29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Již 30 let bez železné opony a náš dnešek

Pád komunismu, spojený v naší zemi s událostmi 17. listopadu 1989, je v každém případě největší událostí našich novodobých dějin. Byla to událost vysoce pozitivní. Vedla k radikální proměně našich životů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 15.11.2019 13:36

Tak genderismus a gay parades, spolu s vyhlašováním klimatické nouze, jsou nepřáteli. Klaus opět nezklamal. Svoboda, pane Klausi, je pro všechny, i pro gaye, a končí pouze tam, kde omezuje svobody ostatních.

P. Dvořák 15.11.2019 13:24

LGRBT

P. Dvořák 15.11.2019 13:24

Spíš bych použil ;-€ Rv Rv Rv ;-€

I. Koreň 15.11.2019 13:19

Pokud jsem četl, byly sociální demokracie po válce mnohem víc marxistické než teď. Během poválečného "hospodářského zázraku" se postupně se pravice a levice sbližovaly ve středu, Rakousko se svými velkými koalicemi je dobrý příklad. Konzervativní strany se tedy opravdu posouvaly doleva, socdem ale doprava - vzpomínáte na reformy Schrödera v Německu nebo Blaira v Británii? Teď je tendence opačná, pravice a levice se nově profilují a konsensus mizí, společnost se zase víc rozděluje.

Přiznám se, že žádný deficit demokracie a svobody přinejmenším v západní Evropě nevidím (USA moc neznám). Neslyšel jsem, že by byly volby třeba v Německu zmanipulované nebo že by si francouzský prezident uzurpoval víc moci, než kolik mu dává mandát. Svoboda slova byla ve veřejném prostoru omezená vždycky, státem ale jen v extrémních případech - pomluvy, schvalování holocaustu, propagaci nacismu apod. Prostor pro projevování názorů ale odjakživa omezený je - zkuste napsat komentář proti premiérovi do Lidovek, myslíte, že ho otisknou? Bude to omezení Vaší svobody slova? Můžete ho ale poslat do Respektu, NP nebo PL. Stejně tak není omezením svobody slova, když Váš komentář vyvolá nesouhlas nebo v extrémním případě demonstraci a mediální kampaň. Kdo veřejně publikuje své názory, doufá v souhlas ostatních, ale musí počítat i s nesouhlasem. To patří ke svobodě.

Souhlasíte? Pokud ne, máte nějaký příklad, který by tomu, co jsem napsal, odporoval?

A. Forman 15.11.2019 13:07

Nehledě na fakt, že Václav Klaus jako prezident apeloval na Ústabí soud, zda nebude ohrožena svoboda a suverenita našeho státu. Rychetského tlupa bez mrknutí oka tento požadavek smetli se stolu aniž by soudci tento mega dokument vůbec četli.

M. Moravcová 15.11.2019 12:51

Ano, to je budoucnost a je to velmi špatné. Musíme si své hodnoty a svou identitu bránit. Nahlas. Nebát se. Díky.

I. Koreň 15.11.2019 12:46

Samozřejmě že Klausova propaganda funguje, důkazů je na NP spousta. Zkuste si přečíst tohle a popřemýšlet o manipulaci s pojmy https://cs.wikipedia.org/wiki/Liber%C3%A1ln%C3%AD_demokracie

T. Hraj 15.11.2019 12:44

Ne, mnohem většími hrozbami jsou typy. (Filip je sice kovaný komunista, ale hrozbou dnes naštěstí není)

T. Hraj 15.11.2019 12:40

Napište prosím jména všech těch, kteří by provedli privatizaci lépe (chtěl jsem napsat ať se zasměji, ale nebudu apriori sarkastický), a nebo rovnou hoďte odkaz na učebnici "Jak transformovat veškerou státní, centrálně plánovanou ekonomiku na kapitalistickou pro samouky"

V. Petr 15.11.2019 12:38

Listopad by přišel i bez disidentů, oni ale tehdy představovali někoho, kdo mohl převzít moc. Při porovníní s jinými postkomunistickými zeměmi a s činností těchto lidí DNES si ale nejsem jist, zda jejich úloha byla vůbec někdy pozitivní!

V. Petr 15.11.2019 12:25

Je to přesně naopak, nejhorší je rudozelená pakáž, podporovaná Bruselem.

P. Flener 15.11.2019 12:08

Největšími hrozbami pro ČR jsou dnes lidé jako Okamura, Filip, Zeman, Klaus a další atypy.

J. Kanioková 15.11.2019 12:07

Jaká LibDem ? V.K. má pravdu ! A vy píšete nesmysly..

P. Han 15.11.2019 12:04

Co chtějí, když to budou dělat doma.

P. Zinga 15.11.2019 12:04

Na co jsou vlastně ti nahoprdelníci hrdi?

D. Stirsky 15.11.2019 12:01

A co mají provozovat?

J. Kanioková 15.11.2019 12:01

Ano, souhlas R^

P. Zinga 15.11.2019 12:01

Ano, a není to náhodný proces: s jedincem se lépe zatočí, než se skupinou, říkejme ji třeba národ.

J. Kanioková 15.11.2019 12:00

Díky, souzním.. R^

P. Schuster 15.11.2019 12:00

Blábol, nebýt senátorů, kteří chtěli žalovat Klause k ÚS tak by ji nepodepsal.

P. Zinga 15.11.2019 11:58

Já myslel, že to bylo dílem kolektivu disidentů a on to byl pouze Havel!

A nenadávej Klausovi za Lisabon, on alespoň varoval, ale Havel by to běžel podepsat až do Berlína, pardon, Bruselu.

J. Kanioková 15.11.2019 11:58

Nestačí, píšete hlouposti !

J. Kanioková 15.11.2019 11:56

Přesně ! .... 1*****

J. Kanioková 15.11.2019 11:55

R^

J. Kanioková 15.11.2019 11:53

P. Polak - Jak ohraná deska, trapné ! Nejste normální..

O. Uživatel 15.11.2019 11:48

Uživatel požádal o vymazání
V. Podracký 15.11.2019 11:36

Název pro současnost existuje. Používám jej ve své knize Konzervatismus pro třetí tisíciletí. Tím názvem je univerzalismus. Vysvětluji to jako proces vytváření univerzálního člověka jednotlivce, který se odloučil od přirozenosti a tím i od kolektivů rodiny, národa, státu. je to volný pták globálního světa. Mezi těmito lidmi není rozdílu, není muž a žena, nemá národnost, nemá rasu, nemá odlišnou kulturu, pouze světovou nihilistickou. Problémy s tímto názvem mají jak neoliberálové, tak neomarxisté, protože jim nezapadá do žádné z ideologií.

P. Han 15.11.2019 11:32

Kremloboty jsme tu před 10 lety snad ani neměli. Ty jste si vymysleli až později. Ledaže by to byli ti, kdo chtěli Klause za jeho názor na (nejen) Lisabonskou smlouvu zavírat do blázince. To se dělávalo v SSSR, ne?

V. Podracký 15.11.2019 11:29

Tyto blbosti se prosazují postupně tak, že je nevnímáme. Inkluzivní školství je také blbost, mnozí říkali, že to přece nikdo nemůže zavést. A ejhle, je to tu. Postavil se někdo proti tomu? Ne. Ani jsme to nevěděli, nevěděli to ani rodiče dětí. Zeptejte se politiků, proč to zavedli. Za peníze z EU. Takže co? Postupně si nás koupí.

M. Moravcová 15.11.2019 11:28

Klaus při doslova vynuceném podpisu LS vyjednal výjimky. Vlezdobruselský Sobotka je zrušil. Už jste mu vynadal?