19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Nenechme si ukrást brexit

První osoba množného čísla v nadpisu není překlepem. Mluvíme skutečně o nás, o těch z nás, kteří hluboce nesouhlasíme se současnou formou evropské integrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 8.4.2019 11:42

Mně lze přesvědčit pouze fakticky správnými

argumenty, a ne tvrzeními, která se při bližším pohledu do textu rozplynou jako ranní mlha. Takové "diskuse" žádnou cenu nemají.

I. Koreň 8.4.2019 11:10

Re: To máte tak, s umanutým monomaniakem,

Samozřejmě jsem nepředpokládal, že bych Vás o něčem přesvědčil. Ale už to, že jsme si o důvodech brexitu něco nového přečetli a přemýšleli o tom, diskusi smysl dává. Nashledanou příště, doufám bez těch zbytečných urážek.

F. Houžňák 8.4.2019 8:56

Nebyl by výraz

"eurohurvínka" případnější? Připomíná totiž starší slovo (--neprojde-skriptem--), gramatickou to matku naší (--neprojde-skriptem--).

F. Houžňák 8.4.2019 8:34

To máte tak, s umanutým monomaniakem,

který nechce porozumět psanému textu, nemají diskuse smysl. Diskutujte si sám se sebou. Nazdar.

J. Fridrich 8.4.2019 6:04

Re: Británie se nehroutí a ani se nezhroutí.. Bude jen prostě sv

Ani jedno, ani druhé ( vnitřnostem ani ptákům se nevěnuji..), ale co jste vy - to vím..

I. Koreň 7.4.2019 23:42

Re: To máte tak, buďto mě chcete přesvědčit, že jste

Dobře, vezměme hlavní důvody pro volbu "opuštění" (EU) bod po bodu (tedy ty modré): 1. Princip, že rozhodnutí o UK mají být činěna v UK, 2. Volba pro opuštění dává UK nejlepší příležitost, aby opět získala kontrolu nad imigrací a vlastními hranicemi, 3. Zůstat (v EU) by znamenalo mít jen malou nebo nemít žádnou volbu jak by EU rozšiřovala své členství nebo pravomoci. Pro úplnost: text se zmiňuje ještě o bodu 4, podle něhož 6% voličů opuštění udalo jako hlavní důvod lepší podmínky pro obchod a hospodářství mimo EU než v ní. Ve srovnání s tvrzením (I)VK o nespokojenosti s tím, že stále více rozhodování se děje v Bruselu a ne v UK, a že "Jen a jedině, a právě o tom, bylo hlasování o brexitu", je očividné, že

Bod 1. to NENÍ, protože jeho stoupenci odmítají členství v EU z principu, ne kvůli rozšiřování jejích pravomocí. V tom se od vstupu UK do EU nic nezměnilo, není to tedy důsledek žádného "stále více". U bodu 2 to z velké části také není, protože legální imigrace není v pravomoci EU, ale členských zemí (kromě přistěhovalectví z EU), a nelegální imigraci hlídají britští pohraničníci - UK není totiž v schengenském prostoru. V tom se minimálně od lisabonské smlouvy také nic nezměnilo (žádné "stále více"). Samozřejmě platí pro UK rozhodnutí o přerozdělení uprchlíků z roku 2015, sice je to pro UK zanedbatelný počet, ale "stále více" to je - proto bod 2 částečně. Bod 3. to očividně je - jen v něm se explicitně mluví o rozšiřování pravomocí. U bodu 4 není jasné, zda tím myslí "stále více" regulací obchodu ze strany EU, nebo potenciálně lepší smlouvy o obchodu, jež by UK bez EU mohla vyjednat.

Sečteno a podtrženo, "Jen a jedině, a právě o tom, bylo hlasování o brexitu" prostě není pravda, kvůli bodu 1 a částečně bodu 2.

Ještě dodám ve vlastní věci: Nesouhlas není nenávist. Žádnou nenávist necítím ani k Vám, ani k autorům článků. Svoje argumenty vysvětluju a dokládám odkazy na zdroje, spoludiskutující nenapadám a nelžu - nemám to zapotřebí. Buďte zdráv.

P. Han 7.4.2019 23:34

Re: Británie se nehroutí a ani se nezhroutí.. Bude jen prostě sv

Sybilla si do toho nenechá kecat.

P. Han 7.4.2019 23:31

Re:

Prakticky všude, amatére.

P. Han 7.4.2019 23:30

Re: Klaus lže jako když tiskne o EU a brexitu

Jak jste na to přišel? Vám nikdo neděkoval.

E. Derat 7.4.2019 21:48

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

A od jakého věku považujete člověka za geronta ?

J. Svoboda 7.4.2019 20:50

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Tak to mě vaše podpora gerontů v politice fakt rozesmívá :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 7.4.2019 20:48

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Nikde o Putinovském volebním výsledku nepíšu, tak jste si číslo vymyslel a flusnul na mě. Klausovsko Zemanovský postup, jak vyšitý.

Pěkný den.

J. Svoboda 7.4.2019 20:45

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

To jsou ti lidé v ulicích, co mají plné zuby toho, že i když prohráli nebo vyhráli v referendu, tak se žádného smysluplného brexitu nedočkali ... natož, aby už budovali nově nastavené vztahy s EU "po jejich".

Pěkný den.

J. Svoboda 7.4.2019 20:39

Re: Klaus lže jako když tiskne o EU a brexitu

Děkujete člověkovi, který v rozporu s pravidly zdejší diskuze vystupuje pod falešným jménem.

Pěkný den.

E. Derat 7.4.2019 20:06

Re: Klaus lže jako když tiskne o EU a brexitu

No, abych byl také řádně genderově eukorektní, tak ještě pokud je jasné, že jde o ženu používám "eurománička".

V. Urbánek 7.4.2019 20:01

Re: Klaus lže jako když tiskne o EU a brexitu

Pane Eugene Derate, děkuji za vtipný a výstižný termín "eurohurvínek" a přijímám jej do svého slovníku. Hodí se na většinu mainstreamových novinářů a "neziskových" aktivistů. Mezi eurohurvínky jsem se setkal i s takovými spoluobčany, kteří zazlívají T. G. Masarykovi, že "vytrhl" neboli uvolnil Československo z Rakouska-Uherska. Český národ ani slovenský národ pro ně nic neznamená, neboli nemají žádnou národní hrdost. Oni se steskem připomínají Habsburky, posvátným tónem vyslovují substantiva (mně protivná) "kníže" a "šlechta" a věřte nevěřte, oni by v naší překrásné zemi nejspíš chtěli znovu nastolit feudalismus.

P. Skokan 7.4.2019 19:06

Kde v Evropě byl po trista let základní jednotkou “národní stát”? To by mne jako amatérského historika opravdu zajímalo ....

E. Derat 7.4.2019 19:05

Re: Chudák ubohý soudruh Klaus

Jsem rád, a V.K. jistě také, že se toho rozhodování i vy účastníte.

E. Derat 7.4.2019 19:04

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Nějak zřejmě nechápte, že v době kdy UK vstupovala do EU tak to byla zcela jiná EU, než je tomu dnes. A také počet a skladba států byla zcela rozdílná. A také, že se vyměnili voliči, řada z těch co radostně vstupovali je již na hřbitově. A je tu několik nových generací, které mají plné právo se k tomu vyjadřit. Je to jejich budoucnost, ne jejich dědečků a babiček. To jako když naši dědci volili v roce 48 komouše, a my pak neměli právo se k tomu svobodně vyjádřit čtyřicet let. Tedy s EU na věčné časy a nikdy jinak. To snad ne, že. A jistě může nastat situace, že se do EU vrátí. Proč ne. To se stává i u manželů, že se rozvedou a později se znovu vezmou. Ale, musí na to svobodně přijít. Francie také opustila NATO, a později znovu vstoupila. Nic proti ničemu.

I. Širůček 7.4.2019 18:47

Chudák ubohý soudruh Klaus

všichni se proti němu spikli, nikdo ho nemá rád, i ten brexit mu chtějí ukrást! Ať o brexitu rozhodují diskutéři na PSU!

I. Širůček 7.4.2019 18:45

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Tak to, co zde píšete, jenom potvrzuje můj názor! Jestliže referendum o vstupu GB do EU dopadlo tak, jak uvádíte, nebyla to blbost do EU vstupovat? Neušetřili by si tím dnešní trable? Co když ze pět, deset let někdo přesvědčí voliče, že by se mělo znovu do EU vstoupit? Zkuste nad tím trošku zapřemýšlet! Volba prezidenta je něco zcela rozdílného, ke skončení jeho mandátu stačí čas, není třeba dělat "antivolbu".

K. Janyška 7.4.2019 18:40

Re: A opět výborně

Nemá to správně... Dzp.

K. Janyška 7.4.2019 18:39

V. Klaus je světovou společenskovědní třídou, o tom není

pochyb. Velmi se však mýlí, když si myslí, že instalace nebo provoz EU je věcí tzv. správné demokracie. Demokracie sama od sebe je totiž totalitou většin, tedy cestou k totalitě vůči jednotlivcům, ale i národním státům v případě velkých celků, například SSSR a EU. Přivedla k moci Hitlera a komunisty v roce 1948 a teď je jejím prostřednictvím stavěna IV.říše německá, tedy právě EU.

Instalace EU na LS je napadením podstaty existence lidského světa v Evropě, jeho spontánního řádu. Kdo nezná tuto teorii, jakoby nebyl. To je jádro lidské situace.

EU na LS nemůže být tedy z daleko podstatnějšího důvodu, než absence jakési pofidérní a vždy zločinné demokracie. EU, má-li být, musí stát na negativní, tedy zákazové, smlouvě stejně, jako lidský svět v Evropě..... Dzp.

Z. Pešek 7.4.2019 18:37

A opět výborně

není co připsat, musí moc a moc bolet sluníčkáře samotná existence prezidenta Klause a to je dobrá zpráva pro náš stát.

M. Prokop 7.4.2019 18:16

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Máte na mysli něco jako tohle: https://www.youtube.com/watch?v=C6HG2oP6gnw ?

M. Prokop 7.4.2019 18:14

Re: že se Velká Británie unáhlila a že se neumí rozhodnout.

Pan Svoboda zřejmě mentálně žije v době výsledků voleb 99,99% a klidu na práci.

M. Prokop 7.4.2019 18:12

Re:

Tolik nevyhrála ani ta slavná Čaputová, o Andělíně ani nemluvě.

Hlasování bývají těsná, zvykejte si.

M. Prokop 7.4.2019 18:11

"... myslí si, že čtenáři jsou blbci a sežerou mu to."

Ve vašem případě se mýlí z poloviny - "nesežral" jste mu to (do češtiny přeloženo, nepochopil jste to).

E. Derat 7.4.2019 17:16

Re: Klaus lže jako když tiskne o EU a brexitu

Zřejmě máte na mysli lidové soudy, a poté veřejná poprava Klause na Staromáku. Jo, to by šlo, národ by si to přál, a národ je Jiří Kratochvíl. A pokud vás jeho články otravují tak je nečtěte, jednoduchá rada. Já také nečtu články eurohurvínků jako je to Pehe, Telička atd. Článek je určen nám, kteří máme na EU totožný názor. A já se s článkem zcela ztotožňuji. V roce 2003 jsem volil NE vstupu.

E. Derat 7.4.2019 17:06

Re:

Tak ta většina ho měla, a to obvykle stačí.