19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Naše šance v ukrajinské krizi

Krize kolem Ukrajiny nám toho v první řadě hodně vzala. Na prvním místě iluze. Iluze o tom, že studená válka dávno skončila a že až na pár darebných států (rogue states) všichni akceptují platnost mezinárodního práva. Iluze o tom, že Rusko se bude snažit oprostit od imperiálních ambic a zaměří svou pozornost na budování právního státu a modernizaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 4.4.2014 10:46

Náš hlas ?

Naši politici jen slepě  papouškují fráze , které odečítají ze rtů  Eurokomisařů.

Hlas  lidu  nikoho nezajímá.

Mezi lidem spíš převládá názor, že bychom neměli Ukrajncům zasahovat do života  a neslibovat jim bůhvíjakou pomoc  od  EU.  Zejména  s ohledem na  naše předlužení a klesající  konkurenceschonost.  Máme  svých problémů až nad hlavu.

B. Rybák 3.4.2014 18:57

Bla, bla, bla, EU-blaf

Dobré je na tom to, že mnozí teď EU prokoukli a je jich i v EU-hujerské ČSSD tolik, že pan premiér neví kam dřív skočit!

J. Šejnoha 4.4.2014 10:47

Re: Bla, bla, bla, EU-blaf

Snad máte pravdu.

Ale  ta mediální masáž je neskutečná.

Š. Hašek 1.4.2014 18:04

No. máme apríla.

J. Boleslav 1.4.2014 16:13

EU nám proti Rusákům je platná

zhruba stejně jako mrtvému zimník. Naše jediná bezpečnostní záruka je NATO potažmo USA a i ta už není hlavně vinou opáleného tlučhuby v Bílém domě dávno to, co bývala kdysi.

R. Brzák 1.4.2014 16:08

Pánové, zachovejte dekórum - pan Rouček vlastně říká pravdu

vždyť posuzuje podle svého nejbližšího okolí, tak jak to činí každý z nás - a tudíž může směle hovořit o přínosu krize na Ukrajině pro člena EU, jímž je on, jeho kolegové ať straničtí či ne, ale sedící pohodlně v EU křeslech a jejich rodiny. To, že nedokáže odhadnout reálné možnosti naší země, v jakékoliv situaci, je dáno jednoduše tím, že v ní nežije, že jeho srovnávací rámec je prost občanů státu, který jej vyslal do jeho funkce. Snad jen aby Aston či redakce psa jeho příspěvky konečně přeřadili do chechtavého tygra.

J. Šejnoha 4.4.2014 10:48

Re: Pánové, zachovejte dekórum - pan Rouček vlastně říká pravdu

Ano. Záleží na úhlu pohledu. Toto je pohled z hodně luxusího akvária.

P. Papež 1.4.2014 14:51

To je ale ...... Rouček

Tak oni se v EU aktivizují. Po 20 letech to je opravdu sakra pozitivní. Za ty prachy by měli europoslanci být 24 hodin k dispozici a ne ještě vyfasovat prachy za pátek a hned ráno v pátek mazat domů. Jestli je ve vedení EU takových Roučků více, pak je to všechno jasné,  kam může tento spolek mířit. Do zadele Roučku, do zadele.

K. Janyška 1.4.2014 10:25

Rouček vy jste pro mne socialstický

supervůl a zločinec... Dzp.

J. Hejna 1.4.2014 10:07

Zábavné čtení

Vždyť je 1. dubna.

Panebože, to je ... (Škoda, že nejsou velikánské tečky.)

V. Novák 1.4.2014 9:45

Tak se, p. Roučku, starejte, aby se EU konečně

integrovala zevnitř a dovnitř místo neustálé územní expanze navenek. Byla to EU, kdo projevil imperiální sklony a pokusil se Ukrajinu schramstnout - aniž byste ovšem věděli, co s ní.

Jen jste dokázali - ano, i vy osobně, pane Roučku! - požadovat po Rusku, aby cestu Ukrajiny do EU platilo. Když Putin řekl jasně "NE - buď do EU nebo CU, cestu do CU platit budeme, cestu  do EU zaplatí někdo jiný" a Janukovyč na to zareagoval, dokázali jste akorát vyvolat majdan se všemi nacionalistickými běsy.

BTW - sice píšu, že se máte starat - ale doufám, že po volbách do EP se už bude starat někdo jiný.

P. Han 1.4.2014 10:42

Re: Tak se, p. Roučku, starejte, aby se EU konečně

Co to je CU? Carská unie?

V. Novák 1.4.2014 11:15

Re: Tak se, p. Roučku, starejte, aby se EU konečně

Vy nevíte? Opravdu? No, asi toho opravdu hodně o Rusku a prostoru kolem něj nevíte - už jsem si všiml. Čím méně víte, tím radikálněji se vyjadřujete - to už tak bývá.

CU je Celní unie neboli Tamožennyj sajuz - spolek zatím Běloruska, Kazachstánu a Ruska, kam měla cestu otevřenou i Ukrajina. Jsko foršus dostala slevu na plynu a 15 G USD půjčku. Obé samozřejmě padlo po majdanech.

J. Boleslav 1.4.2014 16:14

Re: Tak se, p. Roučku, starejte, aby se EU konečně

Všichni zjevně nejsou takoví znalci říše zla jako Vy.

R. Langer 1.4.2014 9:12

Ten Rouček

je prostě opravdu eurosocanský vůl. To se fakt už slušněji nedá napsat.

R. Jonák 1.4.2014 10:20

Re: Ten Rouček

plně souhlasím. Jak může něco rozumného udělat europarlament, když jsou v něm poslanci jako autor tohoto žvástu.

J. Ondera 1.4.2014 13:31

Re: Ten Rouček

Pravda, nedá. Dá se to jen podstatně méně slušně.

J. Boleslav 1.4.2014 16:16

Re: Ten Rouček

Rouček nás o tom přesvědčuje dnes a denně. Nevím jenom, proč sem jeho bláboly stále dávají.

Z. Švrček 1.4.2014 9:05

pane Rouček,

voni jsou tedy všech rektálních euroalpinistů (zkráceně bruselantů) futrál. Už se na nich těším, jak si po náročné službě v bruselském euroskleníku odpočinou v té skutečné české i evropské drsné realitě.

I. Lyčka 1.4.2014 9:14

Re: pane Rouček,

To přání panu Roučkovi není ale vůbec sluníčkové. Ale plně se k němu připojuji :o)

Z. Švrček 1.4.2014 9:27

Re: pane Rouček,

Třeba si pan Rouček tím článečkem chtěl udělat apríla? Pak se mu omlouvám a děkuji za upozornění a zdravím :-))!

I. Lyčka 1.4.2014 13:10

Re: pane Rouček,

S ohledem na to, že mu jde o báječnou existenci, tak asi nebude mít náladu na žertování. Takový kšeft asi už v životě nesežene.

V. Kain 1.4.2014 12:29

Re: pane Rouček,

Nevím jestli je Rouček nenapravitelný optimista,ale vím naprosto bezpečně,že je to patologický podrazák.Uvidíme až skončí v té Bruselské pakárně kde se bude chtět usalašit.Možná,že si ho vezme k sobě Bohouš jako dalšího poradce.Jednoho otlemka tam už má.Skušenosti z Bruselu se musí zúročit na domácí politické scéně.

M. Šejna 1.4.2014 8:23

pane Roučku

jako dnes už bývalý volič ČSSD Vám a vašim socanským soukmenovcům oznamuji: Táhněte do hajzlu nejen Vy, pane Roučku, ale i vaši soukmenovci Zaorálek se Sobotkou.

Imperiální choutky předvedla v počátku ukrajinské krize EU, když chtěla spolknout Ukrajinu a rozšířit se tak na západ. Když toto spolknutí ukrajiský prezident odmítl, rozvrátili jste Ukrajinu financováním majdanské revoluce. Teď fňukáte při nárazu vašich imperiálních choutek do imperiálních choutek Ruska. Ty ruské choutky jste ale probudili vy - předstvitelé EU -  nikoli Rusáci.

Dnes financujete léčení majdanských revolucionářů v našich nemocnicích, a státní pokladnu to stojí desítky milionů korun. Ale na pomoc našim krajanům ve Volyni jste nebyli ochotni dát ani halíř. A to Vás Volyňští Češi o tu pomoc několikrát žádali.

K. Frauknecht 1.4.2014 8:40

:-)

Ten první odstavec se mi líbí. Svět i člověk se pořád vyvíjí a to je fajn. Jenom proboha nevolte bolševika :-)!

P. Lenc 1.4.2014 8:23

Ve které Evropě

to soudruh Rouček žije?Je až neuvěřitelné, jak tito Roučkové žijí odtrženi od reality.Oni snad opravdu věří tomu, že po tom svinčíku, který v Evropě udělali je EU "globálním hráčem".

P. Čulík 1.4.2014 8:01

Tady lze porovnat článek pánů Haase a Roučka

Vedle bohužel neradostného, ale objektivního zhodnocení situace panem Haasem zde jakýsi blábol pana Roučka, jak EU se najednou ohromně aktivizuje, schází se operativně i mimo své pravidelné schůzky! a pak se zřejmě nalijí (naše) peníze do bezedné Ukrajiny.

Komu? Tymošenkové? Kličkovi? Nejspíše opravdu nacionalistům a oligarchům. To zase bude služebních cest po zeměkouli, kde se bude řešit Ukrajina. Ty prachy tam zmizí jako v Palestině a bude to mít stejný efekt. Rozkradou se.

"a i díky nám, relativně novým členům EU, dneska jižní křídlo Unie chápe, že Ukrajina je přímo za humny EU". Se probudili ze zimního spánku?

P. Urban 1.4.2014 7:30

Ukrajinská krize znovu ukázala

že EU je finanční trpaslík a strategická nula, jejíž názory, na rozdíl od názorů některých jejích členů není v podobných situacích nutné brát vážně. To ovšem není nic nového. A nemuselo by to vadit, pokud by alespoň klíčové evropské státy postupovaly tváří v tvář ruské expanzi jednotně.

Některé britské reakce ale naznačují, že tomu tak zdaleka není. Jsou to věci, které se vůbec neměly dostat na veřejnost; ale tím spíš je otázka, jak to vypadá v zákulisích jiných.

Ovšem, šance na aktivizaci nekonečného vyvíjejí činnosti, ta tu opravdu je. V tom s panem Roučkem souhlasím. Akorát si myslím, že naplněnost této sklenice není zas až tak důležitá, jak pan Rouček tvrdí.

F. Vokurka 1.4.2014 7:23

april

roucku, je to doufam april!

P. Han 1.4.2014 10:46

Re: april

Rouček má apríl celoročně.