25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Komunismus a europeismus

Mnohokrát v životě jsem si ověřila, že stačí obyčejný selský rozum a určitá míra pozornosti a snadno vysledujete aktuální společenské problémy, pnutí i budoucí trendy. Chce to možná jen víru ve vlastní názor a ochotu používat vlastní rozum (…ne ten médii naservírovaný).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 2.1.2012 23:43

Pěkné. A asi i pravdivé. Bohužel...

Z. Průša 31.12.2011 12:38

Pryč z toho spolku EU

Přirovnání EU a RVHP je zde naprosto na místě, je zde silná touha vše "srovnat dle správných kriterií" za každou cenu.

Nejsem ekonom, ale vzhledem k nápadům němofrancodua mám čím dál větší pocit, že tzv. krize Eura je uměle vyvolaná za účelem vytvoření jednoho státu EU.

Vyzývám k vystoupení z EU

B. Rybák 2.1.2012 15:44

Souhlasím a připojuji se k Vaší výzvě

J. Kanioková 30.12.2011 20:11

Jestli tu ještě nakoukne někdo, kdo mi dole přáli

tak díky moc. Potěšilo :) A tak přeji Vám i sobě, buďme šťastni v každé době :)))

A vlastně to přeji všem..

Š. Hašek 30.12.2011 19:10

Dobrý článek.

Eukřiklounům bych doporučoval vyvracet bod po bodu. Ale to samozřejmě oni nedokážou.

J. Tejkl 30.12.2011 20:18

Re: Dobrý článek.

jaké "body k vyvracení" máte konkrétně na mysli? článek přece  žádné body k vyvracení neobsahuje. Pouze srovnává  dva rozdílné texty, pokouší se mezi nimi najít jakousi pararelu a toto srovnání předkládá jako  důkaz, že EU je to samé, co komunistická diktatura. Toť vše. Pokud by tady něco potřebovalo argumentačně doložit, je to především samotný článek... 

A. Richter 30.12.2011 20:46

Re: Dobrý článek.

Ále, pane Tejkl, argumentačně doložte!   :-)

J. Tejkl 30.12.2011 22:42

Re: Dobrý článek.

pokud máte problém prozumět psanému textu, přečtěte si článek znovu, eventuálně poproste někoho intelektualně zdatnějšího, aby Vám obsah a smysl textu vysvětlil. A pak mi napište, co mám "argumentačně doložit", nebo ještě lépe jaké "body k vyvracení" článek obsahuje, což ve svém příspěvku tvrdil diskutér Hašek.

Pokud někdo přichází s tak závažným odhalením  jako je autorčino  tvrzení, že EU je to samé co komunismus, a stejně tak i skončí, čekal bych naopak  trochu více argumentů než jen srovnání dvou krátkých textů, nemyslíte?

P. Rada 31.12.2011 1:39

Re: Dobrý článek???

Souhlas pane Tejkl. Je ale asi příznačné, že s panem A. Richterem mám analogický problémek. Reaguje jako už by byl v plné silvestrovské náladě...

Nakonec je ale to tak trochu příznačné. Večírek technokratické civilizace "stálého extenzivního rozvoje" založený na nevratné fosilní hypotéce a fantazii o nekončícím a všespasitelném technologickém pokroku končí. Leckdo si s tím neví rady ač už od dob Římského Klubu bylo upozornováno, že zejména takovýto rozvoj má své limity.

Tak je dnes recese na silvestrovském stole:  http://www.novinky.cz/ekonomika/254840-do-evropy-se-v-pristim-roce-vrati-recese-predpovidaji-odbornici.html

Kde-kdo s bezradných hledá přitom chyby nepodstatné, umělé, jen aby barvu nebylo nutno přiznat. Pak jsou další - typicky V.Klaus se svým euroskepticizmem - co se na problému dnes zviditelnují...  ale i počátek celosvětové ekonomické krize sami zaspali o půlrok i víc. Ch Hall ale už o problematice a podstatě vývoje společnosti informoval dávno: 

http://www.esf.edu/efb/hall/documents/Energy_Intro10b.pdf

P. Fiala 30.12.2011 17:53

O Evropské Unii, ale také o Africké Unii a o OSN-UN

Lidé ve všech kulturních skupeních, která si na planetě Zemi vytvořili je v průběhu generací mění. Mění ji stále rychleji, na základě svých poznávání ve vědách, o ekonomikách, politikách, vojenství, umění, sportu i zábavě. Stále více poznávají, že jsou jedinečnými tvory v pozorovaném Vesmíru, a vidíme hodně daleko!

Lidé se integrují do větších celků, stávají se tak efektivnějšími v konání v přírodním prostředí planety Země, uskutečňují díla na která by sami neměli.

Po USA se ustavila EU. V roce 2002 se ustavila Africká Unie s 1 miliardou lidí. Číňané si změnili ekonomické systémy a jedou a je jich 1,3 miliardy.

OSN-UN je uskupením všech států na planetě, a kupodivu do MMF-IMF přispívá 166 malých samostatných států většími prostředky nežli USA dohromady s EU.

Je dobré, pro připomenutí si širších souvislostí, ve kterých žijeme, podívat se na WEB OSN-UN (v Praze je pobočka s texty v češtině) a sledovat, co se mezi těmi 7 miliardami lidí na planetě děje. Ve 27 státech tvořících EU žije, jen asi 500 milionů lidí. ČR ani EU není středem světa.

J. Šejnoha 31.12.2011 1:38

Re: O Evropské Unii, ale také o Africké Unii a o OSN-UN

No a ?

P. Rada 31.12.2011 1:52

Re: O Evropské Unii,...

Zkusím napovědět pane Šejnoha. Pro 500mil evropanů je dnes dobré bydlo podmíněno tokem surovin a energií ze zbytku cca 10x lidnatějšího "třetího světa" co se ale chce mít stejně dobře. Tento svět zatím ekonomicky i populačně roste, stává se silnějším .... Přitom udržitelná úživnost planety jen na OZE .... se udává zhruba pro miliardu lidí. Někdo tedy bude časem muset "s kola ven".

Nejničivější následky na eliminaci druhů mají v přírodě pravidelně nikoli vztahy predátorské ale konkurenční! 

B. Rybák 2.1.2012 15:53

Re: O Evropské Unii,...

Skutečná, vědecky a ne "zeleně" stanovená prognoza vede při plném využití již dnes existujících technologií k odhadu kolem 120 miliard lidí (a vesmír je prakticky nekonečný).

J. Brunner 30.12.2011 17:12

Asi má pravdu,blogerka.

Podobnost jazyka není náhodná,šéfové EU se skládají převážně ze socialistů,bývalých šéfů komunistických stran(Barosso).

P. Rajman 30.12.2011 16:00

Česko v Unii je a do Unie patří

obsah a dikci debat dávno spoluvytváří. Je pak otázka, jestli ona nesrozumitelnost nepramení spíš ze čtyřiceti let komunismu a nepochopení, že se za tu dobu západní Evropa podstatně změila zatímco východní, ve které Česko hrálo jakýs takýs prim ( po kterém se jeho obyvatelům včetně velké části nekomunistů stýská ) de fakto přešlapovalo na místě. Hledání řešení, kdy nezabírají ani západoevropské stereotypy ani východoevropská ( především česká ) trucovitost  to je to, co činí integraci zajímavou. Síla slov a slabost argumentů to je prozatimní výsledek první skutečě celoevropská krize ( v tom nejlepším slova smyslu ). Ano fráze zůstanou frázemi, ale eurofobie a hra na eurodisent, to je jen hra na dobu, kdy se na nejvyšších místech sice žvanilo, ale po ulicích pilně pojížděli stříkací vozy.

J. Milota 30.12.2011 16:46

Ta gramatika

Pane Rajmane, stříkací vozy snad pojížděly a nikoliv POJÍŽDĚLI !

S. Vaněček Šauerová 30.12.2011 16:54

ČR že do EU patří, pane Rajmane ? Jste si jist ?

Kdyby se totiž mělo soudit podle internetových debat, platilo by přece spíše, že na Evropskou unii nemáme, nedorostli jsme do ní, nakonec v ní - totiž větší polovina z nás - ani být nechce. Porovnáváme ji tu s RVHP, tu rovnou se SSSR, tu s nacistickým Německem, jsme nespokojeni, nadáváme. A pokud jde o nejvyšší představitele státu, chovají se stále jako černí pasažéři, rozpolcená zahraniční (a stejně tak obranná) politika státu je ostudná. Je to stále jedno a totéž. V první polovině 90. let jsme se vytahovali na státy Visegradu, dnes se chováme podobně  k EU. Dříve - už v 90. letech - to žehlil Havel, Schwarzenberg to napravit nedokáže, m.j. proto, že není ani předsedou vlády, ani prezidentem. Níže uvedené video názorně předvádí, že je to s námi pořád stejné. Bohužel, nejen jako v 90. letech, děláme stále stejně chybnou zahraniční politiku jako vždycky dřív.

http://www.youtube.com/watch?v=HNiBt_zfAG4&feature=share

Video je ale pěknou vzpomínkou na Havlovu sebeironii (jak se "přemohl a nepozval Klause do Reduty", kam ho nakonec samozřejmě přece jen pozval) a m.j. dobře ukazuje nejen na někdejší atmosféru v KPR, ale také na propastný rozdíl v jejím personálním obsazení. Havel, obklopený lidmi jako Medek, Tigrid, Dobrovský, Křižan, Schwarzenberg, Schneider, pan Klaus ... :-)

Pěkný poslech, pane Rajmane.

S. Vaněček Šauerová 30.12.2011 17:40

A ještě něco. O tom, kam chceme či nechceme patřit, budou se stoupající pravděpodobností příští parlamentní volby.

ODS a její přílepky (záleží samozřejmě na tom, zda volby budou v r. 2012 nebo později) to chtějí hnát do konfrontace. TOP09 a ČSSD nás chtějí hnát do područí Německa. Ano, na to voliči jistě uslyší, podobně jako slyšli na volání pana Klause, který před podpisem LS vyhrožoval sudeťáky číhajícími na naše majetky na bavorské hranici. To už teď nepotáhne, je třeba vymyslet něco nového. Už je to na světě. Pan Zahradil má v jednom pravdu. Totiž v poslední větě celého jeho psaní. Příští volby budou o tom, zda se nás povede odvést z Evropské unie. Pan Zahradil tak vytváří pěkné předpolí pro pana Klause, Nečase se jistě podaří vykopnout po prohraných krajských volbách.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Knize-se-spoji-s-CSSD-a-vyda-nas-Nemcum-To-hrozi-naznacil-Zahradil-218395

P. Rada 30.12.2011 15:07

Podivné srovnání.

Za podivné považuji především to, že autorka si "komunismus" vykládá jako to, co zažila v 80tých letech...  Sotva asi pamatuje leta padesátá a ani zmínka o tom, co "komunismus" znamenal pro lid Ruska, Číny...

Co vnímá pod pojmem "europeismus" je mi tedy záhadou obdobnou. Třeba je to jen nepohodlí a neochota se podřizovat jakékoli autoritě... - to bych ještě chápal. Pak je ovšem na pováženou proč si bere do úst tak silné kalibry. Asi půjde o velice vzdorovitou podtavičku co o sobě potřebuje předně dát vědět vzteklým dupáním.... Konkrétnostem se totiž ve své příspěvku prakticky nevěnuje.

To co je ale konkrétnem dneška je celosvětová ekonomická stagnace všech nejvyspělejších ekonomik - nikoli jen Evropské.

Podle mého jsou autorkou nadnesené pojmy hluboce odlišné pro většinu soudné populace - a to už proto, že o nich můžem všichni otevřeně diskutovat. EU má své byrokratické problémy ale je předně jako většina vyspělích ekonomik zaskočena TECHNOLOGICKOU PASTÍ. Jako ostatní vyspělé ekonomiky má vesměs sociální a především konzumí možností, vzhledem ke stavu příjmů nebývale zhýčkané obyvatelstvo.

Pokleslali totiž efektivita těžby dominantních energetických zdrojů vesměs na polovinu i méně za posledních 30let měl by tomu odpovídat pokles osobní spotřeby nebo jinou technologií vytvořený kompenzující prvek. Pokud tomu tak není a fyzikálně zjevně žijeme v omezeném prostčředí s omezeným přístupem ke zdrojům pak nutně musí přijít regrese a zdáse, že bude žel vynucená a možná i chaotická. Vynucená proto, že zavčas naivní obyvatelstvo i jejich náčelníci nepochopili kam jejich svět směřuje. Příkladem té naivity je i sočení na EU s nadějí, že pád tohoto prostoru a praktik v něm může přinést kýženou změnu.  Mnohé byrokratické praktiky v EU je nutné odbourat či změnit - to ano ale samo o sobě toto absolutně nemůže stačit kompenzovat propady na příjmové stránce energií i surovin kterou jsme si zvykli čerpat. http://www.vesmir.cz/clanky/clanek/id/7883

A. Richter 30.12.2011 20:53

A vůbec

fotovoltaika byla, je a bude nejlepší (finta na okradení lidí a ještě se přitom tvářit jako spasitel) !    :-) 

P. Rada 31.12.2011 1:18

Re: A vůbec?

Nevidím souvislost ve Vašem komentáři k tomu co jsem napsal - nejde o překlep???

Pokud Vás ale zajímá můj vztah k fotovoltaice tak vychází z její nízké energetické ektivity v našich podmínkách.   http://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI 

Dalším faktem je ale zneužívání dotační politiky právě těmi největšími hráči jako jsou banky, ČEZ... a prorůstání korupce politickým spektrem:

http://byznys.ihned.cz/c1-45908160-vas-ucet-za-cistou-elektrinu-6300-kc-kvuli-chybe-politiku

D. Švik 30.12.2011 13:51

Netzerová je jednička

však víte jak Topol ukazuje jedničky, ne? Zpátečnická ideologie- to mě fakt dostalo. Smál jsem se jako u Dařbujána...

P. Rajman 30.12.2011 15:27

Re: České furiantství

to je nic neriskující ( v podstatě zbabělá ), nic nepřinášející ( v podstatě ubohá ) velkohubost. Nic víc.

J. Tejkl 30.12.2011 15:33

Re: České furiantství

Trefné. Souhlasím

J. Václavíková 30.12.2011 18:17

Re: České furiantství

Také.

P. Rajman 30.12.2011 13:48

Neškodná pitomost

nebo nová státní doktrína.

V. Mlich 30.12.2011 11:04

Nádherný článek

Děkuji autorovi za výstižný popis situace

V. Novák 30.12.2011 10:00

Tak vystupme!

Stejně od prvního dne v EU jenom házíme ostatním klacky pod nohy. Dokonce víc, než Poláci - a to je co říct! To je opravdu kumšt. Jenom vysáváme EUnijní dotace - a pak se s ostudou ukáže, že jich značná část byla "odkloněna".

Tak, kruci, vyvolejte referendum o vystoupení.

Aspoň přestaneme ostatním zavazet...

O. Uživatel 30.12.2011 10:02

Uživatel požádal o vymazání
V. Novák 30.12.2011 10:20

Proč já? Nadávám snad já na EU?

Vytahuju snad já kdejaký pitomý argument proti EU?

Štve mě, že se pohodlně vezeme v evropském autobusu, pobíráme kdejakou dotaci, naši politici se je snaží odklánět do vlastních kapes - ale jak jim na to v EU přijdou, ječí , že se "nám" ubližuje. A lid obecný furt remcá, furt nadává, jak nám ta EU škodí.

Krucifix, když se vám v EU nelíbí, tak ji aspoň přestaňme otravovat!