23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Nepokoje v Dijonu

Západní Evropa má stále problém, který jen v posledních pár měsících zůstal spíše stranou pozornosti. Jednak kvůli koronaviru a nejnověji i důsledkem nepokojů v USA. Je jím nezvládnutá migrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 27.6.2020 13:15

Nikdo mu právo na názor neupírá. Jen mu připomínáme, že je nekonzistentní jak ve svém velice opatrném článku, tak svým setrváním ve straně, která nejen imigraci, ale hlavně absolutní rezignaci na její zvládání podporuje.

Pokud ten názor skutečně má, tak ať se zamyslí, jestli je schopen a ochoten ho skutečně prosazovat ve straně, ve které v současnosti je, nebo jestli by nebylo lepší stranu změnit.

V současnosti mu ten názor prostě nevěříme.

Z. Lapil 27.6.2020 13:34

Takhle jsem to z příspěvků nepochopil, ale jo, dává to smysl. Díky za reakci.

J. Sedlář 27.6.2020 13:47

Mít názor je jak díra do zad3le. Každej ho má. Tady ten lihovec je jak korouhvička. Projděte si jeho hlasování. Nebudou volby ? Jeho setrvání v partě vládního lepidla, která jde téměř vždy a s každým by bylo zarážející, pokud nevidíte Čuňase.

Z. Lapil 27.6.2020 14:34

Dobrá, vlastně i souhlasím. Ale - co z toho je důvod znectít jeho názor?

Aby nedošlo k omylu - řeknete-li, klidně u i vulgárně, "je to naprostá kravina, proto a proto", budu vás poslouchat a třeba se k něčemu dobereme, i kdyby to mělo být upřímné přesvědčení o vzájemné debilitě, ale tvrdit "nemá pravdu, protože chlastá" (aspoň tak si vysvětluju vaše označení lihovec) - uvědomujete si, že to je klasický diskusní faul? Ten "o člověku místo o názoru".

Pozor: naprosto respektuju tvrzení, jehož se mi tu také dostalo: "Pan Zdechovský má pochybnou historii, proto se o jeho názorech nehodlám bavit". Nakonec i já znám lidi, o jejichž názorech se nehodlám bavit, poněvadž bychom se vzájemně - a nejspíš naprosto marně - rozčílili.

J. Sedlář 29.6.2020 13:38

Pan Zdechovský má svou historii hlasování v EUrocirkuse a je členem strany, která má vlastnosti amorfní politické kapaliny schopné vyplnit jakoukoliv koaliční spáru. Tím nechci říct že občas má zajímavý názor/myšlenku, ale obé co jsem uvedl v první věte ho limituje při zvedání ruky pro/proti.

Můj subjektivní dojem je, že více názorů, které se zdají býti podloženy "selským rozumem" sděluje v termínech před blížícími se volbami.

J. Jurax 28.6.2020 12:08

No, řekl bych, že autor zde moudře hovoří o tom, co všichni vědí a co si s úst europoslance rádi vyslechnou, ovšem v intencích tohoto hovoření co europoslanec vůbec nekoná.

D. Polanský 27.6.2020 9:25

My bychom ji také nezvládali, kdybychom postupovali dle názoru a hlasování autora v Bruselu. Nějak nám hošík, práskač, zapomíná! Chce si to vyžehlit, propagátor migrace!

V. Církva 27.6.2020 10:14

On ale Zdechovský proti současném řešení migrace vystupuje. To práskačství bylo několikrát dementováno. Zdechovský jen kdysi podpořil hlasování o migraci částečně kontroverzní. Jak sám vysvětloval, chtěl prostě aby EU už nějak migraci řešila. Nemám důvod mu nevěřit.

J. Sedlář 27.6.2020 13:51

Nesouhlasím. Raději nic než "řešit" migraci takhle. Řešení existuje, bohužel obsahuje olovo. Neřešení obsahuje olovo též, navíc i ocel, jen později a více.

V. Pavelka 27.6.2020 21:28

Možná mu straníci naznačili ,že to přepísk ,a preference se nepříjemně pohnou ,Tak si posypal tímto článkem hlavičku . Necht jde do háje !EU!

T. Hraj 27.6.2020 9:13

Ale no tak, pane Zdechovský. Kde jste byl (a vaše strana) s těmito názory v roce 2015?! Jak jste oponoval sebevražedné imigrační politice západních států?

S ohledem na to je věta "Bohužel ani vstupu takových lidí se stále nedaří účinně bránit" opravdu bad joke.

V. Církva 27.6.2020 10:17

Zdechovský jako jeden z mála v EU skutečně kolem roku 2015 navštívil tábory a poměrně reálně hodnotil situaci a snažil se aby se o tom jednalo. Byl tehdy ještě trochu sluníčkářsský ale jen v tom že neříkal "okamžitě všechny vraťte" ale jen "řešte hranice a jen některé migranty pomáhejme". To je na poměry EU velmi protimigrační vyjádření.

J. Jurax 27.6.2020 13:42

Ano.

Na poměry EU je však normální, že se kulové stalo. Hranice se nebránily, nýbrž otevřely, a dodnes se neřeší vůbec nic.

Kolik promile nelegálnich migrantů bylo již z EU odsunuto?

J. Herodek 27.6.2020 8:54

Tradiční evropská kultura je pacient v pokročilém, ne-li terminálním stádiu rakoviny a téměř jistě zemře. Snad jen extrémně radikální chirurgický zákrok skýtá mizivou šanci na přežití. Pacient je však v péči psychoanalytiků, ne chirurgů. Kromě toho se mi zdá, že pacient už je se smrtí stejně smířen. Ale nezoufejme. Na svět se klube nová. Já v ní žít ale určitě nechci. Mám s ní téměř pětiletou zkušenost jako expat, na rozdíl od některých veřejně aktivních dobroserů.

K. Florian 27.6.2020 8:06

,,Je nejvyšší čas, aby celá Evropa svůj dosavadní postoj v této věci konečně změnila! Mnohokrát už jsem na nezvládnutou imigraci upozorňoval. ,, ano, to už také známe, tzn. ještě více podmazávat, omlouvat se a hlavně platit nepřizpůsobivým živlům, aby se konečně cítili jako doma, že?

B. Rameš 27.6.2020 7:34

V souladu s předchozími komentáři - kecy v kleci, skutek utek.

Š. Hašek 27.6.2020 8:03

Co bychom mohli chtít po vzdělanci volnočasových aktivit a politické komunikace!? Poslanci štrasbrusele. Už neumí nic jiného než tam poslancovat.

Snad chtít jen to moderní "více Evropy".

Kde byl ten pán, když říšská kanceléřka křičela, že všechno zvládneme?

Z. Lapil 27.6.2020 9:43

Kde byl? Dnes tu pan Kechlibar píše o Owertonově okně. Tak i tady - co bylo v r. 2015 někde mezi nemyslitelností a extrémním názorem, stává se dnes předmětem diskuse.

Když říšská kancléřka křičela, byl pan Zdechovský poslancem EU a jako takový jí do vnitřní politiky neměl (a dodnes nemá) co kecat. Což je závažná indicie potvrzující, že EU je schopna nanejvýš vydat nějaké nařízení nařizující členskému státu vydat nařízení, takže i kdyby její věrchušku tvořili samí moudří a schopní lidé, bude mít jejich rozhodnutí vliv se zpožděním několika let neboli přijde s křížkem po funuse. Takže ti lidé nemají ani tu - hodně rozvolněnou - volební odpovědnost, jakou má i ta neuctivý výraz Merkelová.

R. Doubravský 27.6.2020 8:44

Je to běh na dost dlouhou trať. Aspoň, že se mění rétorika, proti nedávným vítacím proslovům je to jakýsi pokrok. Vzpomeňte třeba Šojdrovou.

V. Pavelka 27.6.2020 12:12

Dostala se Šojdrová do parlamentu , se svými 50 sirotky ?!EU

I. Pávek 27.6.2020 7:14

Pachatel článku ve čtyřech statích mistrně popsal situaci která je všeobecně známá a přijímaná jako nevyvratitelný fakt. Očekával jsem taky, že jako pátý odstavec bude navrhovat jako europoslanec těžce placený i řešení k prodiskutování na NP protože jak vidno on sám se ještě k řešení neprokopal. Osobně jsem přesvědčen, že jako člen KDU - ČSL musí sdílet křesťanské hodnoty a ty jasně říkají ,,Kdo po mě kamenem, já po něm chlebem", kteráž to průpovídka ho jako řešitele problému diskvalifikuje. Skutečný řešitel musí razit průpovídku ,,Kdo po mě kamenem, já po něm železem". A ten by řešení navrhnul ale nemohl by ho zase na NP předložit k diskuzi. Včera jsem se dočetl, že v hen tej rozvinutej demokrácii je diskuze na internetu sledována, svoboda projevu potlačována a pisatelé škatulkováni. Takže pokud si pan europoslanec chtěl přípiskou udělat ,,průzkum veřejného mínění" na jehož podkladě by hřímal v europarlamentu, tak má asi smůlu.

Z. Lapil 27.6.2020 10:04

Možná trochu z cesty, ale připomínám, že úsloví, i ta biblická, obvykle mají více významů.

Viz "Děkuji ti, Bože, za tvou radu. Od té doby, co se zamyslím, než něco řeknu, jsou moje urážky prostě úžasné".

Nebo drsnější - mám to z jugoslávského filmu a nevím, kolik z toho je kněžská/lidová tvořivost nebo jak moc si to vymyslel režisér. Někde v horách se mladá paní spustila s čeledínem nebo tak něco. Manžel, zjistiv to, si ji postavil, dal jí na hlavu pecen chleba, pronesl něco jako "nebiju tebe, biju chléb tebou znesvěcený", bác kyjem, ženská mrtvá, Nezabiješ dodrženo.

P. Moravčík 27.6.2020 10:17

V horách Bosny a Hercegoviny je to dodnes tradičný postup riešenia manželskej nevery (našťastie zriedkavý). Podobne ako v Indii ojedinelé, ale dodnes trvajúce upálenie vdovy spolu s mŕtvym manželom. Ten chlieb som si overoval u juhoslovanského rodáka, tiež sa mi pôvodne tomu filmu nechcelo veriť.

Z. Lapil 27.6.2020 11:46

Díky za zprávu.

Já celkem nepochyboval, protože cizozemci jsou VŽDYCKY poněkud divní, ale snažím se hlídat rozdíl mezi "vím" a "slyšel jsem", přičemž argument "dávali to v jednom filmu" je hodně slabá sorta.

V. Církva 27.6.2020 10:29

Biblické, kdo po Tobě kamenem, ty po něm chlebem se dá vysvětlit matematicky. Někde se násilí musí zastavit. Když Vám dá někdo facku vy dáte větší, on větší, nakonec se zabijete. A naopak. Náboženství je o harmonii tak to smysl dává.

Náboženství má ale hlavně duchovní aspekt a tam to funguje ještě víc. Každá velkorysost, pomoc, nenásilí přivolává positivní a tvůrčí duchovní bytosti. Nicméně i Budhisté se v klášterech učili sebeobraně a zastrašení.

Žít v souladu s duchovními principy neznamená být blbý, ani ustupovat Zlu. Do Evropy se tlačí lidé ze zaostalých kultur ale jak se ukazuje u Čečenců i s vyloženě kriminální minulostí.

V Bibli totiž není jen kdo po Tobě kamenem, ale i Nehažte perly sviním! Takže s tím chlebem jde o nabídku smíru, pomoci. Pokud není sviní přijata, perly života ve svobodné společnosti se nedávají. A bránit se máme právo. Jen je třeba to nepřehnat. Není řešení migranty topit, střílet na ně, ani je nenávidět. Prostě poděkovat a důsledně posílat domů.

V. Církva 27.6.2020 10:42

Ale je pravda, že pochopit Křesťanství dělá problém i samotným Křesťanům. Právě oni by měli totiž vidět co je napomáhání ďáblu, sobectví, pokrytectví a co skutečná pomoc jiným, podpora věcí Božích atd.

Z. Lapil 27.6.2020 11:52

Je to tak. Já zas mám rád dodatek "chlebem, ale hodně tvrdým".

Mmch. znáte "Pratchettův" trpasličí chléb? V zásadě bojová zbraň rasy, jejíž představitelka dorazí na diplomatický ples s těžkou válečnou sekerou, "což v případě trpaslíků znamená spíš slušně oblečená než těžce ozbrojená". Ale v nouzi se jíst dá, ten chléb.

V. Němec 27.6.2020 7:13

Řeč se mluví, skutek utek, že autore!

R. Lávička 27.6.2020 4:47

Mnozí imigranti nesdílejí evropské hodnoty,

Neznám evropské hovnoty obvzláště neé ty které představuje jakýsi teplomil Janda. E8-oxistuje něco jako zákony té které země , tečka .

R. Doubravský 27.6.2020 8:05

I Severní Korea má své zákony. Evropské hodnoty naleznete v čl. 2 smlouvy o EU: "Unie je založena na hodnotách úcty k lidské důstojnosti, svobody, demokracie, rovnosti, právního státu a dodržování lidských práv, včetně práv příslušníků menšin. Tyto hodnoty jsou společné členským státům ve společnosti vyznačující se pluralismem, nepřípustností diskriminace, tolerancí, spravedlností, solidaritou a rovností žen a mužů."