23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Nebojme se vícerychlostní Unie

Komentátoři, kteří se ještě před deseti dny rozplývali nad socialistickým kandidátem Fransem Timmermansem, dnes chrlí superlativy na paní Ursulu von der Leyenovou z CDU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hejna 12.7.2019 9:44

Re: Já se bojím jakékoli Unie

Už včera bylo pozdě.

J. Jurax 12.7.2019 19:20

No, já si jev přípravy konce evropské civilizace vysvětluji pouhou urputnou blbostí té europarty. Ovšem blbostí podšprajcovanou rudozelenou ideologií.

I. Mertl 12.7.2019 9:03

Milý pane Zahradile

nemýlím-li se i Vy jste svoji budoucnost spojil s Evropskou unii, ne? A je to tak v pořádku, myslíme si nejspíš oba. A přetrvávající rozdíly mezi západem a východem Evropy? Je to jednoduché - jsou způsobeny nedostatkem sebedůvěry a pružnosti národů dlouhá léta zbavovaných sebevědomí a práva na samostatné myšlení. Vedlo to ve v Polsku a Maďarsku k volbě nacionalistů, v Česku mstivého a zlého staříka a ve světové politice nevídané osobnosti ekonomické-politického piráta. Problémy jsou jistě v Evropské unii, je to nedokonalé, protože pořád ještě umělé lidské dílo, ale především v nás. A národovecká suverenita je to poslední, co my nám pomohlo.

P. Aron 12.7.2019 9:09

Re: Milý pane Zahradile

Jste poněkud mimo. Právě Poláci a Maďaři jsou velmi sebevědomé a hrdé národy. Maďaři si vybojovali dualitní postavení v monarchii. Oba národy povstali v roce 1956 proti komunistů.

Tom že vy nemáte sebevědomí nepodsouvejte druhým !!

J. Kanioková 12.7.2019 13:11

Naprosto přesně !

J. Bartoň 12.7.2019 9:13

Re: Milý pane Zahradile

Je možné si do Zahradila kopnout že je europoslancem, ale jeho kritika fungování EU je na místě - škoda, že s ní více nevystupoval v předvolební kampani, kde byl zastíněn proevropským Petrem Fialou.

P. Harabaska 12.7.2019 9:54

Re: Milý pane Zahradile

Navoněný Pitralon Fiala je v podstatě nýmand nejen v politice české, ale především mezinárodní. Nikoho nezajímá. Jeho vystoupení jsou nanejvýš podobná hovorům v jisté kavárně, kde se scházejí příznivci intimních styků mezi příslušníky stejného pohlaví. Nýmand, nobody, nemo, nul.

J. Jurax 12.7.2019 9:15

Inu, po mém soudu se mýlíte prakticky ve všem.

A mimoto ta Vámi zmiňovaná dlouhá léta zbavování sebevědomí a práva na samostatné myšlení pro nás v EU úspěšně pokračují v míře neztenčené.

J. Pražák 12.7.2019 9:24

Milý pane Mertle

Asi čerpáte informace pouze z ČT a ČRo. Jinak si nedovedu představit, jak se Vám mohlo stát, že jste se ocitl tak daleko od reálného světa.

J. Kanioková 12.7.2019 13:23

:))))))

Z. Lapil 12.7.2019 11:55

Re: Milý pane Zahradile

"Nedostatek sebedůvěry a pružnosti" zní hrozně, ale prosím - máte nějaký ilustrativní případ, kde by to mohlo pomoct ve spolku, jehož představitelé (naši) sebedůvěru označují jako nebezpečný nacionalismus, pružnost jako švejkování a obojí dohromady jako diagnostikovanou chorobu zvanou eurofobie?

I. Mertl 12.7.2019 12:01

Re: Milý pane Zahradile

Tak, tak, národovci hrdí, každý máme svou pravdu. Když jste hrdí na Zemana a Babiše, na Filipa, Okamuru i Hamáčka, buďte, Vaše věc. Já se za ně stydím. Už příští volby snad ukáží, kdo z nás. Převaha na tomto webu nebo na PL není směrodatná, jak už UE volby naznačily.

J. Kanioková 12.7.2019 13:17

KDO je tady, na NP, hrdý na

Zemana a Babiše, na Filipa, Okamuru i Hamáčka???

Kde jste vzal takovou volovinu ???

J. Kombercová 12.7.2019 13:40

Re: KDO je tady, na NP, hrdý na

To je ta finta, vymyslet problém, hodit ho do vaší hlavy a pak proti němu statečně bojovat.

I. Mertl 12.7.2019 14:53

Re: Milý pane Zahradile

Tak ještě jednou, pro méně chápavé. Pro malý národ, kterým bezesporu jsme, jsou v dnešním komplikovaném, ekonomicky i politicky provázaném světě jen dvě cesty, pro zjednodušení federalistická a nacionalistická. První, federalistická, znamená pochopit, že se musíme k někomu přidat, což nutně znamená v lecčems se podřídit, něco skousnout, abychom měli nějakou jistotu budoucnosti, druhá, nacionalistická, znamená myslit si, že nad nás není a jsme a budeme suverénní, že nikoho poslouchat nemusíme. První cesta odpovídá manželství, druhá cesta dobrodružství. Obě cesty mohou vést ke smutnému konci, ano. Ale ta druhá s mnohem větší pravděpodobností, spíš jistotou. A znakem náchylnosti k druhé cestě je hrdost na Zemana, Babiše, Filipa, Okamuru či jejich libovolné kombinaci nebo i jen souhlas s nimi. Hamáček je jen symbolem hloupého (ale opravdu!) Honzy, co šel s pány na led. Žádná doopravdy třetí cesta neexistuje a lavírování vede ke ztrátám. Zbývá tedy ke komu se přichýlit na té první cestě? A zde jsou jen dvě volby, špatná a ještě horší. Já beru tu špatnou, stejně jako Zahradil. A já z toho navíc vlastně nic nemám než budoucnost dětí.

I. Mertl 12.7.2019 18:32

Re: Milý pane Zahradile

Poslední slovo. Není to nový problém. Řešilo se na přelomu 19. a 20. století, Češi v RU. Monarchie byla tehdy relativně demokratický mnohonárodní stát bez nacionalistických ambicí, taková monarchistická federace. Rozumnější část politického vedení Čechů stála za Rakouskem. Pak to rozhodla prohraná válka a bylo to. Češi dohnáni k samostatnosti přes válečné přísliby Masaryka i Beneše o mnohonárodním federativním státu zvolili variantu nacionální a centralistickou s nevyhnutelným koncem. Po druhé světové podobně, tentokrát s variantou "internacionální", s přichýlením k Rusku. A nacionalistická Klausova varianta samostatnosti skončila zvolením Zemana a Babiše. Takové je stručné poučení z historie.

K. Janyška 12.7.2019 9:01

Tzv. vícerychlostní Evropa je přirozená a proto musí

EU do perdele ! Dzp

D. Polanský 12.7.2019 8:58

Europa by měla mít tolik rychlostí

kolik je v ní států. Je to jako s lidmi, každý je jiný. Pokud tohle autor nepochopil, tak nepochopil nic.

K. Kužel 12.7.2019 10:01

Re: Europa by měla mít tolik rychlostí

Konec konců je docela srandovní mluvit o různých rychlostech, když ani cíl není jasný. Ani ty největší a nejsilnější státy Unie nemají stejný cíl, natožpak ty malé.

Z. Lapil 12.7.2019 11:48

Re: Europa by měla mít tolik rychlostí

Stačí si uvědomit, že rychlost je vektor (pokud někdo zrovna chyběl ve škole - kromě velikosti má i směr) a je to v cajku.

I když se obávám, že fyziku aktuálně 6. třídy základní školy zvládá jen málokterý politik.

Mohlo by vás zajímat: https://is.muni.cz/th/spef1/bakalarkavlnka.pdf. Bakalářská práce z r. 2009, "Vektory v učebnicích základních a středních škol".

K. Kužel 12.7.2019 11:59

Re: Europa by měla mít tolik rychlostí

Vykládejte tohle bruselským papalášům! :-)

Já jsem se věci okolo vektorové analýzy učil před více než padesáti lety a už bych velmi těžko dával dohromady, co je například taková divergence či rotace vektoru.

Z. Lapil 12.7.2019 12:47

Re: Europa by měla mít tolik rychlostí

Já bych se toho nebál. Pro ně by byl objev už ta šipka :-). I když těžko říct, ono kdyby to byli opravdu blbci, tak se tak vysoko nevšplhaj.

T. Hraj 12.7.2019 11:49

Re: Europa by měla mít tolik rychlostí

Přesně tak. Ještě komičtější jsou v této souvislosti debaty například o Evropské armádě.

J. Kanioková 12.7.2019 13:20

Přesně !

E. Derat 12.7.2019 8:56

Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

v které budou brutálně zadlužené státy EU jako Řecko, Itálie, Španělsko, Francie a Portugalsko. A nepřijímat euro. V ČR je naštěstí pro brzké přijetí eura pouze TOPka. A podle včerejšího průzkumu skončila v oblíbenosti hned vedle KSČM na konci tabullky. Voliči dobře pochopili, které jsou extremistické strany.

J. Pražák 12.7.2019 9:27

Re: Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

Těch dlužníků je většina.

https://www.smava.de/eurozone-schulden-uhr/

P. Harabaska 12.7.2019 9:57

Re: Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

Jedinou věcí nás může zadlužené Řecko poučit. Měli bychom stejně jako Řecko předložit Německu jasnou žádost o reparace za škody způsobené říší.

Z. Lapil 12.7.2019 11:38

Re: Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

Jo.

Jen připomínám, že k přijetí Eura jsme se už kdysi zavázali: budeme vyzváni, jen co splníme podmínky; nebo tak nějak, ví-li kdo přesně, prosím, doplňte.

Aktuálně naději čerpám z toho, že eurozóna má svých starostí dost a jestli nějakému referentovi nezačne pípat hlídací počítač, můžeme být ještě nějaký čas v klidu.

E. Derat 12.7.2019 13:44

Re: Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

Jo, zavázali, ale Švédové se také zavázali, leč vyslyšeli přání voličů, udělali referendum a voliči řekli NE euru. A tak euro nemají, a pokud se názor obyvatel nezmění mít ani nebudou. Jinak s těmi závazky bych si hlavu tolik nedělal, závazky o nezadlužování HDP na max. 60 % plní jenom sedm států EU, ČR je mezi nimi. A nic se neděje, takže proč si dělat hlavu s nějákým pseudo závazkem.

Z. Lapil 12.7.2019 15:35

Re: Hlavně se necpat, tedy vyhnout té skupině

Což je klíčové TO, proč jsem hlasoval proti vstupu: neplnění existujících závazků těmi velkými (tehdy neplnilo tuším schodek Německo a Francie na výjimku, zatímco Portugalsko výjimku nedostalo a platilo nějakou pokutu).

Aneb netvrdím, že jsem už tehdy tušil problémy s imigrací, zadlužením, dotacemi a vůbec, ale "Nechoď, Vašku, s pány na led" jsme se učili už ve škole a opatrnosti vůči pánům nabízejícím cukrátka snad už v jeslích.