16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Brodský 6.3.2007 15:46

Re: Re: Re: Autor je stejně nevěcný, jako pan Leinen

P.S. A pokud jde o to gheto, tak dneska jste v ČR příslušníkem méněceného gheta, když nerozumíte anglicky. S tím národní stát nenadělá vůbec nic. Ten je dobrý akorát na to, aby s češtinou buzeroval Vietnamce. Ovšem zcela neúspěšně, protože Vietnamci se dokáží naučit cokoli.

Petr Brodský 6.3.2007 15:41

Re: Re: Autor je stejně nevěcný, jako pan Leinen

Zaměňování národnosti a občanství je typické pro přívržence národního státu. a označování menšin za "přistěhovalce" jakbysmet. Oxitánci, Bretonci Korsičané a Baskové nejsou ve Francii žádnými přistěhovalci. A totéž se týká Arabů, Kabylů, Maurů, Šilhů atd, kteří žijí ve Francii ve druhé či třetí generaci. Pokud by přístěhovalectví byla dědičná vlastnost, byli bychom přistěhovalci všichni všude.

A pokud jde o motivaci přistěhovalců, Vy si myslíte, že seČeši stěhují např. do Švédska proto, že se chtějí stát etnickými Švédy?

Fafa 4.3.2007 22:19

MaRe,

no prave. Spolecna obrana vuci vnejsi agresi je IMHO naprosto nezbytnou vlastnosti statu. Pokud se dnesni Evropane nedokazou na spolecne obranne politice domluvit, tak asi nema smysl sjednocovat Evropu. Je sice pekne mit sepsanou ustavu, ale napred by se mely vyresit takove "drobne" problemy jako britsky a francouzsky hlas v Rade bezpecnosti a povoleni prujezdu armad NATO pres neutralni clenske staty EU.

AeroKarel 4.3.2007 21:14

Re: Re: Re: MÁM ZA TO

Podrobnosti výše, jen jsem myslel že tento způsob pravopisu pana presidenta drží jen blba Zimu. Ale je to asi nakažlivé.

PROKOP BUBEN 4.3.2007 20:27

Re: Re: MÁM ZA TO

Potkal jste už něco naprosto dokonalého, pak by to mohl být jen VESMÍR, nebo kLaus....Domnívám se, že je dobré uvádět právě tyto rozdíly, protože se stále jen HALEKÁ, ŽE ODMÍTNUTÍ TĚMI DVĚMA - bylo podstatné.....

Cizinec Nenasinec 4.3.2007 19:51

Re: Re: Zaver

Pane, ja nepochazim z ex-komunistickeho stata, takze nemyslim ani na jedno z toho (moji predkove byli vetsinou obchodnici, politikove a vojaci), ale proti "podnikatelu Klausovy ery" nemam nic proti, protoze vetsina byli normalni a poctivy lide kteri dodnes podnikaji a jsou pater tohoto naroda a to nejlepsi v nem, a to ze mensina byli zlodejove je neco uplne normalni kdyz chcete zprivatizovat celkovy majetek jednoho komunistickeho stata. Klaus zvolil relativne chaoticky, ale velmi rychly a ucinny model privatizace, a dnesni relativne priznivy hospodarsky stav v CR ve srovnani s podobnym post-komunistickym statum je hlavni dukaz ze mel pravdu. Problem je, ovsem, ze spouste lidi, a vy jste, zda se, v te skupine, vadi ze vubec jsou takovy kteri maji vic nez oni, bez ohledu na to jak vydelali penize. Pro mne je, pane, takovy komunisticky vekslak nebo zelinar vlastne velice pozitivni jev: jsou to lide kteri se proste snazili chovat se trzne a prosperovat v podminkami kdyz trh byl tvrde potlacovan a prispeli rychlem vyvoju polistopadoveho hospodarstvi mnohem vic nez, treba, Havel a jeho slavni disidenty (nechci zmensovat zasluhy lidi kteri meli odvahu otevrene se postavit totalite, ale je pravda ze v te skupine bylo hrozne moc byvalich komunistu, ruznych hippies a blaznu, a ze jejich prilis tolerantni postoj k byvalim komunistum a estebakum a uznani pravni kontinuity s komunistickou diktaturou, meli mnohem skodlivejsi vliv na stav soucastny cesky spolecnosti nez ta Klausova privatizace kterou mnozi, zejmena ty kteri byli prilis liny nebo zbabeli aby tehdy hnouli "jistou casti tela" nebo riskovali a neco udelali se svym zivotem, tak radi kritizuji).

MaR 4.3.2007 18:53

Re: Re: Re: Zaver

Ehm pokud se státy dohodnou že cukr prostě regulovat nebudou tak s tím úřednictvo kulový zmůže. Problém právě je, že úředníci jen plní zadání dle své pečlivosti o otravnosti pro lidi. Politické zadání je to oč běží.

A ještě - ad dle vás emotivní rčení o Evropě :) - vy ji snad takovou nechcete (i když víme že je to téměř utopický ideál)? Pokud ne, se*ete si do vlastního hnízda :)

MaR 4.3.2007 18:47

Re: Re: Autor je stejně nevěcný, jako pan Leinen

Ano ano právě v tomhle duchu potřebujeme sepsanou Evropskou ústavu. Liberální, jasně vymezené co je společné a co ne(a toho společné jen to co je skutečně nutné - tady je ovšem těžká diskuze protože jako na druhý post hned po ekonomice hodí obrana :/). A dsůlednou kontrolu všeho společného, samozřejmě. Socialismus totiž opravdu nefunguje.

MaR 4.3.2007 18:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

No a o tom to je :) Více integrovaná Evropa - nebude to možné, ale zase vám do všeho budou mluvit z Bruselu. Sdružení víceméně nezávislých států - máte větší lokální citlivost zohledňující *národní* zájmy kde si každý hrabe na svém písečku - pak samozřejmě žádným nastane právě to o čem mluvíte. Už konečně chápete kam mířím? Že vysoká integrace i samostané státy mají své výhody a nevýhody? Nebo vám to stále ještě necvaklo a vidíte jen svoji verzi a kroutíte všechny fakta, aby vám to zapadalo?

MaR 4.3.2007 18:39

Re: Re: Re: Re: Blábol

Přečtěte si ještě jednou co jsem napsal, měl byste pochopit i implikace než se rozhodnete (špatně) reagovat.

AeroKarel 4.3.2007 18:05

Re: Autor je stejně nevěcný, jako pan Leinen

Ale já bych nic proti EU jako státu neměl. Jen by musel mít jednoduchou a jasnou ústavu, být liberální a ne dirigistický a musel by mít jasný systém voleb. Ten současný dirigistický moloch s rozhodováním nevolených (celoevropsky nevolených ala Špidla) mne opravdu nijak nepřitahuje.

A k těm hostům, nastěhuji-li se k někomu, tak asi proto že se mi poměry u něj líbí více, než tam kde jsem byl dosud. Takže ve vlastním zájmu bych se měl přizpůsobit a snažit se aby mi místní rozumněli. Školy v mateřském jazyce je moc pěkná cesta k výrobě gheta.

Nepleťte si národnost s občanstvím.

Petr Brodský 4.3.2007 15:41

Autor je stejně nevěcný, jako pan Leinen

Jo Leinen hodnotí Klause, aniž by věcně oponoval jeho názorům a pan Šlechta dělá přesně totéž s námi, t.j. v Klausově slovníku s Europeisty. Mimochodem ten Klausův termín se mi líbí. Je mnohem lepší než termín eurooptimista či euroskeptik. Podstata věci spočívá v tom, že my jsme europeisté a Vy nacionalisté. Což není žádná nadávka. Znamená to, že jste pro suverenní národní státy, v nichž plná práva mají ti, jejicž národnost má jméno shodné s jménem státu, Ti ostatní jsou považováni za hosty, i když mají plné občanství a i když v zemi žijí libovolný počet generací a měli by se těm  prvním "přizpůsobit", t.j. především nemluvit veřejně svým jazykem a nepožadovat školy v mateřském jazyce.

P.S.: S těmi referendy se moc nevytahujte. Neznám žádný významný národní stát, který by vznikl referendem. Nevznikla tak ani Česká republika.

AeroKarel 4.3.2007 15:10

Re: MÁM ZA TO

Ano, dost podstatná, BLBÁ ZLEVA I ZPRAVA.

PetrH 4.3.2007 11:37

Re: MÁM ZA TO

Já ji odmítám, protože je příliš komplikovaná a až srdceryvně hloupá. Čiší z ní snaha říci všechno a současně nic a přitom všechno řídit bez jakékoliv odpovědnosti. Četl jste ji vůbec?

pozorovatel123 4.3.2007 10:37

Re: Re: Re: Nálepkování místo diskuze

ano, a na počátku války byla vždy snaha dostat okolí pod vlastní vliv. (životní prostor atd)

PROKOP BUBEN 4.3.2007 10:34

MÁM ZA TO

 ŽE autora NEŠLECHTÍ, podobně jako mnoho jiných podobných, když si NEVŠÍMÁ a zřejmě záměrně, že smlouva k ústavě EU, byla odmítnuta u Frantíků, proto že se jím jevila příliš PRAVICOVÁ, zatím co Nizozemcům se zdála být příliš LEVICOVÁ.....Domnívám se, že tato skutečnost je dost PODSTATNÁ....

jinda 4.3.2007 1:32

Re: Když vidím, co Vám na EU vadí,

Pane M. vasim zlym  poucovanim zlomyslne destruhujete kvalitu rozpravy. Proc asi?

jinda 4.3.2007 1:21

Re: Re: Re: pamatuji RVHP

pamet neni jedinym duvodem ke spokojenosti s malem. Je dobre fungujici trh vse?

Láďa 4.3.2007 1:07

nějak přenálepkováno

Autor v nadpise bojuje proti nálepkování, ovšem hned ve druhém odstavci používá označení soudruh. To snad i novoroční předsevzetí vydrží déle. Nebo možná autorovi vadí jenom když nálepkují ti druzí ale sám nálepkuje rád.

AeroKarel 3.3.2007 23:42

Re: Kdo hlasoval pro euroustavu

Ono těch treperend zase tak moc nebylo. Většinou parlamenty ......

A v Německu parlament ano, ale jejich ústavní soud ne. Takže kdo ví, zda odmítnuvší nejsou tři.

AeroKarel 3.3.2007 23:40

Re: Tož jak že si představuju v reálu “společný postoj”.

R^R^R^

Cogito 3.3.2007 22:02

Kdo hlasoval pro euroustavu

Ono se to jaksi z médií vytratilo a hovoří se jen o státech, které souhlasili a které nesouhlasili. Pamatujete se však jaký byl poměr v referandech tam kde byla vypsána? Těch kteří byli PROTI rozhodně nebylo zanedbatelné procento (stejně jako těch kteří byli přehlasováni se svým PRO). Výrok "Ůstava je vyvážená a dobrá, protože na ní každému vadí něco jiného." vypovídá o mnohém. Vymezení funkcí a pravomocí evropské unie a jejich orgánů je potřebné. Listina, kterou by podepsali všichni občané unie však vypadá zcela jinak.

68 3.3.2007 21:58

Tož jak že si představuju v reálu “společný postoj”.

Já si ho tedy představuju tak, že třeba stojíme v haptáku, seřazeni řekněme ve čtyřstupech, nehýbáme ani brvou  -  a tohle všechno prostě děláme  “všichni společně”. Není to obtížné, ale nacvičit je to potřeba taky.

AeroKarel 3.3.2007 21:34

Re: Když vidím, co Vám na EU vadí,

Já vždy myslel, že ten blb neumí jen napsat Klaus. Ale teď vidím i na jiných jménech, že se asi jedná o dyslektika. O myšlenkách se raději rozšiřovat nebudu, komentáře, které jsou neslušné, útočí na autora článku nebo na jiné osoby, slušně by to bylo dost nevýstižné.

AeroKarel 3.3.2007 21:27

Re: Nálepkování místo diskuze

Souhlas, EU potřebujeme. Ale trochu jiné, než to fungující a sakra jiné, než to z "ústavy".

Až někdo navrhne ústavu podobnou té americké, budu pro všemi končetinami.

AeroKarel 3.3.2007 21:25

Re: Re: Zaver

Moc pěkné, silná globálně, citlivá lokálně, slzím dojetím. Jenže je to proti zájmům všech zainteresovaných. Politici jsou hodnoceni ve svém národním státě, budou tedy preferovat egoistická řešení. Úřednictvo v Bruseli by si vypouštělo rybník uvolněním nesmyslných regulací (např. cukr), takže žádný vývoj rozumným směrem nelze bez pořádného průseru očekávat. A lidi jsou zblblí představou, že z Brusele dostaneme nějaké peníze, které jsme tam předem neodeslali.

AeroKarel 3.3.2007 21:20

Re: Re: Zaver

A co vy, v co jste se přetransformoval? A z čeho?

AeroKarel 3.3.2007 21:18

Re: Ze vseho mne nejvice vzdy pobavi,

Asi jste toužil po vládě ČSSD, případně KSČSSD už někdy od roku 1996. Ono opravdu nejde všechno, byť užitečné, zavést hopem, nota bene v tak socialisticky smýšlející zemi. Klaus sice nadělal dost chyb, ale nejsem si jist, zda by jich někdo jiný na jeho místě nenadělal ještě více. A stejně se na to jeho místo nikdo moc netlačil. Proč asi?

AeroKarel 3.3.2007 21:14

Re: Re: Re: Blábol

"To by také mělo zastavit současné nevyjasněné směřování EU, kdy někdy nemístně reguluje a zasahuje "

Jo, mělo by, ale nezastaví, početní dobře placení pánové v Bruseli z toho mají moc dobré živobytí. Představujete si, jak si kapři vypustí rybník? Jediná možnost je zabránit jim v kecání do všeho možného. Což tato ústava nezaručovala, šla přesně opačným směrem.

Mard 3.3.2007 21:10

Re: Re: Re: Nálepkování místo diskuze

Ale má pravdu. Pokud se bude protlačovat sjednocování násilím, tak to může skončit válkou.