20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Olin 10.1.2009 1:11

Re: Martinovi

 - najímání pracovníků NENÍ žádné dispoziční právo s majetkem. Pochopte to laskavě.

 - hoteliérům NIKDO nediktuje, koho mají přijímat do personálu, vámi uvedený případ se toho nijak netýká, zaměstnavatelé pouze musí při zaměstnávání lidí ctít zákony a mj. nesmí nikoho DISKRIMINOVAT. Pochopte to! DISKRIMINOVAT. NEMUSÍ přijmout koho jim někdo přikáže přijmout. Nikdo takový, kdo by přikazoval, tady ani neni!! Mohou si vybírat svobodně své zaměstnance. Pokud je již mají, pak jsou vázáni zákoníkem práce. Není to nic hrozného, ale omezení to je. Je to na ochranu zaměstnanců. Je to tak správně. Nevím, proč by měl mít hoteliér třeba všechna práva a zaměstnanec hotelu žádná. Zaměstnavatel má své povinnosti k zaměstnancům. Jsme slušná země a ne Pobřeží slonoviny.

 - pro natvrdlého: kdyby ten váš nešťastník hoteliér si svobodně vybral své zaměstnance, a jednoho přijal, když ho chce, někoho nepřijal, protože ho nechce - neměl by žádné problémy. STOPROCENTNĚ! Ale ten váš případ takový není. Jinak by se tu nemluvilo o homoexuálním masérovi. Co to himbajs je - "homosexuální masér"? Jste, pane Zahrádka nechutnej. Copak vám nedochází, že  ten inkriminovaný zaměstnavatel musel asi říci něco jako "teplouše neberu?" To jste tak hloupej? To nevíte, že kdyby ho prostě nepřijal, a nezdůvodnil to, tak by se mu nemohlo nic stát? Anebo tam ten člověk již zaměstnaný byl - a ten mizera hoteliér se dozvěděl, že je to homosexuál, a vyhodil ho a ještě mu to vmetl do tváře! No tak to si teprve zaslouží prohrát soud! A platit. 

Olin 9.1.2009 16:33

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Ano, ale to slovo je v Bibli dva tisíce let, a bude do konce světa. A v průběhu těch let vždy lidé hledají analogie ne v Bibli, ale v okolním životě. A pak se jednou objevil nějaký alarmista který začal strašit lidi čipama, a hle - bezva se na to hodí jedno slovo ze Zjevení. Podobně před padesáti lety si někdo všiml, že se tam velmi věrně popisuje atomový výbuch. To bylo ovšem v době, kdy celý svět byl konsternován Hirošimou. Celá věc má původ ve stejném schématu myšlení, jako před generacemi jeden nápad - že ta šelma sedící na sedmi pahorcích je papež. No - nevnucuje se to přímo úporně do lebky? A věříte tomu? Jako katolík asi těžko, že? Zato tomu věří dost protestantů. Z toho plyne, že podobné výklady nemají ani tak původ ve Slově Božím samém, ale v duševním předporozumění toho, kdo čte.

Takže já jsem ochoten připustit teoreticky, že Bůh i "šelma" budou ty své označovat čipama pod kůži - i když tomu ani náhodou nevěřím - ale pak musím logicky připustit, že nebezpečí nespočívá v čipu, ale v tom, kdo mi ho dává. Ale jak jsem řekl - podle mě jde o skutečnost duchovní vazby. Třeba tomu ale rozumíme úplně špatně. Jakým způsobem jednou někdo zařídí, že někteří lidé budou moci obchodovat a jiní ne - kdo ví? Komunisti to vyřešili znárodněním, nacisti žlutou hvězdou, nejlíp to má pokud vím zařízený mafie. Kdo ví s čím kdo kdy přijde?

Jiří Zahrádka 9.1.2009 9:41

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Aha. To je pravda, tohle je jakás takás analogie. Nicméně, vztah k obchodu (nemožnost kupovat ani prodávat, nemožnost "vycházet a vcházet" připomíná ty čipy poněkud více. Ale je samozřejmě otázkou, jak to vykládat.

Olin 8.1.2009 19:19

Re: Martinovi

Copak nevidíte, pane Zahrádka, že jde o výňatek z velmi zaujatého stanoviska právního experta ve sporu s jinými právními experty? Třeba jste právník a máte podle čeho se rozhodnout státi na straně toho, kdo to napsal, ale já nemám ani ponětí, zda je to pravda nebo úlet. Možná že to pravda je, vůbec bych se tomu nedivil. Nemám však podle čeho to posuzovat.

Ale zase: o důvod víc věřit D.D. (a předpokládám že i R.Herzogovi), že se musíme snažit participovat co nejmoudřeji na integraci Evropy. ESD tu totiž bude ať budeme aktivní nebo budeme jen brzdit - jediné co skutečně nechci je izolovat tuto republiku od kontinentu. A když už spolupracujeme, tak s co možná největším vlivem. Říkám "my" ve významu "naše instituce" a "v našich volebních obvodech zvolení politici", ne "my dva". Já to nedělám. Já jen užívám ovoce této intgrace a nechci o něj přijít. 

Olin 8.1.2009 19:02

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Uvedený verš má paralelu ve stejné knize Bible: A uviděl jsem jiného anděla, jak vystupuje od východu slunce a má pečetidlo živého Boha. Mocným hlasem zvolal na ty čtyři anděly, kterým bylo dáno škodit zemi i moři: "Neškoďte zemi, moři ani stromům, dokud neoznačíme služebníky našeho Boha na jejich čelech!"  Zj 7,2n.  

a dále je to rozvedeno (že se rovněž jedná o jméno) - A uviděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sijón a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na svém čele napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.   Zj 14,1

Zajímavé je, že v případě jména šelmy je použito slovo pro ražbu "tvrdé do tvrdého" (třeba číslo vyražené do kovu), zatímco jméno Boží je vyraženo "tvrdé do měkkého" (pečetidlem do vosku). Jinak jde o apokalyptycký obraz, který je ovšem potřeba bráti vážně a zcela konkrétně, použitý původně Ezechielem    Hospodin povolal muže oděného lněným šatem, který měl na bedrech písařský kalamář, a poručil mu: "Projdi středem města, středem Jeruzaléma, a označ znamením na čele muže, kteří vzdychají a sténají nad všemi ohavnostmi, které se v něm páchají".  Ez 9,4 

Jiří Zahrádka 8.1.2009 18:37

Re: Martinovi

Děláte si ze mě srandu nebo ne? Já tady píši o omezování práv vlastníků (OBECNĚ), Vy to označíte za “blábol” (a pokračujete “…nevím kde kdo zakázal majitelům hotelů volně najímat personál”), já Vám proto dám konkrétní příklad, a Vy mi na to napíšete: “Tak buď hoteliéři smějí svobodně najímat zaměstnance, nebo nesmějí. Pokud nesmějí - pak se to týká všech hoteliérů a všichni mají potíže, o nichž mluvíte, a ne že jeden je ve sporu s nějakým zaměstnancem!” Copak jsem něco takového tvrdil? Copak jsem od začátku nekritizoval LEGISLATIVU, tedy pravidla OBECNĚ platná, tedy pro VŠECHNY? Uvědomujete si, jak se chováte? Jak mi implicitně připisujete argumentaci, kterou jsem nepoužil? Jak vůbec můžete být křesťanem? Nemáte trochu cti uznat chybu? Nemáte trochu slušnosti? Buď je tady nějaký komunikační zádrhel, že si nerozumíme, nebo je to sranda na mou osobu, nebo nějaký test, nebo to fakt děláte vědomě a myslíte to vážně?

Již na začátku jsem myslím uvedl, že dispoziční právo je jednou ze základních součástí vlastnického práva. Diktovat mi, koho musím přijmout do svého podniku, je zásadní omezení dispozičního (a tedy vlastnického) práva, které může mít dopad na vytváření hodnoty z mého kapitálu. Nejste právník, nejste asi ani ekonom. Je rozdíl stanovit pravidla chování zaměstnavatele a zaměstnance, tedy osob, které již jsou v pracovně-právním vztahu (byť je to principiálně podobné či stejné jako to, co kritizuji, to přiznávám), a něco jiného je zasahovat do tohoto vztahu ještě před jeho uzavřením (což, přiznávám, zřejmě nebyl případ maséra, který jsem uvedl). Ale dobrá, uznávám, že spojení pracovně-právního vztahu a vlastnického, resp. dispozičního práva není tak silný, a že omezující pravidla existují již nyní.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 18:22

Re: Martinovi

Tak tedy citát: "Popsané případy ukazují, že ESD vědomě a systematicky ignoruje stěžejní zásady západního soudního výkladu práva, rozhodnutí zdůvodňuje nečistě, vůle zákonodárců nedbá nebo ji celkově obrací v opak a vymýšlí právní zásady, které může brát při pozdějších rozhodnutích za základ."

Jiří Zahrádka 8.1.2009 18:19

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

"A nutí všechny, malé i veliké, bohaté i chudé, svobodné i otroky, aby měli na pravé ruce nebo na čele cejch, aby nemohl kupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy nebo číslicí jejího jména."Zj, 13,16

Já to nepsal o Bibli, já to četl v MF DNES nebo kde, jak jsem uvedl. Vy jste formuloval paralelu "...by taky měly znamentat, že rovněž Boží andělé by tím pádem museli podle stejné Bible čipovat Boží děti." Ta paralela by byla logická, kdyby Bible psala o božích andělích v paralelních situacích jako o oné "šelmě," která nutí přijmout cejch. O žádné takové paralele v Bibli nevím.

Obecně, jestli ty čipy jsou oním cejchem, o kterém píše Bible v Apokalypse, samozřejmě nevím. Nicméně některé shody jsou dost zarážející.

Olin 8.1.2009 16:35

Re: Martinovi

Ano, máte pravdu. Propuštění z důvodu homosexuální orientace není možné. Naprosto s tím souhlasím. Jsem rád, že jsme se něčeho dobrali. Jsem taky rád, že máte ve své fobii z homosexuálů smůlu.

Jen stále nechápu, co to má společného s tématem: Především tím není omezeno ničí vlastnictví, stejně jako u zmíněných automobilů totiž předpisy pro provoz automobilu neomezují vlastniky aut, tak taky předpisy pro zaměstnávání osob neomezují vlastníky nemovitostí.  Kdo chce jezdit, musí začít techničákem. kdo chce zaměstnávat, musí dodržovat pravidla a práva zaměstnanců. Dále se to vůbec netýká tématu, o němž jste začal, pokud ovšem nejte přesvědčen o tom, že například naše vystoupení z EU by umožnilo zaměstnavatelům diskriminovat homosexuály nebo černochy.

www.jiri 8.1.2009 16:29

Re: Vy jste, pane Zahrádko,

Naprostý souhlas!!!!!!! Hezky řečeno.

Olin 8.1.2009 16:20

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

No nepíše! protože se tam ani nepíše o čipování lidí na ruku nebo na čelo - jak jste výše zmínil a jak někteří další křesťani tvrdí.

Olin 8.1.2009 16:17

Re: Martinovi

No to si tedy vymýšlíte!

Jak můžete z toho, že někdo někde s někým vede jakýsi pracovněprávní spor, vyvozovat tak nesmyslné závěry? Pracovněprávní spory vždycky někde nějaké budou, jeden jsem měl před dvaceti lety i já.

Tak buď hoteliéři smějí svobodně najímat zaměstnance, nebo nesmějí. Pokud nesmějí - pak se to týká všech hoteliérů a všichni mají potíže, o nichž mluvíte, a ne že jeden je ve sporu s nějakým zaměstnancem!

Demagogické je ale především vaše tvrzení, že je tu řeč o omezování vlastnictví. Jde o naprostý maglajs v argumentech. Jedna věc je totiž vlastnictví nějaké nemovitosti, jiná věc je vstup nějaké fyzické nebo právnické osoby na pracovní trh. Otrokářství je zakázáno, takže případné najímání lidí se nijak nedotýká vlastnictví, nýbrž řídí se zákony a pracovněprávními předpisy, které musíte jako každý zaměstnavatel dodržovat. Mohou se vám nelíbit nějaké ty zcela konkrétní nařízení, to chápu, ale pochopte, že tu mohou být zase jiní lidé, kterým by se velmi nelíbilo, kdyby ty předpisy byly podle vašich představ. Patřrí to do sféry každodenní politiky a zápasu po podobu zákonů. Vůbec to nemá nic společného s vaším původním článkem, který pojednává o našem přístupu k evropské integraci. Proto právě chceme integrovat Evropu, abychom měli přímý vliv v procesech, kterými tyto předpisy vznikají.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 16:13

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

No, na to snad nemá cenu moc reagovat. Tak snad jenom na ty anděly... Můžete mi prosím sdělit, kde se v Bibli píše o čipování lidí božími anděly? Mám z Vašich textů pocit, jakobyste si žil nějaký svůj alternativní svět...

Jiří Zahrádka 8.1.2009 16:11

Re: Martinovi

To už byl tuším uzavřený soudní případ, mimochodem, bylo to myslím na ČT (nikoli Nova), pane Oline! Propuštění maséra kvůli jeho homosexuální orientaci si představit dovedu, ostatně zástupci hotelu v reportáži řekli důvod, tedy potvrdili, že se věci staly tak, jak bylo řečeno. Na kameru vystoupil i onen homosexuál. Naprosto nechápu, co můžete na těchto faktech zpochybňovat. Legislativa v této věci je zcela jasná, propuštění z důvodu homosexuální orientace není možná a přitom si takový čin majitelů hotelu umím představit. Jestli Vy ne, jste to myslím spíše Vy, kdo žije v pohádkách.

Uf, fakt jste kazatel? To je docela šok, tahle zkušenost s Vámi. Člověk by u duchovního přeci jenom předpokládal více férovosti (nikoli opakované osočování diskusního oponenta) a věcnou reakci na argumenty. Mám akorát jiskru uklidnění, že nejste z katolické církve, z níž jsem já. Ale zajímalo by mě, z jaké konkrétní protestantské denominace jste. Začínám mít silné pochybnosti... Nejste náhodou od Unitářů nebo takové nějaké "církve"?

Jiří Zahrádka 8.1.2009 16:03

Re: Martinovi

Dojdou-li argumenty, začněte blábolit o blábolech (případně o "hokeji," apod., že?)...

Někde jsem Vám myslím už napsal o tom případu (z ČR), který se řešil cca před rokem. Nevymýšlím kraviny.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 16:00

Re: Martinovi

Mám pocit, že tento výrok tam ani nebyl. Ale to si nejsem jist. Každopádně, kritizovat homosexuální jednání, byť tvrdými slovy, je věc názoru. A nejsem si jist, jestli řeči, že tam mluvil o té rakovině, nebyly uváděny v souvislosti s homosexualitou, nikoli homosexuály. Ostatně, evropské petice proti uvěznění Greena podepsaly myslím i homosexuálové.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 15:57

Re: Martinovi

Lžete nebo se mýlíte, protože jste tvrdil, že jsem to ve svém článku nenapsal. Důkazem nepravdivosti tohoto Vašeho výroku je můj článek.

Liberta 8.1.2009 14:58

Re: Vy jste, pane Zahrádko,

R^

Olin 8.1.2009 13:58

Re: Martinovi

Tak ještě jednou: ve zmíněném článku se jedná o jakýsi odborný spor, týkající se nota bene německého práva, nemám o tom ani ponětí, nemám sebemenší informaci z dřívějška o kterou bych se mohl opřít. Jinými slovy - vůbec tomu nerozumím. Nevidím ani žádný vztah k tématu o němž se tu mluví. Prostě se někdo někde o něco spoří, vůbec nevíme, kdo má v čem pravdu a zajímavé je na tom jen to, že jsou tam známá jména.

Olin 8.1.2009 13:36

Re: Martinovi

A co se vám jako nezdá?

Zkuste provozovat hotel a pak mi něco řekněte! Kdo by věřil takovým pohádkám? Vy? Vy věříte televizním reportážím tohoto druhu? Já jich viděl už celou řadu (tuhle zrovna ne) a pro každého, kdo je zrovna z toho oboru je to průhledná manipulace.

Už si tu srandu představuji: "Dobrý den, já jsem homosexuální masér a chtěl bych u vás pracovat." "Tak to asi nepůjde, synku". "To půjde, jinak vás budu žalovat."

Olin 8.1.2009 13:31

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Pane Zahrádka, na tomto světě není zaručeno nikomu nic. Vždy se může stát ještě něco, co se dosud nestalo, třeba v Anglii...

...ale vy!! Vy jste alarmista non plus ultra, a s takovými lidmi není rozumná řeč. Lidi jako vy jsou schopni dvacet let tvrdit, že se nemají stavět tak velký parníky, že se to jednou potopí i s lidma, až přijde duben 1912 - a měli jste pravdu, že? Jenomže divme se - svět se točí a staví se ještě větší lodě.

Předpovídat jakékoli zlo je na tomto světě snadné: jednou to musí přijít. I totalitní diktaturu si většina národů světa alespoň jednou vyzkouší. Tak alarmujte, alarmujte...škoda že vás nenapadlo, vy chytráku, že čipy na ruce nebo na čele, o nichž se údajně píše ve Zjevení, by taky měly znamentat, že rovněž Boží andělé by tím pádem museli podle stejné Bible čipovat Boží děti. Tak proč se nějakého čipu bát, že? Stačí si dávat pozor, kdo mě to čipuje.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 12:24

Re: Martinovi

Proto jsem Vám dal link na ten článek, abyste sám viděl, co Herzog napsal. Pro pána krále, co pro Váš přístup k objektivním informacím můžu udělat víc?!

Proti evropské právní kontinuitě nic nemám. Problémem je, že to dobré z tradic evropského soudnictví svou kontinuitu v ESD poněkud ztrácí... K tomu právě doporučuji ten článek. Já nemám problém říct své názory za sebe. Jenže předpokládám, že pro Vás a pro jiné nebudu asi tak důvěryhodnou autoritou, jakou je pan Herzog. Proto jsem dodal link na text, jehož je spoluautorem.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 11:48

Re: Martinovi

Zeptejte se majitelů hotelu, tuším někde v Jeseníkách, o kterých byla cca 1 rok nazpátek reportáž v TV. Homosexuálního maséra odmítli z důvodu rizika (možná i naplněného, nevím) negativní reakce hostů. Homo-masér se soudil, samozřejmě vyhrál, a v TV měl ještě projev ve smyslu: "Tímhle to neskončilo, ještě budu požadovat...."

A z druhé strany, ti britští homos, kteří chtějí mít své homo-hotely jen pro homosexuály, jsou AL také znevýhodněni.

Jiří Zahrádka 8.1.2009 11:44

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Ty čipy pod kůží jsou ztrapněný tou sektou "Vesmírní lidé," ale bohužel, jsou realitou. Tuším v Holandsku už je nějaký podnik, kde to zkouší. Já o výzkumu v tomto směru četl před lety tuším v MF DNES. Mám pocit, že tam psali i cosi o tom, že snad kvůli teplotě, kterou ty čipy potřebují nebo co, jsou prý jen dvě místa na lidském těle, kam je vhodné je umístit: zápěstí (ruka) a čelo.

Svobodomyslné národy jsou oblbnutelné národy. Např. čip pod kůží se jim marketingově vhodně naservíruje jako méně starostí, jistota, že neztratíte "peněženku" atd., a kde je svobodomyslnost národů... v háji zeleném. Lidé zlenivěli, odvykli si myslet.

Olin 8.1.2009 2:46

Re: Vy jste, pane Zahrádko,

Politik nejsem, číst umím, a naivita s tím nemá nic společného. Nikdo nám neporoučí, kde máme nakupovat a co máme nosit na nohou. Inkriminovaná smlouva se týká institucí, nikoli způsobu života nás dvou. To, nač lidi občas nadávají, jsou nějaké předpisy. Bodejť ne - lidi přece vždycky nadávali na předpisy. Například vedení školy nadává, že musí instalovat bezdotykový baterie. Aťsisi! Já budu rád, když tam budou bezdotykový baterie. Atd.atd. A že jsou nějaký předpisy taky praštěný? Nevídáno! On nám někdo zaručuje, že pražáci umí líp vymýšlet předpisy, než bruseláci? Ne, nezaručuje. Akorát staletá zkušenost nás učí, že Britové, Francouzi nebo Holanďani si mnohem líp než Češi umí pohlídat svobodu a svůj způsob života. Takže integrace Evropy je pro mě - svobodomyslného Čecha - zvýšením pravděpodobnosti, že o svou svobodu nepřijdu. 

Ale eurobububu jsou chudáci. Podobají se Valachům, kteří se prý bojí do lesa kvůli vlkům, o kterých nikdo spolehlivě neví, zda vůbec existují. A pohádka o červené karkulce má letos mimořádný dopad na veřejné mínění...

Fišta 8.1.2009 2:28

Re: Vy jste, pane Zahrádko,

Jste hodně naivní, nebo neumíte číst, nebo jste politik. On nekecá, mimo jste vy.

Olin 7.1.2009 22:23

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

Ono ne že by se nemohlo stát, co se stejně občas děje - ale celé toto strašení jaksi nepočítá s tím, že jsou tu taky nějaké svobodomyslné národy. A tak jedni straší čipem pod kůží, druzí budoucím pronásledováním, třetí islamizací...jako kdyby tento svět nebyl dost nebezpečný už teď!

68 7.1.2009 22:10

Re: Takže L'egovi zatím chybí v EU političtí vězni?

My dva se nemáme čeho obávat.

buš 7.1.2009 21:51

Re: Změť polopravd

No, jen aby nebyl v tom vašem odstavci 3. (taky ho někde mám schovaný...) nějaký chyták!

Olin 7.1.2009 21:48

Re: Nejvíc mi vadí,

Tak to vidiš, Texi. A co tady bylo už cvoků, co se holedbali, že LS přečetli, a máme si prý na ni podle toho udělat vlastní názor. !!

Kdysi v Praze v Redutě Dr.Ivan Vyskočil četl na jevišti jízdní řád a obecenstvo řvalo smíchy. Zkoušel to i s učebnicí ČJ pro 2.ročník ZŠ, a bylo to ještě lepší.