16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EVROPA: Evropská unie a Turecko

Historie vzájemných vztahů mezi křesťanskou Evropou a Tureckem je složitější, než ji domácí publicisté vykládají, stejně jako poměry v Turecku samotném. Osmanská říše se vynořila na konci středověku jako vyzyvatel křesťanství a po konečném zániku Byzance a dobytí Konstantinopole byla stálicí poměrů na Balkáně a ve střední Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 15.12.2015 11:11

Re: Já snad sním..

Zeptejte se pana Klause, ten vam povi, proc je tomu tak.

P. Janos 14.12.2015 22:35

Římská říše si mohla dovolit být multikulturní,

protože ještě neexistoval islám. Nynější evropské problémy s mulikulturalismem, nejsou nic jiného než problémy s islámem.

F. Pavlis 14.12.2015 22:04

Autor příspěvku

má opravdu zajímavý historický pohled. Římská říše se rozpadala už po půl tisíciletí od svého vzniku a to ještě na světě nebyl islám. Nájezdy "barbarů" se odehrávaly v jiném rámci a poměrně rychle došlo k "integraci". Nadto multikulturalismus byl dán geograficky a ne hromadným stěhováním etnik. Římské občanství měli i Židé, kteří nemuseli opustit Jeruzalém. Turecké enklávy v Německu jsou spíš problémem než multi-kulti. Příspěvek autora je více než matoucí, pokud není jeho cílem cosi jiného. Žel.

J. Urban 14.12.2015 21:14

I když budeš mít špinavou ruku a

šáhneš s ní na h0 wn0, tak ty neušpiníš to h0 wn0, ale to h0 wn0 zmaže akorát tebe. V tomto smyslu je třeba zcela změnit smysl první věty předposledního odstavce - EU Turky a Turecko neovlivní, ale Turci ovlivní EU zcela zásadně! Bůh nás před tím ochraňuj!

J. Farda 14.12.2015 21:08

Re: děkuji autorovi

O strýci jsem se níže zapomněl zmínit. Velmi by mne zajímalo, jestli se strýc jmenoval Stránský paša či jinak paša. Prozradí pan synovec Stránský?

J. Kanioková 14.12.2015 21:06

.....

Lidská vlna je taktika tlaku Turecka na západ - http://thehill.com/blogs/congress-blog/foreign-policy/262187-turkeys-human-wave-assault-on-the-west#

Turecko si "vyskakuje", protože ví, že ho Západ podrží, když ho potřebuje jako četníka na Bosporu..

M. Baloun 14.12.2015 18:31

děkuji autorovi

za poslední větu o jeho drahém strýci. Tím se vše vysvětluje. Jinak bych si musel myslet,že se autor před psaním tohoto článku vážně poranil sekerou na hlavě :-)

J. Jurax 14.12.2015 18:25

Re: Do jisté míry bych mohl věřit, že

Ano - zde aspoň vidíte, že blbů je mezi evropskými ochránci lidských práv a evropskými levičáky jak naseto.

J. Jurax 14.12.2015 18:20

Re: Jsem pro vstup Turecka do EU,

Nesouhlas.

Nic z toho, co jste napsal, naše setrvání v EU nevyřeší. Naopak ono setrvání přidá další zápory pro členství v EU specifické.

L. David 14.12.2015 18:18

Buď jste se Zdenku Stráský totálně zbláznil,

nebo jste si za tak zlovolný článek nechal od těch Turků pořádně zaplatit !

Neboť vyzývat k přijetí muslimského Turecka s údajně sekularizovanými muslimy do EU, tím pádem i do Schengenu, může jen blázen, nebo zaprodaný zrádce !!!

J. Jurax 14.12.2015 18:18

Re: Lehké pousmání

Ano, je dobré si zkontrolovat čísla, jestli autor drze nelže spoléhaje se na to, že si jeho údaje nikdo neověří.

K poslední větě - souhlas, ale taky to může psát na objednávku ...

J. Jurax 14.12.2015 18:11

Nesouhlas. Turecko je islámské.

"Armáda byla donedávna hlavním strážcem modernisace, sekularisace a demokratisace, nyní nad ní získali kontrolu demokraticky zvolení politici, to je velký pokrok."

Ano, pokrok projevivší se tím, že Turecko pomalu, ale jistě podléhá islámu, přičemž demokracii to nijak extra nezlepšilo; Atatürkovy sochy zatím nekácejí, ale na jeho odkaz sekularizace se zapomíná.

"Přes všechny obtíže s tím spojené, je akceptace Turecka do unie v životním zájmu Evropy. 600 milionů Evropanů zvládne 75 milionů Turků chtivých být občany EU. Nejméně třetina z nich je plně europeisovaná, ne-li polovina. Soft power unie urychlí europeisaci i druhé poloviny."

Ne - furt zbývá 37 až 50 miliónů neeuropeisovaných moslemínů; a s těmi potížemi, co s muslimy v Evropě jsou, by to byla poslední kapka. A i ti europeizovaní jsou muslimové - a jak pravil prezident Erdogan, žádní umírnění či neumírnění muslimové nejsou - jsou jenom muslimové. To spíš hard power moslemínů rozvrátí i tak křehkou Evropu, o EU nemluvě.

"Evropská unie vstupem Turecka může vystřídat USA v pozici globální velmoci. Má k tomu lepší předpoklady." To je horečnatý blud. Stručně řešeno - ve skoro všech aspektech nemá, zejména ne vojensky a politicky (a to i přesto, že USA byly postiženy Obamou) - a s islámským Tureckem tuplem. Turecko do EU nepatří, nechceme-li Evropu islamizovat.

R. Morava 14.12.2015 16:58

S tím se dá rozhodně souhlasit nebýt

islámu a jeho raketového nástupu všude ve světě. Turci od Kemala vstoupili správnou cestou do Evropy a do společenství pokrokových demokratických států. V ekonomice i způsobu života jsou často před bývalými komunistickými státy. Bohužel jsou ve světě síly, které chtějí toto všechno zničit. Západ byl Turecku vzorem. Dnešní parodie na Západ už vzorem není a Islám získává větší vliv na Západě snad rychleji než v Turecku. Dokonce většina pokrokových Turků na rozdíl od naivních Němců má o budoucnost strach. Možná by jim v Německu nebo v našem tisku řekli že jsou islamofobové, i když se někdy hlásí, někdy nehlásí k Islámu, ale ví že země jde směrem mimo sekulární společnost.

J. Kouřil 14.12.2015 16:50

No comment

Nechápu, odkud se berou lidé s takovými názory.

Stojí však za to si všimnout, že takovými úchylnými představami trpí výhradně ti, kteří se neživí vlastníma rukama, ani hlavou a jsou napojeni na nějaký penězovod.

K. Kovář 14.12.2015 16:45

Ať byl autor co byl je a byly u mně jen

HOMOSTUPIDUS !!!

J. Kanioková 14.12.2015 16:38

:)))))))))))))))))))))))

J. Kanioková 14.12.2015 16:33

Já snad sním..

""Přes všechny obtíže s tím spojené, je akceptace Turecka do unie v životním zájmu Evropy.""

C O Ž E ... ?

J. Farda 14.12.2015 16:05

Tak jsem ten článek

dočetl a první, co mi přišlo na mysl co se autora týče, byl Kunderův "Žert", konkrétně výrok "Optimismus je opium lidstva!". Autor si před psaním zřejmě sjel docela slušnou lajnu, dnes vcucnout do EU čím dál více islamizované Erdoganovo Turecko je ruka podaná ďáblu, imigranti i "imigranti" z celého Středního východu budou mít již teď via přislíbené bezvízové Turecko dveře dokořán, a co až bude členem Unie? Koneckonců každý dobrý úmysl musí být po zásluze potrestán, není-liž, pane autore, pravda?! http://beranek.bigbloger.lidovky.cz/c/44304/Optimismus-je-opium-lidstva-Zdravy-duch-pachne-blbosti.html

V. Vaclavik 14.12.2015 14:20

Re: EU nahradí USA v roli globální velmoci?

"Islám není víra. Islám je Mein Kampf ze 7. století."

Amen.

V. Vaclavik 14.12.2015 14:15

Římská říše byla multikulturální přes tisíc let

Jenze jak vime, Rimska rise pak zasla na upadek, jehoz doprovodnym jevem byly najezdy barbaru.

Nase Zapadni civilizace, nejen Evropa, je dnes v rozkladu hodnot, v principu veci uplne stejne, jako se to delo ve starem Rime. Nase civilizace ma barbary uvnitr - vselijake enklavy neprizpusobivych, ve kterych mame potize uplatnovat univerzalni zakony nasi Zapadni 'rise', nyni dokonce mame najezdy barbaru zvenci, rovnez nerespektujici zavedeny rad nasi civilizace, nasi 'rise'...

Rimska rise vydrzela tech tisic let, protoze tak dlouho byla schopna zajistovat univerzalni platnost zakonu v cele risi a obranu hranic rise. Kdyz toto prestalo platit a hranice neslo zajistit, byla rise v rozkladu a padla. To padnuti neznamenalo, ze by rimsti obcane zmizeli nekam do nejakeho vakua, odesli nekam pryc, nebo neco takoveho, jen se ten celek rise rozpadl do jednotlivych pasaliku, mesto-statu, a nastoupil temny stredovek, civilizacni regrese.

A presne to v bledemodrem se dnes odehrava vsude kolem nas, v nasi 'risi' a budoucnost je dnes stejne beznadejna, jako byla v poslednich casech rise Rimske. Vam autore na to vase 'obohacovani' tento, vite co, a nejlepe by bylo vzit na vas a vam podobne 'obohacovace' bejkovec a hnat vas pres pole... Posledni co dnes potrebujeme je nejake obohacovani se.

Kdyby to byle pred nejakymi sto lety a Evropa byla jako tehdy Amerika, tedy relativne svobodne prostredi, coz se o Evrope neda rici, pak bychom si pripojeni Turecka mohli dovolit, absorbovali bychom ho. Dnes je ovsem nase, jak americka, tak evropska schopnost absorbovat nekde pobliz nuly. Proc asi se neintegruji zadne potizove mensiny uvnitr narodu, proc za posledniho pul stoleti je trend sebeurceni narodu, tedy rozpadani narodu, stepeni...

P. Jášek 14.12.2015 13:43

Nemůže,

Evropa buď bude křesťanská, nebo nebude žádná...

M. Prokop 14.12.2015 13:21

Trochu moc optimistické, obávám se.

Co se týče Turecka i co se týče EU.

L. Šarina 14.12.2015 13:05

Re: Jsem pro vstup Turecka do EU,

Vystoupili??? A co jako, Jsme pupkem světa? Ekonomická velmoc? vojenská velmoc, kam oko dohlédne všude samé nerostní bohatství,Škoda auto je česká?, Nošovice taky?? TPCA jakbysmet??Naše měna je podložena zlatem??Jsme 50-70milionový stát a vůbec o nás nemá zájem Rusko, kterému jsme se díky studentů, vytrhl z rukou? Ne soudruhu zemím jako INDIE,BRAZILIE,RUSKO,USA,CANADA,EU,ČÍNA,JAPONSKO a ani Jižní Koreji se nevrovnáme a to v ničem !!!!!!!!!!Tak nechte na hlavě.

P. Klouda 14.12.2015 12:49

Re: O řadě slabin článku ...

Tak to samozřejmě taky. A v zimě se neválčilo, zatímco teď se dá válčit i migrovat...

J. Vintr 14.12.2015 12:28

Re: O řadě slabin článku ...

Římská říše trvala tak dlouho, protože v tehdejší době trvalo dlouho všechno. Zpráva z nejvzdálenějšího konce říše mohla jít i několik týdnů. Dnes v době internetu jde všechno mnohem, mnohem rychleji ...

Š. Hašek 14.12.2015 12:12

Tak Turecko "do Evropy"?

Ani náhodou. Článek podobně hloupý a jednostraný jako nedávná autorova agitka o Rusku, které by bylo dle něho třeba vyhladit.

V příspěvcích dosti dalších argumentů, nebudu je opakovat.

Š. Hašek 14.12.2015 12:06

Re: A tak nevím.

Přesně!

P. Klouda 14.12.2015 11:50

O řadě slabin článku ...

... už napsali jiní ~ "níže". Já jakožto ortodoxní detailista užasl nad skoro nenápadnou větičkou na konci jednoho z odstavců: »Odpůrcům multikulturalismu lze vzkázat, že Římská říše byla multikulturální přes tisíc let.« A znamenalo to pro ni co? Život v téměř trvalém míru? Nepotřebu bránit své hranice? Stabilitu na vnitřní politické scéně ~ o intrikování v provinciích ani nemluvě? A to, že trvala tak dlouho, bylo důsledkem jediného prostého faktu: do svého zániku nenalezla vojensky silnějšího či zdatnějšího soupeře.

Ale jedna výrazná podoba by tu být mezi současným tzv. Západem a tehdejším Římem mohla: docela neignorovatelná dekadence.

A. Alda 14.12.2015 11:22

Vy nedokážete nelézt do cizí zadnice?

Nevidím žádný důvod, proč by ČR měla vstupovat do eurasijského společenství či jak se to jmenuje, stejně jako nevidím žádný důvdo, proč by ČR měla být členem EU.

J. Vintr 14.12.2015 11:15

Evropa se nikdy nemůže stát globální velmocí.

Jedině že by celou Evropu ovládl diktátor typu Hitlera. Demokracie vylučuje, aby se v Evropě prosadil do politiky někdo jiný, než alibistický zbabělec. Pokud do Evropy přibereme Turecko, jen to urychlí islamizaci Evropy, která se tak jako tak zdá být už neodvratnou.

Může se ale stát, že globální velmocí přestanou být i Spojené státy, které na tuto cestu už také vykročily.