25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Přežije svoboda slova v EU rok 2024?

Minulý týden zasedalo plénum EP. Pozornost připoutaly volby nového vedení – o tom jsem psal minule. Pak také Macronův projev zahajující francouzské předsednictví – o tom nepíšu, protože cílovkou byl francouzský volič, který půjde na jaře k volbám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 26.1.2022 23:42

Vtipnější by bylo zeptat se nikoliv na přežití svobody slova, ale nad přežitím české montovny, kterou zastupují političtí tlachalové.

M. Pivoda 26.1.2022 20:36

Starý magor (schovaný za nick A. Nový) zde dokazuje, že svým vnukům jako nejlepší řešení můžete doporučit emigraci. Tato země bude totiž stále jen montovnou.

V. Církva 26.1.2022 20:17

R^

R. Tichý 26.1.2022 19:55

Svoboda slova prezije 2024 jedine kdyz probehne zmrtvychvstani.

J. Jurax 26.1.2022 19:27

K EU by pasoval Didus ineptus neboli dronte mauricijský, také známý jako blboun nejapný.

J. Jurax 26.1.2022 19:20

No, za bolševika to bylo lepší. To si člověk přečetl úvodník Rudého práva a věděl, jaká je linie a kde ten den nenarazí.

Ale co si mám přečíst dnes, abych věděl, co dneska smím a nemám a za co budu banován?

R. Langer 26.1.2022 18:52

Je to tak...

V. Mokrý 26.1.2022 18:24

U Astona na NP, zatím cenzor neřádí, na rozdíl od zde. A mnohde v médiích funguje autocenzura.

K. Křivan 26.1.2022 17:08

Blbost. Vyhnout se vojně byla rozumná věc. Nechat na sebe řvát nějakým pitomcem s frčkama to snáší jen pitomci. Opravdu ztracený čas.

O. Vašíček 26.1.2022 16:58

Drahé je platit pokuty za obsah neodpovídající regulacím. Výše je to jasně uvedeno. Provozovatel zodpovídá za uvedený obsah dle nějakých pravidel o škodlivém obsahu a pod. Tzn. kdekoli na světě může být vznesen popud na smazání obsahu, protože to může někoho urážet, pobuřovat, nedej bože, být v rozporu s mainstreamovým názorem. Tím může vzniknout požadavek na stažení nebo smazání obsahu, uveřejnění opravy a omluvy, předběžná opatření (jejich neuposlechnutí je finančně postižitelné), apod. Blokování na Googlu, nemožnost dosadit odkaz na FB, atd.

A tak si můžu svůj provozovaný server bez cenzury sám plnit příspěvky a sám číst.

P. Diviš 26.1.2022 16:23

Ano.

P. Diviš 26.1.2022 16:21

Svoboda slova je v (_!_) už teď, natož v roce 2024.

V. Kuhaj 26.1.2022 14:48

Jste jeden z mála disidentů a chartistů, který je ochoten vidět, že EU totalita hrozí, minimálně v podobě omezování svobody vyjadřování. Gratuluji. Nechcete si promluvit s Petruškou Šustrovou? Ona si nějak nechce připustit, že vítězství svobody v 89 pozvolna bere za své.

Jinak nedávno tady někdo použil krásný bonmot, o který bych se rád podělil: "Svobodu projevu máme, ale jak to bude se svobodou po projevu?"

V. Podracký 26.1.2022 13:45

Přesně tak pane Povolný

Š. Hašek 26.1.2022 13:23

Jo, a pokud si ten pán říká "evropský konzervativec a reformista", tak je to celkem jasné.

Vůbec nesleduje cvrkot kolem. Nejedná se jen o tu cenzuru.

M. Kalivoda 26.1.2022 13:20

Svoboda slova rok 2024 nemůže přežít, jelikož už prakticky zemřela. Za "nevhodné" komentáře se dnes autor dočká nejen dehonestace, ale podle zvoleného tématu a případně země zveřejnění i drastických trestů, jak již jsme toho svědky napřÍklad ve Švédsku a Skandinávii všeobecně, ale i v tak demokratické Velké Británii i jinde. Máme snad šanci si tuto "luxusní" normalitu zachovat v naší zemi, ale i zde přibývá hlídačů těch "správných" myšlenek a výrazů. Ústava, neústava.

J. Říha 26.1.2022 13:17

Jistě!

Měl to nějaký filtr "škodlivého obsahu" smazat. Co to je za demokracii, kde si každý může plácat co ho napadne, když MĚ se to nelíbí. Gratuluji ke konzistenci názorů.

F. Zrcek 26.1.2022 13:05

Zdá se, že dosavadní praxe mazání příspěvků na sítích je asi stejně efektivní, jako většina schválených covidových opatření. Kromě buzerace občanů chtějících demokratickou svobodu projevu celkem žádný přínos. Jakékoli vylepšení ze strany EU stran "škodlivosti příspěvků" musí být nutně kontraproduktivní.

Kacířská myšlenka: a přežije vůbec EU rok 2024? Dinosaurus to nepřežil...

P. Molík 26.1.2022 12:44

Ano, od Lisabonské smlouvy jsme se ocitli v diametrálně odlišném pseudoprávním prostředí. Naletěli jsme na podvodnou smlouvu.

P. Molík 26.1.2022 12:43

Hlupáci nechápající podstatu lidství a evropské civilizace se chopili v Bruselu moci a Saša Vondra jim nevědomky pomáhá. Kdyby to bylo vědomě, bylo by to ještě horší. Pro mě se nic nemění, já jsem si říkal co chci i před rokem 89, tedy v době, kdy jsem strávil většinu mého života. Pravidla autocenzury v duchu jourovské politické korektnosti odmítám. Ani ortodoxní agitátoři a politruci normalizačního režimu na vojně mě neumlčeli, naopak jsem jim jasně logicky odpovídal, že imperialistické nepřátele republiky nelze umlčet nelogickým vyznáváním absurdních dogmat. Později jsem odmítl podepsat vyjádření soudruhů k pamfletu od Charty 77 s tím, že nemohu se zodpovědně podepsat pod něco co jsem nečetl - nechť soudruzi zveřejní plné znění prohlášení charty a sami se pak vyjádří a já zvážím pak svůj případný podpis atd. Vondrova slova jsou značně nevěrohodná, on se znevěrohodnil už před rokem 89, když se na modrou knížku ulil z vojny. Vondrovi mohu vzkázat, že vojna tehdy nebyla 2 roky ztraceného života, nýbrž zatraceně dobrou zkušeností. Slaboši a hlupáci si tehdy zařídili modrou knížku.

J. Lukavsky 26.1.2022 12:36

"kriteria, co to ten škodlivý obsah je" termíny škodlivý, přiměřený, jasný, zavrženíhodný, antisocialistický.... jsou hodně gumové. Probatum est. J.L. end

A. Nový 26.1.2022 12:23

Na co si stěžujete "agente Akáte"? Vám evidentně vyhovovala "svoboda slova" za bolševika.

J. Prikner 26.1.2022 12:09

slyšel jsem ho, ale je to pozdní prozření.

V. Mokrý 26.1.2022 11:53

Lepší by bylo,

kdyby rok 2024, nepřežila současná EU

B. Rameš 26.1.2022 11:29

Svoboda slova v EU pošla s nástupem Lisabonské smlouvy. Zbyla jen svoboda souhlasu.

M. Sedláček 26.1.2022 11:21

Vážně pravicový politik řeší prkotiny jako "země cílová" a vypouští hlášky jako "boje proti dezinformacím, který má někdy opodstatnění"? Vždyť je to špatně úplně celé.Rv

M. Pivoda 26.1.2022 11:16

Vondra v závěrečném odstavci píše: "... Ale svoboda slova je hodnota, která stojí výš. Nyní hrozí, že se stane obětí cenzury. ..."

Komentář

Svoboda slova v Česku nepamatovala na roli poručíka Zifčáka v listopadu 1989, kvůli kterému se Saša Vondra dostal do politického popředí. To zaprvé.

Ostatní: Současná automatizovaná kontrola fake news na internetu je velmi povrchní. Lze ji snadno protřelými/mazanými politickými jedinci obejít.

Umělá inteligence doc. Václava Poláka (nikoliv Mark Zuckerberga) by tu internetovou faleš sice dokázala odhalit, ale omezená svoboda slova v Česku (od listopadu 1989) o tomto případu zde nedovoluje pohovořit.

Š. Hašek 26.1.2022 10:45

Svoboda slova jíž pouze přežívá.

Samozřejmě, že na televizní bedně to hodně občanů nepozná.

J. Tachovský 26.1.2022 10:37

přesně tak

S. Rádl 26.1.2022 10:34

Pan autor by měl radši navrhovat evropského ptáka.