23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Na suverenitu nesmíme rezignovat

Rozhodnutí Evropské komise spustit proti České republice a dalším středoevropským zemím řízení za to, že odmítáme plnění migračních kvót, je zásadním předělem v naší dosavadní účasti na projektu evropské integrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Krystlík 8.7.2017 14:25

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Protože SK splnilo povinnost člena EU: pravidelně nahlašovalo EU počet volných míst v ubytovacích zařízeních pro uprchlíky. Co na tom, že to bylo vždy je pár desítek! To Češi nedělali a pak přidali zcela oficiální prohlášení cz-vlády, že již nepřijmou ani jednoho. Inu, nemyslíci pitomci ve vládě.

P. Rudolf 8.7.2017 14:35

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Popsal jste to naprosto přesně. Jen by mne zajímalo, kdo jak ve vládě o této stupiditě hlasoval. Na druhé straně, kdyby mnozí Češi nebyli xenofobní skrblíci, asi by s tím vláda nepřišla.

J. Vlček 8.7.2017 15:00

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Není to tak, že vláda hlasovala jako nemyslící pitomci, hlasovala tak v zájmu občanů této země. Nemyslící pitomci jste naopak vy dva, s vašimi stupidními názory na přistěhovalectví neslučitelných entit do Evropy.

J. Kombercová 8.7.2017 15:40

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Najednou pánům nevadíá "švejkování" Slovenska a v podstatě rovné jednání české vlády vadí.

Si myslím, že si sem chodí zaprudit... momentálně nejdou na golf, tak si skočí na Psa. :))

A. Nový 9.7.2017 21:46

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Myslíte, že exbolševiček Rudáček/Hofman hraje golf? Toho hádám tak na gorotky. A Krystlík je takový alternativní historik, který vlezl sudeťákům do řiti, aby se nějak uživil.

M. Prokop 8.7.2017 16:14

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

U těch dvou se z možností "z blbosti"/"za peníze" přikláním k té druhé.

R. Morava 8.7.2017 18:00

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Přesně tak. Naštěstí všichni Češi namají tak křivé názory. Samozřejmě že bychom mohli chvíli Švejkovat, ale stejně jednou budeme muset bouchnout do stolu. Appeasement totiž nikdy nefungoval. Francouzi, Lucemburčané i ostatní na Západě appeasement a ustupování před problémy milují, a už tím zavinili minimálně jednu světovou válku a několik století Islámu na Balkánu. Zrádce zrádce a Mnichovská dohoda zrada podobná jako násilná rezignace na obranu Schengenu a dovoz migrantů. Ti co to jakýmkoliv způsobem podporují, nebo před tím ustupují patří buď do vězení, v dřívějších dobách pak dokonce na šibenici.

J. Kanioková 8.7.2017 14:49

Docela by mě zajímalo,

proč vy, antičeši, chodíte na české weby. Jestli doufáte, že svými komentáři povzbudíte v Česku sympatie k EU, tak se obrovsky mýlíte.

Je to přesně naopak..

J. Václavíková 8.7.2017 19:11

Re: Docela by mě zajímalo,

Protože tolik blbosti na tak malém prostoru těžko jinde hledat! Ovšem myslet si, že kdo kritizuje hloupost, je antičech, je hodně naivní.

J. Kanioková 8.7.2017 19:49

Jste trapná...

J. Václavíková 8.7.2017 20:00

Re: Vy hloupá.

J. Kanioková 8.7.2017 23:20

A vy pyšná, arogantní..

J. Vlček 9.7.2017 8:52

Re: A vy pyšná, arogantní..

Paní Václavíková je z těch, kteří jsou pyšní a nemají být na co. Ke svému vzdělání si vybrala tak důležitý humanitní obor, který ji zorientoval v takových znalostech, jako jsou lidská práva a podobné "vědy", třeba také to, co je to takový neomarxismus, s kterýmžto výrazem omračuje pak v diskusi své oponentky, kterým je podobný ismus klidně ukradený. Je nasnadě, že s tímto vzděláním se dokázala uplatnit pouze v takové instituci, které se říká nezisková. Jinými slovy, stala se parazitem společnosti. Má být tedy na co hrdá a arogantní. Co na tom, že je hloupá jako patník.

J. Pospíšil 8.7.2017 15:17

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

No a těm připravila papíry pro hlasování Komise. Nikdo jiný. A ti ministři v Radě (Sovětu) ministrů, na těch kvotách nezměnili ani řádek. Náš ministr nehlasoval proti, ale zdržel se hlasování.

Velmi přesnou váhu hlasů jednotlivých zemí najdete v Lisabonské smlouvě. Váha našeho hlasu je asi jednou padesátinou z celku.

Kdyby chtěl kvoty zmařit, tak by hlasoval proti, protože je stanovený i počet zemí, které když hlasují proti, není věc přijata. To ale náš ministr na rozdíl od slovenského a maďarského neudělal.

Pravda je, že ani jeho hlas proti by nestačil, ale byl by to jasný postoj. Už proto, že první věc, která se probírá u Evropského soudu, který je hlasitě prounijní a skoro nikdy nerozhodne proti vedení EU, je to, jak země hlasovala o věci. Když nebyla proti, tak se její stížnost rovnou zamítne, že žaluje ve věci, proti které nebyla, když se jednalo o jejím přijetí.

K. Novák 8.7.2017 15:47

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

No jistě, ale za to, co se odhlasuje, nenese odpovědnost Juncker a EK, ale ministři, kteří to odhlasovali. Dále jste to moc pěkně popsal a rozvedl, ale podle Wikipedie "Kvóty schválili ministři vnitra členských států EU na jednání Rady Evropské unie dne 21. září 2015. Proti návrhu hlasovali ministři vnitra České republiky, Slovenska, Maďarska a Rumunska, Finsko se zdrželo hlasování a ministři ostatních zemí s návrhem souhlasili."

J. Pospíšil 8.7.2017 17:44

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Tak pro úplnou přesnost, pane Nováku.

Ona ta hlasování Rady byly dvě. Na tom prvním 14. 9., kde se jednalo o zavedení systému kvot a rozdělení menšího počtu, se náš ministr zdržel a předal výhradu, proto se do hlasování nepočítal a usnesení bylo přijato jednomyslně, na tom druhém 22. 9. byl proti (to už se jednalo o rozdělení 120 000) byl proti a byl přehlasován.

cituji z: Podkladový materiál Ministerstva vnitra pro poslance Parlamentu ČR 39. schůze PČR - bod Informace vlády ČR o migrační krizi 21. ledna 2016

"Relokace: a to formou rozhodnutí Rady - první „relokační“ rozhodnutí o přijetí 40 tisíc osob z Itálie (IT) a Řecka (EL) – v rámci kterého se ČR dobrovolně zavázala přijmout 1100 osob – bylo přijato jednomyslně na Radě 14. 9., následně 22. září bylo kvalifikovanou většinou přijato druhé relokační rozhodnutí (ve skutečnosti součást níže uvedeného druhého implementačního balíčku), které ukládá povinnost členským státům přesídlit dalších 120 tisíc osob z IT a EL. ČR hlasovala proti tomuto rozhodnutí a byla přehlasována.

Česká republika by tak měla relokovat celkem 2691 žadatelů o mezinárodní ochranu z IT a EL (s úspěšností žádostí v EU nad 75% - v současné době jde o Syřany, Iráčany, Eritrejce a občany Středoafrické republiky) - 1036 z IT a 1655 z EL."

J. Pospíšil 8.7.2017 18:04

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Jestě maličkost. V něčem jste měl pane Nováku pravdu. Ale ty hlasování šly tak rychle po sobě a doba pak plynula, že jsem si to nepamatoval zcela přesně. Při prvním hlasování se země nám blízké s výjimkou Polska zdržely. Takže usnesení Rady je jednomyslné, protože zdržené země se v lisabonskou smlouvou zavedeném systému do kvora nepočítají. Ale v tom základním jsem se nemýlil, český ministr nebyl proti zavedení systému kvót, měl různé výhrady, jako třeba k jednoznačné identifikaci na tzv hotspotech, tedy alespoň od chvíle, kdy už kolonisti v EU jsou, protože skutečná identifikace od narození je neproveditelná.

Tehdy se také týden psalo, že jich vlastně není moc a že si budeme moci vybírat. Pak to přešlo a psalo se už jen o českém nesouhlasu.

K. Novák 8.7.2017 19:00

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Podle Wikipedie se první verze kvót projednávala v roce 2015 a na konci června byly na jednání EP zamítnuty. Místo kvót měly státy přijmout imigranty dobrovolně a náš premiér Sobotka přislíbil přijmout do konce roku 2017 1100 imigrantů. 14.září 2015 se kvóty projednávaly na mimořádném summitu ministrů vnitra, ale k názorové shodě nedošlo. 21. září 2015 ale ministři vnitra kvóty odhlasovali a nám přidělili 2978 imigrantů, což bylo později sníženo na 1591 osob (+ těch 1100 "dobrovolných", které zřejmě přijímáme). Píšu to sem proto, že to třeba čtou i jiní čtenáři, kteří si v tom mohou udělat jasněji, pokud se jim nechce si to vyhledat přímo na Wikipedii. Stačí napsat do vyhledávače "uprchlické kvóty". Zároveň je z toho jasně vidět, že se jedná o diktát, tzn. máme morální právo kvóty odmítnout.

J. Václavíková 8.7.2017 19:12

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Co daně? Platíte, anebo si diktovat nenecháte?

J. Kombercová 8.7.2017 19:40

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Platí daně, aby skrze ně se stát postaral o ty náležitosti, které jsou občanům státu společné... většina je proti kvótám (na to bych vsadila boty).

J. Václavíková 8.7.2017 19:47

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

A on si ty daně sám zvolil, nebo mu je nařídili jiní?

Jestliže jsme během balkánských válek přijali bez problémů o řád více uprchlíků, je tohle pouze umně rozpoutaná hysterie pro ty, co na to skočí. Kvóty uprchlické byly odhlasovány v EU stejně, jako v našem Parlamentu kvóty daňové.

M. Moravcová 8.7.2017 20:08

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

tak kolik už těch milých pracovitých černoušků máte doma?

J. Kombercová 8.7.2017 20:09

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Náš Parlament se rozhodl, v souladu s většinovým míněním občanů, že kvóty nepřijme.

Ty uprchlíky z balkánské vlády jsme přijali dočasně, také se po skonční konfliktu vrátili domů. Proti této dočasné ochraně nic nemám, psala jsem tu několikrát, nechci ale usazování islámu na našem území tak, jak se děje v jiných zemích na západě, že to nefunguje a původní obyvatelé mají a budou mít velké problémy, to je neoddiskutovatelné. Pomáhat se dá jinak a naši politici jsou ochotni tak činit.

J. Václavíková 8.7.2017 20:13

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Tak konečně se někam pohneme. On po nás nikdo nechce, abychom ty lidi vzali natrvalo. Válečný uprchlík dostává dočasnou ochranu, než se může bezpečně vrátit. A kvóty byly odhlasovány většinově, stejně jako daně.

J. Kombercová 8.7.2017 20:41

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Lžete. Nevím, jestli jste tak naivní nebo je to záměr.

J. Václavíková 9.7.2017 1:30

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Co kdybyste si zjistila, co je dočasná azylová ochrana, než začnete jiné osočovat ze lži? Nebo tak slepě věříte všemu, co Vám kdo nakuká?

M. Prokop 8.7.2017 16:13

Re: Kvóty nám nebyly přiděleny komisí,

Slováci si nepřijímají, ale neřekli to oficiálně.

J. Kanioková 8.7.2017 13:04

Naprostý souhlas s autorem,

o vlastní suverenitu jde především, gubernií jsme byli 40 let.. stačilo. Národní suverenita, svrchovanost není zadarmo, přešli jsme z bláta do louže.. Evropská unie = ideologie bez demokratické odpovědnosti; historie mnohokrát prokázala, kam taková cesta vede.

Bruselské politbyro se naprosto odklonilo od zásadního principu - chránit své vlastní občany. Jedná jako naprostý hegemon. Levičácký, vydírající přerozdělováním, dotacemi, důsledně se snažící o úpadek pravicových konzervativních hodnot. Moderní levici se daří dlouhou dobu přesvědčovat voliče, že se mají dobře, tak proč měnit. Jenže socialistický sen je jako droga, počet závislých neustále stoupá. A k tomu ještě islamizace Evropy!

Žijeme na úkor budoucnosti našich potomků !

Š. Hašek 8.7.2017 13:09

Re: Naprostý souhlas s autorem,

Vidím to podobně.

Š. Hašek 8.7.2017 12:40

Vystoupit.

Je tragické, když politik Kalousek tvrdí, "že bez brusele zahyneme"!

Mě už život naučil, že zahynu, když ráno nevyjde Slunce. Nedomnívám se, že by bruseleparta řídila Slunce.

Zatím řídí vznik strašlivého komunismu ve spolupráci s negramotnou Afrikou, řídí rozpad demokratické společnosti, vytvořené za staletí na základě povinností, svobody a dodržování zákonů. Tady. Zimbabwe mě nezajímá! Jen počet nábojů do kulovnice.

Samozřejmě, že to bude něco stát, ale domnívám se, že kdo z té sešlosti uteče (včas), vyhraje. A samozřejmě plot, zbraně mužům a přestat fňukat " že holt třeba nebude několik let na Chorvatsko". Bude se asi muset máknout (a vyházet neziskovky na pole a do dílen).

No, řekněme si, bojíte se Macrona? Bojíte Anděly? Vždyť z Jourové a Teličky se staly trapné figury. Nebo si bez dotace ani nezasadíte brambory?? A neprohloubíte studnu??