28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Fiskální pakt nebo otroctví?

Fiskální pakt nařizuje signatářům, aby státy do svého právního řádu, nejlépe přímo do ústav, zakotvily pravidlo, že by jejich strukturální rozpočet měl být v podstatě vyrovnaný nebo v přebytku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 29.3.2014 19:27

Sobotka je zoufalec. Možná budoucí Rouček.

Jediný možný pakt proti zadlužování je (jak bylo ve slušných dobách) vydražit zbylý majetek dlužníka.

A myslím to vážně.

Vzpomeneme si za deset let.

Pokud někdo bojuje proti dluhům jen "fondem", nebo tiskne, nebo klikem myši posílá prachy, je zločinec. Dnes se ovšem říká "čerpač fondů". Evropo, kam jsi  dala rozum?

J. Kuka 27.3.2014 14:04

Hlavni proud ...

No tak nas strhne "hlavni proud" , to jako vazne povazuje sobotka za vyhodu ? Hlas CR bude mit stale hodnotu limitne blizkou nule , jen ted budeme nest i nasledky ...

J. Tachovský 27.3.2014 13:10

To je ale pekna zhovadilost

Kdyz ma nejaky stat problemy s rozpoctem, tak mu napari pokutu, aby se nahodou z problemu nikdy nedostal. A dalsi rok dalsi pokutu.

V. Venc 27.3.2014 11:00

O tom se již dávno rozhodlo

Vidíme-li jaký spád dostává euroatlantická politika (utužení hospodářské závislosti EU na USA), tak není pochyb o tom, že "kostky již byly vrženy" a to již dávno, zřízením vojenské základny US na Kosovu.

"Odejití" expremiéra Nečase a začátek studené války EU - Rusko je posledním mementem. Vláda dělá pouze to, co se od ní očekává.

Z. Švrček 27.3.2014 10:44

Tihle euroalpinisté jsou pokrytci

Když podobný zákon vedoucí k vyrovnaným rozpočtům a zamezení zadlužování navrhovala "ta strašná Nečasova vláda", avšak bez dalších vazeb na EURO a jeho záchranné systémy, tak se ti samí eurohujeři mohli k smrti ucukat, jak se jim to vzpíralo v krku.

Ostatně, říkají si dnes, kdo z dnešního euromeinstreamu ta kritéria vlastně plní? Nikdo. Byl někdo pokutován? Nikdo, naopak, ti největší porušovači společných pravidel jsou vesele zachraňováni tištěnými papírky zvanými EURO. Takže my to klidně přijmeme, budem si dál plnit své předvolební sliby a ať to platí po nás, kdo chce. Konec konců může to skončit jak s tím Nasreddinovým oslem, kterého měl do 20 let na příkaz emíra naučit za pěkné peníze mluvit. Hodža Nasreddin si řekl: "peníze si pěkně užiju a buď do té doby umřu já, nebo ten osel, nebo ten emír". A hotovo.

J. Hejna 27.3.2014 9:39

Nejsem právník,

ale podle mého názoru je to, co činí Sobotka a spol., vlastizrada.

K. Janyška 27.3.2014 9:20

Novodobý žalář národů, tedy Evropská unie,

je obřím zlem, páchaným na Evropanech. Ne nepodobným Hitlerovu záměru... Dzp.

J. Gogo 27.3.2014 9:00

No vidíte Rudolfe, je to tak.

Ale co dělali příslušníci modrého ptáka, když byli u koryt? O kolik zvedli státní dluh? Kdyby se Kalouskova vládní koalice chovala, tak jak měla, tak by si nějaký Bureš ani neškrtl. Nepamatuji si, že byste psal svoje úderky a tepal do jejich praktik. Když jsem přátelům kdysi sdělil, že jsem hlasoval proti vstupu do EU, tak se mi vysmáli. Teď o tom raději nechtějí hovořit, protože i jim se zdá přes 30 tisíc bruselských směrnic přece jen hodně. Jenže tato vláda svoji snahu zcela jistě dotáhne do konce. Pak ale nechápu, k čemu tady budeme mít početný aparát ministerstva financí, když finance za nás budou řešit úředníci v Bruselu. Ale naši ministři se přesto zcela jistě budou tvářit, že o něčem rozhodují.

J. Hlubek 27.3.2014 6:29

Domnívám se, že to socialisti pojali jako alibi

Vyrovnaný rozpočet je vskutku pozitivní. Cesta k němu je však velmi trnitá a lemovaná spoustou navýsost nepopulárních opatření. Pokud jde o zvyšování daní jsme již na hraně, ale vše je možné, jelikož je to nejsnazší cesta a reptání bude všeobecné a dělaly to i předchozí vlády. Horší je to již s likvidací byrokracie a omezením státního paternalismu. Tam bude dopad selektivní, na konkrétní osoby a ty budou kolem sebe zatraceně kopat. Sobotka jen pokrčí rameny a řekne "My nic, to tamti v tom Bruseli" Zachovejte nám přízeň a dejte nám mandát v příštích volbách. Já se přikláním ke snižování celkového objemu státního rozpočtu a to výrazně. Snížit daně, povinné odvody učinit dobrovolnými, tím zlevnit pracovní sílu a drasticky redukovat množství všelijakých zákonů a s nimi spojenou byrokracii aby nebylo z čeho krást. Zodpovědnost za sebe vrátit zpět do rukou občanů.

I. Schlägel 27.3.2014 7:22

Re: Domnívám se, že to socialisti pojali jako alibi

Myslíte, že by si jako kapři sami vypustili svůj chovný rybník? To se načekáme, pane Hlubeku.

V. Mlich 27.3.2014 11:14

Kapry do rybníku volíme my

A že mezi kandidáty byli i strany, které to odpuštění rybníku v programy měly! Jenže lidi holt mají prioritu v tom, aby bylo líp.

J. Mrázek 27.3.2014 9:23

Na hraně?Máme švédské daně...

...a rumunské služby státu za ně ....

R. Tesařík 27.3.2014 13:12

Re: Na hraně?Máme švédské daně...

poskytuje snad stát jiné služby než ty rumunské?

J. Strakoš 27.3.2014 5:57

Pakt proti zadlužování?

Pokud jsem to dobře pochopil, celý pakt je orientován proti zadlužování jednotlivých zemí. Možná má další stinné stránky, ale o těch autor nehovořil.

Takže, pokud bychom chtěli mít nezávislý rozpočet, nesměli bychom utratit více, než vyprodukujeme? Co je na tom špatného, samozřejmě kromě toho, že nás to nenapadlo již předtím samotné?

Každý, kdo někdy alespoň zdálky viděl, jak se využívají (resp. plýtvají) erární peníze a vidí, jak se stále zadlužujeme, přece musí být jedině rád, že to konečně skončí (respektive bude existovat nějaký tlak, ať to skončí). Z článku mi vyplývá, že autor se bojí toho, že se nebude vláda moc zadlužit nebo jim někdo bude vidět do karet.

Osobně budu jedině rád, pokud vláda nebude moci mé děti dále zadlužovat.

L. Severa 27.3.2014 11:15

Re: Pakt proti zadlužování?

Pane Strakoši, ale která vláda to bude? Přečtěte si příspěvek pana Vyhnalíka.

V. Mlich 27.3.2014 11:21

Pakt o nadvládě.

Na to, abychom měli vyrovnaný rozpočet, nepotřebujeme žádnou Brusel, takový zákon si můžeme schválit i bez ní. Ale hlavním účelem tohoto paktu je jasně možnost diktovat rozpočty z Brusele. Mimochodem, ten schodek stejně skoro nikdo z těch, co ho podepsali, nedodržuje. Brusel sama za celá tá léta ještě ani jednou nemá účetní audit. Možná si někdo myslí, že když naši nejsou schopni hospodařit bez schodků, snad je k tomu dokopou alespoň ti moudří s Brusele. Když se ukázalo, že lépe než my vědí, jaký význam má mít české slovo rum nebo marmeláda nebo pomazánkové máslo atd. Kduž jim svěříme i rozpočet, dopadne to stejně.

J. Strakoš 27.3.2014 12:22

Re: Pakt o nadvládě.

Plně s Vámi souhlasím, že nás to mohlo napadnou samotné a sami bychom si to mohli schválit a odhlasovat (jestli se nepletu, jako např. ve Švýcarsku) a k tomu EU nepotřebujeme.

Ale tak nějak nevěřím, že to k tomu alespoň směřuje, kdežto tenhle pakt má alespoň náznak dobrého směru (pokud pořád hovoříme o snaze o vyrovnaný rozpočet).

A samozřejmě pravidlo nastavit jako nepřekročitelné a stejné pro všechny, jinak to zase fungovat nebude.

J. Vyhnalík 27.3.2014 17:31

Re: Pakt proti zadlužování?

Zjistěte si, o čem to píšete. Současná vláda se k žádné dluhové brzdě nezavázala. Pouze si dělá oko u politiků z Brusele. Případná dluhová brzda, by platila až po přijetí eura a současná vláda dělá všechno pro to, aby naše zadlužování prohlubovala a ne naopak.

Co je ovšem stejně důležité, je to, že plnění podmínek dluhové brzdy bude kontrolované z Brusele, včetně případných sankcí!

Jde tedy o faktické podřízení rozpočtové politiky budoucích vlád centrálnímu bruselskému dohledu, přičemž pro Sobotku, Babiše a spol. z toho žádné závazky neplynou a v dohledné době plynout nebudou. Na rozdíl od opravdového zákona o rozpočtové odpovědnosti, který připravila Nečasova vláda.

J. Křivánek 27.3.2014 19:16

Re: Pakt proti zadlužování?

Bohužel i ty Staroši máš volební právo. Soudruhu, vzpomeň že ti  nemastní neslaní Nečasovci chtěli něco takového! A bez Brusele. A robertek Sobotka se málem pokakal. A teď když je to z Brusele tak se zase míní pokakat aby se to zavedlo. Blbci k blbům. Stydím se že mluvím stejným jazykem jako ty.

J. Strakoš 27.3.2014 19:30

Re: Pakt proti zadlužování?

Pane Křivánku, nevzpomínám si, že bychom se někde potkali nebo dokonce potykali, ale na to asi nehrajete, stejně jako na interpunkci.

Možná jen neumíte číst příspěvky jiných, nebo si nepřipouštíte, že svět není jen Losna nebo Mažňák.

Zkusím polopatě: Pokud souhlasím se zavedením mechanizmu omezení růstu dluhu, neznamená to, že se mi líbí Sobotka ve vládě nebo že nápad přichází z EU. Ideální by bylo, kdybychom si to zavedli sami bez EU, ale to nějak ne a ne se povést (viz předchozí pokus s Nečasem).

J. Křivánek 29.3.2014 2:29

Re: Pakt proti zadlužování?

Polopatě. Blb Sobotka zamezil (a přitom se málem posral) aby se za nýmanda Nečase zavedla nějaká opatření proti budoucímu zadlužování. A stejný Blb Sobotka teď hajluje pro vopatření z brusééle, které zcela nereálným způsobem chce omezovat růst dluhu. ALE hlavně s tím se zavádí spousta dalších buzerací a především přerozdělování peněze od zemí odpovědných k parazitickým. Takže já se někdy snažím i používat rozum (na rozdíl od některých) a pokud mi je předkládáno něco navenek moc hezky zabalené a barevné, ale uvnitř je smradlavé h-ovn-o, tak nezačnu obdivně hýkat, že cingrlátka na povrchu jsou hezká, ale řeším ten smrad zevntř. Ty soudruhu adoruješ nereálná pozlátka a h-ove-n si nevšímáš.

K. Pavlik 27.3.2014 4:51

Proc Cesko nemuze

Proc Cesko nemuze mit vyrovnany rozpocet? Ja osobne mam  podstatny prebytek.

J. Vyhnalík 27.3.2014 2:35

Přijetí fiskálního paktu je jednoznačně výhodné

Přesněji řečeno pro Sobotku, Zaorálka, ale i Babiše, Faltýnka a další. Oni nemusejí řešit splnění kritérií, neboť za jejich vlády se k přijetí eura nepřiblížíme. Na druhou stranu europolitici je budou plácat po zádech a nebudou tak přísní při rozdělování a kontrole eurodotací.

Vládní politici si budou užívat světel reflektorů a eurooptimistická média jim budou tleskat. Stačí si poslechnout reakce redaktorů ČT a je jasno odkud vítr vane.

L. Severa 27.3.2014 11:12

Re: Přijetí fiskálního paktu je jednoznačně výhodné

Vidím to naprosto stejně.

B. Rybák 29.3.2014 18:10

Re: Přijetí fiskálního paktu je jednoznačně výhodné

A třeba i dotační EU-kanály se trochu víc pootevřou (takovou špičkově vlezdobruselskou vládu si přece Brusel musí hýčkat)! Pravda je, že ten kdo přijme Euro, do plnit podmínky f. paktu. Nikde ale není řečeno, že ty podmínky nemůže přijmout stát, který Euro nemá. Obávám se, že po EU-volbách tento "dáreček" od "naší" vlády dostaneme! Vždyť své silně podprůměrné zadlužení ještě smíme zvýšit!

J. Vyhnalík 29.3.2014 18:56

Re: Přijetí fiskálního paktu je jednoznačně výhodné

Ono to není tak jednoduché. Pokud jde o celkové zadlužení, tak tam opravdu máme nějakou tu "rezervu" oproti oficiálním kritériím, ale tempo zadlužování máme zhruba 4× vyšší, než je povoleno.

P. Sulc 27.3.2014 0:55

Inu, soudruzi Cesi budou mit ty zlaby pekne vysoko.

A budou volat po Klausovy. Euro se potaci na hrane existence, Cesi se budou potacet hladem. Politici, hlavne ti poslancohejtmani ci poslancoministri, ti urcite ne, ani ti ''zastupci'' naroda v Unii. Ale nic, opraste noty a zaspivejte si: "Ted kdyz mame, co jsme chteli", kdysi to bylo ''popularni'' a starsi clenove KSC vam budou predzpivavat, oni si to jiste pamatuji. A proc ne, vzdyt nikdo, ale vubec nikdo verejne neprotestuje, jen tu a tam nejaky clanecek v mediich a to je vse. Proste: lina huba, hole nestesti. Ovce ted maji zleho ovcaka.

D. Šimáček 27.3.2014 0:25

a jsme u toho

téma hovoru bude "já vám to říkal" zvedněte ruku všichni co jste hlasovali pro vstup do eu.. já to nebyl!

P. Lenc 27.3.2014 8:13

Re: a jsme u toho

Já také ne.