19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Schwarzenberg se zásadně mýlí...

Na přednášce ve Velké Británii český ministr zahraničí Karel Schwarzenberg „vyslovil obavu z důsledků dvourychlostní Evropy, tedy různého vývoje a rozhodování v zemích eurozóny a mimo ni“ (citace dle ČTK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.10.2011 10:57

Dobrá rada je drahá

Cílem Německa a Francie je dosáhnout (zatím společně) hospodářského a politického ovládnutí EU (jako náplast na svou nepřiznanou světovou bezvýznamnost). Cílem vícerychlostní Evropy proto bude Evropa jednorychlostní, která by vznikala postupným "požíráním" slabších států "zdravým jádrem" EU (podle jeho pravidel), přičemž při selhání tohoto procesu by mohly v Evropě vzniknout nepřátelské bloky, se všemi riziky s tím spojenými. Vzhledem k naší hospodářské závislosti na Německu, je asi o něco lepší trvat na jednorychlostní EU při dodržování zbytku demokratických procedur za něž se nesmíme bát postavit.

B. Rybák 18.10.2011 11:04

Re: Dobrá rada je drahá

A pokud by vícerychlostní EU vznikla, bylo by pro nás skutečně lepší nebýt v jeho "německém jádru", protože to by nás semlelo tak, jako euro-zóna semlela Slovensko...). Mimo "jádro" bychom snad získali trochu času na přípravu zápasu o svou svobodu.

L. David 17.10.2011 21:36

Správně pane Zahradile

M. Stuchlik 17.10.2011 22:48

Re: Správně pane Zahradile

Správně: s EU na věčné časy a nikdy jinak

J. Kanioková 17.10.2011 16:31

Tomáš Břicháček: Bouřlivé pozdní léto evropských centralistů

Integrace jako všelék  -  Ve výčtu podobných prohlášení se blíže zastavím u jednoho z nich, které vypoví o celé vlně více než desítky jiných příkladů. 6. 9. přispěchala se svým manifestem "Evropa je řešení, ne problém" platforma, která si říká Rada pro budoucnost Evropy (Council for the Future of Europe), nedávno ustavená při institutu německého miliardáře Nicolase Berggruena. Ta sdružuje mimo jiné pár vysloužilých politiků, kteří spoluvytvářeli dnešní podobu EU. Figurují tam J. Delors, G. Schröder, T. Blair, F. González či G. Verhofstadt. Z dalších členů zasluhují zvláštní zmínku známí ekonomové Anthony Giddens, Nouriel Roubini či Joseph Stiglitz. Jak je zřejmé, hlavní protagonisté pocházejí z levé či středolevé části polit. spektra.

V čem má tato neobvykle mohutná vlna centralizační rétoriky svůj původ? Potíže měnové unie sice představovaly prvotní impuls, nyní jsou však spíše pozadím  Stále je mnoho dogmatiků, kteří věří, že centralizace je univerzálním všelékem, a proto ji předepisují na jakýkoli neduh. Mají tendenci přičítat to nedostatečným pravomocím EU.

Nenasytnost a nepokora tohoto typu lidí je vskutku ohromující. Nejsou to ani 2 roky, kdy vstoupila v platnost LS, která znamenala výrazný krok (pro ně) kýženým směrem. Změny, které přinesla, se ještě zdaleka nestačily zaběhnout a už zaznívají požadavky na další otevření primárního práva a další puštění žilou členským státům. To jen ukazuje, že centralizační tlaky v Unii, i když dosáhnou velkého dílčího úspěchu, jakým byl Lisabon, se ani na chvíli nezastaví. Naopak - s jídlem roste chuť.

Zvučné výstupy neuměle maskují nervozitu a bezradnost a ukazují značnou dávku intelektuální strnulosti a přístupu, který už je za zenitem a ztrácí dech. Podzim se rychle blíží... Vše už tu bylo...  Nenechme si tato řešení vnutit pod pláštíkem údajných potřeb eura. Centralisté jen recyklují a kosmeticky upravují své letité recepty.

http://www.cepin.cz/cze/clanek.php?ID=1025

B. Rybák 19.10.2011 12:17

Re: Tomáš Břicháček: Bouřlivé pozdní léto evropských centralistů

Ano. Ukázkovým příkladem je právě projekt Eura, který byl vytvořen jako nástroj pro ekonomické a tedy i politické ovládnutí hospodářsky slabších členů eurozóny po jehož dosažení (viz obrovské balíky např. řeckých dluhopisů v německých a francouzských bankách) se očekávané ekonomické disproporce mají stát důvodem další centralizace, kolem německo-francouzského jádra, jíž oslabené ostatní státy nebudou schopny čelit. Chybička se vloudila jenom v tom, že místo nenápadného hospodářského ovládnutí slabších členů eurozóny dochází teď k hospodářskému kolapsu Řecka, který se zřejmě rozšíří na další ekonomicky slabší státy a hrozí stržením celé EU do dluhové pasti, sociálními a politickými vášněmi, které mohou rozštěpit Evropu na nepřátelské bloky. Politické elity, které svou kariéru postavili na projektu centralizace budou centralizovat, dokud jim to jejich národy budou tolerovat.

A. Kohlschűtter 17.10.2011 14:00

Euroval a Slovensko

Jsem přesvědčen, že p.Zahradil nemá pravdu při srovnání SR a eurovalu. Tam totiž nešlo vůbec o euroval, ale o podíl na moci. Euroval byl v pohodě schválen, jen co se lídři stran dohodli na změně vlády. Účel světí prostředky a je mi líto, že se tohoto rčení tak často využívá.

J. Kanioková 17.10.2011 15:27

Re: Euroval a Slovensko

To není pravda, ře Euroval byl v pohodě schválen, lžete. Mikloš ani Radičová ho ještě na jaře i nedávno naprosto odmítali, ale v zájmu svého setrvání ve vládě ohli páteř a se zatnutýma zubama ho začli hájit. Podvolili se EU !

O Euroval šlo naprosto v první řadě !!! Jen ho nechtěli schvalovat zároveň v jednom šiku s Ficom, tak to domotali, jak to domotali. Radičová si myslela, že Sulíka zlomí, když k tomu přidá vyslovení důvěry. Jak malé děcko, co si dupe nožičkou. 

Politické zájmy na sjednocení Evropy a na vytvoření nové supervelmoci začaly dominovat. Integrace se změnila v unifikaci, liberalizace v centralizaci rozhodování, v harmonizaci zákonů a pravidel, v posilování evropských institucí na úkor institucí členských států, v nesmírný nárůst demokratického deficitu, v postdemokracii.

JEDINÝ Sulík a SaS neohli hřbet, protože umí střízlivě hodnotit úmysly EU levičáckých bossů.

A. Kohlschűtter 17.10.2011 17:48

Re: Euroval a Slovensko

Nerozumím Vám paní Kanioková, při čtení Vaší reakce jsem se až lekl. Vyslovuji svůj názor, který jsem opřel o to, že jeden den Euroval neschválili, dohodli se na změně vlády a velkou většinou jej následně schválili. Euroval je dle mého názoru jistá pojistka (jedno z velmi mála nutných opatření), která jsou nutná pro zvýšení konkurenceschopnosti Evropy a svobodného života .

B. Rybák 18.10.2011 10:36

Re: Euroval a Slovensko

Opravdu nevím, čemu jste na velmi srozumitelném vyjádření paní Kaniokové nerozuměl. Pokud jste se díky její argumentaci konečně lekl EU, pak Vám to dlouho nevydrželo. Vzhledem obrovskému korupčnímu a vyděračskému tlaku institucí EU a jimi kontrolovaných médií už možná opravdu nešlo v závěrečné fázi ani tolik o Euroval ale o hodnoty mravní (odpovědnost, čest, statečnost, plnění slibů..). To je málo?

PS. Mohl by jste zdůvodnit, jak diktát Eurovalu rozšíří např. slovenskou, nebo naši svobodu a jak udržování zkorumpovaných, nevýkonných ekonomik při "životě" postačujícím nanejvýš ke splácení dluhů německým a francouzským bankám zvýší konkurenceschopnost EU?

J. Kanioková 17.10.2011 13:10

Autore, Schwarcenberg je především PL, a tím je řečeno vše dostatečně..

J. Kočí 17.10.2011 11:51

Další Klausův pomatenec

1. Jsme malá země a náš vliv na Evropu je a vždy bude malý. S každou další přistoupivší zemí náš vliv klesne,  S tím se musíme smířit, představa, že budeme zásadně ovlivňovat EU je prostě směšná. Slon a blecha.

2. Už by si měl někdo přiznat, že nejsme nejchudší. Řekové a spol. jsou před námi jen papírově. Je správné se porovnávat s Německem a Rakouskem, oproti nim jsme na tom hůře, ale další země už tak slavné nejsou. Proto se smiřme s tím, že my budeme také dotovat rozvoj Balkánu a zachraňovat další jižní země.

3. Autor předpokládá, že my budeme v té skupině s nižší rychlostí. Asi jsou mu bližší Bulhaři než Němci.

Celkově dost ubohé

 

J. Kanioková 17.10.2011 12:49

Chybná je vaše argumentace,

autor nepředpokládá, autor ví !

K. Janyška 17.10.2011 7:12

Pane autore, pokud nezačnete mluvit o Evropské unii, jako o zločinném projektu evropských socialistů, poschovávaných ve všech politických stranách Evropy, včetně ODS, nebudete mluvit pravdu a budete vždy jen klouzat po povrchu viditelného... Dzp.

P. Rajman 17.10.2011 8:53

Re: Pokud je Vám i pan Zahradil málo,

tak pak jde ještě strčit hlavu do písku ( ale pěkně vychlazeného ).

Z. Rychlý 17.10.2011 10:50

Re: Pane autore, pokud nezačnete mluvit o Evropské unii, jako o zločinném projektu evropských socialistů, poschovávaných ve všech politických stranách Evropy, včetně ODS, nebudete mluvit pravdu a budete vždy jen klouzat po povrchu viditelného... Dzp.

Ne, že bych měl proti tomu transparentu nějakou  námitku. Jen nějak koukám, jak vůbec Kajan zakladatel ODS, dlouholetý budovatel strany ve funkci oblastního manažera ODS dopustil zamoření jeho strany evropskými socialisty.

Ale ono je to jinak. Těch pár sociálně smýšlejících v ODS tolik neškodí, jako jiní Báčové a Singové - tam to začalo. A jejich pevné bratrství s opozičním Zemanem pak dokonalo dílo zkázy.  Tohle jste kdysi obhajoval, teď si stýskáte na socany v ODS. Ts, ts.

Co by podle člověka mělo být, je největším nepřítelem poznání, co ve skutečnosti je. Tak nějak to ten skotský filosof napsal - a Vaše zaslepení, Kajane, je ukázkové. Nejste v tom sám, preference ODS hovoří jasnou řečí. Pokud chcete ODS resuscitovat, musíte si nalít čistého vína; s těmi socany v ODS jste zase vedle, patoky jsou tam jiní.

P. Rajman 17.10.2011 4:33

Izolace jako iluze

Vzhledem k vývoji u našich sousedů - Polsko  nechce být mimo, naopak chce rovný přístup ke všem,  Slovensko, které je  ( až na pár vyděračů z "pravé ?" části spektra ) zcela in ( o Rakousku a Německu ani nemluvě ) je zřejmé, že přistoupení k "dvourychlostní Evropě" znamená za současné situace prakticky pouze izolaci Česka.  Z této situace plyne jeden zásadní závěr. Řecka se bát nemusíme, protože se ignorováním dění v okolních státech octneme během krátké doby  mimo veškerou realitu. Otevřený teror včetně označení "eurohujerů"  modrou páskou s žlutými hvězdami tak zůstane jediným nástrojem, jak politickou moc eurofobů nadále udržet .

J. Schwarz 17.10.2011 10:54

Re: Izolace jako iluze

Ale o další referendum stran setrvání v EU, popřípadě o přijetí EURa byste asi nestál, nemám pravdu? Žasnu, jak se zastánci "integrace" dokáží tvářit jako bůhvíjací demokrati a lidé svobodymilovní. Vždyť vám nikdo nebrání jít "zachraňovat Evropu" za svoje - uložte si svoje peníze do Řeckých, Španělských či Portugalských bank, nakupte řecké dluhopisy a bude vás hřát vědomí "sounáležitosti s Evropou". Ale těm ostatním dejte pokoj.

V. Novák 17.10.2011 11:16

Referendům se vždy bránili velci demokraté jako V. Klaus

and his boys. "Diky" V.K. nemáme zákon o referendu - ovšem mistrovat Iry, kteří ho mají, si Klausovci nikdy neodpustí, že...

Referendum o vystoupení? Pokud bude výsledkem obecného ústavního zákona o referendu (ústava s ním ostatně počítá), tak klidně. Věřím rozumu našich lidí. A pokud naletí izolacionistům? Co se dá dělat - tak si to halt odnesem...

Namávejte tady referendy, sami jste je znemožnili.

J. Kadeřábek 17.10.2011 11:29

Není snad základní otázkou diskuse

co nám EU přináší? Ano, zemědělci nemusí pracovat a berou dotace za nepěstování. Mocní si rozebírají dotace nebo z těchto zakázek žijí. V Čechách by se snad bez dotací EU nepostavilo ani WC. Ale problém žití na dluh a přenechávání veškerých ekonomických aktivit Číně si podělíme také. Navíc je nutností přijmout společné náboženství (odpustky, fotovoltaicko-větrný bůh). K tomu přistupuje problém společné měny, jejíž vliv působí tak neblaze na ekonomicky slabší země.

V. Novák 17.10.2011 13:12

No, od vstupu do EU jsme si jistě velmi pohoršili, že?

Stavte si klidně i bez dotací. nikdo vám je necpe. Ale leckomu a leckteré potřebné stavbě pomohly. Mocní mají spíše problém s tím, že dotované akce si EU pohlídá, takže takové penězotoky do vlastních či stranických kapes se nekonají. Jo bez kontroly eurocifršpiónů - to by se kradlo!

Ekonomických aktivit jsme se zbavovali a zbavili sami - a s nadšeným hýkáním privatizátorů a za přinejmenším tichého souhlasu většiny. Nikdo nás nenutil zrušit obuvnický průmysl, textilní, nechat zkrachovat sklárn, vyprodal cukrovary, nechat padnout Poldovku a skoro Škodovku. Žádný bruselský čert to nezpůsobil - to ti, které jsme si demokraticky zvolili.

Společná měna nepůsobí nijak neblaze na slabší země - jo, na korunu si troufne kdejaký spekulant, až z toho Klaus musel balíčky vázat. Librou si jistý Soros taky vytento tentononc. A poté za cca 10 let spadla na polovinu a padá dál. Euro jen tak ani Soros nepřetlačí.

P. Rajman 17.10.2011 14:39

Re: Hlupácké strachy

spojené se zbabělostí to je jev z kterého těží každá extrémistická pravice ( i levice ) na světě. Za předstíraným  strachem o osud Evropy, kterému podle eurofobů EU škodí je jen pocit méněcenosti spojený s vědomím, že na ostatní nestačím.

Z. Rychlý 17.10.2011 10:56

Re: Izolace jako iluze

Zato automatickým schvalováním každé kraviny proti zdravému rozumu se z izolace vysmekneme, a když budeme dostatečně aktivní v lezení do brusele, můžeme se dokonce vypracovat do centra dění na špici ! No to bude špica, to je panečku řešení.

J. Stejskal 17.10.2011 1:30

Věřím, že je to tam hrozné.

Jediná věc, kterou nechápu je to, proč se tam ještě zdržujete? Myslíte, že by tam místo vás přišel někdo horší? Nebo, že by v tom Bruseli nebylo zas tak zle? Já osobně kdybych s něčím tak strašně nesouhlasil, bych pro to nemohl pracovat. Ale to vy asi stejně neděláte, že? Že by teda prachy?

V. Hajková 17.10.2011 6:53

Re: Věřím, že je to tam hrozné.

Vy  nechápete  -  naprosto  nic!

J. Stejskal 17.10.2011 8:02

Re: Věřím, že je to tam hrozné.

No jo. Na pochopení ODS jste tady jenom vy a ten chytrák z Vrbna. Že se vůbec obtěžujete. Dejte si radši panáka.

J. Kanioková 17.10.2011 13:06

A proč pochopení ODS?

Stačí pochopit zrůdnost EU !

A autor je součástí frakce N. Farage, kteří se snaží jak jen to jde, aby ta zrůdnost nebyla tak zhoubná, jenže co s tím, když je EP plný levičáků - 66%.,  PL+ zelení - 19%,  pravice 11% !

V. Novák 17.10.2011 13:22

A jinak je paní demokratka, že?

Ale jen jinak a pokud vítězí Ti Její...

Autor se sám vyšachoval do frakce, která nemá skoro žádný vliv. Resp. má vliv úměrný podpoře eurolidu. Což je totéž.

J. Stejskal 17.10.2011 15:08

Re: A proč pochopení ODS?

Tak to má opravdu dobrý. Naprosto ideální. Pokud neuspěje, za nic nemůže, při takové přesile.

M. Moravcová 17.10.2011 14:20

Re: Věřím, že je to tam hrozné.

Myslím si pane Stejskale, že kývačů a vlezdoprdelistů je Bruseli dost. Podtřebujeme tam oponenty těch socialistických potentátů, jako soli. A od toho tam je pan Zahradil.