18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EVROPA: EU má sloužit, ne vládnout (1)

Pokud bych měl vybrat nejdůležitější věc, která mi na EU přijde nepatřičná, byly by to dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 6.5.2019 21:35

Jen bych podotkl, že kdo by nešel k eurovolbám, ztrácí

právo Brusel jakkoliv kritizovat.

Podívejte se, jak změnily volby Itálii!

K. Janyška 6.5.2019 21:42

Re: Jen bych podotkl, že kdo by nešel k eurovolbám, ztrácí

Nemají žádný smysl. Všechno je dáno předem počtem mandátů pro jednotlivé státy... Dzp.

D. Stirský 6.5.2019 18:37

Nejprve je třeba definovat, co je dotace. Kdybychom dotace zrušili, asi vy nemusel být stát resp. státní rozpočet. Kde je třeba s nimi nakládat velmi obezřetně, je podnikatelská sféra. Tam by jich mělo být co nejméně, neboť není spravedlivé, aby jeden dostal a druhý ne. Čili nevylévat s vaničkou i dítě, je jednoduché říci, “a žádné dotace.” Sport, kultura, sociální služby - ty jsou na dotacích postaveny. Buď obec dá příspěvek centru sociálních služeb, tedy své příspěvkové organizaci nebo je dá farní charitě.

M. Prokop 6.5.2019 21:10

"Sport, kultura, sociální služby

- ty jsou na dotacích postaveny."

A to je dobře? Pokud by byly sníženy daně, lidé by si je sami nezaplatili v reálných cenách? Ty, které zajímají je a ne úředníky?

Příkladně, na můj sport a hobby nedává stát "ani vorla". A není to nic nepěkného, říká se tomu také zachování materiálně technického dědictví.

V. Petr 6.5.2019 21:27

Primárně NEBYL stát určen k tomu, aby dával dotace!

A celá tisíciletí je také nedával! Primárně stát zajišťoval nejprve vnější a pak i vnitřní bezpečnost a záhy také soudnictví.

F. Navrátil 6.5.2019 17:49

Dotace a sirky

Dát pachatelům dobra možnost nakládat s dotacemi je totéž jako dát dětem sirky a poslat je hrát si ke stohu slámy.

I. Hendrych 6.5.2019 17:28

No comment

Jsem drobný živnostník a zcela mimo svět nějakých dotací nemám s EU sebemenší problém ....zcela zásadní problémy mám ovšem s tímto skvělým státem.

M. Prokop 6.5.2019 21:11

Re: No comment

To ovšem nerozlišujete, kdy tento skvělý stát blbne z hlav vlastních politiků a úředníků a kdy blbnutí přichází z EUnie.

D. Polanský 6.5.2019 17:01

Dotace jsou opravud veliký problém,

protože deformují trh. Bez dotací by se celé Evropě žilo v výsledku lépe. Že by politici chtěli lidem sloužit? Rašín to jako první i poslední zkusil a všichni víme, jak dopadl.

K. Janyška 6.5.2019 16:05

Pozor však na libertariány.

Jsou jen druhem socialistů. Chtějí lidský svět podle svého.

To nejde, je takový jaký ho stvořily spontánní síly. Zejména civilizace z účinků z obchodu a civilizovanými neustále neosobně generovaný a rozšiřovaný od nich k necivilizovaným spontánní řád lidského světa. Jedinou možností lidí jak dále ve vývoji postupovat co možná nejefektivněji je nastudovat to, na jakých principech lidský svět vyrostl a stojí a podřídit se jim... Dzp.

D. Polanský 6.5.2019 17:02

Světu je to ve výsledku jedno,

jede si globálně po svém. Malé výkyvy tam nebo onam ho nezastaví.

Z. Frys 6.5.2019 17:44

Re: Pozor však na libertariány.

Ano, zcela jistě máte pravdu. Austro-libertariáni, obhájci nedoknutelnosti vlastnictví a svobody (negativně vymezené), tedy laisses-faire kapitalismu, jsou socialisté. Nejvýznamnější klasik klasického liberalismu, Ludwig von Mises, mj. autor knihy "Socialistický destrukcionismus" či "Liberalismus", je vlastně socialista. To vymyslí jen Janyška. Tedy pozor na Janyšku, je to socialista. Dzp.

https://austrolibertarian.com/mises-hoppe-rothbard/

J. Sinnreich 6.5.2019 15:20

Socialni EU

Jediny vyznam ma EU v tom ze zamestnava desitky tisic uredniku na pr. pro praci pri rozdelovani dotaci. Tito lide by jinak byli naprosto nezamestnatelni. Podobne je to i s nezamestnatelnymi migranty na socialnich davkach. Moderni technologie vyzaduji pouze male mnozstvi kvalifikovanych pracovniku. Socialni stat takto na danich okrada ty kteri pracuji a kupuje si za to socialni smir. Na jak dlouho, ovsem?

V. Povolný 6.5.2019 15:04

schopnost čerpat

není jen měřítkem úspěšného podnikání, ale i měřítkem úspěšné politické strany. Čerpalo se za vaší vlády málo? Pryč s vámi, čučkaři. Příležitost dostane ten, kdo umí čerpat lépe a více. Ten se s tím pak náležitě pochlubí: Podívejte se, jak jsme MY úspěšní! Jak jsme čerpali! Jak jsme peníze do státního rozpočtu načerpali! To ti před námi nečerpali, proto taky mají tak špatné vysledky. Nás volte, my čerpat umíme!

Připadá vám to jako sranda? Ale kdepak! To je myšleno naprosto vážně. Takhle se dnes dělá politika!

K. Janyška 6.5.2019 14:43

EU, pokud má vůbec být, musí stát na negativní,

tedy zákazové, smlouvě stejně, jak na ní stojí celý lidský svět. Ne z nás udělalo člověka, ne pozitivistické příkaznictví. Musí tedy stát na principu já pán - ty pán. Jinak je v rozporu se spontánním řádem lidského světa a ten to nesnese. Lidi zase od něho dostanou za EU na LS přes držku, budou-li pokračovat v její výstavbě, tedy ve skutečnosti IV.říše německé.

Dostanou do nosa jako za R-U, SSSR, Evropu za německého Hitlera, Jugoslávii, Československo atd... Dzp.

V. Kotas 6.5.2019 12:08

EU - dobrého sluhy, se

stal zlý pán.

J. Kratochvíl 6.5.2019 10:58

Nesouhlasím s článkem,

Je nutné zdůraznit, že dotace byly a jsou určeny zemím k dobudování a vyrovnání své zaostalostí ve srovnání se západními vyspělými zeměmi. Autor by měl vysvětlit, jak je možné, že okolní země Polsko, Maďarsko využily dotace k budování své infrastruktury a dnes jsou ve výstavbě dálnic silnic před námi. Autor by měl vysvětlit, proč tam nebyly dotace rozkrádány jako u nás, ale naopak i když tam působily stejné tržní mechanismy.

Mělo by se zdůraznit, že využívání peněz z dotací neurčuje EU, ale my sami. EU nám schválila všechny projekty, které jsme předložili. Potíže nastaly až když se zjistilo, že v ČR jsou dotace rozkrádány.

Autor a jemu podobní by hlavně neměli lhát.

J. Kratochvíl 6.5.2019 11:11

Nesouhlasím s článkem,

Je absurdní, když vám někdo poskytuje finanční prostředky za jistým účelem a vy toto zneužijete k jiným účelům a následně obviňovat toho, kdo vám tyto finance poskytl.

K. Janyška 6.5.2019 11:22

Re: Nesouhlasím s článkem,

Jste socan a rudočerné trdlo. Vy si fakt myslíte, že to z lásky ? Ne, je budována IV.říše německá a národní státy Evropy jsou ji podřizovány i tímto způsobem... Dzp.

J. Kratochvíl 6.5.2019 11:41

Re: Nesouhlasím s článkem,

A vy jste zase ODSák a pravičák, což je symbol v ČR pro zloděje a korupčníka.

M. Prokop 6.5.2019 12:30

Re: Nesouhlasím s článkem,

V ČR u komoušů to možná symbol je.

K. Janyška 6.5.2019 14:40

Re: Nesouhlasím s článkem,

Nejsem. Kvůli rudočernému Fialovi, který si myslí ve věci, jsa dlouholetým šéfem Panevropské unie na Moravě, pravý opak toho, co si myslím já... Dzp.

Z. Lapil 6.5.2019 17:04

Re: Nesouhlasím s článkem,

Absurdní především je, když někomu coby občan obce N. odevzdáte peníze s tím, aby je použil k vašemu dobru (na dotace), načež on je věnuje sousednímu městu, aby si pořídilo lepší stroj na čištění krajnic s tou podmínkou, že ten stroj nesmí používat ke komerčním účelům (= pronajímat). Město tedy sešrotuje starý stroj, který pronajímalo mj. obci N., svůj nový stroj pořízený mj. za peníze obce N. ovšem pronajímat nesmí.

Nikdo nic neukradl, nikdo nic nezneužil, ale obec N. nemá ani peníze ani použitelný stroj, zatímco nový stroj ve městě zahálí, místo aby na sebe ve volných chvílích vydělával.

J. Svoboda 6.5.2019 20:25

Re: Nesouhlasím s článkem,

Soudruhu, subvence jsou zločin a z toho všechny další komplikace pocházejí. Podle vaší chytristiky měly subvence pomoci Řekům. Vidíte kam jim pomohly?

Když nám někdo přes náš nesouhlas poskytuje finanční prostředky a drze si osobuje právo, nám přikazovat, co s nimi podnikneme, nechť si ten dobroser laskavě vetkne ty subvence za klobouček.

M. Prokop 6.5.2019 12:30

Re: Nesouhlasím s článkem,

Hlavně nelžete vy.

K vyrovnání zaostalosti pomáhá vždy jen práce, nikdy dotace.

Jih Itálie je dotován severem a dnes už i EU od války. Výsledek - bída a mafie. Tak to dopadne vždy a všude.

J. Jurax 6.5.2019 10:36

Ale EU slouží!

Eurokomisařům, poslancům putovního cirkusu, eurobyrokratům a těm, kdož jsou přisáti na dotační eurocecek k nadprůměrně dobré obživě. To není málo!

Ostatním pravda neškodí - tedy v nejlepším případě.

J. Vintr 6.5.2019 10:49

Re: Ale EU slouží!

Ale škodí, a to až příliš.

J. Kratochvíl 6.5.2019 11:03

ČR nejvíce škodí lidé

jako je autor článku a vy, protože lžete o EU a jejích dotacích. Navíc rozšiřujete nepravdivé informace o EU.

J. Jurax 6.5.2019 11:15

Ano. Nahlaste mne, dostanu ban za pravdivé fake news o EU!

J. Svoboda 6.5.2019 20:33

Re: ČR nejvíce škodí lidé

Vy, jako ukázkový bolševik mysli a zároveň excelentní lhář, bohužel rozšiřujete sice podle bruselských komančů pravdivé informace, ale zaplať bůh je dost lidí, kteří ve vašich textech vidí tu nejhorší žumpu. A to je to nejlepší, co národy Evropy může potkat.