19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Jourová jako pomsta za dvojí kvalitu?

Věra Jourová podle médií dostala nabídku na novou pozici v Evropské komisi. Po ochraně spotřebitele by se měla věnovat ochraně právního státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 10.9.2019 8:28

Re: Reakce premiéra je jasná : Je to silný resort!

Asi by bylo dobré podotknout, že Václav Havel navrhl zrušit NATO a Varšavskou smlouvu v létě 1989, tedy v době, kdy nebyl prezident a komunisti zde tvrdě potlačovali demokratické síly. Byl to jeden z návrhů pro "oteplení" období studené války, byť Gorbačov s Reaganem již předtím v tomto ohledu udělali zásadní kroky.

Co se týká V4, tak skutečně nevím, jaké výsledky tento spolek má a kdo ho bere vážně, když se sami neberou vážně. Orbán žije svojí touhou po neomezené moci a vše podřizuje své filozofii "AntiSoros" proti člověku, za jehož peníze vystudovat. Polsko je zásadně protiruské a pomáhá Ukrajině do EU. My jsme hodně proruští a pročínští a jsme takovým hnízdem agentů, tedy úplně opačným pólem, než je Polsko. No a Slovensko si řeší hlavně své mafiány napojené na Itálii, vraždu Jána Kuciaka a užívá si euro. Také popularita EU je různá - Polsko 72%, Maďarsko navzdory Orbánovi 61%, u nás 41%, Slovensko jsem v průzkumech nenašel. Stejně tak jsem nenašel, co vlastně dělá V4 společného. Postup proti Timmermansovi se moc nepovedl, když je místopředsedou komise. Nebo je to úspěch?

L. Novák 10.9.2019 4:10

Re: Co se týká dvojí kvality potravin

Jo, jo. Kapitalismus je okrádání člověka člověkem, zatímco socialismus funguje přesně nopak... :-P

P. Pavel 10.9.2019 0:04

Re: Reakce premiéra je jasná : Je to silný resort!

Pan Havel navrhoval také zrušit NATO. Naštěstí ho nikdo nevyslyšel. Slovensko si na vstup do NATO muselo počkat, protože vládl Mečiar, který byl pro západ nepřijatelný. Jakmile skončil ,Slovensko se stalo členem NATO. Jinak rozšíření NATO bylo v zájmu západu. Tak je tomu i dnes.Vztahy s Ruskem se snažil rozproudit kde kdo. Třeba GWB, který pozval Putina na svůj soukromý texaský ranč na víkend, a řekl "pohlédl jsem mu do očí, a je to slušný člověk". V té době také bylo Rusko v přátelském vztahu se západem, vstupovalo do G7/8, G20 a spolupracovalo s NATO. Havel se snažil o řadu věcí, ale že by někoho o něčem přesvědčil je málo pravděpodobné. Třeba i přes jeho osobnost, nebyla občanům ČR zrušena vízová povinnost s USA. A kromě jiného podepsal dopis tzv. osmi presidentů v poslední den svojeho presidentování, kde nás zatáhl do nesmyslné války s Irákem, neblahé ovoce této války, vznik IS je toho důsledkem. V4 v té době neměla žádné výsledky, dnes tuto skupinu EU bere na vědomí, a podle toho se k ní i chová.

M. Malovec 9.9.2019 23:38

Ani EU prezident Tusk

ač Polák nerozložil coby Polák V4. Za Jourovou nemůžeme!

J. Jurax 9.9.2019 23:19

Ano, to je přesnější vyjádření.

D. Mach 9.9.2019 22:52

Re: Reakce premiéra je jasná : Je to silný resort!

Mám za to, že byste si mohl některé události pamatovat. Pan Havel byl jedním z mála prezidentů, kteří mohli promluvit v americkém kongresu a všichni kongresmani poslouchali, Přesvědčil politiky, že vstup zemí střední Evropy do NATO je bezpodmínečnou nutností, a politici mu naslouchali. Že to nebylo automatické, to dokazuje společnost, že Slovensko si na vstup muselo počkat. Pan Havel přesvědčoval světové politiky, aby západ spolupracoval s Ruskem, a asi si pamatujete, že prezident Clinton se snažil rozproudit vztahy s Ruskem. To byl prezidentem ovšem jelcin, a ne ten současný diktátor. Havel se zasadil o vznik Visegrádské skupiny. Cílem byla hlavně spolupráce při vstupu do EU. Současné vztahy už jsou naprosto bezvýznamné, což se projevilo při volbách předsedy EK. Havel se zasazoval o podporu lidských práv na Kubě, v čemž musel především bojovat se Španělskem, které nekriticky hájí všechny španělsky hovořící země bez ohladu na to, co se v nich děje. A tak by se dalo pokračovat. K doplnění třeba text z Respektu nebo záznam z besedy na Fakultě sociální věd:

https://www.respekt.cz/tydenik/2011/53/odkaz-vaclava-havla

http://pkfsvuk.cz/minulost-soucasnost-a-budoucnost-ceske-zahranicni-politiky/

M. Prokop 9.9.2019 22:51

Re:

Nesežeru. Umím číst a je-li něco podezřele levné, tak čtu vždy.

M. Prokop 9.9.2019 22:32

Re: Co se týká dvojí kvality potravin

Když koupí, tak i sežerou. Kupovat ale nemusí. Konkurence je.

M. Prokop 9.9.2019 22:31

Re: .... von der Leyenové.

Nepochybně i toho by některé médium bylo schopno, viz různé ty ...dottirové.

M. Prokop 9.9.2019 22:29

Re: .......

Nominaci samotnou ne, je věrnou Burešovou poskokyní. Ale portefeuille jo.

M. Prokop 9.9.2019 22:28

Re:

Ochrana právního státu PODLE EU. A to je rozdíl.

V. Liptovský 9.9.2019 21:46

Zabudnite, "ménecenná" čast EÚ...

...je len kolóniou EÚ... Nie jej súčasťou... Väčší pes j..e... Všetko ostatné je už dielom kolaborantov...

J. Jurax 9.9.2019 19:36

A vždy byla. Jen se kradlo a krade tu víc, tu míň a taky se to tu líp, tu hůř kamuflovalo a kamufluje.

J. Jurax 9.9.2019 19:30

Jojo, daly, třeba v osmatřicátém v Mnichově a stejně tak později v Moskvě a dnes kdykoliv v bruseli ...

J. Jurax 9.9.2019 19:25

No, neprospěla mu. Zkuste si zagůglit.

Ale jeden primát má - zavedla maskáče pro těhotné vojačky.

J. Jurax 9.9.2019 19:21

No jo, jenže když nemáte srovnání, sežerete i konzervu kuřecích řízků z čistého separátu. Jsou přece od renomované západní značky vyhlášené kvalitou svých produktů! A složení je napsáno mikropísmem a nemusíte mu rozumět.

Ledaže si stejně vypadající konzervu skončíte koupit do Rakous či Germánie.

Ergo - když už kupovat šunty, tak zásadně naše domácí, tuzemské ... :-)

J. Jurax 9.9.2019 19:11

Svobodná Evropa by měla vysílat hlavně do brusele!

J. Jurax 9.9.2019 19:10

To se jí nepovolí. I kritizovat je třeba eurosprávně!

J. Jurax 9.9.2019 19:07

Ochrana právního státu v EU?

Dobrý vtip ...

P. Han 9.9.2019 18:59

Re: .... von der Leyenové.

A co vonové derové Leyenové?

L. Novák 9.9.2019 18:19

Re: Jourová je socialistická ovce, která bude papouškovat,

Mně to ani problém nedělá, protože české ovce si podobné blbky volí pořád dokola. Takže se "starám" jinde a jinak. ;-)

J. Kombercová 9.9.2019 18:15

Re: Co se týká dvojí kvality potravin

Ano, to je pravda. Mě ale doslova sejří, že si někdo dovolí na východ dodávat výrobek ve stejném obalu jako na západ, jenže z horších surovin s tím, že prostě na východě to sežerou. No, když sežereme, naše chyba.

J. Kanioková 9.9.2019 17:32

Ano !

J. Kanioková 9.9.2019 17:27

.......

"To, že byla opět nominována za Česko na tento post, považuji za velký omyl." ... Tak já to považuji za pokus o rozbití V4 !

J. Kanioková 9.9.2019 17:23

Běžte do háje !

I. Širůček 9.9.2019 16:10

Re: Jourová je socialistická ovce, která bude papouškovat,

Prostě se "starala", vy ́ste se nestaral, teď vás to séře...

I. Širůček 9.9.2019 16:09

Re: Reakce premiéra je jasná : Je to silný resort!

Tak třeba v osmašedesátém vůbec žádná, to máte pravdu! Ale jestli to třeba nebylo tím, že ta, která na nás dala "hluboko v minulosti" ještě stále ctila dohody ze čtyřicátých let ... Von není každej takovej, aby uzavřel třeba "Brest-Litevskej mír", když se mu to zroubna hodí do krámu ...

L. Novák 9.9.2019 15:44

Jourová je socialistická ovce, která bude papouškovat,

ochotně to, co jí EK připraví. A za to je královsky placena, a bude mít i královský důchod... Kdo z vás to má? A kdo z vás by to nevzal? :-P

P. Pavel 9.9.2019 15:36

Re: Reakce premiéra je jasná : Je to silný resort!

No, opravdu mi nenapadlo jít tak daleko do minulosti. A ani si nemyslím, že zrovna toto měl pan Mach na mysli. Podle jeho příspěvku to vypadá, že myslel novodobé dějiny ČR. No, ale když chcete, tak pak řada velmocí na náš názor nedala, a jistě neuhodnete které.

M. Prokop 9.9.2019 15:30

Re: Pane autore,

Jistěže není.

Kupuji to, co se mi osvědčilo. Pouze u mně neznámých výrobků od mně neznámých výrobců se podívám na složení, nebo se prodejce zeptám.

Celý povyk kolem dvojí kvality je promoakce nějakého dobrosera.