25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Proč nám tak lžou?

"Musím to prohlásit naprosto jasně, protože existuje mýtus, že Evropská unie je zodpovědná za vlnu úsporných opatření, která postihuje Evropu. Není… Irsko by mělo stejný problém i bez eura, jen by neobdrželo unijní pomoc," prohlásil José Manuel Barroso, prezident Evropské komise, který s bruselskou delegací navštívil Dublin, aby připravil irskou vládu na předsednictví Unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nováček 17.1.2013 17:41

Proč naám tak lžou

Více by prospělo, kdyby se autor zaměřil na ten náš chlívek a pomohl mnohým lidem zlepšit orientaci a otevřít oči.  Ovšem asi to nemá v záměru, lépe je poštěkávat jenom zpovzdálí, je to lacinější.

J. Kanioková 17.1.2013 20:23

Článek je o EU, tak proč ho otvíráte?

M. Pechr 17.1.2013 21:05

...co mám činit...???

...zamést si před vlastním prahem je jistě dobré, člověk ovšem, když při tom zjistí, že mu k jeho prahu jaksi mete někdo druhý bordel toho třetího, tak jej to přiměje se s tím pokusit vypořádat...

B. Rybák 18.1.2013 11:07

Re: Proč naám tak lžou

Štěkáte na cizím dvorku. Svůj chlívek s i ukliďte sám.

J. Šejnoha 17.1.2013 13:42

pochopitelně

Barosso jako zkušený politik ví, že   99%  voličů  se nezamýšlí nad  obsahem proslovů  ale  ukládají si do paměti pouze hesla.

Komentáře na  webu  přečte pouze  0,1%  populace. Mohou být sebepravdivější ale nic nezmění.

Psi  vyjí ale karavana jde dál. Bohužel.

M. Pechr 17.1.2013 21:08

...co tedy..??

...možná bude větší počin než se účastnit čtení a psaní na netu jaksi jít mezi lidi, do reality a tam něco změnit...

V. Venc 17.1.2013 10:51

Proč nám tak lžou?

Protože program sociálně tržního hospodářství vyznávající korporátní socialismus a trvale udržitelný rozvoj je postaven na nepravdách a lžích.

EU zakládá sliby o blahu člověka na osvícensko-marxistické kultuře. Zcela pozapomněla na poučení z Bible, které platí již mnoho tisíciletí: “V potu tváře budeš jíst svůj chléb, dokud se nevrátíš do země, neboť z ní pocházíš:”.

Ale proč se nepokoušet i dál, za pokus nic nedáme. Co když se náhodou zadaří a překonáme Lenina, Stalina i Gorbačova!

O. Roldán 17.1.2013 11:25

Ale houby "za pokus nic nedáme"

Platíme Bruselu všichni a už se začali snažit nám napařit i přímé daně !!! A platíme také stagnací celé Evropy - to Vám připadá málo?

V. Venc 17.1.2013 17:54

Re: Ale houby "za pokus nic nedáme" ad Roldán

Máte pravdu, "za pokus nic nedáme" je nesprávná informace.

K. Luboš 17.1.2013 10:33

A proč , my Češi, z té škaredé unie...

...vlastně nevystoupíme? Ale abychom byli alespoň trochu zásadoví, chtělo by to Bruselu vrátit eurodotace.

O. Roldán 17.1.2013 11:24

Re: A proč , my Češi, z té škaredé unie...

Jaký vrátit eurodotace ... už tak do Unie určitě platíme víc, než dostáváme. Není to k vzteku, živit bandu úřednických darmožroutů, kteří se zatím úspěšně snaží urvat co nejvíc moci, ale kromě almužniček v podobě dotací za to nabízejí jen (nad)státní dirigismus nejhoršího ražení :-(

J. Vyhnalík 17.1.2013 16:41

Re: A proč , my Češi, z té škaredé unie...

Máme teoreticky nárok téměř na dvojnásobek toho co dostáváme.

Dotace se utrácejí neefektivně, velkou část spolkne byrokracie a administrativa spojená s jejich rozdělováním, ale zakopaný pes je jinde.

Náš rozpočet, stejně jako ve všech ostatních evropských zemích je tvořen mandatorními výdaji, v ČR tvoří zhruba 80 % celého rozpočtu. Vláda tedy rozhoduje pouze o 1/5. Tím váha dotací pro vládu roste a EU chce rozdělovat víc. Už dnes jsme v situaci, kdy by zavření kohoutku eurodotací poslalo náš rozpočet do pekel. EK tak fakticky drží národní vlády za kou.., no zkrátka u huby. Kdo by se chtěl vzepřít, dostane lekci. Důvod pro omezení dotací se vždy najde. Myslíte si, že pozastavení dotací nesouviselo s naším váháním o podpoře eurovalu a Klausovým odmítáním Lisabonské smlouvy?

J. Kanioková 17.1.2013 20:26

Ano, eudotace EU jen a jen zneužívá k pěstování závisláků..

B. Rybák 18.1.2013 18:12

Re: A proč , my Češi, z té škaredé unie...

Ano. Když "přítel" Paroubek ten mnohohlavý EU-dotační bordel vytvořil, nikomu v EU byrokracii to nevadilo. Když bylo potřeba české EU-skeptiky zastrašit, dotační "hůl" se našla. Přístup EU k Maďarsku je ještě zřetelnějším příkladem této velmi staré imperiální taktiky, "politiky cukru a biče".

P. Götze 17.1.2013 17:28

Re: A proč , my Češi, z té škaredé unie...

Ono ale principielne nejde o vystoupeni. Kdyz se vam nelibi jednani rodinnych prislusniku, taky je nevydedite. Proste se jen snazite se s nima dohodnout a udelat veci jinak. Stejne tak v EU, nejde o to se rozpadnout, ale zacit delat veci jinak. Ze to nefunguje je naprosto evidentni a ten bruselsky xindl se [proste bude muset zmenit. To vi dnes uplne kazdy, krome tech, kteri na tom systemu pouze parazituji. kapri si sami rybnik nevypusti.

B. Rybák 18.1.2013 12:11

Re: A proč , my Češi, z té škaredé unie...

Vystoupení je sice ryze teoreticky možné ale prakticky to znamená nejméně 2 roky nemít žádná práva (ani právo účastnit se rozhodování o sobě), takže je prakticky nemožné (obtížnější než z RVHP, kde se to občas podařilo). Někteří ekonomové jsou přesvědčeni, že vzhledem k tomu, že při EU-dotacích vynakládáme i svoje peníze podle bruselských a ne našich potřeb, jsou pro nás vlastně ztrátové (nemluvě o tom, že hodnotu těchto Euro-dotací bychom měli přepočítávat na Kč podle kurzu parity spotřebního koše, který je mnohem nižší).

Cena, kterou jsme zaplatili vynuceným přijetím pro nás neúnosně nákladného zeleného byrokratického socialismu, vedoucí k ztrátě naší konkurence-schopnosti, k bezohlednému zničení celých odvětví (cukrovarnictví, sklářství, textil), přeměně našich podniků na montovny, zničení našich bank, přijetí nesmyslných limitů výroby, ..je nesmírná a budeme ji platit stále, zatímco z příjemců dotací se brzy staneme čistými plátci.

J. Kočí 17.1.2013 8:44

A není to náhodou jinak

Co když má Baroso pravdu a tu hypoteční a bůhvíjakou krizi si Irové splichtili sami? Někdo mi říkal, že když projížděl Irskem, že byl ohromen, jaká je to čistá a upravená země. Neleží náhodou tam ty nedobytné miliardy, které způsobily dluhovou krizi? A probůh jak s tím souvisí EU?

B. Rybák 18.1.2013 11:26

Re: A není to náhodou jinak

Před přijetím eura se Irsku říkalo "keltský tygr" a jeho ekonomická politika byla dávána všude za příklad. Na rozdíl od pro ně hospodářsky důležité VB, Irsko svou měnu (euro) devalvovat nemohlo. Zahraniční banky, se jejich regulérní expanze účastnily. To, že se pak nepodílely na jejich ztrátách je neokoloniální darebáctví.

V. Hajková 17.1.2013 6:51

Díky Bohu

že  máme  vlastní  měnu.  Jen  bych  ráda  věděla-  kdy  už  se  1/2  miliardy  lidí  v  EU  naštve  a  vezme  klacky  do  rukou!

P. Lenc 17.1.2013 8:39

Re: Díky Bohu

Zatím je do těch ruk co dát. Zatím.

B. Rybák 18.1.2013 17:59

Re: Díky Bohu

Myslím, že evropané se naštvou, až začne chudnout i ta bohatší, za vzor těm ostatním dávaná část EU. To nastane, až ta bohatší část už nebude moci ždímat (kolonizovat) tu část chudší, což může nastat dost brzo, protože ta chudší část se vzbouří, když bude příliš vyždímaná.

Jediná jiná možnost, spočívající v tom, že jižní a východní protektoráty EU budou "převychovány" k tomu, aby v cizích (německých) montovnách kapitalisticky pracovaly a pokorně socialisticky žili mi připadá velmi nepravděpodobná a dlouhodobě neudržitelná, protože když se naučí pracovat, tak budou umět i bojovat.

P. Maleček 17.1.2013 5:34

Barosso tajtrdlík v rukou bank

On i ten Barosso i s celou E-komisí je jen tajtrdlík v rukou nadnárodních bank a jejich majoritních vlastníků. Důvod je jasný. Sjednocená a tím ochromená Evropa se dá vycucat mnohem líp. No a až se vycucne tak o to snadněji se stane součástí Číny. A pak to těmhle pánům v Evropě posype stejně jako v dnes v Číně. Jen aby to nepokazili ti zdivočelí islamisté. Evropě už to ale bude platné jako mrtvýmu zimník.

Z. Rychlý 17.1.2013 13:26

Re: Barosso tajtrdlík v rukou bank

Součástí Číny ??!?   Dyť donedávna to byly pařáty Volstrítu !!??

Ve skutečnosti to má v rukou Aštar.