18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EVROPA: Nenadávej na Putina, když máš křivou hubu

Díky odvážné televizi Prima jsme mohli vidět velkého nepřítele Emanuela Goldsteina alias Vladimíra Putina na televizní obrazovce. Asi nepřekvapí, že působil vzdělaně, solidně a kultivovaně, protože to dokáže každý, kdo má podporu propagačního či propagandistického aparátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 29.6.2017 13:34

Re: :-P

Proč motáte EU a NATO? O nerozšiřování EU (tedy EHS) nepadla, pokud vím, ani zmínka. Kdyby byla EU co k čemu, tvořila by jeden bod rovnováhy - další body USA s Kanadou, Rusko, Čína - a další nechť se připojí. Nebo, mají-li na to, nechť se stanou takovým centrem rovnováhy sami (třeba Brazílie se té možnosti momentálně zbavuje intenzivně sama), nebo nemají-li, třeba o ně ani nebude zájem ať si hnijí dle své libosti (Zimbabwe, Jižní Súdán, skoro všechna Somálska, ...).

Sliby o nerozšiřování NATO padly a Gorbačov je nezpochybnil. Docela přesně je a jejich vývoj zmapoval čas. Foreign Affaires před pár lety.

Jenže Gorbačov si nemá na co stěžovat. Měl vědět, že ústní slib, navíc zákulisní, zavazuje možná slibujícího a demokratické státy - na rozdíl od absolutistických monarchií a SSSR - nejsou vlastnictvím monarchy ani genseka, ale fungují v nich demokratické procedury schvalování mezistátních závazků. Takže si měl vyžádat, aby tento slib byl smluvně zakotven a řádně ratifikován. Ne že by to bylo tak úplně závazné - viz SBSE a Jugoslávie nebo americké vypovězení ABMT.

Ale to nic nemění na skutečnosti, že NATO Ruskou federaci obkličovalo fest - a RF zareagovala.

M. Prokop 29.6.2017 14:57

"To je jako "

je prostě přirovnání, tedy připomenutí podobné situace. Situace, kdy v zájmu nějaké rovnováhy si menší státy nemohou vybrat, s kým se spojí.

" Ne že by to bylo tak úplně závazné" - jako Budapešťská deklarace?

NATO obkličovalo a obkličuje prostě jen proto, že sousedé Ruska (s vyjímkou poněkud zvláštního případu Arménie) mají mnoho reálných důvodů si přát být v NATO. A RF promptně dodala další důvody.

V. Novák 29.6.2017 16:16

Re: "To je jako "

Ano, třeba jako Budapešťské memorandum. Uvedl jsem příklady mezinárodních dokmentů mnohem vyšší právní síly, než je nějaké memorandum, které se USA a EU vůbec nerozpakovaly porušit nebo zrušit, jakmile se jim to hodilo. Proto je chucpe, odvolává-li se Merkalína na BM a Krym - a nechává zcela stranou SBSE a Jugoslávii.

NATO obkličuje, protože už dávno není organizací pro vzájemnou obranu, kde každý stát přispívá ke společné obraně, ale je převodovou pákou US politiky. Je otázka, jestli to Trump změní, i když se snaží.

A dovolím si připomenout "poněkud zvláštní případy" Jižní Osetie, Abcházie, Krymu nebo Podněstří, které zase mají všechny důvody přimykat se k Rusku a považovat státy NATO (i své macešské) za nepřátele.

M. Prokop 29.6.2017 16:24

Re: "To je jako "

Jo, Jugoška, ta měla kliku, že se rozhádala, dokud Rusáci neměli sílu konflikt udržovat. Jinak se tam vraždí doteď.

NATO obkličuje, protože se v jeho rámci chce bránit kdekdo (Ruskem) ohrožovaný. USA jsou nejsilnější a nejochotnější, takže ano, vliv mají největší. Naštěstí.

Ty "poněkud zvláštní případy" Jižní Osetie, Abcházie, Krymu nebo Podněstří jste připomněl velmi správně. Velmi názorné ukázky Ruskem po staletí praktikovaná praxe okupuj, rozděl a panuj, kde to nejde samo, tak nějakými zelenými mužiky pomoz, zase zafungovala.

V. Novák 29.6.2017 17:07

Re: "To je jako "

Jasně!

To Rusové přece zřídili Abcházské království a nechali jeho spojením s Tao Klatdžeti vzniknout Gruzi. To usové založili i abcházské knížectví a když Stalin ponížil Abcházii, která do SSSR vstupovala v rovné federaci s Gruzií na pouhou AR, tak přinutili Gruzíny Abcházy utlačovat včetně zákazu používat vlastní písmo! A vychytrale jim to povolili, když padl Džugašvili, aby je s Gruzíny rozeštvali!

To Rusové přece přinutili Gruzíny k utlačování dostupných Osetů (zatímco těm v RSFSR vytvořili písmo) a ke dvěma pokusům o genocidu Osetů (první těsně po osamostatnění Gruzie od Ruské říše, druhou těsně po osamostatnění Gruzie od SSSR) a jednu etnickpu čistku. To Rusové, ne Gruzíni, vybrali Gruzínům za prvního prezidenta samostatné Gruzie Zviada Gamsachurdiu, který se o Osetech a Abcházech vyjadřoval jako o "negruzínské špíně, kterou je třeba vymést gruzínským ocelovým koštětem" - a hned to taky začal realizovat.

To Rusové přece přiměli Moldovany vykřikovat hesla jako "Rusy za Dněstr, Židy do Dněstru!" a pak jim zločinně v realizaci toho druhého zabránili, zatímco za Dbnstr se stáhli sami a oprávněné hodné moldovské pogromisty tam nepustili - no co si to dovolili, že...

Tak to jo... Nechcete sepsat nové dějiny?

P. Harabaska 29.6.2017 17:04

Re: "To je jako "

Jediný rozumný byl ten Vilém, který kdysi v rozhlase prokop mlejnek. Tenhle naopak jako mlejnek povídá pořád dokola jedno a to samé. BTW Mluvil dnes v TV pan gen. Šedivý o Afghánistánu a budoucím vývoji tam. Bylo to takové nějaké chmurné, pořád nikdo nějak neví, co tam kdo vlastně hledá, proč tam všichni jsou, ale je tam třeba pořád posílat hrdiny také z naší operetní vojenské švadrony a hlavně to prý bude ještě stát hodně peněz. Rusové mohou být rádi, že tam tak neslavně skončili a už jsou odtamtud pryč. Ostatně Američané jsou možná taky rádi, že špatně skončili ve Vietnamu a jsou odtamtud taky pryč. Někteří žáčci potřebují některé lekce probírat stále znova.

L. Šarina 29.6.2017 10:53

Chvilku jem se díval,

Putin člověk:-)) no Goebbels byl břídil!!

M. Prokop 29.6.2017 11:03

Re: Chvilku jem se díval,

Jo, na jistou sortu lidí (asi stejnou, jako Göbbels) funguje moc dobře.

V. Novák 29.6.2017 10:36

Tewn dokument byl především určen Američanům,

kteří jsou propagandou CNN, WP, NYT a dalším masových sdělovadel mnohem víc zasaženi než Evropané a zejména Východoevropané, očkovaní "sérem na propagandu". Tudíž musel Putina nejdřív představit a polopatě ukázat, že nemá rohy ani kopyto.

Proto se občas režisér tváří i jako neinformovaný, třeba aby nenásilně ukázal zvláštnosti pravoslavné bohoslužby. To, že se Putin účastní bohoslužeb své církve, je pro většinu Američanů podstatné sdělení - pro většinu nás je to něco, co pouštíme druhým uchem ven.

S. Netzer 29.6.2017 10:54

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

Ano, Oliver Stone zjevil hloupým Američanům, pomateným "propagandou CNN, WP, NYT a dalších masových sdělovadel", "hrajících z partesu hlas CIA", konečně pravdu o Vladimíru Iljiči Putinovi.

Díky mu, chlapíku statečnému!

J. Jelínek 29.6.2017 11:31

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

No jo, už jsem si vzpoměl: "Ty jsi náš kapitán.." Dobrá poznámka.

S. Netzer 29.6.2017 11:36

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

Ano, Vladimír Vladimírovič společně s Oliverem Stonem přidali blankytu do křídel míru.

V. Novák 29.6.2017 12:27

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

Netzerovská.

Takže pitomá a na pitomy účinkující.

V. Novák 29.6.2017 12:48

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

Opět netzerovská reakce - věcného nic, argument ztracen cestou (v lepším případě) - ale plivnout si musí.

Hrajete si na velblouda?

S. Netzer 29.6.2017 12:53

Re: Tewn dokument byl především určen Američanům,

Na guanaco.

J. Mrázek 29.6.2017 16:31

Na Guáno?

Tak to vyjimečně sedí ...

B. Rameš 29.6.2017 10:31

"v zemích spravovaných EU životní úroveň děsivě poklesla"

hm, tak jo....

S. Netzer 29.6.2017 9:41

Prý Putin není dokonalý,

uznává dokonce autor.

Ale jak z celého článku vyplývá, dělí ho už jen nepatrný krůček nejen od antického ideálu kalogathie, ale i od ideálu vůdce obětujícího se pro národ, tak jak ho charakterizoval sám velmistr propagandy Gobbels.

Geobbels pranýřoval tehdejší poválečný sociální systém, symbolizovaný židovským vykořisťovatelem, který Hampl nahradil degenerovaným Západem a EU.

Není tudíž divu, že došel k závěru, že se díky moudrému vůdci životní úroveň "v Rusku významně zvýšila, zatímco v zemích spravovaných EU životní úroveň děsivě poklesla".

Článek je názorná ukázka odporné, demagogické a proputinovské propagandy. Je mi záhadou, jak může NP něco podobného zveřejnit.

J. Vlček 29.6.2017 9:52

Re: Prý Putin není dokonalý,

Představte si, paní Netzerová, jak je ten Pes tolerantní a otevřený diskusi, že zde mohou zveřejňovat své diskusní příspěvky i takoví, jako jste vy, pátá kolona tohoto státu, přispívající z po za našich hranic.

V. Novák 29.6.2017 9:55

Re: Prý Putin není dokonalý,

To je zajímavé, jak některým lidem okamžitě vytane "ŽID!", i kdyby článek o palačinkách pojednával...

Věcného samozřejmě jako obvykle nic.

S. Netzer 29.6.2017 10:09

Re: Prý Putin není dokonalý,

Koukám, že proputinovská úderka v čele s mluvčím V. Novákem je nastoupená v plném počtu.

Pro věcné příspěvky je zde specialistou jakýsi Vlček. Ten vám dokonce sdělí, pokud to ještě neudělal, že jsem muslimka.

J. Vlček 29.6.2017 10:32

Re: Prý Putin není dokonalý,

Páté koloně je třeba utřít hubu hned jak ji otevře, paní Netzerová.

V. Novák 29.6.2017 10:41

Re: Prý Putin není dokonalý,

Můj příspěvek nebyl ani o panu Vlčkovi, ba ani o muslimech, byl o vašem nevěcném žvanění, v němž jste zmotala Goebbelse s kalokaghátií a notně jste si uplivla aniž byste uvedla jediný věcný argument. Jako ostatně obvykle.

A v reakci nedokážete nic, než si zase plivnout chrchlem "proputinská úderka" a vymlouvat se na pana Vlčka.

J. Jelínek 29.6.2017 11:45

Re: Prý Putin není dokonalý,

Ale vždyť ta celá ta vaše úderná skupina Loskot,Vlček, Jirkak, Fajt .... s.r.o, JE putinovská úderka, nepropadejde zdání, že to na vás není poznat. V lepším případě jste za to placeni (to by svědčilo alespoň o nějaké inteligenci), v tom horším jste zapálení entuziasté a svůj osud užitečných idiotů si více než zasloužíte.

M. Valenta 29.6.2017 9:34

Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

jen nežvanili a neterorizovali okolí, tak už tím srovnatelným hráčem dávno byli.

V. Čermák 29.6.2017 10:47

Re: Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

Mezitím "žvaněním" stihli dát na pr*del Napoleonovi a Hitlerovi, a škody jim nenahradil nikdo. Na 2. světové válce, kterou Oni vyhráli se napakovali jiní. Takže to vypadá, že zase jako obvykle žvaníte jenom Vy sám....

M. Prokop 29.6.2017 11:06

Re: Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

Napoleonovi jo, Hitlerovi až potom, co je zrádně napadl, když přitom oni ho tak obětavě podporovali materiálně i politicky. Čirý nevděk!

P. Beránek 29.6.2017 11:18

Re: Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

Že jo! Například Mnichovskou smlouvou.:-)

Ach bože, do čeho jsi to dal duši,:-)

S. Netzer 29.6.2017 11:26

Re: Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

Škoda, že je vám známá jen ta mnichovská, ale ta mezi Molotovem a Ribbentropem ne.

Mohl byste se něco přiučit o svých soudruzích.

P. Beránek 29.6.2017 11:47

Re: Kdyby v Rusku těch posledních 250 let

Německá zahraniční politika začala ohrožovat nejen západní velmoci, ale

také Sovětský svaz. Nastalo krátké období sbližování mezi Velkou

Británií, Francií a Sovětským svazem, které ovšem zásadně narušilo

podepsání Mnichovské dohody. Sovětský svaz nebyl k jednání přizván a Stalin se začal obávat, že západní země připravují dohodu proti němu.