří by náhodou četli zdejší diskusi, aby neuvěřili jejich lžím a nenechali si otrávit mysl antisemitskou propagandou.

J. Farda 1.11.2022 17:21

Obdivuji Vás, a přeji krásný/krásné dny! :-)R^

H. Lukešová 1.11.2022 17:26

Děkuji Vám, také Vám přeji krásné dny a všechno nejlepší.

J. Černý 1.11.2022 19:31

Kolik máme my vedoucích představitelů Čechů ?;-D

J. Černý 1.11.2022 19:30

Jeho názor. A co skutečnost ? Co psal o Čechách ?

M. Vaněk 1.11.2022 17:27

Tady je krásně vidět, jak židé zacházejí s fakty - intriky, lži a podvody... :-)

H. Lukešová 1.11.2022 17:31

Opět píšete nesmysly. Lžete a podvádíte vy, když omíláte muslimskou antisemitskou propaganda. Země Izrael patřila, patří a bude patřit židovskému národu a ani vy s tím nic nezmůžete.

M. Vaněk 1.11.2022 17:32

Ať vám nepraskne židovská cévka... ;-D

H. Lukešová 1.11.2022 17:38

Ale já jsem v naprostém klidu, baví mě psát články a diskutovat pod svými i jinými články. Dokonce si užívám také diskuse s vámi, i když s vámi v ničem nesouhlasím a pořád vás "krmím", jak píše pan Diviš.

M. Vaněk 1.11.2022 17:41

Ano, krmíte mne nesmysly, ale to nevadí - můj metabolismus pracuje na jedničku... ;-D

J. Farda 1.11.2022 18:34

Zdochni už konečně, svinský bolševožidožroute! Rv

M. Vaněk 1.11.2022 19:06

Asi nevědomky jste právě uvedl ve známost nepříjemnou, a stále zamlčovanou, pravdu: drtivá většina bolševiků, zvláště těch nejvyšších, co měli na rukou krev, která byla následně připisována Stalinovi, byla opravdu židovského původu... ;-D

J. Farda 1.11.2022 19:54

Za to přání ku zdochnutí se Vám Vaňku omlouvám, to jsem nepěkně ujel, ale to nic nemění na skutečnosti, že jste excelentní příklad xindlovského židožroutského charakteru s xindlovsky zvrácenou nicnežnárodoveckou logikou - takže Vaněku, metelesku blesku! Rv

A. Šír 2.11.2022 9:53

Vy jste opravdu komik, vždyť bolševici postupně všechny "své" Židy popravili, u nás nařídili Slánského proces, v němž byli většinou popraveni židovští bolševici, Stalin nechal popravit vrchního bolševika, Žida Trockého.

A. Šír 1.11.2022 15:32

Britský přístup k Židům určitě byl velmi nepěkný, snad je možno se pokusit Brity chápat (ne omlouvat) ve složité situaci na Blízkém Východě a jejich zájmech. Co mi ale hodně nesedí, je odsouzení konkrétně Churchilla - zmínka o něm (že bránil přistěhování Židů) je časově nejasná, pokud se to týká situace po válce, tak je podivná, neboť Churchill byl sesazen už v r. 1945, podruhé se dostal k vládě až 1951. A po celý svůj život byl naopak velkým příznivcem a zastáncem Židů. A Churchillova Bílá kniha sice výrazně omezila židovské přistěhovalectví na „ekonomickou kapacitu země", skutečností však je, že zcela zásadně Židům potvrdila nárok na zřízení národního státu v Palestině (prohlášený Balfourovou deklarací). Situace v Palestině byla nesmírně komplikovaná (nesrovnatelně více než dnes), Britové lavírovali mezi Araby (560 000) a Židy (55 000), pravda, nepěkně, jejich životním zájmem byl Suezský průplav...

A. Šír 1.11.2022 15:51

Bylo to hodně zamotané. https://web.archive.org/web/20121201055809/http://archiv.eretz.cz/?p=4866

M. Stanovský 1.11.2022 15:20

A co tehdejší Českloslovensko?