25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: „Flygskam“ aneb Stydíme se za létání

Nová zelená Evropa má nové zelené společenské principy a chceme-li je vidět v akci, nejlepšími „laboratořemi“ jsou Německo a Švédsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.6.2019 13:02

Aha ... :-)

J. Jurax 7.6.2019 13:01

Ano.

A jak byste si tu změnu představoval? Airbus na baterky nebo přímo na solární energii, případně šlapací?

J. Jurax 7.6.2019 12:59

No jo, píšu to furt - blbost masově kvete rudozelenými květy.

A u zelených věrozvěstů a jimi zblblých pošetilců, jak ostatně ukazuje i článek, velmi rychle konverguje k nekonečníku

R. Vacek 7.6.2019 12:42

Re: Dvě hlediska

Když zrušíte osobní dopravu, tak se vás bude tísnit dvakrát tolik v tramvaji, popřípadě v tlačenici na chodníku, což může být docela nepříjemné.

F. Kusák 7.6.2019 12:35

Re: Omezí se létání,

Ano, toho také znám. Jmenuje se Tomáš Klus

P. Götze 7.6.2019 12:07

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Letectvi, jako kazda jina lidska cinnost, se samozrejme meni. prirozene. Vy ten vyvoj a zmeny v letectvi nevidite?

M. Mikulec 7.6.2019 11:43

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Zpět k hraběti Zepelinovi? Letectví má být prostě jen pro bohaté se soukromými tryskáči a v nás ostatních se bude pěstovat pocit viny. Ten se ostatně pěstuje vesele i kvůli naší barvě pleti.

V. Církva 7.6.2019 11:28

A není spíš řešení letectví změnit?

J. Vintr 7.6.2019 11:10

Re: -----

Tak sledujte média. Proti klimatu se nejlépe bojuje tak, že si sednete s cedulí před nějakou vládní budovu. Když to vydržte soustavně dělat pár let, dočkáte se třeba i Nobelovy ceny za mír. Jiná varianta je zapojit se do davu, nesoucího různá hesla proti změně klimatu. Když to bude dělat dostatečný počet lidí, tak se to klima třeba zalekne a přestane se měnit.

V. Braun 7.6.2019 11:09

Re: Pokrok, ale stále malý, pane autore

K podstatě článku jsem se vůbec nevyjadřoval, jen k autorově práci s fakty.

J. Nový 7.6.2019 11:06

Re: Aktivní Bez Mozci

Hmm, to jsem něco přehlédl. Omlouvám se.

J. Vintr 7.6.2019 11:05

Re: -----

Na kácení deštných pralesů má velký podíl právě ten "boj" proti klimatu. Stojí za ním zvýšená poptávka po palmovém oleji na výrobu "biopaliv"

J. Vintr 7.6.2019 11:03

Re: Pokrok, ale stále malý, pane autore

Nepochopil jste podstatu článku. Je o tom, jak se díky všudypřítomné mediální masáži šíří mezi lidmi různá idiotská "hnutí za záchranu naší planety".

M. Valenta 7.6.2019 10:58

Re: A co má být.

V letadle mě bolí hlava - stačí vám to?

F. Houžňák 7.6.2019 10:54

Samozřejmě potraviny a další věci, co si nosíte

z obchodů, tam vyrůstají přímo ze stěn a nikdo je tam nemusí vozit.

V. Braun 7.6.2019 10:53

Pokrok, ale stále malý, pane autore

Kdo se nyní podívá do článku tak tam najde aktualizaci, kterou autor provedl dnes ráno, zřejmě na základě mého příspěvku dole. Oprava uvádí na pravou míru číslo o poklesu pasažérů a nyní operuje i s mezinárodními lety. Je to určitě krok správným směrem, pane autore, alespoň nyní již neuvádíte nepravdy. Troufám si ovšem tvrdit, že i tak je váš článek stále zavádějící, protože uvést pokles mezinárodních pasažérů pro Švédsko nám bez dalších údajů řekne velké kulové. Jak vypadá cestování jinde po světě? Vymyká se trend Švédska z trendu jiných zemí a lze tedy spekulovat že ve Švédsku má na počet pasažérů vliv hnutí, o kterém píšete? Není pokles způsobený jinými vlivy, například vyřazením velké časti flotily letadel (Boing Max), která dopravu zajišťovala? Každopádně děkuji alespoň za první krok správným směrem.

F. Houžňák 7.6.2019 10:52

U nás (německá universita) máme taky jednu takovou,

původem z Bulharska. U ní by si člověk mohl říct, že by mohla mít rozum, je jí něco přes třicet a do Němec přišla někdy před 15 lety. Nicméně onehdy nám rozeslala mail, že ona podepsala "výzvu vědců" scientists4future, co podporuje "Fridays for Future", a že abychom podepsali taky, že prý to tak mnoho vědců už udělalo a jediné, co je k tomu potřeba, je doktorát. Vzápětí odletěla na 14 dní do Izraele. Jedna z adresátek, u nás etablovaná asi tak 40letá Ruska, o které jsem se taky domníval, že by mohla mít rozum, my vysvětlila, že to je správná věc, podepisovat takové věci. Když jsem se jí ptal, kam jezdí s rodinou na dovolenou, tak předloni byli na Novém Zélandu, loni na Maledivách a letos letí na Seychely. Před pěti lety byli na Kubě. To jsou přesně oni. Už se těším, až bude Bulharka něco chtít, tak jí řeknu, že mám právě záchvat paniky kvůli CO2, jak se dožaduje její Gréta, a tak nemůžu nic dělat.

J. Vintr 7.6.2019 10:50

Re: -----

Kdyby se obecně vědělo, že oxidu uhličitého jsou v atmosféře jen čtyři destitisíciny objemu a jeho údajný nárůst je v řádech stotisícin, tak by tě blbosti o jeho škodlivosti asi moc lidí neuvěřilo. Jenže tohle se nikde takto neříká a nepíše. Přiznám se, že než mne napadlo si tyto hodnoty vyhledat na internetu, jsem na základě té všudypřítomné mediální masáže žil v představě, že oxidu uhličitého jsou v atmosféře desítky procent.

J. Anděl 7.6.2019 10:48

Re: Daší zavádějící článek

Obchodní kampaň za účelem zisku, říkáte?

Mají ve Švédsku smlouvu s dráhami?

F. Houžňák 7.6.2019 10:40

No jo, bolševičtí komsomolci se chovají jako

bolševičtí komsomolci. Psovi psí smrt, jejich heslo.

Z. Lapil 7.6.2019 10:25

Re:

To máte ještě jednoduchý. Já jezdím autem na nádraží a pokračuju vlakem.

M. Kosejk 7.6.2019 10:15

Re: -----

No prostě se klima mění (jako po celou dobu existence této planety). A teď se někteří rozhodli, že proti klimatu budou bojovat.

Ale pozor! Má jít je o takový boj, který v ničem neohrozí zájmy globálních koroprací a jimi uplacených politiků.

(Pseudo)ekologické záměry našich (pseudo)elit totiž musí zaplatit obyčejní lidí - a zejména je třeba si vyšlápnout na ty nejchudší, kteří jezdí levnými auty, topí si doma uhlím a večer potřebují svítit. Ale kupříkladu kácení deštných pralesů může dále pokračovat a obchodní lodě dále musí křizovat oceány.

M. Kosejk 7.6.2019 10:10

Re: Omezí se létání,

Mám kámoše, co je strašně "eko" - a je pro všechny ty buzerační nápady, které dopadají nejvíc na ty nejchudší.

Ovšem několikrát ročně vezme rodinu a letí někam přes celý svět, aby si užili dovču. A že každým letem za sebu zanechá "ekologickou stopu", jakou běžná nelétající česká rodina nevyprodujuje za celý svůj život, to ho nezajímá (a raději bude lobbovat za podporu zdanění pohonných hmot pro osobní auta, fosilních paliv do rodinných kotlů... atd.)

- to je to, o co kráčí.

M. Klas 7.6.2019 10:08

Re: -----

Ne že bych s Vámi nesouhlasil, jen prosím vysvětlete, co je to "boj proti klimatu". Nějak si neumím představit, jak proti němu bojovat...

M. Kosejk 7.6.2019 10:04

-----

Předně bych chtěl říct, že CO2 není ani zdaleka jediný skleníkový plyn. A připadá mi absurdní, že se všichni soustředí právě na CO2. A je trochu smutné, že tuto falešnou argumentaci CO2 používá i pan Kechlibar (ovšem v opačném gardu).

Zároveň mi připadá směšné, že největší zastánci boje proti klimatu jsou navíc často i velcí zastánci globalizace ve všech formách (cestování, létání, mezinárodní obchod atd.) - a na koho si tihle vyšlápnou? No přeci na ty, co jezdí levými auty a potřebují doma svítit a topit.

Globální trh a internacionální korporátní kapitalismus je zkrátka posvátnou krávou pro celé politické spektrum (dokonce i pro Zelené a údajné piráty). A tak se raději vymýšlejí kokotiny (jako například podpora výroby vysoce neekologických chemických autobaterií pro elektroauta).

Ale nikoho nezajímá například to, že patnáct největších transportních lodí vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok?utm_source=facebook&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop

R. Tesařík 7.6.2019 9:54

Re: A co má být.

Možná byste se měl na letišti před odletem nějak ztrestat.

V. Braun 7.6.2019 9:53

Re:

Když se vám moje příspěvky nelíbí tak se zařiďte podle své rady a nečtěte je. Jednoduché, ne?

J. Vrzal 7.6.2019 9:51

Re: Kampaň

Jasne a Evropsky parlament, ktery se pravidlene stehuje mezi Bruselem a Strasburgem, to nic?

Robte si prcu z nekoho jineho.

J. Vrzal 7.6.2019 9:48

Re: Daší zavádějící článek

A co slovutna kongreswomanka v USA Alexandra Ocasio Cortez se svym Green New Deal? Tam slo taktez o zakaz letani. Navic v podminkach USA, kde zeleznice je optimalizovana pro velke objemy nakladni prepravy, nikoliv osobni. Narozdil od Evropy.

To neni jen ve Svedsku ci Nemecku. To jsou neomarxisti, kteri dnes ve velkem radi v celem zapadnim svete.

P. Lenc 7.6.2019 9:48

My jsme mládež nová,

my jsme mládež Gottwaldova.To byla padesátá léta, 20st.Nyní máme st.21 a máme znovu "Novou mládež" a i oni mají své "svaté" vůdce.A znovu bude muset svět padat na hubu ve jménu "té pravé" ideologie.