24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: EU ztracena v překladu pomazánkového másla

Evropská unie na překlady a tlumočení vydává ročně asi 1,5 miliardy eur (38 miliard korun). To abychom si navzájem rozuměli. V říjnu, jak známo, odsoudila Evropská unie Českou republiku k přejmenování pomazánkového másla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 3.7.2013 17:48

Re: EU je už dávno mrtvá.

Levné volání z moci dobrotivé EU - nebojte se, ono si to operátoři vynahradí jinde ...

M. Šejna 3.7.2013 9:45

pomazánkové máslo?

včera jsem si koupil kakaové pomazánkové máslo. Chutnalo jako termix. Takže to s máslem opravdu nic společného nemělo. Naproti tomu někteří výrobci už začali používat název "pomazánkový krém" a protože to má stejný obal a stejný typ písma, tak všichni staromilci vědí, že kupují své milované máslo - symbol hrdinného boje proti EU. Stejně tak tuzemák je pro mnohé bojovníky proti EU pořád tím pravým českým rumem.

R. Gramblička 3.7.2013 9:53

Re: pomazánkové máslo?

Zítra okoštujte pleťové mlíko a dejte vědět, nakolik to chutná jako mlíko

P. Scheck 3.7.2013 10:42

Re: pomazánkové máslo?

Pane Šejna, vy jste byl v minulém životě nejspíš toreador. Takhle zamávat pár lidem červeným praporem před očima, to chce odvahu!

Jinak máte samozřejmě pravdu. Kdyby si výrobce udělal tu legraci a nechal na obalu jen "České pomazánkové" se stejným typem písma, 99% nakupujících by si ničeho nevšimlo a jelo by se dál.

R. Gramblička 3.7.2013 11:23

Re: pomazánkové máslo?

napsat něco do diskuze chce odvahu? Nikdo vás nezná, nic vám nehrozí, maximálně vás jiní diskutéři sprdnou. Na to odvahu nepotřebujete

P. Scheck 3.7.2013 11:47

Re: pomazánkové máslo?

Asi záleží na povaze. Já nestojím o to, aby mě někdo vymáchal v diskuzi jak malého kluka a abych se případně drbal na hlavě za nějaké plácnutí úplně vedle. Byť, jak říkáte, jsme tu všichni víceméně anonymní.

P. Han 3.7.2013 11:34

Re: pomazánkové máslo?

Termix je z tvarohu. Kdoví, co jste koupil.

J. Kuka 3.7.2013 9:43

Me...

Me vzdycky fascinuje , ze i u sebevetsi ukazkove blbosti EU se obevi nekolik lidi , kteri ji do krve obhajuji . Ja jen premyslim , jestli jsou to zahackovani urednici , nebo rovnou placeni diskuteri . ( A nebo uzitecni idioti )

P. Lenc 3.7.2013 10:46

Re: Me...

Většinou užiteční idioti, je to jejich možnost seberealizace.A jsou tak "pokrokoví".

A. Novák 3.7.2013 8:50

ono to vypadá jako zanedbatelná blbost.

jenže když je takových blbostí mnoho, dokonale vám otráví život.

A. Hrbek 3.7.2013 7:54

Zvykněme si konečně

nazývat věci pravými jmény.

Pokud jde o potraviny, tak prvním krokem po roce 89 bylo zrušení tvrdých státních o oborových norem jakosti a byla dána volnost tvořivosti všeho druhu. Jenomže s normami byly spjaty i názvy a co ze "špekáčku" dokázali udělat někteří výrobci jsme zažili. Boj o "špekáček" jsme si vybojovali sami,. žádný Brusel se do toho nemíchal. O knedlíčky z "losího" masa jsme také museli sami bojovat. Proč si spotřebitelé nechtěli zvyknout, pod názvem "losí maso" se skrývá konina? A co se skrývá za názvem "pomazánkové máslo"? Rostlinný tuk.

Dovoluji si uvést typický příklad názvoslovného klamu, který se v jiných oborech, než potravinářství, zpravidla trestá.

Výrobek: Slavíčí paštika 1:1 (složení jeden slavík a jeden kůň)

E. Sevrát 3.7.2013 8:12

Re: Zvykněme si konečně

Než, si začnete zvykat na každou zhovadilost,která přichází z EU tak by bylo dobré si přečíst z čeho se pomazánkové máslo vlastně vyrábí a co obsahuje..Rostlnný tuk neobsahuje,to si pletete s opravdu hnusnými margaríny typu RAMA (pamatuji za komunistů "Sanna,bohyně zdravé kuchyně")

P. Scheck 3.7.2013 11:14

Re: Zvykněme si konečně

Nebuďte, pane Hrbku, naivní. O špekáčky jsme museli se Slováky tvrdě bojovat (ještě jsme nebyli v EU, tak to šlo přes evropské soudy) a zrovna tak jsme měli tvrdě bojovat o pomazánkové máslo. Jenže nebojovali...

Teprve když bylo pozdě a náš stát prošvihl lhůtu k tomu určenou (ta je prostě dána), našla se spousta těch, co si na tom začali přihřívat svoji politickou polévčičku. A když viděli, jak to dokonale u národa zabírá, pokračovali dál, i když mnozí znali pravdu, na které by u svých voličů zrovna moc nevydělali. Kolik novinářů o tom takhle napsalo??

J. Jurax 3.7.2013 17:56

Re: Zvykněme si konečně

V pomazánkovém másle není rostlinný tuk.

Složení choceňského pomazánkového másla: zakysaná smetana, sušené mléko, sušená syrovátka, bramborový škrob, jedlá sůl (max. 1%) - viz http://www.chemievjidle.cz/pomazankove-maslo/chocenske-pomazankove-maslo

Jinak též viz http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a-zivotni-styl/testy/34778-test-pomazankovych-masel-ktera-jsou-nej

Kde tam máte rostlinné tuky?

F. Vítek 3.7.2013 7:29

Angličané mají výjimku na motýly?

Anebo jim také nakonec EU zakáže butterfly?

P. Scheck 3.7.2013 11:20

Re: Angličané mají výjimku na motýly?

Pokud budou, pane Vítku, Angličané za své věci bojovat (a oni jistě budou), pak mají naději na výjimku u lecčeho. Tedy ne jako Češi, kteří řvou, když už je po všem a o vlastní vině a šlendriánu nechtějí nic slyšet.

V. Vovák 3.7.2013 12:33

Re: Angličané mají výjimku na motýly?

ano, britský párek je nádhernou ukázkou boje Britů proti nešvarům EU. (Ano pane ministře)

P. Zelenka 3.7.2013 7:11

Jak řekl klasik

Je to vítězství Pirhy, dříve Pirhovo vítězství.:-)

Z. Kulhánková 3.7.2013 8:10

Re: Jak řekl klasik

Já teda nevím, ale v naší škole to byl Pyrrhus.

V. Vovák 3.7.2013 12:29

Re: Jak řekl klasik

nojo, s tvrdým. To býval zamlada. To víte, věk je neúprosný a teď už je to jenom Pirrhus

L. Novák 3.7.2013 12:41

Re: Jak řekl klasik

Já si pamatuju na Pyrrhose... :-)

P. Boublíková 3.7.2013 7:07

Pomazánkové máslo

je sice na jednu stranu prkotina (o kterou by se EU vůbec neměla starat - o tomto snad integrace nemá a nemůže být....), na druhou stranu však názorným dokladem toho, že EU se snaží o nemožné. A bude se tvrdohlavě snažit tak dlouho, dokud na to nechcípne.

J. Hejna 3.7.2013 7:59

Re: Pomazánkové máslo

Už aby to bylo.

J. Jurax 3.7.2013 2:02

Zejména poslední odstavec

jasně ukazuje, kam EU ve své bohorovnosti spěje a na co je.

Kam spěje, to je celkem jasné a na co je - na čtyři věc. Na ty dvě obvyklé a pak jako odkladiště politiků, jimž je třeba zajistit dobré živobytí a nakonec pro obživu nepřehledných zástupů úředníků a právníků, co ty bruselské hovadiny vymýšlí a zouřadovávají. A ti politikové a ouředníci a rudí komisaři si usurpují stále víc moci, aby nepřišli o koryta.

Prostě parazitní nadstavba nad dělnými národy Evropy, která se z původně životaschopné idey EHS rozbujela do rakovinného nádoru, jež Evropu pomalu zabíjí.

J. Hejna 3.7.2013 8:01

Re: Zejména poslední odstavec

Souhlasím, ale "nádor ... jenž".

J. Jurax 3.7.2013 17:59

Re: Zejména poslední odstavec

Holt ten češtin ... děkuju za upozornění :-)

P. Scheck 3.7.2013 1:58

Pane Machu, nebudte směšný!

Pane Machu, nebudte směšný! Vy jste si ale na tento příměr už asi zvyknul.

V jednom jste se trefil, vašimi slovy, že jde o prkotinu.

Ano (a na tom nemáte žádný zájem) jsou to věci vedlejší, zrovna jako Vy a vaše strana...

J. Jurax 3.7.2013 2:24

Re: Pane Machu, nebudte směšný!

Ano, jde o prkotinu, na níž lze ilustrovat, jaké blbosti z brusele prýští a jak to tam funguje.

A patrně to tak šíleně funguje i s věcmi mnohem důležitějšími než pomazánkové máslo - což už není taková sranda, že ano. Viz podpora OZE a jmenovitě fotovoltaiky. Do roku 2020 povinně 20% elektřiny z obnovitelných zdrojů z vůle europoslanců, co tomu kulové rozumí - kéž by jim ta obnovitelná energie huby od ucha k uchu roztrhnouti ráčila, když už dnes platíme jak mourovatí fotovoltaický tunel.

P. Scheck 3.7.2013 2:56

Re: Pane Machu, nebudte směšný!

Pane Jurax, zdá se, že máte ve všem jasno. Představte si, že jste třeba Polák, že vyrábíte poctivé máslo a ve vaší blízkosti se válí na trhu něco, co je mnohem levnější a co má na titulu máslo. Přitom to máslo není. Necháte to být?

Pokud ano, hodně štěstí ve vašem poctivém boji...

J. Němec 3.7.2013 5:41

Re: Pane Machu, nebudte směšný!

Jenže ten produkt, se nejmenuje máslo. To by mohl být problém s kdejakou uzeninou. A i jiných příkladů by se našlo ještě dost.