25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Užitečné poučení z brexitu

Nebudu mluvit o ekonomice ani o chybách Evropské komise, která vytrvalým tlakem nepochybně přispěla k výsledku referenda. Budu hovořit o poučení, které nám přinesly reakce na tuto událost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 7.7.2016 23:45

Výborný článek!

Jejich zuřivá nenávist ke všem kdo kritizují samozvané vládce politicko-korektní EU-říše je demaskuje!

M. Pernický 7.7.2016 19:26

Bohuš to také říkal.

Nějak nápadně se nám občanům přes média snáží někteří antibrexitáří vnutit myšlenků,že příčinou Brexitu jsou nespokojení britové zdůvodů existence nějakých pobíračů všemožných dávek,o jiných negacích v EU se mlčí.

J. Kyselková 7.7.2016 17:52

Ty procedury

navrhování a schvalování směrnic, zákonů ev. "změn" jsou v tom hnízdě EU divné. Může to šlapat jedině totalitárně. A tam to pan Juncker vleče.

(Regulace, zpolitizování společenské i individuální existence členů. Ovládnutím a řizením ekonomiky, potlačením svobody podnikání (dotace), potlačením kritiky poměrů. Neuznáním hranic své EUmoci).

J. Kanioková 7.7.2016 19:32

Re: Ty procedury

Rodilí Britové nyní tvoří pouze 75% z celkového počtu obyvatel - to je pokles z 91% od roku 2001

J. Tolman 7.7.2016 12:29

Z říší se vystupuje, až když se rozpadnou

EU vznikla z dobrovolných členů, kteří nejdříve museli splnit podmínky pro vstup. A jediná má i zákon umožňující odchod kteréhokoliv člena. EU se nerozpadá, vyvíjí se.

Ten argument, že lidé vystupují ze zahrádkářských spolků, se povedl.

M. Prokop 7.7.2016 12:52

Re: Z říší se vystupuje, až když se rozpadnou

Ten rozpad už se dost blíží. Mimo jiné kvůli zelenému bláznění.

E. Erat 7.7.2016 13:42

Re: Z říší se vystupuje, až když se rozpadnou

Tak bychom mohli ten vývoj EU trochu urychlit. Uspořádat referendum a odejít.

L. David 7.7.2016 11:26

Soudružka eurokomisařka Jourová podlehla v Bruseli infekci,

jíž podlehne většina osob, které získají placený pobyt v bruselské Babylónské věži.

Neboť stačí přičichnout k vůní těch astronomických peněz plynoucích v lepším případě z nicnedělání, v horším případě z vymýšlení záškodnických nařízení, aby bruselský úředník onemocněl všeobecnou nákazou bruselského zpupného idiotství!

M. Prokop 7.7.2016 11:37

Re: Soudružka eurokomisařka Jourová podlehla v Bruseli infekci,

Měla náběh už když tam lezla ....

P. Janos 7.7.2016 11:19

Zameťme si nejdřív před vlastním prahem.

Miloš Zeman vyhrál v přímé volbě s větším náskokem než zastánci brexitu. To co následovalo je v podstatě zcela analogické se situací po britském referendu. Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek s tím, že vítěz šířil v kampani lživé argumenty. Hned poté jsmy byli zahlceni statistikami, že Zemana volili spíše starší lidé z menších obcí, čímž nám bylo naznačováno, že starší člověk z menší obce je jakýsi podčlověk a jeho hlas nemá stejnou váhu jko hlas mladého intelektuála z Prahy. Nepřipadá vám to jako přes kopírák? Takže než budete někoho kritizovat za neúctu k demokratické volbě, stoupněte si prosím nejdříve před zrcadlo,a udělejte si pořádek ve vlastní hlavě.

M. Vondráček 7.7.2016 11:25

Re: Zameťme si nejdřív před vlastním prahem.

A Vy ho ve své máte ?? Nechcete si zamést nejdříve před vlastním prahem ...

M. Prokop 7.7.2016 11:38

"Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Jak?

Nevšiml jsem si, že by někdo organizoval Zemanovo odvolání nebo další volbu. Vy o něčem takovém víte?

R. Langer 7.7.2016 12:09

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Ne, ale na ty řeči o voličích Zemana si dobře pamatuju. Ba co pamatuju, ony jsou tady vlastně furt. ;-)

M. Prokop 7.7.2016 12:54

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Řeči vede Zeman, řeči vedou jeho odpůrci, řeči vedeme my zde. Odmítnutí výsledku či odmítnutí uznání výsledku si představuji trochu jinak.

R. Langer 7.7.2016 13:51

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

A prohlášení: "Zeman není můj prezident." byste interpretoval jak? ;-)

R. Langer 7.7.2016 13:52

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

... aha, už to napsal někdo níže...

M. Prokop 7.7.2016 15:34

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Napsal jsem, v 12,58.

A. Dlouhý 7.7.2016 18:51

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Řeči jsou řeči. Ale přijmout na nejvyšší úrovni představitele samosprávy regionu který hlasoval jinak než celek a tim podněcovat separatisticke tendence u sousedního státu, to je jiné kafe.

P. Janos 7.7.2016 12:46

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Mluvím tu o ochotě akceptovat výsledek demokratické volby. Jako výkřiky: "Zeman není můj prezident" Ale jistě že je to váš prezident, na základě demokratické volby je to prezident republiky a ted i váš. Mluvím tu o úctě k demokracii a štve mě, že si to lidé přebírají, jak se jim to hodí podle jejich momentálních postojů.

M. Prokop 7.7.2016 12:58

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Zeman je president ČR, byl zvolen. To prakticky nikdo nezpochybňuje. Zdali je "něčí" president, to už je emociální výlev, který nemá cenu nijak komentovat, ani v kladném, ani v záporném případě.

Osobně třeba uznávám, že Zeman je president ČR, ale nikdy by mne nenapadlo ho prohlásit za "mého" presidenta. Mám úctu k presidentskému úřadu, ne k jeho momentálnímu držiteli.

M. Prokop 7.7.2016 12:59

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Můžete si to otestovat na tom, zda vy byste prohlašoval Schwarzenberka za "svého" presidenta. :-P

P. Janos 7.7.2016 23:07

Re: "Poražení okamžitě odmítli uznat výsledek"

Ano, prohlásil. Jsem demokrat.

J. Kanioková 7.7.2016 12:18

Ano, souhlas..

M. Pivoda 7.7.2016 11:13

Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Tomáš Vaněk (autor): "... nestalo se vlastně nic tak podstatného - občané jedné země se rozhodli opustit spolek, který jim z řady příčin přestal vyhovovat. To je v občanském životě zcela běžné, občané vstupují a vystupují z bytových družstev, spolků zahrádkářů a sportovních klubů. ..."

Dle výše uvedeného textu to vypadá, že zde asi promluvil nějaký zástupce bytových družstev, zahrádkářů či sportovních klubů (nebo bankovní úředník Klaus), nikoliv seriózní analytik evropských záležitostí. Budiž. V demokratické společnosti mají i tito lidé nárok zveřejňovat své názory. Já to ale vidím podstatně jinak. Jaké poučení bych doporučoval já?

Co by, kdyby. Kdyby Cameron buď v předstihu nebo i současně s hlasováním o Brexitu byl býval nechat hlasovat o nepodmíněném minimálním příjmu ve Velké Britanii, výsledek závažného hlasování o Brexitu mohl být jiný. Proč? Pokud by Britové, ohrožení "polskými instalatéry", věděli, že mají o živobytí postaráno, tzn. že je ti "Poláci" vlastně neohrožují, možná, že by přímo uvítali, že tu britskou otravnou práci za ně udělají právě ti nenávidění "Poláci".

Takový sled hlasování by byl strategicky promyšlený tah a bral by v úvahu to nevyhnutelné: Již během několika let či desetiletí, Britové o tu svou stávající práci přijdou v každém případě. Proč? Technologický pokrok nelze zastavit a tzv. technologická nezaměstnanost již klepe na dveře. Je lepší jednat proaktivně než reaktivně. Amen.

M. Vondráček 7.7.2016 11:32

Re: Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Soudím, že Vy se považujete za inteligentnějšího než autor . Jistému typu lidí se to stává ...

M. Prokop 7.7.2016 11:39

Re: Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Ale je s ním legrace.

J. Svoboda 7.7.2016 11:40

Re: Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Vím, že se dmete pýchou, jakou zhovadilost se vám podařilo zplodit. Možná, že když so to přečtete opakovaně, rozbřeskne se vám.

M. Pivoda 7.7.2016 11:45

Re: Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Psychoanalýza vám jaksi nesedí, určitě se nedmu pýchou. Mám ale zde dvě doplňující poznámky.

1. Evropa, kde vznikly dvě obrovské války žádný rozumný člověk nebude srovnávat se spolkem zahrádkářů.

2. Švýcaři již provedli hlasování o Nepodmíněném minimálním příjmu pro své občany. Byla to snad hovadina, Josefe Svobodo?

J. Svoboda 7.7.2016 12:23

Re: Poučení z krizového vývoje ve Velké Britanii a EU

Tak za prvé: Kdyby EU měla kvality aspoň slušného spolku zahrádkářů, bylo by nám hej. Jsem zvědav, jak se budete tvářit, vás díky europarchantům poženou na STK se sekačkou. Podle vás nejsem rozumný člověk, ale jsem rád, že je to tak.

Za druhé: že Švýcaři hlasovali o nepodmíněném příjmu, vím i bez vás. Co o však má společného se spolkem europarchantů?

M. Pivoda 7.7.2016 14:18

Konec diskuze s panem Josefem Svobodou

K tomuto vašemu názoru už nemám asi nic, co bych dodal.

Jenom se, prosím, pokuste zamyslet, jací další parchanti asi mohou vystřídat ty naše současné europarchanty - když to naše Česko nemá silně konkurenceschopnou ekonomiku a ani nevlastní atomovou bombu.