29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Modlitby na veřejných prostranstvích

Před několika měsíci vypukla celosvětová mediální bouře, když polští katolíci uspořádali na hranicích své země masovou veřejnou modlitební akci. BBC tuto akci označila za „kontroverzní“ kvůli „obavám, že by mohla být považována za podporu politiky polského státu, který odmítá přijímat muslimské migranty“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 2.9.2018 22:58

Re: Zakazovat

Ano, a v tom jsou si s nimi Korejci velmi podobní...

Možná že "xenofobie" zde není to správné slovo - hned vedle je hotel, "určený pro cizince" a ve velkoměstě - Tokiu - jsem se s něčím podobným nesetkal...Spíše "kulturní odstup" - žádný "strach" se mě nìkdo neměl...

No nic, lezu zase do jakéhosi ČSA letadla :-))) a dal bych si raději doma pivčo... Dobrou noc!

M. Prokop 2.9.2018 22:45

Re: Zakazovat

Na mě fakt trochu xenofobní.

M. Prokop 2.9.2018 22:44

Re: Náboženství jsou zkázou lidstva a rakovinou vývoje

Ateismus? Sověti měli Lenina jako boha, Číňani Maa, Němci na pásku "Gott mit uns".

M. Prokop 2.9.2018 22:43

Re: Miroslav Šejna Datum: 1.9.2018

Šejna je magor, ale tohle je taky mimo. Západ se dostal tam, kde byl a částečně ještě je (bohužel ustupuje) tím, že byl nejsvobodnější částí světa a k té svobodě vyžadoval taky zodpovědnost. Chceš se nějak modlit? Fajn, ale zapomeň na to, že bys zde chtěl vládnout. Vládnou, zodpovědnost mají ti, kdo jsou na Západě doma. Fungovalo to moc dobře, dokud byli domácí přesvědčeni o správnosti svého konání. Jakmile dostali pochybnosti a poskytují svobodu bez zodpovědnosti, jde to do kopru.

V. Klepetko 2.9.2018 20:00

Re: Zakazovat

V Japonsku jsem byl, Milane, už hodně dávno. Ale pamatuji, jak mě v oblasti gejzírů, v Hakone, překvapil nápis před vchodem do hotelu :

"Drahý cizinče! Tvá přítnost je v našem hotelu nevítaná":-)))

Přitom se jednalo o velmi slušné, vlídné a nesmírně vstřícné lidi, kteří neznámému cizinci věnovali čas i praktickou pomoc. Jen přespání v tom hotelu bylo tabu. A kdybych řekl, že chci mezi nimi bydlet, byl by to nejspíše velký problém...Pro obě strany.

V. Klepetko 2.9.2018 19:40

Re: Zakazovat

Pane Schwarzi, vsadím se s Vámi, že na kulomet nedostanete zbrojní průkaz...

Takže jestli chcete prospět dobré věci, mnohem schůdnější pro Vás bude přispět ke zvýšení té natality :-)). V nejbližších deseti letech potřebujeme z demografických důvodů zachovat současné migrační saldo, to je cca + 3-6 tis. lidí ročně. Naštěstí to dnes v podstatě "vykr6vají" Ukrajinci. Pak ale se situace začne zhoršovat, pokud se nebudete náležitě činit :-) - a budeme potřebovat ročně postupně až 15tis., vycházím přitom z modelu, který zachovává současný počet obyvatel ČR. Ukrajinský rezervoár indigenních tuláků není bezedný - takže pane Schwarzi, ještě jednou Vás prosím -

"Běžte a množte se a zalidněte naši budoucnost!" :-)

K. Janyška 2.9.2018 19:10

Re: Náboženství jsou zkázou lidstva a rakovinou vývoje

Nejsem ateista. Byl bych stejný blbec jako náboženští fanatici. Nevíme, pak musíme připustit existenci jakéhosi Boha. Ale náboženství nikdy. Jsou to hloupé lidi strašící pohádky, vymyšlené lidmi... Dzp.

J. Krásenský 2.9.2018 18:50

Re: Náboženství jsou zkázou lidstva a rakovinou vývoje

No atheismus se jen za minulé století může pochlubit stem až dvěma sty miliony mrtvých. Tomu říkám osvěta!

J. Kulheim 2.9.2018 18:05

Miroslav Šejna Datum: 1.9.2018

"...pokud Vám vadí, že se někdo veřejně modlí, pak je to projev Vaší netolerance."

Myslím, že jsem člověk dost tolerantní. Vůbec mi nevadí, když se muslimové modlí. Tam kde se narodili nech se modlí kde chtějí. Jsou muslimové stejně tolerantní jako my na Moravě? Mohl byste zkusit jak jsou oni tolerantní. Nebylo by od věci, kdybyste sebral pár svých kamarádů a šel do některého muslimského města a veřejně jste se modlil ke svému Marxovi a Leninovi nebo veřejné se vyjařoval v tom smmyslu, že žádný Pan Bůh ani Aláh neexistují a nikdy neexistoavali.

Nechejte Moravu na Moravě a Moravany, tam kde jsou a muslimy tam, kde se narodili. Muslimové mají dost mešit tam, kde se vyrůstali jejich rodiče a pokud nemají, tak nech si jich postaví kolik se jim zachce. Můžou se modlit i na dálnici. Pokud přijdou na návštěvu na Moravu přivítáme je tak, jak je u nás zvykem a když pojedou domů, tak jim popřejeme všechno nejlepší. Modlit se můžou ve svém soukromí.

Takové zvyky jako je opakované píchám nožem do lidí si musí nechat na doma.

K. Janyška 2.9.2018 17:49

Náboženství jsou zkázou lidstva a rakovinou vývoje

lidského světa.... Dzp.

J. Schwarz 2.9.2018 17:02

Re: pane Vodráčku

Nicméně tuším, že jste vůl, pane Šejno.

J. Schwarz 2.9.2018 17:00

Re: Zakazovat

Jediné rozumné řešení je kulomet. Závodit s muslimy v porodnosti je šílenství, deset milionů obyvatel v Česku je až až. Kdyby nás tu bylo milionů čtyřicet, stálo by to za starou belu bez ohledu na to jaké náboženství by tu převažovalo...

J. Schwarz 2.9.2018 16:55

No vidíte,

zalarmovalo to BRITSKÝ Guardian k tomu, aby se pozastavil nad katolickými modlitbami v POLSKU !!! Muslimské reje v Birminghamu progresivisty spíš rajcují.

J. Nový 2.9.2018 16:19

Zkoušejí

Zkoušejí a budou zkoušet, kde mají ateisté a křesťané hranice. Díky našim dobretrusům a "bojovníkům za právaů se ty hranice budou čím dál více posunovat tam, kde je muslimové chtějí jít. A jestli si myslí naši dobrotrusové-sluníčkáři, že to Evropě a jejím původním obyvatelům přinese něco dobrého, tak se šeredně pletou.

Občas si myslím, že si to ani nemyslí. Že nechtějí přinést Evropě nic dobrého. Právě naopak. Proč? Nevím, nechápu je. Ovšem podobně jsem nechápal ani nacisty, ani komunisty a přesto nadělali mnoho zla a majíruce samou krev. Taky se jim občaníé nedokázali včas postavit. A teď to děláme znovu.

J. Kombercová 2.9.2018 16:11

Re: Zakazovat

Teď pár dní zpátky jsem v čt viděla reportáž z Jižní Korei... nasáčkovala se jim tam pod záminkou turistického zájezdu tisícovka muslimů (a teď nevím přesně, odkud, ale zdaleka asi ne) a požádala poté o azyl. No a Korejci spustili petici a demonstrace proti jejich přijetí, na transparentech byla hesla, že nechtějí dopadnout jako EU.

M. Prokop 2.9.2018 15:31

Re: Zakazovat

Určitě je to dobře.

V Tokiu a Soulu zřejmě nemají tak bohaté dávky pro migranty.

V. Klepetko 2.9.2018 9:11

Zakazovat

předem ohlášené veřejné modlitby k známým i neznámým bohům náš západní systém prostě neumí. A možná je to dobře! Je to totiž jedna ze základních věcí, kterou se odlišujeme od různých teokratických diktatur a východních satrapií!

Můžeme místo těch zákazů udělat něco jiného - musíme sami ovládnout veřejný prostor a ubránit si jej svou vlastní vitalitou, natalitou, vlastní modlitbou nebo osvíceným sekulárním úsměvem! :-)) Hlavně ale nesmíme připustit, aby proaktivní muslimofilní imigrační politika EU uměle zvýšila počet muslimů v naší zemi tak, že bychom něco takového vůbec museli řešit!

Proč asi něco takového nemusí řešit v Tokiu nebo Soulu?

R. Langer 1.9.2018 23:48

Re: ještě, že u nás veřejné modlitby nemáme, že?

Jo, a potom ať to vysvětlí tobě, Pátá kolono. :-P

L. Popovský 1.9.2018 22:37

Před rokem se uváděl odhad přes 20 000 s tím, že se jejich počet za posledních 5 let zdvojnásobil. Můj tip je, že se u nás jejich počet každých 5 let minimálně zdvojnásobí.

B. Volarik 1.9.2018 22:01

Re: Islám není náboženství.

Pan Cimbalík má naprostou pravdu.

Islám je politické hn utí, jehož ideologie se tváří(maskuje) jako náboženství. Je to ideologie nenávisti a vraždění ve jménu boha.

Korán - sůra Kořist -- 8:17

Nejste to vy, kdo je zabili, ale Bůh je zabil; a nevrhals ty, když jsi vrhal, nýbrž byl to Bůh, kdo vrhal, aby vyzkoušel věřící zkouškou dobrou, od Něho přicházející, vždyť Bůh slyšící je, vševědoucí!

B. Volarik 1.9.2018 21:47

Re: Když tedy mohou provozovat veřejné modlení..

Pane Popovský, rád bych s vámi souhlasil ale mýlíte se. Být hasičem vyžaduje osobní odvahu a je to namáhavá a nebezpečná práce. Také je potřeba být stále v pohotovosti a mazat do nebezpečné situace na první zahoukání poplachu.

Tak si představte muslimského hasiče!

Nechtěl bych bydlet ve městě, kde jsou muslimáci hasiči.

Co kdyby jim ve výjezdu zabránila nutnost honem zamlátit hlavou o zem, požár sem, požár tam...

B. Volarik 1.9.2018 21:42

Re: jedno z mnoha videi

Pěkně děsivé, co?

B. Volarik 1.9.2018 21:38

Re: V Práglu...

Když sed demonstrativně modlili na Letné, a nedělejte si iluze ... jednalo se o čirou demonstraci nadřazenosti islámu, policie hrozila zatčením lidem, kteří chtěli použít nebezpečnou zbraň = obyčejnou píšťalku a tak demonstrovat proti muslimákům.

M. Mikulec 1.9.2018 21:05

Re: paní Mikulec, zato jsem si všiml ...

:-)) Dnes je úplně jedno, kde se to stane, scénář je stejný, eurovlády se chovají k domácím hrozně a muslimy netrestají, aby nebyly obviněny z rasismu! Až takhle si nakadily politickou korektností do vlastního hnízda.

M. Mikulec 1.9.2018 21:02

Re: Británie si asi musí vzít příklad ze Švédska

Všude, kde vyroste mešita, je problém. Hnízda nenávisti. Mešity nejsou a nemohou být pod kontrolou, navíc mohou být financovány ze zahraničí, třeba od Saudů.

M. Prokop 1.9.2018 20:45

Re: Birmingham, podobně Luton

Asi tak. Schopnost a plnění úkolů by bylo po zásluze potrestáno.

V. Církva 1.9.2018 20:38

Re: ještě, že u nás veřejné modlitby nemáme, že?

Je vidět pane Šejna že nejste tak zlý člověk, když se díváte na křesťanská setkání. Jinak ten Velehrad je církevní území, ne Hyde Park. Tak tam by snad být bohoslužby mohly ne?

Přesto máte trochu pravdu, výjimečně se v ČR konají i v dnešní době křesťanské akce na veřejných prostranstvích. Ale Křesťanství u nás není brainwash jako salafismus. Dovedu si představit, že pochybné sekty by povolení nedostali, tím spíš kdyby hlásali nenávist! A to je to podstatné. S Bohem.

J. Jurax 1.9.2018 20:37

No a to je právě to děsivé, že se tam modlí se souhlasem radnice britského města - tedy snad ještě britského ...

J. Jurax 1.9.2018 20:32

Ono nechápete, že třeba poutě nebo Velehrad k naší kultuře patří - a to jsem bezvěrec, neznaboh a ateista - kdežto moslemínské modlení (a jejich kultura a způsob života) ne. A nemá tu - případně v Birminghamu či kde - co dělat, stejně jako muslimové.

To není o toleranci, to je o neskutečné drzosti přišelců a slabosti maskované za ušlechtilou, leč pošetilou toleranci. Slabosti moslemíny dobře rozpoznané a obmyslně využívané.

P. Grigar 1.9.2018 20:11

Re: pane Grigera

.. pane Šejno, přiznávám svou chybu, spočívající v očekávání konstruktivní diskuse s člověkem, který:

- nedokáže správně přepsat ani moje jméno

- nejen že má mezery v základech fyziky, ale také netuší nic o mluvnických pravidlech českého jazyka pro oslovování, t.j. použití vokativu(5.pádem oslovujeme, voláme..) tedy pane Grigare!!!

Jakákoliv reakce na vaše další vyjádření je pro mě tímto okamžikem ztrátou času.