25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Po nás potopa, vzkazuje Evropská komise

Není to ani půl roku, co Evropská unie schválila ambiciózní plán na dosažení uhlíkově neutrální společnosti s mnohabilionovým rozpočtem a již začala proces rozdělování těchto ještě nenatištěných eur mezi státy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 25.6.2020 14:45

Nikde není garantováno, že vývoj půjde stále dopředu. Může se také stát, že se lidstvo bude vracet. Možná až na stromy a do jeskyní

M. Pivoda 8.6.2020 0:21

Agent Staronový je v Česku placen za to, aby zde manipuloval diskuzi.

P. Staronový 8.6.2020 0:08

Pokud jste vy, s tím, co zde předvádíte, provozoval EKONOMICKÝ výzkum, tak by vás musel vyrazit i Dežo.

M. Pivoda 8.6.2020 0:02

P. Han vyvozuje mylně. Navíc si zde hraje na profesionálního psychoanalytika, který dokáže číst cizí myšlenky a určovat tak lidskou motivaci. Prostě arogantní jedinec.

Já jsem v této tzv. demokratické zemi nedostal příležitost se vyjádřit po dobu 30 let.

M. Pivoda 7.6.2020 23:55

Ano, tzv. umělá inteligence je skutečně výsledkem lidské invence.

Ale teď připomenu to hlavní: Společenským dlouhodobým dopadem aplikace té zmíněné umělé inteligence bude, že člověk jako pracovní síla POSTUPNĚ (nikoliv zítra!) přestane být pro kapitalistu použitelný a dostaneme se do post-kapitalismu (což někdo může označovat jako technologický socialismus).

A ještě stručně: To, že mne v roce 1991 vyhodili z VUT Brno (což mi paradoxně prospělo) bylo způsobeno tím, že nebyla povolena řádná oponentura ekonomického výzkumu, ve kterém jsem tehdy pracoval. Proč? Způsobil to informatik Jiří Zlatuška, který ve svém arogantním posudku žádal o zastavení mého ekonomického (nikoliv informatického) výzkumu. A místo toho, aby za toto informatika Zlatušku z Masarykovy univerzity vyhodili, tak ho povýšili. Takže všechno naruby. Po třicet let všechno naruby.

Navíc: Diskutující P. Han se zde vydává za kvalifikovaného psychoanalytika, který dokáže číst cizí myšlenky. A to, co si z textu pro sebe mylně vyvodí, prohlásí za fakta! Ha. Ha. Ha.

P. Staronový 7.6.2020 22:49

Agent Akát nediskutuje s nikým, pouze šíří své bludy.

K diskusi je třeba nějaká ta inteligence.

P. Staronový 7.6.2020 22:47

Vyhodili, pokud by se nezbláznili. Což bohužel nelze vyloučit, viz některé studijní programy.

P. Staronový 7.6.2020 22:45

"Jenže to člověk musí rozumět technologickému vývoji."

To by bylo krásné, kdyby někdo takový existoval.

Praxe je ovšem taková, že ty plody technologického vývoje lidi koupí, nebo taky nekoupí (nevyplatí se jim). Normální průběh, ovšem socialisté a sociální inženýři se je ke koupi snaží donutit příkazy, zákazy, dotacemi ...

A tím jde vývoj a jeho výsledky do kopru. Pokud by elektroauta nikdo nekupoval, museli by se výrobci starat, aby byla lepší, než auta se spalovacím motorem. Jsou-li dotována a nařizována, výrobci se nemusí tolik snažit.

P. Han 7.6.2020 22:24

Vyvozuji z vašeho textu přesně to, co v něm je. Měl-li jste na mysli něco jiného, mohl jste to napsat.

P. Han 7.6.2020 22:22

Jste srandovní. Ale chápu, že lidská invence vám nic neříká. I ta umělá inteligence je výsledkem lidské invence. S vašimi argumenty by vás letos vyhodili zrovna tak.

M. Pivoda 7.6.2020 22:07

P. Han dnešnímu technologickému vývoji nerozumí.

Bohužel nerozumí. Dnes je technologie již v jiném stádiu vývoje, než byla v době, kdy P. Han opouštěl školu.

Dnes je rozhodující tzv. umělá inteligence, kvůli které já jsem byl před 30 lety vyhozen z VUT Brno.

M. Pivoda 7.6.2020 22:03

Proč "pro vás", tedy pro mne?

P. Han mi pořád něco podsouvá, co já jsem nikdy neřekl. Argumentuje pak tím, co z textu jen vyvozuje.

Proto mám vážné pochybnosti o jeho výši IQ.

P. Han 7.6.2020 21:58

Aha, vy jste žádné přísahy věrnosti myšlence komunismu neskládal, ale požadoval jste po komunistech, aby pro vás ten krásný nový svět vybudovali. Chápu.

P. Han 7.6.2020 21:53

Některé sci-fi, pouze některé, Pivodo. A u některých jiných je to krach. Zbytek pak zůstává pouze beletrií.

Technologickému vývoji, jako absolvent technické vysoké školy, si dovoluji rozumět minimálně tolik, jako vy, na rozdíl od vás si ho totiž nezaměňuji s tou sci-fi. A chcete-li tvrdit, že má připomínka Engelse je agresí, Bůh s vámi.

M. Pivoda 7.6.2020 21:39

Vnucuje se zde do diskuze P. Han a nevšiml si toho, že někdejší sci-fi se později skutečně realizují. Aha?

Jenže to člověk musí rozumět technologickému vývoji. A to právě není případ zdejších agresivně diskutujících.

M. Pivoda 7.6.2020 21:32

Ten můj citovaný příspěvek byl vytržen z kontextu. Nicméně i bez zmíněného kontextu je ten můj text naprosto správný. Proč?

Připomenu: Během Helsinské konference, v roce 1975, se komunistické státy formálně zavázaly dodržovat lidská práva. Ha! Čeští disidenti je ale chytili za slovo a byla z toho Charta 77 (následovaná Antichartou). ...

Podobně, jestliže někdo, člen KSČ, skládal přísahu věrnosti myšlence komunismu, je oprávněné po něm požadovat, aby se dle té své přísahy patřičně choval i ve svém praktickém životě. To může požadovat i bezpartijní.

Toto by měl pochopit člověk/pamětník i s průměrnou výší svého IQ.

P. Han 7.6.2020 21:24

Ano, technologický kapitalista Engels k podobnému závěru došel už někdy před 150 roky. Občas se takové nápady vyskytnou, zpravidla u těch, kdo jsou "za vodou". Ty chudé to nikdy nenapadne, ovšem vždy poslouží jako užiteční idioti či kanonenfuter.

P. Han 7.6.2020 21:18

Přečtěte si znovu ten svůj citovaný příspěvek. A zdržte se nadávek. Jakož i komentování něčího údajného IQ, k tomu už vůbec nejste disponován.

M. Pivoda 7.6.2020 21:16

S agentem Staronovým zásadně nediskutuji.

M. Pivoda 7.6.2020 21:14

Problém v tom Vaňurově hodnocení spočívá v tom, že k takovému závěru došel mimořádně aktivní americký technologický kapitalista, nikoliv žvanivý český politolog.

P. Staronový 7.6.2020 21:12

Komunismus ne, komunistické myšlenky ano.

V. Petr 7.6.2020 21:08

Utopiský socialismus/komunismus jako vyšitý!

M. Pivoda 7.6.2020 21:07

Jenže já jsem nikdy komunismus neproklamoval, nikdy jsem do KSČ nevstoupil, žádné přísahy věrnosti myšlence komunismu jsem neskládal.

A to je právě to svinstvo, které zde záměrně šíří P. Han. Prostě parchant, který (zřejmě pro nedostatek svého IQ) zde něco mylně vyvozuje a pak to jako tvrzení skutečnosti přisuzuje ostatním.

A když už jsem v tom upřesňování: Já zodpovídám jen za své skutky, nikoliv za skutky ostatních.

P. Han 7.6.2020 20:59

Materiální hojnost máme i bez komunismu. Naopak státy, proklamující komunismus, mají bídu a zotročené obyvatelstvo.

M. Pivoda 7.6.2020 20:50

To je naprosto v pořádku, co jsem napsal. Jenže u toho citovaného textu schází kontext.

Použité pojmy:

Socialismus (dle Wikipedie) znamená kolektivní vlastnictví majetku (žádnou zločinnost!), komunismus (který dosud nikde nikdy nenastal) předpokládal dosažení materiální hojnosti. Prostě "nebe na zemi", nikoliv "nebe v nebi".

P. Han 7.6.2020 20:37

Jindy zde, konkrétně včera v 10:12.

"Ovšem naprosto skandálním způsobem skončil projekt budoucího Komunismu. Proč? Do strany KSČ, nositelky toho super-ambiciózního projektu, nalezli vy(ch)caní Pepíci, kterým šlo o pohodlný život tady a teď, nikoliv až v dalších generacích."

D. Bystriansky 7.6.2020 20:34

:-)))

P. Staronový 7.6.2020 20:33

To nepochybně, ale Šichtařová ho excituje víc než kdokoliv jiný.

P. Staronový 7.6.2020 20:31

A co v tom tomu dobrému muži (nemusí nutně být dobroser) brání?

J. Ganaur 7.6.2020 20:16

Šejnu jebe i tak.