24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Odmítnout Erdoğanovo vydírání

Turecký islamistický autokrat, prezident Recep Tayyip Erdoğan, již několikrát Evropě vyhrožoval, že „jí pošle miliony uprchlíků“. Turecko by se chtělo dočkat pokroku v rozhovorech o přijetí za řádného člena Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 11.3.2020 16:13

Proč musí Asad odejít?

Protože to rozhodl Schwarzenberg? Nebo kdo?

Volby jsou dnes v kdekteré zemi. Myslel jste volby v režii Sýrie, nebo volby v režii USA? Tedy v Sýrii, samozřejmě.

Jsem spokojen s volbami v ČR v režii ČR. Volby v Maďarsku v režii Maďarska ....

J. Jurax 11.3.2020 16:17

Jo, a svobodné volby vyhrají islamisté, pardon "umírněná opozice" jako v Egyptě. A pak - jako v Egyptě - najednou diktátor přestane vadit.

A to je ještě ten lepší scénář. Ten horší je, že to dopadne jak v Iráku nebo v Libyi a země se propadne do dalšího chaosu. On ostatně by ten chaos mnohým vyhovoval - namátkou Turecku, jež část Sýrie okupuje, Íránu a samozřejmě islamistům.

P. Staronový 11.3.2020 16:36

Jo, asi by to chtělo vygenerovat nějakého kontrolovatelného diktátora. Problém je, že těch, kdo by chtěli generovat, je po okolí i kousek dál nějak moc a zaručeně se nedohodnou.

J. Durda 11.3.2020 16:49

Tak vygenerovat kontrolovatelného diktátora? Jo pane, tak to mě pobavilo, vtip týdne :D

No, i kdyby, tak něco takového musí mít ti měniči režimů v rukávu dříve, než se pustí do svrhávání diktátora nekontrolovatelného. Nehledě na to, že takový diktátor na našem vodítku nemůže být sám voják v poli, ale musí za ním stát silný aparát. Podívejte, se jak dopadl třeba ten Guaidó ve Venezuele.

J. Jurax 11.3.2020 17:14

Kontrolovatelný diktátor ... inu, nic nového, i to už tu mockrát bylo, pravda spíš v jižní Americe. Batista, Somoza, Duvalier ... v Portugalsku Salazar, ve Španělích Franco, v Libyi byl občas uznáván za kontrolovatelného i Kaddáfí a kdysi ve Vietnamu i Ngo Dinh Diem, než ho odstřelili. A teď v Egyptě Sisí, když se ukázalo, že s tou demokracii to nepůjde, protože demokratické volby po svržení předchozího diktátora, jenž přestal být tolerován, vyhrálo Muslimské bratrstvo.

Problém spíš je, kde takového vzít a co všechno se mu bude tolerovat, aby Sýrii stabilizoval. A kdo mu co bude tolerovat a jak velká bude mít onen tolerující ramena, aby si tu svou toleranci prosadil, anžto v Sýrii má zájmy kdekdo.

Nakonec Asád je taky kontrolovatelný, že, akorát že Ruskem...

P. Staronový 11.3.2020 18:06

Jo. Pro tyhle země je to asi jediná reálná možnost. A jak píšu výše, není kdo by generoval, respektive uchazeči se blokují navzájem.

J. Kanioková 11.3.2020 16:56

Přesně, hlavně Turecku ! 1*****

Š. Hašek 11.3.2020 16:58

Přesně. Plus USA/Lokheed Martin.

J. Kulheim 11.3.2020 16:21

Volby nic nevyřeší. Demokracie je pro demokraty a tam kde demokraté nejsou demokracie nefunguje.

Demokracie je pouze jeden ze způsobů vládnutí. Končí v momentě, když voliči zjistí, že si můžou zvolit takovou vládu, která jim bude dávat z cizí peníze. V demokratickém státě je respektována svoboda jednotlivce. Ta se i nás neustále zmenšuje.

Stát bere lidem peníze a čím víc jich sebere, tím jsme závislejší na benevolenci státních úředníků. Stát by měl být službou pro ty, kteří odvádějí daně. V současnosti je to nenažraný bumbrlíček, který bere čím dál víc a čím dál víc komanduje kdo co může, musí nebo nesmí. To není demokratický stát. Volby nic neřeší.

V. Kain 11.3.2020 16:23

V těchto zemích vám na nějakou demokracii a svobodné volby o kterých nic nevědí zvysoka kálí.

Š. Hašek 11.3.2020 16:56

Začínám mít dojem, že o svobodných volbách (obecně) nevědí nic moc ani mnozí z prostoru štrasbrusele/Geislerová/Minář.

J. Kanioková 11.3.2020 16:49

PROČ ? Asad je "diktátor" ???

Š. Hašek 11.3.2020 17:00

O Asadově "diktátorství" rozhodli ti samí, kteří tvrdí, že v Rusku je despocie.

P. Staronový 11.3.2020 21:00

Teoreticky ne, prakticky jo.

J. Kanioková 11.3.2020 17:41

Jste normální ???

M. Matura 11.3.2020 21:06

Svobodné volby? K čemu by vedly svobodné volby ve státě, kde je 75% obyvatelstva fanatických sunitů? K vyvraždění zbylých 25%, šárii a k základně teroristů. Asad dobře ví co dělal a dělá.

V. Novák 11.3.2020 22:48

Jeho tatínek to věděl líp - proto pokus o povstání Muslimského bratrstva skončil rychle nějakými 15-20 tisíci mrtvolami a ne za několik let nekončící statistikou stovek tisíc mrtvol.

Někdy je humanismus hodně nehumánní...

L. Severa 11.3.2020 14:37

Syřany do Sýrie, ovšem až se tam situace stabilizuje, ale ti ostatní (asi převážně ekonomičtí) budou chtít? Obávám se, že Turci by asi takové řešení neakceptovali.

J. Kanioková 11.3.2020 16:46

Ti Syřané v Turecku jsou Asadovi odpůrci, které Turecko přijímalo v naději, že budou pro Turky přínosem pro budoucno, kdy Erdogan doufal v ofic. válku proti Sýrii !

Erdogan je zrůda a vyděrač !

M. Hoblík 11.3.2020 11:27

A je to zase tady! Turci nás potestají kvůli Rusům! Na Putina si vždycky něco najdeme! Kdy se konečně pojmenuje skutečný důvod, proč se ti mladí lenoši cpou do Evropy?

J. Kanioková 11.3.2020 17:01

Ano, souhlas !

F. Navrátil 11.3.2020 9:27

Autor neustále bláznivě opakuje, že do Evropy míří z Turecka syrští uprchlíci. Podle Goebelsovy definice, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Situace je však podstatně odlišná. Syřané netvoří podle dostupných údajů ani deset procent islámských nelegálů, kteří se snaží dostat k evropským sociálním dávkám. Přesun imigrantů z Idlibu padá výhradně na hlavu Turecka, protože se jedná o jimi podporované islámské teroristy a radikály s rodinami. Z území, které kontroluje syrská vláda už téměř žádní imigranti do zahraničí neodcházejí.

P. Staronový 11.3.2020 10:01

Opakuje to, co Turci tvrdí. Protože s tím polemizuje.

Mimo to, píše "Desítky tisíc těchto migrantů (a to nejen Syřanů)...", takže si je stavu věcí vědom.

A že by v Idlibu byli JENOM teroristé a radikálové, to zase tvrdí jen Asad, možná i Rusáci.

J. Durda 11.3.2020 11:48

Nikdo netvrdí, že v Idlíbu jsou JENOM teroristé, ani Asad. Ten pro civilisty zřídil evakuační koridory směrem na vládou ovládané území.

Co se tvrdí je to, že Idlíb kontrolují vesměs jen teroristé, kteří mimochodem civilistům bránili ty koridory využít.

J. Jurax 11.3.2020 16:35

Souhlas. Ale boje proti islamistům lze propagandisticky využít, protože proti nim holt nebojuje ten správný. Je tedy třeba akcentovat ubohé civilisty boji jistě trpící zejména kvůli Asádovi, který chce dobýt baštu islamistů.

On má Asád tu smůlu, že je podporován Ruskem. Takže jde o zástupnou válku Rusko versus Západ, jakých už bylo několik, včetně Vietnamu.

Takže se musí furt připomínat, jaký je Asád fuj diktátor; tedy ne že by nebyl, ale proti té "umírněné" opozici vesměs islamistické, byť Západem zčásti podporované, protože Asád je proruský a trpí na svém území ruskou základnu, je Asád pořád menší zlo.

Svět holt není černobílý.

J. Kanioková 11.3.2020 17:38

Já to taky tvrdím !

V. Braun 11.3.2020 11:01

Dle Tureckého statistického úřadu bylo v roce 2018 v Turecku ze 4 milionů uprchlíků 3,6 milionů Syřanů. Ale uznávám, že s vámi je diskuse na toto téma zbytečná.

V. Novák 11.3.2020 14:06

A proto Řekové registrují mezi připrchlíky přes 60% Afghánců, na dalších místech Iráčany a Somálce,...

J. Jurax 11.3.2020 16:40

Jistě. Ale Turci pragmaticky věří, že všichni tihle jsou rodilí Syřané, když to říkají dokladů nemajíce. Včetně jak bota černých Somálců.

R. Brzák 11.3.2020 14:14

a jak tuto statistiku turečtí statistici dělají? Berou v potaz neexistenci dokladů u migrantů, na kterou navazuje byznys se syrskými doklady? Vydávají svou statistiku na základě potřeby EU, nebo turecké vlády?

Myslím, že diskuze na tato související témata může být hodně bohatá...