19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

EVROPA: K útokům paní Leyenové na Polsko

Když dochází v Evropě, resp. v Evropské unii, ke zjevnému ohrožení demokracie, je třeba, aby evropští demokraté hlasitě protestovali. Dnes nejde o maličkost. Paní Leyenová v Evropském parlamentu prohlásila – citováno médii, u nás např. okamžitě Českou televizí – že „rozhodnutí polského ústavního soudu ohrožuje základy Evropské unie. Evropská komise musí chránit občany unie a bude proto jednat.“ To je bezprecedentní výrok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 22.10.2021 7:44

" Evropská komise musí chránit občany unie a bude proto jednat.“ Řekl bych, že potentáti EU si občas "nevidí do huby". EU nevadí, že ve Francii, Německu, Švédsku... jsou oblasti kde platí právo šaría a nikoli právo evropské. Ale budou hledat hnidy na Polsku. Hrábnout do skutečného vředu se jim nechce, tam by mohli narazit. Ale i potentáti některých států (kupř. prezident Francie) hrozili prstíčkem nám, Maďarsku.... a přitom doma jim Žluté vesty zapalovaly auta a Praví věřící podřezávali na ulici občany, vystíleli redakci či zapalovali kostely a synagogy. Orbán byl lump co staví ploty (Evropa není o plotech... pamatujete hlavní paní z EU) a dneska je staví kdekdo. Je to spolek kecalů a pošuků a vedou nás, spíš cpou do průseru. J.L. end

J. Pětroš 20.10.2021 20:43

Tentokrát souhlas

F. Žůrek 20.10.2021 20:00

Souhlasím s textem. Nejsme podřízený stát snad nikomu, jsme svobodná Česká republika. Samozřejmě, že nějaké smlouvy a dohody se podepisují a mají platit, pokud jsou ovšem v souladu s Listinou základních práv a svobod se stejně tak s Ústavou ČR.

Poznámka: když se třeba někdo ožení, tak je to ženatý občan, který na sebe bere navíc povinnosti vůči svému manželskému svazku, ale jsem i nadále "svobodným občanem" ovšem v užším slova smyslu. Tj. má svoboda je poněkud omezena manželskými a později rodinnými závazky (když přijdou děti). Ale pořád jsem přece do jisté míry svobodný člověk, který však musí být "při rozumu". (Nebudu již třeba lítat za ženskými, jako bych byl bez závazků atd.)

M. Grundmann 20.10.2021 21:10

Každý stát má na výběr : buď upraví svou ústavu tak, aby byla smlouva s Evropskou Unií v souladu s ústavou, nebo z Evropské Unie vystoupí. Bez ohledu na to, co si o obsahu těchto zákonů myslíme. Jednoduše musí být v souladu.

V. Hodorka 20.10.2021 17:15

Vaclav Klaus a kolektiv. To je hrozny podpis pod clanek. Takovy zbabely.

Š. Hašek 20.10.2021 19:04

Furt Vás ministr, předseda vlády, president, penzista Václav Klaus, fest sseerree???

Chce to obklad. Víte kam?

Jo, a co tam jako máte k tomu článku?

J. Kanioková 20.10.2021 19:13

Naprostý souhlas !

J. Vala 20.10.2021 19:50

k tomu clanku - jako priklad uvedu (fiktivne) Pavla Novotneho - treba by se rozhodl, ze na uzemi, ktere on spravuje budou obcane platit nizsi dane. Proste dane stanovene PS a MF CR jsou zavazne i pro nej, tedy pokud chce zustat v CR - nebo si musi zalozit jiny stat mimo CR

P. Manda 20.10.2021 19:16

zalez

J. Kanioková 20.10.2021 19:20

Ubožáku Rv

J. Matuška 20.10.2021 17:11

„Svatý Václav nás ochraňuj.“ V ČT znělo nečekané. Sesazení Zemana? Pozor

J. Matuška 20.10.2021 17:06

To fakt ne. Šándor usekl „zásadní důvod“ odstavení Zemana

M. Grundmann 20.10.2021 17:04

S autorem článku nemohu souhlasit. Německý ústavní soud nezkoumal platnost základních smluv Evropské Unie, ale určitá rozhodnutí evropských orgánů, zejména Evropské centrální banky. Členství v Evropské Unii skutečně znamená, že se každý stát vzdá části své suverenity a že nebude zpochybňovat platnost smluv, k jejichž plnění se zavázal.

Je úplně jedno, kdo v daném státě platnost smlouvy zpochybňuje. Zda je to vláda, parlament či nějaký soud. Žádný členský stát unie nemá právo zpochybňovat platnost těchto smluv.

M. Moravcová 20.10.2021 18:11

To je blbina. Každá smlouva lze zrušit. Každá

.

M. Grundmann 20.10.2021 18:26

V mezinárodním právu platí, že smlouva přestává platit i jejím porušením. Je samozřejmě možné tyto smlouvy zrušit. To ovšem znamená zrušení Evropské Unie nebo vystoupení z Evropské Unie, pokud ostatní státy tyto smlouvy nezruší.

Vstupem do Evropské Unie nám vznikla práva a povinnosti. Nic nám nebrání z Evropské Unie vystoupit. Ale není možné tyto dohody zpochybňovat a současně v Evropské Unii zůstat.

J. Vala 20.10.2021 19:28

a diky tomu Vasemu rozboru ( dekuji) je jasne, ze Ursula von der Leyen ma naprostou pravu, ze je EU v ohrozeni, protoze bud vystoupi Polsko, nebo skonci EU.

V. Braun 20.10.2021 20:46

No v případě Polska je to ten problém s vybíráním si třešniček - tahle smlouva nebo nařízení EU u nás platí a tohle zase ne. Takto se solidní partner nechová.

M. Grundmann 20.10.2021 21:06

I náš spojenec může udělat chybu.

J. Kanioková 22.10.2021 13:07

Ursula von der Leyen NEMÁ pravdu

J. Kanioková 20.10.2021 19:15

1*****

J. Vala 20.10.2021 19:24

mate naprostou pravduR^

J. Matuška 20.10.2021 17:04

Komentátor Ivan Hoffman varuje, že současné vysoké ceny elektřiny, které jsou výsledkem zelené politiky, jen tak nezmizí. „Odvrátit temnou elektrickou perspektivu bude problém, protože je o ní politicky rozhodnuto shora, ze zeleného Bruselu,“ štve Hoffmana, podle kterého navíc budou stále častěji hrozit blackouty, protože je zelená energie nestabilní.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cerno-Bez-elektriny-Zkuseny-Ivan-Hoffman-vidi-budoucnost-680900

Svět se zbláznil a zelení šílenci mají klíče zvenku i zevnitř...

J. Minarčík 20.10.2021 16:15

Vznik 3říše se vojensky nepodařil,vznik 4říše se se politicky nepodaří,přijde k nám do bývalých satelitů internacionální pomoc?8-o

V. Petr 20.10.2021 16:26

Ještě dva roky grýndýlu a promrzlí lidé budou ruskou armádu vítat šeříky...

Š. Hašek 20.10.2021 15:55

brusele nemá "žádné základy" Evropy. Krom touhy Německa vládnout. Evropanem je i občan vsi u Petrohradu, i občan vsi na západní části Turecka. A jako já.

Za každou cenu chtějí vládnout. Hlavní stan.

Viz cca 1000 let zpět.

No, kdyby došlo k nejhoršímu, držel bych asi s Polákama (šířeji vzato). V tom dnešním Polsku jsme občas byli jako doma. Poláci byli spokojeni, více než s Petrohradem, Vídní a Peští.

Zkráceno.

T. Kučera 20.10.2021 14:29

Ale koukám, tady to staromilcum shořela, tak se nasazování do Pilska. Jo, a pak prej jsou proti migraci.

T. Kučera 20.10.2021 14:30

Shorelo.

V. Kuhaj 20.10.2021 15:12

A taky Polsko, že jo?

V. Petr 20.10.2021 14:33

Až tady greendeal lidi dokonale ožebračí, změní se to i u nás...

V. Petr 20.10.2021 14:29

Pokud jde o "ochranu" občana v podání Lejnové připomínám, že termín "Protektor" znamenal česky "ochránce..."