29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mell 14.1.2009 21:49

Rád si přečtu Vaše články,

většinou je to balzám na duši v tom zmanipulovaném mediálním světě, kde slovo pisálka v Blesku má větši váhu, než slovo presidenta nebo laureáta nobelovy ceny.

Paul Holik 14.1.2009 21:30

Pane Presidente Klaus dekuji

jiz jsem psal jednou na tuto moznost komentovat a opakuji:

po TGM a Konradu Adenaurovi president Klaus je tretim STATNIKEKEM tedy ne politikem ale STATESMAN za poslednich 100 let existence Evropy jak je znama.

Pane Klaus dekuji a preji mnoho uspechu. Jeslize Vase vize akceptuje vetsi prizen v nyni Ceske Republice, budu mit zajem zpet o ceske (Ceskoslovenko znelo lepe) obcanstvi, i  kdyz jsem puvodem z Jizni Moravy.

H.K. 14.1.2009 21:47

Re: Pane Presidente Klaus dekuji

R^R^

Standa 14.1.2009 20:47

Jak

vidno krizi způsobila chyba trhu a stát se projevil jako ten lepši hospodář než trh. Dopady řeší nyní mnoho států a bez jejich intervence by došlo k úplnému zhroucení trhu, z toho se trh nedostává sám, ale jen a jen za pomoci státu a regulí. Asi ta pravda není na Klausově straně, to tvrdí holá skutečnost.

Minutus 14.1.2009 16:35

Odesdikezdismus

Černobílé vidění světa je to, co škodí. Napřed absolutní regulace, pak absolutní deregulace. Obojí je stejná ptákovina. Něco se deregulovat dá a přínos to bude mít a něco naopak ne. Co třeba zrušit anotimonopolní úřad? Jak to pomůže reálné ekonomické soutěži? Monopoly přece soutěžit nemusí. Socialistický stát taky nemusel ..

H.K. 14.1.2009 21:52

Re: Odesdikezdismus

 Pokud je Váš příspěvek reakcí na článek V.K., tak jste ho nepochopil nebo vůbec nečetl.

hulwat 14.1.2009 21:59

Re: Odesdikezdismus

Minutus článek nečetl. Pokud Minutus něco čte, tak tam vždy přečte to co si myslí on a nikoliv co autor píše.

Schumacher 14.1.2009 15:33

Tedy pane presidente,

že mi kradete myšlenky ? :-)  

PROKOP BUBEN 14.1.2009 15:53

Re: Tedy pane presidente,

Ševče, co tak stát se dalším z věhlasných poradců velkého myslitele, ekonoma,architekta, atd.atd......Topolánek dnes kLause hájil, že je IKONOU, není to pro něho příliš málo.......Jeho partaj Kozel v zelí, špicového názvu, vás očekává ve svých řadách v každém případě....

Zdenek 14.1.2009 14:25

Proč

Obecné povídání. Postrádám vyjádření Vrchního velitele vojsk k postupu sněmovny ve vztahu mise v Afganistánu.

H.K. 14.1.2009 21:55

Re: Proč

 Proč.... nenapíšete něco k věci a zaplevelujete diskusi tlacháním o ničem.

Niky 14.1.2009 14:13

Dnes v Evropském parlamentu kritizoval Václava Klause,

za tento článek europoslanec soudruh Randsdorf,tak vy co kritizujete Václava Klause máte stejné vidění světa jako on!

Sheldor Dobyvatel 14.1.2009 13:52

Výborně napsané

Vyvážené, promyšlené, nepodlézavé, sebevědomé. Jsem hrdý na svého prezidenta.

Niky 14.1.2009 14:14

Re: Výborně napsané

R^>-R^

MK 14.1.2009 17:13

Re: Výborně napsané

R^>-R^>-R^>-R^>-R^>-R^>-

Veničan 14.1.2009 19:37

Re: Výborně napsané

Tentokrát mohu jen souhlasit.

Standa 14.1.2009 20:49

Re: Výborně napsané

Výborně napsané, souhlas, ale realita světa je někde jinde, takže článek ve světle dění je pouhou fikcí a snem.

Ludva 14.1.2009 13:10

Panika kolem globálního oteplování

Už ji šíříme - viz zatopené Holandsko na Černého "plastice" v Bruselu.

Lájoš B. 14.1.2009 13:01

Návrat k rannému kapitalismu ?

Jedině tak chápu větu " Nejlepší věcí by bylo dočasně oslabit, ne-li úplně odstranit, různé pracovní, environmentální, sociální, zdravotní a další "standardy", které blokují racionální lidskou aktivitu více než cokoli jiného. "

Takže vykašlat se na dopady na životní prostředí (barevné bublající zamořené mrtvé řeky), na bezpečnost zaměstnanců (ať zas klidně míchají jedy holýma rukama), že výrobek nesmí být toxický, karcinogenní, to je taky zbytečná regulace.

Pokud citace věty VK značí něco jiného, než jsem popsal, tak si rád přečtu správnou interpretaci významu té věty.

Petr Kunetka, sileny zlocinec 14.1.2009 13:03

Re: Návrat k rannému kapitalismu ?

Ja mam pocit ze vim, oc v te vete jde, ale doporucil bych Vam zeptat se primo autora. KPR Vam rada odpovi a jako bonus nam zde muzete zverejnit odpoved.

Pro zamysleni, k cemu dobremu je Vam treba standard, ze Tuzemsky rum se nesmi nazyvat rum?

Ludva 14.1.2009 13:56

Re: Návrat k rannému kapitalismu ?

Třeba k tomu, aby se Plzeňské pivo nevařilo v Číně.

eTony 14.1.2009 14:00

Re: Návrat k rannému kapitalismu ?

v Číně klidně pivo vařit můžou, "pivo" není ochranná známka........

Ludva 15.1.2009 14:25

Re: Návrat k rannému kapitalismu ?

To nemyslíte vážně ? A co ty spory o značku Budvar ? Samozřejmě jenom pivo není značka, ale Plzeň má své značky.

Schumacher 14.1.2009 15:36

Proč by se Plzeňské nemohlo vařit v Číně ?

Proč by nemohlo být prodáváno tady ? Ovšem s podmínkou označení země a  místa původu. Pak rozhodne trh.

pragmatik 14.1.2009 15:02

Re: Návrat k rannému kapitalismu ?

Je k tomu, aby pod názvem rum se nevyráběly a na volném trhu nebyly k mání všelijaké patoky pod tímto názvem. Rum je podle EÚ destilát ze šťávy z cukrové třiny, zatímco náš tzv. rum neboli nyní "tuzemák" je uměle vyrobený tak, že se dochucuje zředěný líh vyrobený z brambor nějakou umělou rumovou esencí.

Podobně jako pivo má svoje suroviny a technologii a proto je to pivo. Když bude z brambor, také to nebude pivo v pravém slova smyslu.

Co je na tom tak divného?

xxx Kubeš 14.1.2009 12:19

Autorovi článku

R^ - Zvláště souhlasím s odstavcem, kde je zmiňováno globální oteplování.

Spirit 14.1.2009 10:50

"Pokusy některých politiků vinit trh a nikoli sebe sama jsou nepřijatelné "

Typický argument "vědců", kteří vzývají trh "bez přívlastků". Pak to má fungovat. Ostatní část memoranda nestojí za zmínku.

Pragmatik 14.1.2009 10:49

Méně ideologie

Škoda, že pan prezident uchopil téma jen ideologicky, namísto toho, aby jako profesor ekonomie nepřiblížil a nedoložil konkrétními argumenty svoje známé názory. Npříklad pokud uvádí, že "radikálně změnit regulaci finančních institucí uprostřed recese by bylo kontraproduktivní", bylo by zajímavé se dozvědět, co je tedy v této chvíli produktivní. Stejně tak by přispělo konkrétnosti, pokud by byly uvedeny alespoň nějaké příklady, jaké nejrůznější restrikce soukromé iniciativy, které byly zavedeny v posledním půlstoletí v éře sociální a ekologické tržní ekonomiky je třeba radikálně omezit, případně v kterých státech se toto omezení osvědčilo. A v neposlední řadě by bylo zajímavé vědět, co rozumí autor pod pojmem "dočasně oslabit, ne-li úplně odstranit, různé pracovní, environmentální, sociální, zdravotní a další standardy".  Předpokládám, že to neznamená vrátit se až k úrovni 19. století? Konktretizace některých výroků by možná napomohla odpovědět, proč u nás téměř po 20 letech nefunguje volný trh, ale jakýsi hybrid deformovaný korupcí, zásahy politické moci, záhadnými státními zakázkami, různými úlevymi a výhodami pro určité skupiny apod. 

Petr Kunetka, sileny zlocinec 14.1.2009 12:34

Re: Méně ideologie

Sve navrhy tam pise take. Nicmene musim rici, ze je to navrh ovlivnen Keynesianstvim a neni mi az tak blizky, ale je to mozne nouzove reseni... U tech prikladu, treba hodne namatkove restrikce vyroby cukru. Ale je jich, samozrejme, tisice...

Odpoved na Vasi posledni otazku je velmi jednoducha - korupce, zasahy vladni moci, zahadne statni zakazky a ruzne ulevy a vyhody pro specificke skupiny vznikaji tam, kde vstupuje vlada. Na volnem trhu je korupce velmi zridkavy jev, a zasahy politicke na volnem trhu neexistuji z definice.

František I. 14.1.2009 13:25

Re: Méně ideologie

Mimochodem korupce je velice tržní jev, který bují tam, kde k tomu má dobré podmínky. Velice tržně postupoval například pan Paroubek za svého panování na pozdějším Čunkově ministerstvu, když z přidělených tuším 340 milionů na pomoc drobným podnikatelům věnoval 180 mega socany spřízněné firmě(ta měla zpracovat systém, jak onen zbytek mezi podnikatýlky rozděli, což samozřejmě taky neudělala) a ostatek vrátil zpět do Bruseli.