28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Epizody z kulturních válek

V Maďarsku přijali zákon zakazující propagaci homosexuality mezi mládeží do osmnácti let. Jak se dalo čekat, zejména v západní a severní Evropě tento krok vyvolal pobouření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 1.7.2021 16:08

Pane Podracky, tak usmevne to zase neni.Ono ani tak nejde o blaho jednotlivce jako o to, zbavit ho tradic, viry, korenu, vlasti, rodinych vztahu, dokonce i biologie. Takto vytvoreny novy "konzument", se daleko lip ovlada, nez sebevedomy narod.

I. Mertl 1.7.2021 16:39

Hele, egocentrismus, Václav Klaus musí závidět. Tihleti konzervativci jsou kupodivu plodní jazykotvůrci.

J. Anděl 1.7.2021 21:11

U starých společností nebyla důležitá "společnost". Byl důležitý kmen a jeho zachování. Vesnice. Rodina. Farnost. Atd. Možná ještě tak třeba království. Ale ne nějaká "společnost".

Už ta společnost sama o sobě je postmoderna, nemá obsah a "jednoznačnou ideu".

P. Hák 2.7.2021 8:41

No kmen je společnost (societa, komunita) :-) I rodina, farnost jsou komunitami.

Nezužujme pojem "společnost" na celé lidstvo, to bychom mohli skončit u Lidstva přátel žehu a u lidstva s ručením omezeným :-)

J. Anděl 2.7.2021 9:30

Já vím. Ale netřeba řešit Lidstvo. Už občanstvo ČR je příliš velké na to, aby ho šlo nazývat pojmem "komunita". Ba i třeba takoví obyvatelé Prahy atd.

Ten pojem sám o sobě mě netrápí. Jen když se řekne, že "je třeba" něco udělat, protože to je "dobré pro společnost", tak mám pochyby. Pro koho je to dobré a pro koho je to třeba? Co když ten, pro koho je to třeba (koho se snažím k něčemu přimět) není tím samým, pro koho je to dobré?

V menších celcích je to výše uvedené čitelnější.

P. Hák 2.7.2021 10:39

Asi je to jen otázka terminologie, taky bych to nehrotil.

Já to asi necítím tak ostře ohraničené. "Je to dobré pro společnost" beru jako prospěšné pro nějakou větší skupinu lidí... tu rodinu asi ne, ale třeba město už asi jo. Samozřejmě kdyby někdo argumentoval "prospěchem pro společnost" v nějaké ne zcela jasné věci, snažil bych se zjistit, jakou část lidstva má na mysli.

J. Anděl 2.7.2021 11:22

Taky to nemám oddělené ostře. Abych uvedl nějaké příklady.... prospěšnost či neprospěšnost je poměrně čitelná u vražd nebo u výstavby čističky vody. Méně čitelná je u banování či trestání diskusního příspěvku, ve kterém je použito slovo na N.

P. Hák 2.7.2021 12:50

Souhlasím.

J. Anděl 2.7.2021 11:26

Ještě lepší příklad nejasné prospěšnosti pro společnost jsou možná kvóty na zastoupení žen ve vedení firem.

Tam je pro mě poměrně čitelná prospěšnost pro těch pár žen, co stojí o takovou pozici a reálně mají šanci jí získat (tedy například přijdou k pohovoru). Ale společnost? Celá? Včetně mužů? Složité. Podle mě.

:-)

P. Hák 2.7.2021 12:50

No, tady podle mne stran "prospěšnosti pro společnost" propagátoři kvót prostě kecají.

Možná je to ale prospěšné pro společnost ("company"), která na to pobírá dotace ;-D

M. Wodkin 1.7.2021 12:39

Na tvorbu lidské psychiky a osobnosti má rozhodující vliv výchova (prostředí, učení, příklad). Pokud necháte nemluvně "mezi vlky" a ono nějak vyroste, výsledek bude, přes nejlepší genetickou výbavu, žalostný.

Experimentovat při výchově způsobem "svobody bez hranic a zrušíme všechna pravidla, protože jsou omezující" je nezodpovědná naivita.

To co nastane bude hodně dekadentní, ne -li horší. Asi jako na silnici, kde si každý "řidič" ... bude moci ... "svobodně" vybírat, po které straně pojede .... třeba podle toho, jak se ten který den právě vyspí .....

.......

V. Novák 1.7.2021 12:32

Jak mě na lidovkách zabanovali:

Článek s titulkem "Maďarsko: Stát hodlá finančně pomoci rodinám s dětmi" jsem si dovolil okomentovat slovy "Rodinám s dětmi a pracujícími rodiči...

Tak to bude další lidskoprávnický řev o dyžgrymynácy."A víte proč?

Důvod smazání: Reklama, spam ;-D

R. Langer 1.7.2021 15:10

To jako fakt? 8-o ;-D

V. Novák 1.7.2021 17:56

Takovou fantasii nemám - to je přímo z reality.

L. Harvánek 1.7.2021 10:54

Nedávno mi vyprávěl jeden známý, že jeho dospívající syn (koncem roku bude mu 18) chodil (docela postaru) s jednou holkou. Ta se ale na něho obrátila se žádostí, aby se k ní choval jako ke klukoví, protože se tak cítí. Zkuste hádat, co zmiňovaný mladík učinil? Jeho reakce mě docela potěšila (dost dobře se s ním znám), protože onu dívku, která nevěděla čí vlastně je, poslal tam, kam bych ji poslal i já: do míst, kam slunce nikdy nezasvítí.

V. Novák 1.7.2021 11:24

Inu, asi nechtěl chodit s klukem... Docela dobře ho chápu.

Kdysi takové slečny říkaly "Buďme přáteli" nebo "Chovej se ke mně jako k sestře". Dnes tedy jako ke klukovi...

J. Pavelka 1.7.2021 14:09

Snobi a snobky si vžfdycky něco nejdou...

V. Novák 1.7.2021 17:59

Tak mě napadlo, co kdyby to udělal - plácnul ji pořádně do zad a začal jí vykládat nějaký peprný (a blbý) vtip, případně fór o slepicích, jak si už tak kluci vykládají, když jsou mezi sebou.

Nebo ji požádal, aby si s ním změřila pinďoura...

D. Laurencikova 1.7.2021 10:45

" Obávám se, že politická propagace se bude ve sportu nadále rozšiřovat; ovšem pouze budete-li stát na „té správné straně“ a bojovat „za dobrou věc“. Jestli mi něco připadá jako negace evropských hodnot, pak je to právě toto." To je velice krasna veta, tu si budu pamatovat. K celemu clanku jen dodam, ze jestlize je tento madarsky zakon, ktery zakazuje propagaci homosexuality a ruznych sexualnich uchylek ve skolni vyuce nezletilych decek pro dnesni EU "ostudou" (Ursula v. d. Leyen), pak souhlasim s Markem Rutte: "Madarsko nema v teto EU co delat." My ostatne take ne.

J. Ptáček 1.7.2021 10:10

Je otřesné trestat kohokoli za sexuální odlišnost. Na druhé straně propagace něčeho, co jde proti přírodě taky stojí za zamyšlení. To budeme kritiky přirozeného chodu přírody po dobu stovek milionů let také trestat? Ale vlastně kecám, přírodu už trestáme tak, že je to vidět na každém kroku.

J. Pavelka 1.7.2021 14:33

Je otázné, zda je něco ůproti přírodě" ..Podle sociobiologů a etologů má i homosexualita v přírodě svůj význam..

K. Křivan 1.7.2021 19:48

Ano má. Třeba krysy když se v labortoři přemnoží, tak zabíjí mládaťa a chovají se homosexuaĺně. Je to tak, lidstv o se přemnožilo, jeko ty krysy v laboratoři, ale u lidstva se přemnožily ti méněcenní, neproduktivní, líní a nefachčenkové.

K. Křivan 1.7.2021 9:49

Chci, aby všichni, kteří míchají politiku do technických záležitostí (stavba JE) byli postaveni před soud a poté pod šibenici. Protože jsem (občas) pro humanismus, postavil bych tu "long drop" versi. :-)

P. Vébr 1.7.2021 12:01

Pokud vám správně rozumím, tak vy byste výstavbu opevnění ČSR před druhou světovou válkou klidně svěřil německé firmě...

V. Novák 1.7.2021 12:34

Další ideově pevný ... - co, to se podívejte níže sám, já si musím dávat pozor, jsa zabanovancem...

R. Langer 1.7.2021 15:15

A vy snad ne? 8-o

V. Kuhaj 1.7.2021 15:24

Zajímavý příměr. Ona hrozí třetí světová rozpoutaná Ruskem?

P. Labaj 1.7.2021 15:37

Jasně, že jo. Proto ruský agent Zeman lobuje za kanál Labe-Odra-Dunaj. Aby sem mohlo Rusko najet se svou flotilou letadlových lodí a podmanit si nás. Je to odvěký Putinův sen. A tu flotilu mají pořádnou, protože pořád válčí v nějakých zemích na druhé straně Zeměkoule.

K. Křivan 1.7.2021 20:15

Ne pane Vébr. Jsa blbec, nerozumite.

J. Kindl 1.7.2021 9:47

Odebírám Kontexty. Tam psal novinář z V. Británie. Ve školách se děti učí, že je více pohlaví a ne dvě a homosexualitě a o právu si zvolit si pohlaví. Ty děti v dospělosti a zejména kluci, v důsledku toho, co jim dala škola, jdou za lékařem s tím, že se necítí být mužem, ale ženou a chtěl by být ženou. Má tedy právo si zvolit pohlaví ve kterém se cítí. Co je strašné lékaři, aniž zkoumají, zda zde se jedná o skutečný biologický zájem anebo chvilkovou touhu a začnou těmto osobám měnit pohlaví. Prostě respektují jeho přání. Osoba se změněným pohlavím je nadšená ze začátku je tím i vzrušená, ale po zjištění, že už není cesty návratu se hroutí a někteří končí sebevraždou. Prostě tohle je jeden z důvodu současné výchovy ve školách na západě.