19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Proč křesťané vítají imigraci z třetího světa?

Masová imigrace obyvatel rozvojového světa do Evropy má své počátky v poválečném rozpadu koloniálního systému a tehdejší prosperitě evropského průmyslu, kterému dodávala levné pracovníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Tomáš 22.2.2015 21:02

Je to zvláštní

jak slovo křesťan vzrušuje komunisty a podobné novátory

R. Brzák 22.2.2015 12:58

jsem mírně zklamán, kolik z diskutujících

vychází z premisy "křesťanská církev a její hodnostáři mají své sobecké záměry".

Pokud by to mu tak bylo, člen církve by se držel přísně "příkazu" miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO. Z něj přísně logicky snadno vyvodím nikoliv bezhraničnou podporu imigrace z jakéhokoliv kulturního okruhu, ale naopak misijní práci s potenciálními imigranty v jejich rodných oblastech (pro takového člena církve, jenž je svými schopnostmi a dovednostmi do té míry "mocný", že dokáže zajistit sobě při této své činnosti svobodu a bezpečnost, která je základem dobrého vztahu mezi ním a jeho potenciálními ovečkami). Pro takového člena křesťanské církve, který však nechce pro své konání v intencích hlavního Ježíšova odkazu opustit svou zem, nezbývá jiné cesty, než konkrétního imigranta pozvat k sobě domů, pod svou vlastní střechu, jako svého hosta (půjde-li o dočasnou záchranu z krizové oblasti s následným návratem takového hosta zpět do jeho země). Pokud by však šlo o imigranta trvalého, nemůže křesťan žijící podle "miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO" jej přijmout jinak, než jako člena své vlastní rodiny, se všemi důsledky a odpovědnostmi, s povinností jej vychovávat jako svého syna, aby se stal dobrým členem naší společnosti. Všechny ostatní přístupy vycházejí nikoliv z lásky k bližnímu svému, ale ze strachu, že nebudu-li dávat vše co mohu, budu málo milovat. Není to ale nic překvapivého, církve přinejmenším rétorikou "vychovávají" své ovečky k "miluj bližního svého víc než sebe samého". Tím se zdánlivě zbavují tíže sobectví, které je ale přirozenou základní rovinou, na které je vybudována psychická rovnováha jedince i vztahů mezi jedinci a tedy společnost. Proto je takováto snaha v konečném důsledku odsouzena k opakovanému nezdaru a dokonce jde proti smyslu samotného přání svým strachem ovládnutého jedince - neboť zájmu konat dobro nakonec vydláždí svou cestu do pekla, které ale existuje pouze v našem životě a je představováno našimi skutky.

J. Jurax 22.2.2015 19:52

Re: jsem mírně zklamán, kolik z diskutujících

Hm ... "křesťanská církev a její hodnostáři mají své sobecké záměry". A nemají? Přinejmenším historie nade vší pochybnost dokládá, že mají.

Mimochodem - ta misijní práce šířící slovo Boží není sobecký záměr? Záměr posílit církev získáním dalších oveček a za tím účelem "valit klíny do hlavy" lidem, kteří o to nestojí a kterým to nic nedá? Koneckonců mají své náboženské víry snad ne horší než ta křesťanská a stejně pošetilé. Jistě, misie zpravidla dělají bohulibější práci než jen šíření víry pravé - vzdělávají, léčí, šíří hygienu etc., ovšem přitom taky ohlupují.

Ale jinak ta úvaha o konání dobra a proč - máte to pěkně "vygómané", ale na můj vkus je to poněkud komplikované.

R. Brzák 22.2.2015 21:15

Re: jsem mírně zklamán, kolik z diskutujících

Misijní činnost, o jaké mluvím je nikoliv obracení na víru pravou, ale šíření osobního příkladu života podle základního odkazu Ježíše - tedy miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO - a předávání tak modelu jednání v souladu se svobodou a neoddělitelnou odpovědností. To, že kněz přijde do domorodé vesnice a začne místním bortit jejich vlastní mytologii a na své liturgii plné dogmat zakládá svou činnost, je podle mého názoru jen důkaz nesoudné a nestoudné pýchy, nikoliv předávání odkazu největšího filozofa, jak Ježíše chápu. A ano, je to sobecké - zcela v souladu s odkazem Ježíše, který nikdy neřekl - milujte bližního a nikoliv sebe. Logicky, kdo neumí milovat (a tudíž nezná dobře sám sebe a nepracuje na svém osobním rozvoji) sám sebe, nemůže umět milovat ani druhého. Člověk nemá jinou cestu poznání druhých lidí a života, než cestu sebepoznání -a k té nás také Ježíš svou větou vyzývá. Je to sobecké proto, že je to nejlepší metoda, jak pomoci svým bližním řešit jejich problémy v jejich životech v jejich přirozeném prostředí (nevzniká tak potenciál závislosti potřebného na pomáhajícím) a tudíž je to pro takového křesťana, který je na takovém stupni svého osobního vývoje, že cítí díky svým schopnostem, s jakými zvládá život, zmocnění k pomoci řešení problémů svých bližních, pochopitelně mnohem výhodnější, než kdyby si potenciálního imigranta stěhoval k sobě domů. Tvrdím, že sobectví je pracovní nástroj, který ani Ježíš s opovržením neodhazoval, jak to ale činí alespoň rétoricky církve po staletí.

J. Jurax 21.2.2015 23:07

Nesporně zajímavý názor

ale poněkud osobitý a po mém soudu trošku mimo mísu. Ono církev - jakákoliv, ani katolická - není dnes hybatelem dění a určujícím prvkem čehokoliv. A jestli někteří její potentáti z jakýchkoliv důvodů podporují imigraci do Evropy, tak je to nejspíš díky tomu, že zabloudili v teologických dišputacích. Jde samozřejmě o imigraci islámskou - a soudím, že prostý věřící křesťan ji stále vidí ne nesprávným prismatem moslemínských - tureckých - nájezdníků, jimž se Evropa stěží ubránila a kteří tu nemají co dělat a hlavně nemají zde šířit islám.

A jestliže si docela dobře dovedu představit levicové politiky - najmě europolitiky - vytvářející si voličskou základnu z na státu závislých imigrantů jako pobíračů podpor, neorientujících se v politickém dění - byť je to taktika po mém soudu sebevražedná, tak si nedovedu představit křesťanského hodnostáře nepostiženého měknutím mozku, který by vítal příliv moslemínů do Evropy. Moslemínů, kteří i dnes ty, které podezřívají z šíření křesťanské víry, bez pardonu vraždí, neb je to milé Alláhovi a psané (snad) v koránu - pravda, hlavně v barbarských a necivilizovaných končinách; jenže především z těchto končin sem míří proudy imigrantů.

Nebo - ale to je opravdu spekulace přímo zlomyslná - si ti někteří potentáti urovnávají cestičku předjímajíce poraženecky dominanci islámu. Když se budou lísat, budou křesťané jako lid knihy akceptováni, byť jako občané druhého řádu a církev zůstane, kdežto ateisté, bezvěrci a neznabozi budou podle koránu předurčeni ke zvláštnímu zacházení; výmluvněji to v našich krajích zní německy - sonderbehandlung - a bylo by to nejspíš přesně totéž.

V. Podracký 21.2.2015 15:17

Zajímavý článek

jenom si nejsem jist, zda vysvětlení proč církve se nestaví přistěhovalectví, není trochu mimo. Nicméně je to spekulace a určitě by se našla i další vysvětlení. Sám nevím, proč to církve dělají. Nicméně jako reálnější vysvětlení bych viděl, že křesťanské církve spoléhají na úspěšnou misii mezi přistěhovalci. To je ovšem riskantní a v případě islámu to může dopadnout právě opačně.

V. Čermák 21.2.2015 15:34

Proč se církve nestaví přistěhovalectví?

Podle mě je to proto, že jejich programem není dělat politiku. Správně by se měli starat o jednotlivé lidi, kterým to pomůže a kteří to dobrovolně příjmou. A myslím, že to taky dělají. Vyjímkou je pochopitelně "politik" Halík, který ovšem za církve memluví, neboť k tomu nemá žádné oprávnění.

B. Rybák 21.2.2015 14:23

Sohlasím pouze s 1. odstavcem článku

V něm autor správně hodnotí zbytečnost a nebezpečnost současné imigrace a v obecné rovině i její příčiny.

Analýza křesťanství je ale očividně nad jeho síly. Nevešlo se mu do něho v jiném monoteismu neexistující oddělení moci duchovní a světské, cca 700 letý úpadek křesťanství vyvolaný vítězstvím "západních barbarů" (moc vládců nad církví - svatá říše římská národa německého), její porážka protestantskou "revolucí", která vedla k vítězství křesťanské civilizace...

To, že někteří "křesťané" za "jidášský groš" od politicko-korektních "inkvizitorů" ve jménu t.zv. "mezináboženského dialogu" (u nás se tím "proslavil" pan Halík) křesťanské ideje zrazují, je jenom důkaz intenzivní snahy nynějších obnovitelů "svaté (tentokrát "zelené") říše národa... křesťansko-židovskou civilizaci zničit!

J. Jurax 21.2.2015 23:16

Re: Sohlasím pouze s 1. odstavcem článku

No, nevím - jsem bezvěrec, neznaboh a ateista, ale Vaše analýza křesťanství - "700 letý úpadek křesťanství vyvolaný vítězstvím "západních barbarů" (moc vládců nad církví - svatá říše římská národa německého)), její porážka protestantskou "revolucí", která vedla k vítězství křesťanské civilizace..." mi přijde diplomaticky řečeno velmi osobitá a jaksi alternativní.

Kdybyste napsal úpadek civilizace vyvolaný křesťanstvím a katolickou církví zejména s jeho odmítáním pohanské (římské) učenosti a lpěním na pravdách svatých kněh, překonaný až renesancí a odklonem od církevních dogmat až posléze od církve jako takové, bylo by to po mém soudu lepší.

M. slavík 21.2.2015 12:39

...............

Z pohledu církve se tupá hlava nechá lépe ovládnout. Takže kacířské Čechy je třeba naředit tupými hlavami od východu. Flanďák ale zapomíná že od východu přichází úhlavní nepřítel křesťanů. Islám. I když přestoupit z jednoho busu do druhého zvládne kdejaký farář.........hmm?

V. Čermák 21.2.2015 13:16

Re: ...............

Kdybyste napsal: "Z mého vlastního pohledu je to tak a tak..", bylo by to v pořádku. Ale vykládat druhým, jak to je z cizího pohledu, je přinejmenším hloupost.

B. Rybák 21.2.2015 13:34

Re: ...............

Ano! Opravdu jenom přinejmenším!

J. Jurax 21.2.2015 23:20

Re: ...............

Hm, soudíte, že tupá hlava se nedá lépe ovládnout a že církev nechce hlavy a mysli ovládat co možno nejvíc?

O tohle se přece církev snaží od svého vzniku a v barbarských dobách, kdy bylo nevzdělaných hlav podstatně víc, jí to docela šlo.

J. Chaloupka 21.2.2015 12:07

Církve dělají jen to, co se jim dovolí.

Bohužel dnes se církvi dovoluje moc a ještě jí za to platíme. V tom je hlavní problém. U nás se tváří jako mírumilovná, protože ví, že jinak by neobstála, ale počkejte, až si vyčerpá všechny ty restituce. V Polsku a Irsku prosazuje do práva své představy o morálce. A islám je na tom ještě hůř. Ten nejen má svého Alaha a Mohameda, ale také svůj právní řád a zejména zákaz jakéhokoliv kritického myšlení. Máme se na co těšit.

V. Čermák 21.2.2015 13:12

Církve si budou dělat, co samy chtějí.

Stejně jako všichni ostatní. Máme zde pro všechny stejně platné zákony. A abyste je nemusel platit ze svého, byl jim konečně vrácen jejich vlastní majetek, takže teď už nemusíte mít péči.

J. Jurax 21.2.2015 23:26

Re: Církve si budou dělat, co samy chtějí.

Majetek, jehož podstatnou část získala díky masivnímu oblbování lidí vírou ... hm ...

Právě teď je třeba mít péči, protože bohatství je moc a přílišná moc církve je pro svobodnou společnost zhoubná.

J. Babička 22.2.2015 5:46

Re: Církve si budou dělat, co samy chtějí.

Ovšem ještě zhoubnějši jsoi netolerantní lidé jako vy. Takoví když se dostanou k mocí a zakáží a vymítí co je podle jejich názorů zhoubné, tak je konec svobody a demokracie.

J. Jurax 22.2.2015 19:57

Re: Církve si budou dělat, co samy chtějí.

No, z čeho soudíte, že jsem netolerantní? Pouze varuji ... máte něco proti tezi "bohatství je moc a přílišná moc je pro svobodnou společnost zhoubná" - když tam vynechám tu církev?

Z historie patrno, že doby, kdy církev - katolická v našich krajích - byla mocná, svobodná společnost tu rozhodně nebyla.

M. slavík 22.2.2015 13:42

Re: Církve si budou dělat, co samy chtějí.

Církvi byl navrácen její nakradený majetek. Tak asi bych souhlasil.......

B. Rybák 21.2.2015 13:50

Re: Církve dělají jen to, co se jim dovolí.

Mohl by jste nás informovat o tom, kdy jindy v posledních 1000 letech se křesťanské církvi dovolovalo tak málo jako dnes? Křesťanské (protestantské) morálce vděčí "západ" za to, že předčil všechny civilizace lidských dějin (vědou, technikou, životní úrovní). Morální relativismus vždy znamenal konec každé civilizace, a v každém případě konec demokracie. Je vždy pouze dočasný, protože tam kde není žádný "Bůh" (morálka, svědomí,...), tam se bohem stane "Stát" a zbožštěni jsou jeho vládcové, nebo přijdou Bohové odjinud!

P. Vaňura 21.2.2015 19:04

Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

lvům. A byla to nejúspěšnější mocnost starověku, dokud ji také křesťané nerozložili!

B. Rybák 21.2.2015 20:38

Re: Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

Když přehlédnu to, že se to neodehrálo v posledních 1000 letech, stalo se to té co morální relativismus (před nímž marně varoval slavný Cato st.) zničil římskou demokracii.

Stále ještě mocný Řím se pak potácel ještě několik století většinou od jednoho darebáckého císaře (živého Boha) k druhému rozdělil se a nakonec podlehl západním barbarům, pro něž bylo křesťanství jenom záminkou pro křtění porobených národů jejich vlastní krví (Sasové Karlem "Velikým")!

Je ovšem možné, že házení křesťanů lvům považujete za důkaz civilizovanosti. Třeba se dočkáte a vyzkoušíte si to na vlastní "kůži"!

J. Jurax 21.2.2015 23:46

Re: Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

No, to křtění porobených národů jejich vlastní krví bylo přímo esencí křesťanství, neboť křesťanství chtějíc se šířit bylo takto šířeno ku větší slávě boží - a naopak poskytovalo ideologický podšprajc k územním výbojům - to nebylo sprosté kořistění a podmaňování, nýbrž bohulibé šíření křesťanství ... a tato symbióza se světskými vládci umožnila církvi přežít a bytnět.

A Řím se rozpadl taky pro rozpad jednoty kultu, o což se křesťanství mocně přičinilo ... kdyby Julián Apostata nezemřel předčasně, mohla si Evropa ušetřit pomalu tisíc let temna křesťanských dogmat a barbarství negramotných křesťanských vládců (Karel Veliký byl výjimkou, ten se číst a psát naučil) ...

B. Rybák 22.2.2015 15:07

Re: Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

Křtění porobených národů jejich vlastní krví bylo výsledkem západními barbary zničeného a zneužitého původního křesťanství ("miluj bližního svého, jako sebe samého"), v němž obzvláště vynikl (např. na Sasech a Bavorech..) král a císař Karel (později nazvaný Veliký), který se nikdy nenaučil psát, nikdy nerozpustil svůj harém (což po něm dělají dodnes francouzští vládci), udělal pochopitelně z bible pro veřejnost zakázanou knihu (což jako první odstranilo naše husitství a dokončilo cestu k obnovení křesťanských hodnot otevřelo až protestanství - konec svaté říše římské národa německého, jejíž pro západní hodnoty ničivou "zelenou" obnovu teď prožíváme)!

Pokus J. Apostaty neměl nejmenší naději na úspěch. Nebylo kam se vracet. Vlády císařů - Bohů, ani proti sobě bojujících císařů - Vojáků nepředstavovali žádné trvalé řešení. Pohanství bylo (řeckým) morálním relativismem (spolu s demokracií) v Římské říši zcela zničeno, násilí a morální zvrhlost (opojení mocí, majetkem a sexem) odmítající křesťanství bylo jediným a celosvětově jedinečným řešením, které bylo příčinou tak velkého úspěchu této civilizace, že jeho morálka je současným relativismem opět téměř zničena - přejete si konec demokracie?!

http://www.e-stredovek.cz/view.php?cisloclanku=2014010001

J. Jurax 22.2.2015 21:11

Re: Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

Máme názory, jež se patrně nesejdou - dobrá, ponechme si je. nechci Vás utloukat argumenty beztak někde vyčtenými :-)

Jen drobnost - Karel Veliký se číst a psát naučil, byť až v dospělém věku. A říká Vám něco pojem karolínská renesance?

B. Rybák 23.2.2015 16:11

Re: Řím doby cisaře Domiciána předhazoval křesťany

Přibližně půlku svého dosavadního života jsem ve vztahu ke křesťanství zastával téměř stejné postoje jako Vy, takže Vám dobře rozumím. Dodnes mám trochu problém při hodnocení takových krvavých (ne)křesťanů, jakým byl Karel Veliký a jeho katoličtí následovníci, kteří soustavně pošlapávali oddělení duchovní a světské moci (nemluvě o křesťanské humanitě)! U mě nedošlo k žádnému náhlému osvícení, ale k postupnému chápání minulých společenských jevů jednak z nadhledu nejdůležitějších idejí a především s vědomím že je nelze hodnotit dnešními kritérii, ale z hlediska tehdejšího "možného". Doufám, že to souvisí s mým moudřením. A protože mě to přináší značné potěšení, přejí to i Vám pane Juraxi!

Jenom drobnost: V prvním z odkazů se v odstavci kde se píše o "karolinské renezanci"(kterou velmi zajímavě popisují okcidentalisté) se dočtete: "Císař sám se přes veškerou nespornou píli naučil pouze číst, zběžně psát nikdy nedokázal"

http://echo_servis.sweb.cz/karel.html

V tom druhém mě zaujala kultura (kulturní úpadek francké říše vůči poraženému "Římu") a podobnost tehdejší říše s tou, která navzdory k selhání té původní, buduje dnes.

http://www.e-stredovek.cz/view.php?cisloclanku=2014010001

P. Vaňura 22.2.2015 11:16

Já jsem mínil něco jiného, Řím měl už všechno, čím se

vyznačovala Evropa 19 století, např. republikánské zřízení, POVINNOU VOJENSKOU SLUŽBU, ochotu občanů hlásit se do armády (např., když konzul vyhlásil odvody a potřeboval 30000 vojáků, přihlásilo se mu 60000 mužů), atd.

Řím ale doplatil na něco, na co před ním i po něm doplatila řada říší, totiž přílišná sociální polarizace společnosti, které se těžko brání kapitalismus volné soutěže má k tomu tendenci (o možnosti vlastnit otroky nemluvě). TOTO jde proti Hayekovi, podle mě musí stát zasahovat do ekonomiky v jediném směru, podporovat PRODUKTIVNÍ střední třídu, jen v USA se to daří skoro samo díky TECHNICKÉMU POKROKU, viz Bill Gates nebo Steeve Jobs). S tímto problémem se potýkala už říše Chetitů (úbytek svobodných rolníků, kteří tvořili armádu), nedokázal to vyřešit Řím (zavedl profesionální armádu a pak se stal kořistí jejich velitelů) a pak se s tímtéž dokonce potýkala v určitém období dějin i Byzantská říše.

Učenost a vzdělanost přejímal Řím z Řecka, sám tím nevynikal (i takový Cicero třeba pohrdal řemeslníky), kterému zase chybělo něco jako panřecký nacionalismus (kariéra jistého Alkibiada je toho zářným příkladem). Ale Řím v druhém století př. Kristem byl funkční republikou. Cato St. ve své bláhovosti neumněl nic reformovat, jen vše konzervoval a ještě zničil kariéru největšího hrdiny římských dějin, Scipia Africana St. jen proto, že se mu zdálo, že příliš vyniká.A teď zase čelíme nesmyslnému sociálnímu státu, přijímání nekompatibilních nepřátelských primitivů atd. Musí znovu platit Hic sum civis Romanus a toto musí mít zcela jasný význam a dokonce PRIVILEGIUM!

Kde tady máte pozitivní vliv křesťanství?

JAKSI nevidím, že by křesťanství v něčem moc pomohlo, pokud nebylo na škodu!

B. Rybák 22.2.2015 16:10

Re: Já jsem mínil něco jiného, Řím měl už všechno, čím se

Všechny úspěšné civilizace jsou zákonitě obětí svého úspěchu. Už tím, že porazí své současné i potenciální nepřátele se zákonitě oslabí jejich "tvořivost", dojde k "petrifikaci" jejich formy vlády.

Především ale žádná z úspěšných civilizací neodolala (a patrně nikdy neodolá) pokušení získávat bohatství z podrobených (barbarských) národů. Příval tohoto později už zcela nezaslouženého a nespravedlivě rozdělovaného bohatství (sociální polarizace!) zcela rozloží původní morálku, vede morálnímu relativismu, který tuto civilizaci oslabí, rozloží a v každém případě zničí jakoukoli šanci na demokracii (tam kde nejsou "Bohové" se Bohem stane "STÁT" ( jeho vládce)!

Takto byla zničena Římská demokracie, v níž Bohy nahradili převážně boho-císaři z jejichž posedlosti mocí, bohatstvím a sexem bylo jediným východiskem křesťanství (miluj bližního svého jako sebe samého)! Což je idea, kterou západní barbarské pseudo-křesťanství téměř zcela zničilo až do protestantské "revoluce", která zničila "svatou říši národa německého, kterou nyní v dnešním morálním relativismu nesmyslně obnovujeme v její "zelené" podobě!

Křesťanství (protestantství) bylo nepochybně příčinou úspěchu této civilizace, jedinečného rozvoje její demokracie (nevadilo Komenskému, I. Newtonovi, tvůrcům americké ústavy...prezidentu Reaganovi.., umožňovalo rozvoj vědy, techniky kultury...). Nevadí ani mě, ačkoliv nejsem v žádné církvi a nemám jinou víru než tu, kterou měl i Einstein - víru v tajemnou harmonii vesmíru!

J. Sova 22.2.2015 16:50

Re: Já jsem mínil něco jiného, Řím měl už všechno, čím se

Máte víru jako Einstain?

"Náboženství je pošetilá pověra...Slovo bůh pro mne není nic víc než označení výtvoru lidské slabosti...."

http://relax.lidovky.cz/einstein-nabozenstvi-je-posetila-povera-ffl-/zajimavosti.aspx?c=A080513_220044_ln_zabava_mel

B. Rybák 24.2.2015 0:54

Re: Já jsem mínil něco jiného, Řím měl už všechno, čím se

A. Einstein během svého života svůj postoj k náboženství měnil a často se k němu vyjadřoval. Patrně nejslavnějším je jeho výrok: "„Věda bez náboženství je chromá, náboženství bez vědy je slepé,“

Je pravda, že nevěřil v "živého Boha" (moudrého stařečka) ale vždy odmítal označení "ateista". Jeho "kosmická zbožnost" (víra v "harmonii" celého vesmíru") ospravedlňovala jeho odvahu s níž rozšířil princip relativnosti z mechaniky i na elektromagnetické záření (speciální teorie relativity), a relativistický popis chování světla pozorovaného při zrychleném pohybu soustavy použil k popisu gravitace (obecná teorie relativity). Na druhé straně byla tato "zbožnost" důvodem, proč nikdy nepřijal "vlnovou mechaniku" - "Bůh s námi nehraje v kostky"!