25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dedamraz 19.5.2008 10:31

na EU se da hodit vsechno

Je taky v ceskych luzich a hajich docela oblibeny hodit na EU cokoliv, vcetne toho, ze moc prsi. A ac ma EU hodne casto maslo na hlave, tak jeste casteji je to proste jednoducha vymluva {ne}kompetentnich politiku nebo uredniku, kteri proste a jednoduse nebyli schopni prevest do zakona nejakou smernici a spolehaji na to, ze kdyz reknou, ze to tak chtela EU, nikdo si to neoveri. Kdo by taky tu smernici hledal, ze...je sice na netu a v cestine,  ale lepsi je si zanadavat na EU...zarnym prikladem bylo treba baleni koblih...najdete nejakej predpis vydanej EU, kterej to narizuje...

tomcat 19.5.2008 10:58

Re: na EU se da hodit vsechno

máte pravdu. Co by chudáci politici dělali, když by se nešlo čas od času vymluvit na tu hroznou Evropskou unii, co nám vzala rum (sic!) a dle páně Březinysi brousí zuby už i na slivovici?

richard 19.5.2008 11:07

Re: Re: na EU se da hodit vsechno

Tocate:  ten český rum je jenom taková úsměvná legrácka. Jsou daleko horší věci. třeba centrálně řízená imigrace založená na povinných kvótách. Tlak na unifikovanou zahraniční politiku. To je průser, jdnotná učebnice evropských dějin. Jinak se na druhou světovou válku dívají němci a jinak češi, že ?!? Atd,atd. Rum si dejte na zdraví, ale o tom zde řeč není

tomcat 19.5.2008 11:31

Re: Re: Re: na EU se da hodit vsechno

Díky rum mi nechutná (ostatní lihoviny piji minimálně):-) Schválně jsem zvolil takovou marginálii, ale na to občanstvo slyší, tak si utváří názor na sjednocování...

S těmi kvótami a komunitarizovanou imigrací a azylem máte, bohužel, pravdu. Ale jsme opět u toho, kdo je původcem. Bylo by jistě naivní (ale mohli bychom tak činit) žádat Komisi, aby netlačila tolik na unifikaci, ale vždy se rozhodne v Radě, tam přeci máme zástupce a popřípadě v Evr. Parlamentu (máme tam sice výkvět lidského rodu, ale co jsme si zvolili, to máme). "Tlak na unifikaci", společná zahraniční a bezpečnostní politika se mi jeví jako mnohem méně problematická (negociace s Ruskem nemá na úrovni členských států příliš smysl, jako celek je to přeci o něčem jiném). Že se jinak druhou světovou ("kolektivní sebevražda západu"), inu, jinak to ani nejde, stále fungují ty nejjednodušší apely nacionalismu (v Německu, nemluvím o Rakousku, si lidé narození po válce stále musí připadat, jako by oni sami rozpoutali válku nebo rozdělovali na rampě v Osvětimi)

richard 19.5.2008 11:34

pro Tomcat

Tomcate tak alespoň na něčem jsme se shodli;-)

tomcat 19.5.2008 10:28

zbytečná demonisace

Nesdílím, jako disktující pode mnou, nadšení, ze společné zemědělské politiky. Ale šmahem odsuzovat ES/EU je velmi nebezpečné. Komise, jako jeden z motorů, silně tlačila a stále tlačí na členské státy, aby liberalizovaly svoje monopoly (a jiné reglementované sektory hospodářství). Euroskeptikům by mohla lisabonská smlouva vyhovovat už proto, že expressis verbis upravuje ukončení členství....

A s těmi socialisty si za to můžeme sami, prostě je nevolme, ale na to je elektorát buď příliš pohodlný nebo racionálně ignorantní. Demokratická kontrola existuje (ne, že ne - volby do EP jsou přímé, byť úprava roztříštěna dle národního zákonodárství - pro strážce "suverenity", jmenování členů Komise se souhlasem národní vlády, Rada je složená z vládních delegací etc.).

Jinak Herzog je skutečně odborník a persona hodná obdivu, leč nebyl on jedním z hlavních tvůrců "evropské listiny práv a svobod" (euroskeptici si jistě vzpomenou na celou řadu hospodářských a sociálních práv, kam se na to hrabe naše light socialistická část Listiny).

Autor článku se dosti mlhavě zmiňuje o možnosti rozšíření "pravomocí" bez další úpravy Smlouvy (a tedy i ratifikace členy). Kdo ví, odpoví - není to možné (za splnění velmi přísných procedurálních podmínek) již dnes?

dedamraz 19.5.2008 10:36

Re: zbytečná demonisace

souhlas...

richard 19.5.2008 10:25

Pro karel52

Jaksi postrádám proti-argumenty toho, že se mýlíme. Jenom osobní invektivy nestačí. Co tak nějaká ekonomická, politická data. Ale to dá práci, že ?!?

dedamraz 19.5.2008 10:23

demokraticky deficit

Spousta lidi se tady ohani demokratickym deficitem a nejsem si uplne jistej, ze vedi, o cem mluvi...jde v podstate o to, ze v legislativnim procesu puvodne nemeli prakticky zadne misto voleni zastupci obcanu EU...tedy Evropsky parlament. Narizeni a smernice byly prijimany Radou, coz jsou ministri z jednotlivych vlad clenskych statu, vzdycky podle projednavane problematiky {kdyz jde o zemedelstvi, tak ministri zemedelstvi, atd...}. Evropska komise legislativu neschvaluje, ta ji pouze navrhuje. Evropsky parlament byl puvodne pouze konzultacni organ, ale s kazdou dalsi smlouvou, se jeho pravomoce zvysuji, v soucane dobe uz ma v mnoha oblastech pravo veta, tedy bez jeho souhlasu nemuze byt ten ktery predpis schvalen, tedy ma ulohu jako skutecny parlament. Lisabonska smlouva tyto oblast dale rozsiruje. Takze na ni mejte nazor jaky chcete, ale pokud mluvite o demokratickem deficitu, tak Lisabonska smlouva ho rozhodne neprohlubuje, naopak.

richard 19.5.2008 10:28

Re: demokraticky deficit

Roman Herzog /bývalý prezident SRN a vynikající právník/  stejně jako němečtí právníci označili eurosmlouvu a její praklicky nezměněnou verzi Lisabonskou smlouvu jako odporující ústavě německé. Mohu vám přeposlat v bodech co všechno ztrácíme po podpisu Lisabonské smlouvy bez referenda. A ptám se proč nebylo referendum ? Protože by voliči zase dělali potíže. A další četl jste tuto smlouvu ?

dedamraz 19.5.2008 10:33

Re: Re: demokraticky deficit

cetl...a ja netvrdim, ze smlouva je nebo neni protiustavni v tom kterym state, ja ty ustavy neznam, ani ktery pravomoci ztracime nebo neztracime...ja psal o demokratickym deficitu

richard 19.5.2008 10:41

Prodedamraz

Ale to si pane neodporuje. Je to plíživý proces takzvanou salámovou technikou. Krok za krokem rostou pravomoce Bruselu a krok za krokem se zmenšují národním vládám. Až zbudou jakési správní celky nebo protektoráty. Až bude zřízena centrální evropská banka, eurokorp, jednotné daně tak z EU nebude ani možné vystoupit.

dedamraz 19.5.2008 10:45

Re: Prodedamraz

ale k tomu ja jsem se nevyjadroval, ja psal o demokratickym deficitu, co to je a jakym zpusobem se tato problematika vyviji, tak proc do toho porad tahate neco jinyho

richard 19.5.2008 10:51

Re: Re: Prodedamraz

když mi dáte e-mail pošlu vám některé studie, které se tím zabývají to se nedá napsat dvěma větami

dedamraz 19.5.2008 10:56

Re: Re: Re: Prodedamraz

mail  nedavam, poveste to nekam na net, ja si to stahnu...nebo poslete odkaz, odkud to mate Vy

karel52 19.5.2008 10:16

Zli 'cizaci' ohrozuji nasi demokraci.

 

Tento portal by se mel prejmenovat na 'neviditelnyjakl',nebo 'viditelnyklausofil'. Neustale omilani eurofobnich temat a utoku na levicacke ekologisty atd. je nudne a unavne-a stupidni. Nase modre i oranzove mafie prece funguji stejne skvele jako nase justice,diskriminace neexistuje,korupce temer zmizela diky razantnim krokum Langra a spol. Na Hrade sedi moudry Premiant a chrani nas pred utoky europeistu a ekologu,bije se statecne za tradicni rodinne hodnoty ,ve spojeni s Mirkem Sloufem a zamestnankynemi CSA. Prece nam do toho zatisi nebude nekdo kecat..

Vlasta.on 19.5.2008 10:42

Re: Zli 'cizaci' ohrozuji nasi demokraci.

Koukám,že se vám stýská po jednotném názoru Rudého práva. To byla demokracie a svoboda názoru, vo? A té poctivosti všude.

Bl be

karel52 19.5.2008 11:13

Re: Re: Zli 'cizaci' ohrozuji nasi demokraci.

Po Rudem pravu se mne nestyska,v USA ho nemeli. Ani se mi nestyska po (post)bolsevicke mentalite - nenavist ke vsem oponentum -a zpusobu uvazovani,tj. kdo nekrade,okrada rodinu,jez charakterizuji mistni politicke  pseudoelity.  Defenzivni sovinismus a zaprdeny nacionalismus,ktere ztelesnuje stary Kichot spolu s bolseviky a neonacky , taky nemusim. V dane situaci by asi bylo ipro idealni zahledet se daleko do minulosti,do predlistopadoveho vyvoje,a nechat se anektovat Lucemburskem. Ale Brusel bych bral taky..  :)))

Hrad 19.5.2008 21:55

Re: Re: Re: Zli 'cizaci' ohrozuji nasi demokraci.

Lepší je: "Kdo krade podniká". To v období nesvobody bylo z 85 % heslo z hospody, to kdo krade podniká je realita, o které píší noviny(u nás opatrně-co kdyby novinář příliš zanalý, přišel o svoji masku). A termín šedá ekonomika se nachází i v učebnicích ekonomie. Dříve se říkalo pašování, dnes pololegální obchod. A když se někdo zarazí, je mu sděleno:"jazyk se vyvíjí". Lidé předvčerejška používají termíny z 80 let, a jsou na ně pyšní.

Niky 19.5.2008 10:12

Je to ještě horší.

Důvěřovat EU mohou ješte dnes jenom nebezpečný političtí a ekonomičtí diletanti,nebo vlastizrádci,když V.Klaus prezentoval v Německu svou knihu Planeta je modrá nikoliv zelená,tak na následné tiskové konferencí řekl.Svět je dnes Německý,bohužel a měl jako vždy pravdu.

richard 19.5.2008 10:10

Ještě pro pana Prokopa Bubna

Kdyz mi pane Bubne dáte váš e-mail, pošlu vám některé děsivé /bolševické závazky stažené z netu/. Mám jich v počítači celou řadu. A vy dejte jediný solidní argument proč zůstav v EU. Sliby sice na začátku přistupování ČR byly ,ale bavme se o realitě. Naletěli jsme /tedy někteří já hlasoval proti/ a někteří budou "výhody" toho, že jsme v EU hájit zuby nehty. Komunisté dodnes obhajují socialismus a říkájí, ano byly drobné chyby / celosvětově obětí komunismu je cca 80 miliónů/ ale už víme jak na to. Opusťme osobní invektivy a nenávistný tón a dejte pozitiva a negativa vedle sebe. Mne jako ekonoma, podnikatele a zastánce konzervativně liberálních hodnot děsí to co EU dneska je a kam kráčí. Z eurooptimistu se ze mne stal euroskeptik, a nemám z toho pramalou radost.

lary 19.5.2008 15:51

Re: Ještě pro pana Prokopa Bubna

Od blba bubna solidní argument nečekejte. Divím se vám, že  s tímto dementem ztrácíte čas.

richard 19.5.2008 9:08

Alternativy jsou

Dobrou alternativou by bylo vystoupit z EU a mít konkurenční  naprosto volné společenství Visegrád. A věřím, že by to fungovalo daleko lépe než pitomá socialistická EU. Nakonec kde není konkurence umírá iniciativa a soutěživost. Nakonec by možná i další oklamané národy škrábali na dveře Visegrádu, zda by se nemohli přidat. Ale muselo by to být skutečné svobodné splečenství. Ne ta buzerace made in Brusel.

richard 19.5.2008 9:04

PRO QSECOFR

Jestli pak jste četl závazek EU do roku 2 011 odstranit nezaměstnanost v EU. Právě proto že jsme totalitu a bolševika zažili tak jsem naprosto zděšen co v bývalé západní evropě zavádějí za hovadiny. Nejvíce rostou nové státy v EU protože se soudruhům z bruselu nepodařilo ještě zničit dobře nastavenou transformaci ekonomiky. Ale do pár let je po růstu.

richard 19.5.2008 9:01

EU - sociální experiment levicových inženýrů..

Já jsem několik let sbíral všechny možné informace o EU. Nejvíce mne oslova kniha Skryté dějiny evropské integrce. Mohu jen říci, že EU je nedemokratická, centralistická. Je založena na dotacích, neosocialismu, politické korektnosti. A do budoucna je zaděláno na obrovský průser. Dát do hromady tolik nesourodých států a národů. Historicky připomenu jenom Sovětský svaz ,Jugoslávii. Vždyť spolu nedokázali žít ani češi a slováci. Buď se EU rozpadne. Nebo díky plíživé unifikaci vzniknou nové nacionální tlaky a je možné že i  občanská válka. Pokud nebude potlačena mnohonárodností euroarmádou. Ale neumím si představit, že by moje spoluobčany mlátili pendreky italové, švédi a třeba řekové. Je to podvod a lež. Slibovaly společenství svobodných národů, podnikání bez barier a hranic. A hle je zde superstát evropská unie.  A malá elita, která z Bruselu tahá za provázky a říká nám jaké daně budeme mít, kolik imigrantů budeme muset přijmout a jak se bude jmenovat rum, nebo tvarůžky. A poslední prasárna je antidiskriminační zákon. Na co je česká ústava, státnost, kde je suverenita našeho státu. Kecají nám do víz, zničili nám cukrovarnictví, pokutují za nadojení většího množství mléka. A pak přijde nějaký Prokop Buben a blb kecá fakt dobrý... 

PROKOP BUBEN 19.5.2008 9:42

Re: EU - sociální experiment levicových inženýrů..

kLausmodrý mudrlante, bojujte se svým Klaunem za rozbití EU přímo otevřeně a odmítejte pomoc, podobně , jak činil kLaus po Hadráku, aby mohl provozovat své - REJDY ŠMEJDY -  .....Takhle získáváte pochybné populistické body a odvádíte pozornost od svých prohřešků a stupidit....

richard 19.5.2008 9:57

Pro pana Prokopa Bubna

Pane Bubne dokažte mi, že to co jsem o EU napsal, není pravda. Francouzské zemědělství je dotované /z evropských peněz/  téměř 100 %. Z francouzského vína se vyrábí líh, protože ho nemohou prodat na trhu a vylévat se nesmí. Zemědělci dostávají peníza za to, že nevyrábí a nepěstují. My jsme byli cukrovarnická velmoc a dnes budeme cukr dovážet. naši zemědělci museli snížit počet dojnic a dnes je nedostatek mléka v EU. Prostě na všechno jsou vyhlášky a směrnice. A vy jste slepý a hluchý, že to nevidíte. To s vaší nenávistí ke Klausovi nemá nic společného. Bývalý prezident německa mimo jiné vynikající právník Roman Herzog řekl, že EU má našlápnuto k totalitě a má zcela jasný demokratický deficit. Dokažte že nemám pravdu a neplkejte něco o modrých strakách a podobně. Já nejsem volič ODS, ale říkám EU je průser a cesta do nové totality tečka..

Niky 19.5.2008 10:28

Re: Pro pana Prokopa Bubna

Vážený pane richarde vůdce světového proletariátu soudruh A.Hitler dělal to samé.TITO Bubnové ani neví,že si členové Hitlerovy nacionálně socialistické dělnické strany práce říkaly soudruhu,soudružko.

richard 19.5.2008 10:32

Pro Niky

Niky je to možné. Já jsem si názor udělal až po prostudování mnoha informací. Napsat to ale ve třech větách na netu ale neumím. Tedy tak, abych protistranu přiměl alespoň k zamyšlení. Spíš je ta diskuze v rovině emotivní a to nemá smysl.

Josef 19.5.2008 14:43

Re: Pro pana Prokopa Bubna

Jenom strucne - Tak cukru byl nadbytek a navic ten trtinovy je lacinejsi, 2) Mlecnych vyrobku byl rovnez nadbytek, zvlaste z Francie a Holandska ! Pamatuji si jak nekdy pred 20 lety EU darovala stovky tun masla do SSSR a byl z toho skandal ! Tak jej potom radeji palili !