28.9.2023 | Den české státnosti


Diskuse k článku

EVROPA: NATO s Ukrajinou si hrají s ohněm

V lednu 2019 jsem dostal nabídku, zda bych nepřispěl krátkým komentářem do ankety Newsletteru IVK. Otázka zněla: „Je pět let po „Majdanu“ Ukrajina svobodnější a prosperující a je tím svět bezpečnější?“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Kubeš 22.4.2021 14:30

R^R^R^

P. Brich 22.4.2021 15:24

Že by Vrbětice byla komplexní zkouška pro získání generálských epolet?;-D

J. Farda 22.4.2021 19:34

Proč ne, třem Rusům to přineslo titul Hrdina Ruské Federace! ;-)

V. Povolný 22.4.2021 11:07

Autore, ne že bych nesouhlasil s některými záležitostmi, které uvádíte. Ale váš článek je proruská litanie - za všechno může západ, Rusko je OK. Chování Ruska je v naprostém pořádku a Putin je rozumně uvažující politik. No, z ruského pohledu asi ano. Z ruského pohledu je asi rozumné např. dát českému trpaslíkovi najevo, že nemá okopávat kotníky ruskému medvědovi. Jenže vaše uvažování je natolik jednostranné, že bych v něm tušil problém, i kdybych o těch věcech nic nevěděl. Skutečnost není nikdy tak černobílá, jako u vás, autore.

V. Novák 22.4.2021 11:13

Dobře - položím stejnou otázku jako jiným - konkrétního něco máte?

Napište to.

Protože zatím jste napsal jen nějaké své tušení problému. Nic konkrétního, nic s čím by se dalo polemizovat jinak, než "já mám jiné tušení"...

V. Povolný 22.4.2021 12:08

Chcete být konkrétnější? Putin je lhář a manipulátor. To bylo jasně vidět v krymské krizi. Nejdřív říkal, že tam žádní ruští vojáci nejsou. Pak že tam jsou vojáci ve svém osobním volnu - to si dělal srandu z celého světa. A nakonec přiznal, že tam byli od začátku. Takovému politkovi se nedá věřit, k jeho výrokům se musí přistupovat s tím, že cokoliv může být lež. Na Krymu Rusko navíc předvedlo osvědčený sovětský scénář - nejdřív se území vojensky obsadí a pak se udělají kroky k formálnímu potvrzení faktického stavu. Na Krymu referendum, u nás v roce 68 uzavření "Smlouvy o pobytu vojsk" s loutkovou husákovskou reprezentací. Pozornosti taky nemůže ujít rozdíl v chování Ruska v případě gruzínské nebo arménsko-azerbajdžánské krize a krize v případě separastických "republik" na Ukrajině. Tohle se prostě nedá přehlédnout, Rusko má jen jediné kriterium - je/není to v náš prospěch. Jinak je vše povoleno.

P. Milan 22.4.2021 13:04

A navíc neví, kde má hranice.

U. Uziv 22.4.2021 14:46

Tak Novák, kde jste ??

V. Novák 22.4.2021 15:32

Opravdu chcete tvrdit, že referendum na Krymu bylo stejné, jako ona smlouva z 68.? Já jsem si tedy nevšiml, že by v 68. někdo "spřátelené armády" vítal nebo že by posléze slavil jejich bratrskou pomoc".

A co vy - vy jste si nevšiml, s jakou radostí a lidovou veselicí přivítali Krymčané výsledky referenda? Bylo ovšem třeba to sledovat v přímém přenosu, v tom ani Karas a celá ČT09 nedokázaly pravdu zcenzurovat. Taky ho pro jistotu ČT09 nikdy nezopakovala. Ba ani ukázky.

Rozdíl v případě gruzínské a arménsko-azerbajdžánské krize má zřejmou příčinu - v Gruzii Rusko na základě Dagomysských dohod zabránilo etnické čistce Jižní Osetie od Osetů.

V a-a krizi nemělo Rusko žádnou dohodu o pomoci kterékoli ze stran ve sporu o nikým (ani Arménií) neuznaný Náhorní Karabach.

A na východní Ukrajině, malé to části Novorossije, Rusko podpořilo místní dobrovolníky, kteří na ubránění své vlasti (aspoň tedy části) před Tryzubci, Pravosektorníky, nacigardou a posléze i nijak motivovanou armádou stačili.

J. Farda 22.4.2021 17:30

Z českého pohledu je nejspíš rozumné nenechat si od bývalého přítele nejvěrnějšího s*át na hlavu! Oni dali našim v počtu zvýšeném o dva kusy na opuštění země 24 hodin místo 48hodin pro ně od nás. A 10ti vypovězeným Amíkům ale dali čas do května, no každý přeci musí uznat, že český čoklík není americký orel! ;-)

V. Zurek 22.4.2021 10:35

Trump

V. Zurek 22.4.2021 10:32

Zase se tu objevil nejaky 'mistr pera', ktery se nas snazi oblazovat pitomostmi, do nebe volajicimi. Za vsechny ty voloviny jen jedna. Tedy : Jeste jsou tu rozumne uvazujici politici-prezidenti, Donald Ttrump a Vladimir Putin. Pise tento velikan mysleni. Kriste pane!

V. Novák 22.4.2021 10:58

A něco kromě dojmosloví by nebylo. podučedníku pera?

V. Zurek 22.4.2021 11:26

Ach jo.

V. Novák 22.4.2021 11:37

Takže nebylo, ne že bych s tím nepočítal...

J. Urban 22.4.2021 12:02

Jeste zapomnel na Klause. Ten ovsem uvazuje jako klon Putina.

V. Zurek 22.4.2021 12:54

Pane Novaku, pokud vam nepripada divne vyjadreni autora 'rozumne uvazujici politici', tak jste bohuzel strasne daleko od skutecnost a nema smyslu s vami neco diskutovat. Jste ve skupine priznivci Qanonu. Da se rici , ze autor, vy i dalsi nadsenci asi veri, ze Zeme je placata.

V. Novák 22.4.2021 13:43

Takže další dojmologie a argument nikde.

Už mi neodpovídejte, prosím. Brodit se bahnem mě nikdy nebavilo, stejně jako diskutovat proti ničemu.

J. Urban 22.4.2021 9:57

Autor ma z Rusu opravdu strach. Mozna i opravnene.

P. Milan 22.4.2021 9:34

Největší problém téhle části světa je Rusko (a v Asii zase Čína). Ukrajina je až následek toho největšího problému.

Ustupování imperiálním choutkám (o nic jiného v Rusku nejde) nikdy nepřineslo uspokojivý výsledek, vždycky jen problém odložilo.

Jak záležitost řešit je problém, ale nechat Ukrajinu úplně na pospas Rusku jen posune problém na západ, Rusko dostane větší chuť na další posun.

Š. Hašek 22.4.2021 9:46

Až Ukrajina bude vyhladověna vlastní neschopností a hrátkami USA a štrasbrusele - kam myslíte, že se přikloní?

Užhorod, který by rád ku Praze, to nevytrhne. Ti další by brali Maďarsko. Podívejte se na mapu. A celý východ potom jezdí pracovat do bohatšího Ruska.

V. Novák 22.4.2021 9:55

Co třeba Halič k Polsku (Polákům bych to i přál, tak jsem škodolibý), Zakarpatsko ke Slovensku nebo Maďarsku a Severní Bukovina k Rumunsku.

Jako země EU by tam jistě nepotlačovaly žádnou národnost ani její jazyk.

Š. Hašek 22.4.2021 10:09

Jo.

Ten Ungvár bych přiklepl Maďarům, snad by nezbourali Masaryka a nepřejmenovali most vedle. Slováci jsou stále posedlí tím, že se celá Evropa všude řídila nějakým Pribinou ...... ;-)

P. Havel 22.4.2021 10:17

Hašku a Nováku, smrdíte HEINLEINEM. Svůj k svému.

V. Novák 22.4.2021 10:23

Robertem?

Takovou poctu si nezasloužím - já si neumím vymýšlet jako on, takže mi nezbývá, než psát pravdu...

P. Milan 22.4.2021 13:08

Zakarpatskem máte na mysli Podkarpatskou Rus?

V. Novák 22.4.2021 13:51

Ano, též Podkarpatsko nebo také Uherská Rus, po velmi dlouhou dobu (většinu historie) Kárpátalja nebo Transcarpatia, po cca 20 let též Podkarpatská Rus.

V jazyce momentálních vládců Карпатська Русь nebo Закарпаття.

S městy jako Huszt, Ungvár nebo Munkács.

P. Milan 22.4.2021 13:07

Až bude Ukrajina vyhladověna vlastní neschopností (nevylučuji, pod ruskou vládou byla dlouho, to žádné zemi neprospěje), tak se možná někam přikloní. To je jejich věc.

Já mám námitky jen proti tomu, když je přikláněna Ruskem (a nejen vojensky).

Podobně autor článku: Tisíce ohledů na ruské imperiální zájmy, žádné pochopení proto, že i sousedé Ruska mohou chtít něco jiného.

J. Jirát 22.4.2021 10:58

Velmi souhlasím. Všimněte si, že p. Lanz bere za samozřejmé, že Rusko si osobuje pozici velmoci. Přitom jde o obra na hliněných nohou, který dokáže produkovat kromě plynu a ropy jen zbraně a nenávistnou propagandu. Rusové by se raději měli věnovat populační politice. Soustavně totiž vymírají.

R. Langer 22.4.2021 11:10

Jo jo, ani toho budíka neumí vyrobit! Vybuchl v úplně špatnou dobu! Jenom jaderné elektrárny a raketové nosiče, to by jim šlo, buranům venkovským jedněm! ;-D