16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EVROPA: Korektní tanečky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
novaz 26.1.2009 20:53

schází sebevědomí

Bulharsko nezvítězilo a vůbec už ne slavně. Zatím z Bulharska zaznívá více hlasů, kterým zobrazení na Entropě nevadí. Vlastně proti se ohradil pouze jeden ministříček, že? Ta naše věčná předposranost a obavy z vlastní politické nekorektnosti vůbec nikoho v Evropě nezajímají. Vlastně ano, pana Vernera ano. 

Jaromir Hromádka 26.1.2009 18:21

Orwell

Tyhlety eufemismy nebo jak bych je napsal, jsou krásně popsány v Orwellově knize Rok 1984...ale byl jsem toho očitým svědkem kde jinde než ve Švédsku. Abychom neuráželi uklízečky ve škole, začalo si jím říkal pečovatelky o lokály...nemocniční sestry s minimálním vzděláním na vynášení nočníků a pod. se přejmenovaly na zdravotní-péče-zástupkyně  ( pardon to se skoro nedá přeložit.)

takže směle vpřed však se nějak ty čistopleny zase ujmou berme si příklad i z Norska - televize neni TV ale dalekovidění...

tak se bavme

Ludva 26.1.2009 16:45

Jo, Evropa už se sjednocuje,

ve vymýšlení karikatur na Česko. Koho jen ten Brouk Pytlík připomíná ? Že by Sašu ?

Emil XX 26.1.2009 14:45

Termín "černoch" nikterak hanlivý není, viz "běloch"

Paradoxně, výraz Afroameričan není tak špatný, protože nahrzuje dvě slova.

Emil XX 26.1.2009 14:36

Myslím, že málokterý slovní obrat je u nás tak zdiskreditován,

jako "politická korektnost." Je to synonymum pro LEŽ.

Marat 26.1.2009 12:55

Jsou to věci.

Češi mají smysl pro humor,ale "umělci" kalibru Černého by měli být nakopání do zadku. V dnešní době kdejaká zvrácenost "umělcu" je považovaná za umění a snobové je podporují.

hulwat 26.1.2009 13:41

Re: Kolik máš doma uměleckých děl ?

Někdo jim říká snobové někdo sběratelé a jiný pro změnu mecenáši. Nebýt jich, tak není umění.

j 26.1.2009 14:04

Re: Jsou to věci.

nakopat do zadku a nahnat je do Michellinky tahat pneumatiky intelektuály zasr...

Jo,jo,jo někteří to mají pořád v sobě

Schumacher 26.1.2009 14:44

Nevidím v tom problém.

Já od Černého nic nekoupil. S touhle tvorbou bych ho hnal vidlema. Problém je, že peníze na ty s*ačky jsou z daňových poplatníků.

Pavlovský 26.1.2009 12:31

Politická korektnost

Pojmenování politická korektnost v českém textu není překlad, ale kalk. Přeložíme-li to po smyslu, jde o požadavek po pokrytectví - nenazývat věci pravými jmény. Nejparadoxnější je to ve vlasti polit. correct. USA, kde označit někoho za černocha je málem trestné, ale tzv. osvětimská lež - na rozdíl od zemí EU - trestná není - ve jménu svobody slova. Jinými slovy: Říkat pravdu se nesmí, ale veřejně hlásat lež se smí. 

JaS 26.1.2009 12:05

Tentokrát plný souhlas!

A s tím Brettchneiderem je pravda, že by náš smysl pro humor asi utrpěl šrám, z druhé strany by ten bulharský umělec měl taky pravdu.

Trodas1 26.1.2009 10:35

Dobrej nápad s tim Brettschneiderem...

...a jedním vrzem by nám mohla být navržena celá řada dalších změn. Tak co takhle změna jména státu na Krachistán? To zní dobře, ne? A v souvislosti s obludným státním dluhem dost výstižný, myslím. Měna by mohla být jedna krachna, dělící se na tisíc švorců a do znaku bych navrhoval holou p.(cenzurováno).del v poli neoranym.

Vodička-sapér 26.1.2009 23:39

Re: Dobrej nápad s tim Brettschneiderem...

Ten Brettschneider, by zaujal kdekoho, ale větší  trumf  by byla busta  sluhy Božího,  Čecha, feldkuráta  Otto Katze, když už  je zde panem autorem  zmiňován  J. Hašek.

Jan 26.1.2009 10:12

!!!

 ...Když za kdejakou fontánku či sebemenší pamětní desku do veřejného prostoru, musejí obce vypisovat výběrová řízení či soutěže, kolik supervizí a kontrolních dnů musí autor přetrpět než je dílo realizované. Tady bez všech těchto náležitostí...V normálním bussinesu by mělo platit, že pokud někdo nedodrží zakázku, musí ještě platit vzniklou škodu. Ovšem kdo ohodnotí morální škodu...- z webu karikaturisty: http://oldrichdworak.sblog.cz/

Buvol 26.1.2009 9:59

Zajímavé je, že z Bulharska pochází nějaký umělec, na jméné si teď nemohu vzpomenout, který se "specializuje" na zahalování význačných budov .... a teď v jistém smyslu zahaleno celé Bulharsko, byť teda jen na té Entropě ....

dulcibelka 26.1.2009 9:51

Autore, co vlastně chcete?

Na jedné straně radíte k opatrnosti při používání našeho sžíravého humoru - a na straně druhé odsuzujte politickou korektnost...

Osobně mi všudypřítomná politická korektnost taky pije krev - ale naopak na Entropě mě mrzí jen jediná věc: že tam Čechy nenapálil Černý víc. Měli jsme jít v tom smyslu pro humor příkladem, a byl by klid.

kpt 26.1.2009 10:47

Problém interpretace pohnutek pana Černého je v tom, že si netroufl přijít s nějakou skutečnou hnusotou

na velké a vlivné země Evropy, ale na nějaké to tam Bulharsko.

dulcibelka 26.1.2009 12:04

Re: Problém interpretace pohnutek pana Černého je v tom, že si netroufl přijít s nějakou skutečnou hnusotou

Mno...Francie, celá ve stávce a Německo s hákenkrajcem jsou vskutku okrajové a nedůležité státy.

kpt 26.1.2009 16:45

To nikterak ne Říkám ovšem s nějakou skutečnou hnusotou

Francie ve stávce není nic, co by stálo někomu za řeč. Němci, pokud by i pan Černý přiznal, jako že nepřizná, že jde o hákový kříž, mají i tak díky své nedávné minulosti máslo na hlavě, horší by ovšem bylo, kdyby je znázornil, jak pečou Židy v pecích, hle např. co míním, když říkám nějaký opravdový otřes, ať už umělecký či lidský. Trefovat se do nějakého Bulharska mi přijde jaksi ubohé...

dulcibelka 26.1.2009 17:56

Re: To nikterak ne Říkám ovšem s nějakou skutečnou hnusotou

Kolik těch (dosud žijících) Němců má asi skutečně máslo na hlavě, co myslíte? Ta nedávná minulost je 60 let stará, a už se taky od ní dávno distancovali.

Jde spíš o to, kdo co ustojí. Zakomplexovaný trpaslík se urazí, když ho co trpaslíka zobrazí...Jinými slovy: orel much nelapá.;-P

kpt 26.1.2009 18:16

Kdo jsem já, abych ukázal kdo a v jaké míře z Němců souhlasí s činy svých předků

uznám, že se od této neslavné části svých dějin distancovali. Koneckonců jest psáno Nezemře otec za syna ani syn za otce, každý zemře za svůj vlastní hřích. Souhlasím s Vámi i v tom, že orel much nelapá. O to větší mizérie, když si jako cíl své duchaplnosti vybere někdo takového "trpaslíka", že ano.

Apea 26.1.2009 9:50

Proč by nejmenoval?

Dva jeho předchůdci šli svého času ještě dál a jmenovali jako svoji náměstkyni Kateřinu Jacques.

Jinak nevím, co mají reakce na to že česká vláda vystavila Entropu společného s politickou korektností. Problém není v díle - to patří kritikům, pokud by jim stálo za pozornost, o čemž si dovolím pochybovat - ale v donátorovi a vystavovateli.

Karlík 26.1.2009 9:23

A co Němci?

A Neměl byste začít používat slovo Romové až se bude našim sousedům říkat třeba Deutschové a nikoli hanlivě Němci?

JaS 26.1.2009 12:07

Re: A co Němci?

A co Číňani?

maja 26.1.2009 8:28

Korektní

turecký záchodek (nejhygieničtější zařízení svého druhu – při dobré

vůli možno chápat i jako symbol čistoty)  Při dobré vůli tak tohleto vůbec nechápu. Proč? 8-o8-o

mp 26.1.2009 8:57

Re: Korektní

protože jsi nechápavý(á)

Bodie Doyle 26.1.2009 8:00

Já to prostě vidím před sebou jako živý:

verner zamyká dveře od pracovny, ale strašně strááášně ho to táhne nazpátek. Nemůžu přece psát za každou cenu o každé volovině, rve si vlasy, ale už sedí, zapíná počítač, už mu ty prsty lítají, ne,ne, zoufá si, proč já prostě MUSÍM? a píše a píše až třísky lítají. .......Jenomže, proč? A proč zrovna na Psu?

Pamětník I. 26.1.2009 9:56

Re: Já to prostě vidím před sebou jako živý:

Člověče, vy snad o profesní novinařině nic netušíte. Pokud máte trvalý úvazek je to formálně zaměstnání jako každé jiné - máte pracovní náplň a časové povinnosti a jste za to placen a dobře. Verner to píše jako pravidelný politický komentátor (rudého) Práva, který není členem KSČM a píše zřetelně levostředově včetně např.podpory radaru. A Pes to přebírá právě pro vás, abyste se naštvaně zúčastnil diskuse a zvyšoval tím vydavateli počet přístupů a cenu reklamy.

ranbow 26.1.2009 5:40

To by se brzo dotancovalo

Pokud by Kocáb revolučně jmenoval svého cikánskéhoromského náměstka, asi by napadlo mnohé, že by mohl jmenovat i další náměstky pro další menšiny které hodlá bránit. A asi by se brzo zjistilo, že jiné takové menšiny u nás nejsou. Tedy, ještě kromě Sudetských Němců.

honzak 26.1.2009 8:24

Re: To by se brzo dotancovalo

Většina menši se o sebe docela dobře opstará. Já znám menšinu polskou a slovenskou. Ňama problema, jak by napsal příslušník menšiny chorvatské (osobně žádného neznám).

Ten cikánskoromský náměstek bude mít na starosti finance páně Kocábova ministerstva?