23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Zeslabení diktatury národního státu

Chřipkovou diktaturu národního státu ve Francii začnou od 11. května pomalu uvolňovat s tím, že ty nejvíce zasažené regiony zůstanou v totalitě, ty ostatní budou mít více a více bývalé svobody. Výjimečný stav se přitom prodlužuje o další dva měsíce. S uvolňováním chřipkové totality se začne i u nás a jinde na světě jako třeba v USA a podobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 6.5.2020 12:32

Hm, a třeba ho už všichni ti, co jsou na něj citliví, za tu dobu postupně dostali, a teď to ostatní už jenom vykýchají. :-D

R. Langer 6.5.2020 12:30

Jasně, takový závodnický automobil, to je vskutku extrém... :-D

Z. Lapil 6.5.2020 12:29

A jak chcete dělat karanténu jinak, než použít stávající čáry na politické/správní mapě? Stát, kraj, katastr...

Připomínám: na začátku se vědělo jen to, že je na pochodu nějaké "plicní" svinstvo a že se plicní svinstva šíří mluvením a kašláním a osaháváním "poplivaných" předmětů včetně klik a madel v autobusech. Takže omezit pohyb bylo to jediné, co se dalo smysluplně dělat. Nebo si risknout, že nebude tak zle. Možná by nebylo, ale to je problém medicínský, nikoliv politický.

Asi to nebylo a není úplně špatně, protože snad všechny reálné indicie naznačují, že volný "nerouškový" pohyb směřuje k výrazně většímu počtu nemocných i mrtvých.

Řekl bych, že spíš vy máte problém s nekritickou neposlušností, než že bychom "my" měli problém s nekritickou poslušností. Dočasná omezení každý měsíc povinně obnovovaná parlamentem NEJSOU diktaturou a samostatná činnost států v oblasti, která není převedena na vyšší celek není diktaturou už vůbec.

Vlastně dokonce naopak: Čechům je opakovaně vyčítáno obcházení zákonů. To, že (jsme) si kolektivně nasadili roušky a necukáme se skrz dovolenou v cizině, proto znamená jediné: považujeme to za rozumné. Správně? O tom se lze samozřejmě bavit. Ale nelze se divit, že projev s čistě politickým zdůvodněním a navíc s křížkem po funuse považujeme přinejmenším za knížecí rady nebo rovnou za blábol.

R. Langer 6.5.2020 12:28

To socani přece neřeší - zdroje JSOU! ;-)

S. Kramlik 6.5.2020 12:28

Takže márnice jsou plné infarktů?

R. Langer 6.5.2020 12:27

Tak si na ten "vývoj diktatur" dávejte pozor hlavně v kolébce všeho komunismu - ve Francii. U nás už s ním zkušenosti máme dostatečné, Frantíci už asi po těch pár stech letech zapomněli. :-D

R. Langer 6.5.2020 12:25

Ano, žádná velká chřipka se fakt nekoná, takže nás to nenapadlo. Ale na rozdíl od ostatních zemí se u nás preventivní opatření proti koronaviru docela osvědčila. :-P

R. Langer 6.5.2020 12:23

Tak myslím, že se bez nich docela rádi obejdeme... :-P

R. Gramblička 6.5.2020 12:18

A to EU ušetřila na jiném anebo nakáže ECB aby tolik natiskla?

M. Mařák 6.5.2020 12:13

Situace pro ČRFert je vzhledem obrovskému balíku peněz, který se v EU připravuje na pomoc zasaženým provinciím, velmi nepříznivá.

Žádná chřipka, skoro žádný nemocný, zero love.

Hmmm, co teď?

J. Anděl 6.5.2020 12:03

Je teoreticky možné, že by se bez ní obešla, ale to by nebyl efekt její nadnárodnosti, nýbrž efekt rozhodnutí konkrétních politiků.

Z. Lapil 6.5.2020 12:01

Já se jen ptám, protože nadpisem článku autor naznačuje, že kdyby "covidu" šéfovala EU, tak by se obešla bez karantény či co.

J. Anděl 6.5.2020 12:00

EU nemá pravomoc omezit pohyb osob. Měla by jí získat?

M. Mařák 6.5.2020 12:00

To záleží na dalším vývoji v současných diktaturách národního státu. Těžko říct.

M. Pivoda 6.5.2020 11:59

Inovační nápady se často rodí v extrémní situaci.

Zkuste, například, na dálku operovat astronauta.

Účinnější architektura brzd byla vyvinuta pro závodnické automobily.

R. Benýšek 6.5.2020 11:58

Jak to, že ani primář infekčního oddělení nechápe tu jednoduchou věc, že zdraví bez příznaků se testují proto, že i ti mohou být infekční, mají-li virus v těle? Nebo, proč se to teda vlastně dělá. Člověk od fochu, který s nakažlivými nemocemi ́obcuje ́ dnes a denně, by snad měl tomu rozumět.

Anebo i toho je snadné dehonestovat jakožto ne dost odborníka, pokud nemá ve své pracovní smlouvě jako pracovní funkci uvedeno: epidemiolog, hygienik či virolog? Jelikož jen to jsou odborníci na slovo vzatí (kteří mohou podle toho, jak se jim to právě hodí, tvrdit buď to, že se o novém a nevyzpytatelném viru jistě ještě nic neví, anebo to, že jen oni vědí o něm dost, a proto je musíme všichni poslouchat).

Bohumil Pečinka v komentáři v Reflexu to nejspíše trefil přirovnáním dnešních ́dvorních ́ epidemiologů s alchymisty na dvoře císaře Rudolfa II., včetně i neodolání lákadlu slunit se v záři reflektorů, při této profesní specializaci, po které v dobách normálních neštěkne pes.

M. Mařák 6.5.2020 11:56

540 miliard € že záchranného fondu bude pro postižené státy k dispozici již v červnu, 1 a půl bilionu € pak v září. Pokud to bude tak nevýhodné, že si italský národ zachová svou národní hrdost, zbyde více pro nadnárodní korporaci Agrofert a další země EU. No problem.

J. Anděl 6.5.2020 11:54

Ano, internacionalismus je v podstatě celoplanetární chalifát :-)

J. Anděl 6.5.2020 11:51

No, dneska asi jo.

Je to vůbec zajímavé. Lidi třeba mají tendence se v různých krizích do nějaké míry kolektivizovat a vymezovat (někdo víc, někdo míň), mají-li se s čím identifikovat. Tak třeba v ČR zafungovaly ideje "Česko šije roušky", případně "Firma XY šije roušky" - a lidi fakt šili.

Kolik lidí by šilo proto, že "Evropa šije roušky"?

Kdežto kdyby EU přišla s nařízeními, přesně tak, spousta lidí by dnes protestovala. Jednak kvůli nízké identifikaci se s EU, jednak proto, že EU nemá přímou moc nad policií, soudy. EU mi nemůže napařit pokutu za to, že nemám roušku. Může vydat normu, která bude členské státy tlačit k tomu, aby schválily zákon o povinném nošení roušek, ale to je tak zhruba všechno.

Evropská Federace by takovou pravomoc mít mohla. A já právě nevidím, v čem by to bylo lepší, kdyby jí měla. Nicméně chápu, že fanouškovi efektivního centrálního řízení alá Čína, musí představa federace imponovat. A je zajímavé, že týž fanoušek většinou kritizuje USA, což by taky stálo za rozebrání, protože i to je federace, ale to už se mi sem nevejde :). Tak snad jen drobnost: kdo fandí Číně, kritizuje USA obecně, kdo Čínu kritizuje, kritizuje USA jen kvůli Trumpovi. Jenomže Trump je produkt právě takových USA, jaké jsou. Kdyby byly jako Čína, tak tam Trump není. A má EU na to být jako USA? Možná jen po válce Severu s Jihem ;-).

M. Mařák 6.5.2020 11:46

Ale že žádná velká chřipka se nekoná Vás vůbec nenapadlo, že?

S. Tomko 6.5.2020 11:44

No dáva to velký smysl v prípade ak chceme vedet či je nakazený. Ak má príznaky tak to je už iba potvrzení nákazy.

M. Mařák 6.5.2020 11:42

Pokud si vzpomínám, tak podle mne postupovala správně a protestovala proti uzavření hranic uvnitř EU. Národní diktátoři národních států a davy poslušných ovcí-občanů ji za to málem obrazně utloukli palicemi.

J. Vintr 6.5.2020 11:41

Nemohla být úspěšná už jen právě proto že je odvolávají v situaci, kdy se jimi zatim nic nevyřešilo. Virus nezmizel a je ho mezi lidmi podstatně víc než na začátku. To, že se možná trochu během doby, kdy ta opatření trvala, trochu zpomalilo šíření viru, absolutně nic neznamená. Po jejich odvolání se bude virus šířit dál, jako kdyby žádná opatření nebyla.

M. Mařák 6.5.2020 11:36

Víte o tom, že pojem národní socialismus vznikl u nás a že ho jako ideologii vymyslel Klofáč ještě před Hitlerem? No a psát o národoveckém hnutí, že je internacionální, to už je zmatení pojmů úplně totální. Dokonce i italský fašismus byla ideologie, která měla za úkol bránit národní stát a národní ekonomiku proti globálnímu kapitalismu, nadnárodnímu kapitálu a nadnárodním korporacím.

J. Anděl 6.5.2020 11:35

Asi ano.

Ovšem moje osobní zkušenost je, že nucená práce z domova má spoustu zdraví i produktivitě škodlivých efektů.

On-line komunikace namísto osobní tváří v tvář je fyzicky náročnější. Jednak proto, že není možné tak snadno komunikovat neverbálně, takže člověk musí nějakých dvacet až osmdesát procent výkonu přesunout do té verbální, která je náročnější. Dále například kvůli ne zcela spolehlivému připojení, kdy člověk pořád podvědomě pracuje s možností, že (už zase) není vidět/slyšet. Dále musí neustále překonávat třeba i malé zpoždění.

To všechno dohromady znamená, že jsem po celém dni docela zmlácený. Nehledě na to, že odpadne spousta pohybu, který byl dříve zcela automaticky a nemusel ho člověk plánovat (vždycky je jednodušší prostě muset někam dojít, než speciálně kvůli pohybu cvičit, navíc dřív jsem cvičil plus chodil do práce a z práce, dneska jenom cvičím).

Ale ano, toto mohou být dobré zkušenosti. Budeme se to snažit vylepšit, odstranit některé z těchto problémů, což může pomoci vývoji.

P. Zinga 6.5.2020 11:34

Jste padlí na hlavu? Není to náhodou tak, že to nízké procento infikovaných je díky zavedení protiepidemických opatření?!

P. Zinga 6.5.2020 11:32

Pane Mařáku, vir v hlavě? "Diktatura národního státu"...Máte ještě něco ve skříni?

P. Staronový 6.5.2020 11:32

Byla by to dost legrace. Je dost kritiků všemožných opatření, více i méně reálných, i když ta opatření vyhlašuje někdo řekněme známý a relativně dosažitelný. Pokud by to vyhlašoval nějaký/á vzdálený soudruh či soudružka v Bruseli, bylo by podezření, že tak činí v něčí prospěch, mnohem hlasitější.

P. Kubáč 6.5.2020 11:29

Mám pocit, že největěší obětí koronaviru je Evropská unie. Oni nemají více než byrokracii, výhrůžky a tisk nekrytých peněz. A i ty peníze jsou tak nevýhodné, že pro-EU italská vláda je musela odmítnout !!!

P. Staronový 6.5.2020 11:28

Osobně to moc vážně neberu, kromě (povinného) užívání náhubku se chovám prakticky normálně. Jestli jsou opatření v nějaké zásadní věci přehnaná, nevím a pravděpodobně nikdy vědět nebudu, není srovnatelný vzorek B.